Älä soita isännöitsijälle turhaan!

ei.enempää

Mieti kahdesti ennen kuin soitat isännöitsijälle. Jos maanantai alkaa kuudella 10-20 minuutin puhelulla ensimmäisen kolmen tunnin sisään voi kysyä ihan suoraan, että missä välissä varsinaisia töitä pääsisi tekemään ja tilaamaan?

11

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.enempää

      Älä jauha 2 minuutin asiasta 20 minuuttia! Lähetä asiasi sähköpostilla.

      Älä soita! Se keskeyttää työntekoni ja keskittymiseni. Jatkuva puhelimen sointi läpi päivän on TODELLA ärsyttävää ja tuhoaa pitkäjänteisen työskentelyni totaalisesti.

    • AikaaMeneeHukkaan

      Isännöitsijälle soittaminen pitäisi kieltä ihan sopparitasolla. Kaikki yhteydenotot pitäisi lähettää web-lomakkeella, jotka sihteerit käsittelee ja ohjaa isännöitsijälle vain ne, joita eivät kykene hoitamaan. Ainoastaan hallituksen pj voisi olla suoraan yhteydessä HUOM! sähköpostilla.

      • väsynyt-isännöitsijä

        Valitettavasti aloittajan viesti on nykypäivää, näitä jaarittelijoita riittää ja hyvä kotikasvatus estää puhelun lopettamisen. Sähköpostia isännöitsijä rakastaa, niihin voi vastata vaikka viikonloppuna kun on aikaa eikä puhelimet soi. Näin se vain menee. Ilmankos isännöitsijän työ onkin niiiin tavoiteltu.


      • Mitenkulloinkin
        väsynyt-isännöitsijä kirjoitti:

        Valitettavasti aloittajan viesti on nykypäivää, näitä jaarittelijoita riittää ja hyvä kotikasvatus estää puhelun lopettamisen. Sähköpostia isännöitsijä rakastaa, niihin voi vastata vaikka viikonloppuna kun on aikaa eikä puhelimet soi. Näin se vain menee. Ilmankos isännöitsijän työ onkin niiiin tavoiteltu.

        "Sähköpostia isännöitsijä rakastaa, niihin voi vastata"

        tai voi jättää vastaamatta.


    • kisisi

      Itse olen kiinteistösihteeri ja tehtäviini kuuluu ns. "turhien" puheluiden "blokkaaminen" niin, että ne eivät mene isännöitsijälle. Ja siis niitä tulee PALJON. Tietenkin on jaloa ajatella, että kaikkien asiat ovat tärkeitä ja kyllähän me täällä aina autamme, mutta...

      - Meille on soiteltu, kun naapuri riehuu puukon kanssa rappukäytävässä ja uhkailee naapureita. Tilanne siis päällä siinä puhelun aikana. Ei tullut soittajalle mieleenkään soittaa hätänumeroon. Luuleeko joku, että isännöitsijä tulee paikalle taltuttamaan riitapukarin ja suorittamaan siviilipidätyksen?

      - Meille on soitettu, kun häiriintynyt naapuri sytytti tulipalon. Että kun hänen huoneistonsa palohälytin piippaa häiritsevästi ja selvää savunhajua tulee. Jälleen kerran ei tullut soittajalle mieleenkään soittaa hätänumeroon. Isännöitsijän pitäisi varmaan tulla paikalle, murtaa ovi ja sammuttaa tulipalo.

      - Meille soitetaan todella usein sellaisia asioita, jotka kuuluisivat oikeasti ihan muille palveluntarjoajille. Jos vaikka sähköt katkeavat. Harvoin tulee suunniteltuja sähkökatkoksia, joista isännöitsijä tietäisi etukäteen. Isännöitsijä ei myöskään aiheuta sähkökatkoksia. Jos haluaa tietää miksi sähköt on poikki ja kuinka kauan, niin me emme todellakaan ole oikea taho. Kerran eräs soittaja uhkaili meitä, että jättää sähkölaskunsa maksamatta jos emme palauta sähköjä mahdollisimman pian. Miten ihmeessä se hänen laskujensa maksamatta jättäminen häiritsisi meitä?

      Nämä vain esimerkkejä. Tottakai mitättömiltä vaikuttavista asioista on ok soittaa. Ihmetyttää vain, että miten ihmisillä ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä MITÄ isännöitsijän työtehtäviin kuuluu ja ei kuulu...

      Joskus voisi myös ehkä yrittää itse etsiä tietoa asioista. Tämä tupakkalain muutos on tuonut ison määrän yhteydenottoja, joissa ihmiset vain haluavat tiedustella yleisellä tasolla tuosta laista ja miten parveketupakointikieltoa haetaan. Kyllähän tuollaiset jutut löytää pikaisella googletuksella.

      • KohtaUlkoistettu

        Vai kuuluuko isännöitsijän tehtäviin enää paljon mitään? Ohjelmat, sihteerit, siivousfirmat, huoiltoyhtiöt ja yksityiset sekä julkiset palveluntarjoajat hoitaa hommat. Soittakaa niille suoraan.


      • kisisi
        KohtaUlkoistettu kirjoitti:

        Vai kuuluuko isännöitsijän tehtäviin enää paljon mitään? Ohjelmat, sihteerit, siivousfirmat, huoiltoyhtiöt ja yksityiset sekä julkiset palveluntarjoajat hoitaa hommat. Soittakaa niille suoraan.

        Isännöitsijän työhön kuuluu taloyhtiön operatiivinen ja taloudellinen hallinto. Työmäärä lisääntyy jatkuvasti (omituinen tuo käsityksesi, että isännöitsijän työhön ei kuuluisi "enää paljon mitään", kun asia on aikalailla päinvastoin) ja isännöitsijöiden määrä on laskussa, joten ei ole realistista ajatella, että isännöitsijä ehtisi päivittäin itse henkilökohtaisesti vastaamaan jokaiseen puheluun ja hoitamaan joka ikisen pikku asian. Työnjako on varmasti jokaisessa isännöitsijäfirmassa erilainen, mutta meillä esimerkiksi me sihteerit hoidamme kaikki asiakirjatilaukset (isännöitsijä vain tarkistaa ja allekirjoittaa isännöitsijäntodistukset), autopaikat, saunat, pesutuvat, osakasmuutokset, vikailmoitukset, ostolaskut, vastikekuitit, postitukset, firmaan tulevan postin ja tietysti sitten asiakaspalvelun eli puhelut, sähköpostit ja ihan toimistolla kasvokkain asiakkaan kohtaaminen. Ja kaikkea muuta juoksevaa mitä nyt sattuu tulemaan vastaan kahvinkeitosta tulostimien huoltoon ja toimistotarvikkeiden tilaukseen. Minulla on myös kiinteistökirjanpitäjän tutkinto, joten teen myös laskutusta ja jonkin verran vastikevalvontaa jne. Ja tämän jälkeen isännöitsijöille jää kyllä kädet täyteen hommaa.
        Joskus asiakkaita ärsyttää jos he eivät pääset tapaamaan isännöitsijää, koska kokevat, että heitä ja heidän asiaansa ylenkatsotaan. Mutta sillä asialla on sitten sekin puoli, että jos isännöitsijä ottaa jokaisen asian itse hoitaakseen ja kuuntelee joka päivä tuntikaupalla asukkaiden avautumista naapurin tupakoimisesta tai koiran haukkumisesta, niin siinä kärsii sitten ne sopimuksenmukaiset työt ja siitäkös sitten riemu repeääkin. Todella usein toimistolle saattaa tulla joku, jolla on omien sanojensa mukaan "todella tärkeää" ja "henkilökohtaista" asiaa isännöitsijälle, mutta sitten haluaakin puhua 45 minuuttia taloyhtiön kevätistutuksista tai valittaa ärsyttävästä naapurista, tai muuta vastaavaa. Tällaiset tuokiot ovat pois KAIKKIEN muiden taloyhtiöiden ja asiakkaiden asioiden hoidosta.

        Se, että kehotamme tulipalon sattuessa olemaan yhteydessä palokuntaan, korjausta tilatessa huoltoyhtiöön tai sähkökatkon takia sähkölaitokseen ei tarkoita, että jotakin oltaisiin "ulkoistettu". Isännöitsijät eivät ikinä ole toimineet sähköntarjoajina. Eivätkä laajakaistaoperaattoreina. Tai valtion viranomaisina.
        Emmekä me laiskuuttamme tai vittumaisuuttamme kehota olemaan yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan tai huoltoyhtiöön. Haluamme teidän asioidenne etenevän mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti. Joissakin tapauksissa tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaan pitäisi olla yhteydessä johonkin ihan muuhun tahoon, kuin isännöitsijään.


      • armotonta.menoa
        kisisi kirjoitti:

        Isännöitsijän työhön kuuluu taloyhtiön operatiivinen ja taloudellinen hallinto. Työmäärä lisääntyy jatkuvasti (omituinen tuo käsityksesi, että isännöitsijän työhön ei kuuluisi "enää paljon mitään", kun asia on aikalailla päinvastoin) ja isännöitsijöiden määrä on laskussa, joten ei ole realistista ajatella, että isännöitsijä ehtisi päivittäin itse henkilökohtaisesti vastaamaan jokaiseen puheluun ja hoitamaan joka ikisen pikku asian. Työnjako on varmasti jokaisessa isännöitsijäfirmassa erilainen, mutta meillä esimerkiksi me sihteerit hoidamme kaikki asiakirjatilaukset (isännöitsijä vain tarkistaa ja allekirjoittaa isännöitsijäntodistukset), autopaikat, saunat, pesutuvat, osakasmuutokset, vikailmoitukset, ostolaskut, vastikekuitit, postitukset, firmaan tulevan postin ja tietysti sitten asiakaspalvelun eli puhelut, sähköpostit ja ihan toimistolla kasvokkain asiakkaan kohtaaminen. Ja kaikkea muuta juoksevaa mitä nyt sattuu tulemaan vastaan kahvinkeitosta tulostimien huoltoon ja toimistotarvikkeiden tilaukseen. Minulla on myös kiinteistökirjanpitäjän tutkinto, joten teen myös laskutusta ja jonkin verran vastikevalvontaa jne. Ja tämän jälkeen isännöitsijöille jää kyllä kädet täyteen hommaa.
        Joskus asiakkaita ärsyttää jos he eivät pääset tapaamaan isännöitsijää, koska kokevat, että heitä ja heidän asiaansa ylenkatsotaan. Mutta sillä asialla on sitten sekin puoli, että jos isännöitsijä ottaa jokaisen asian itse hoitaakseen ja kuuntelee joka päivä tuntikaupalla asukkaiden avautumista naapurin tupakoimisesta tai koiran haukkumisesta, niin siinä kärsii sitten ne sopimuksenmukaiset työt ja siitäkös sitten riemu repeääkin. Todella usein toimistolle saattaa tulla joku, jolla on omien sanojensa mukaan "todella tärkeää" ja "henkilökohtaista" asiaa isännöitsijälle, mutta sitten haluaakin puhua 45 minuuttia taloyhtiön kevätistutuksista tai valittaa ärsyttävästä naapurista, tai muuta vastaavaa. Tällaiset tuokiot ovat pois KAIKKIEN muiden taloyhtiöiden ja asiakkaiden asioiden hoidosta.

        Se, että kehotamme tulipalon sattuessa olemaan yhteydessä palokuntaan, korjausta tilatessa huoltoyhtiöön tai sähkökatkon takia sähkölaitokseen ei tarkoita, että jotakin oltaisiin "ulkoistettu". Isännöitsijät eivät ikinä ole toimineet sähköntarjoajina. Eivätkä laajakaistaoperaattoreina. Tai valtion viranomaisina.
        Emmekä me laiskuuttamme tai vittumaisuuttamme kehota olemaan yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan tai huoltoyhtiöön. Haluamme teidän asioidenne etenevän mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti. Joissakin tapauksissa tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaan pitäisi olla yhteydessä johonkin ihan muuhun tahoon, kuin isännöitsijään.

        Ihmiset, joita ainakin osa taloyhtiöidenkin asukkaista edustaa, ovat joltisenkin itsekeskeistä ja kädetöntä porukkaa, jotka on kotikasvatettu prinsessain ammattikunnalle sopivaan käytökseen.
        Omatoimisuudesta asioiden selvittämisessä saatikka asiain itse tekemisestä ei nykyprinsessoilla (ei sukupuolirajoitetta) ole varsin usein pienintäkään tietoa tai halua. Koska "ei kuulu mulle, muut hoitakoon kun siitähän niille maksetaankin".

        Jokaisella on kyllä välineet ja aikaa surffata somessa / töllössä / kaljapubissa, mutta ei aikaa tai halua selvittää itse googlesta enää yhtään mitään - heti vaan soitto jollekin alempiarvoiselle palvelusväen edustajalle, ja jos kuli ei ala sillä tulenpalavalla sekunnilla hyppiä herra-iso-herra-asiakkaan (ei sukupuolirajoitetta) tahdissa, kyllä facebook laulaa sillä samaisella tulenpalavalla sekunnilla kuinka joku asiakaspalvelutaidoton puusilmä kehtasikin jättää hoitamatta ohi jonon juuri hänen äärimmäisen tärkeyden huipentumansa ja kuinka kaikkien tulee nyt alkaa boikotoimaan sitä p*skapuljua.

        Muiden huomioonottamisen soisi lisääntyvän runsaasti - puolin ja toisin.
        Myös asiakaspalvelijoiden kuin palveltavienkin puolella.
        Todella monellahan meistä on kokemusta molemmilta puolilta tiskiä.


      • alkjlködsaf

        "Ihmiset, joita ainakin osa taloyhtiöidenkin asukkaista edustaa, ovat joltisenkin itsekeskeistä ja kädetöntä porukkaa, jotka on kotikasvatettu prinsessain ammattikunnalle sopivaan käytökseen. "

        Ja osa on isännöitsijöitä.


      • kisisi
        armotonta.menoa kirjoitti:

        Ihmiset, joita ainakin osa taloyhtiöidenkin asukkaista edustaa, ovat joltisenkin itsekeskeistä ja kädetöntä porukkaa, jotka on kotikasvatettu prinsessain ammattikunnalle sopivaan käytökseen.
        Omatoimisuudesta asioiden selvittämisessä saatikka asiain itse tekemisestä ei nykyprinsessoilla (ei sukupuolirajoitetta) ole varsin usein pienintäkään tietoa tai halua. Koska "ei kuulu mulle, muut hoitakoon kun siitähän niille maksetaankin".

        Jokaisella on kyllä välineet ja aikaa surffata somessa / töllössä / kaljapubissa, mutta ei aikaa tai halua selvittää itse googlesta enää yhtään mitään - heti vaan soitto jollekin alempiarvoiselle palvelusväen edustajalle, ja jos kuli ei ala sillä tulenpalavalla sekunnilla hyppiä herra-iso-herra-asiakkaan (ei sukupuolirajoitetta) tahdissa, kyllä facebook laulaa sillä samaisella tulenpalavalla sekunnilla kuinka joku asiakaspalvelutaidoton puusilmä kehtasikin jättää hoitamatta ohi jonon juuri hänen äärimmäisen tärkeyden huipentumansa ja kuinka kaikkien tulee nyt alkaa boikotoimaan sitä p*skapuljua.

        Muiden huomioonottamisen soisi lisääntyvän runsaasti - puolin ja toisin.
        Myös asiakaspalvelijoiden kuin palveltavienkin puolella.
        Todella monellahan meistä on kokemusta molemmilta puolilta tiskiä.

        Olet täysin oikeassa. Tosin, eihän joidenkin ihmisten ylemmyydentunnot ja prinsessakäytös ole kovin uusia ilmiöitä. Yhtiä pahimmista ovat omasta kokemuksestani hallituksen jäsenet ja puheenjohtajat, jotka ovat mahdollisesti jo eläkkeellä tai muuten eivät työelämässä. Heillä on paljon vapaa-aikaa ja he humaltuvat hyvin nopeasti siitä pienestä vallasta, mitä hallitukseen kuuluminen heille suo.

        Yksi paha aikasyöppö ovat ihan puhtaasti ajattelemattomat ihmiset. He saattavat olla elämässään melko yksinäisiä ja keksivät tikusta asiaa, jotta saisivat tulla isännöitsijätoimistoon kahville ja turisemaan joutavia. He eivät varmasti tarkoita mitään pahaa, mutta eivät ymmärrä, että se toimisto on meidän työpaikkamme eikä meidän työhömme varsinaisesti kuulu viihdyttää ketään.

        Tottakai jotkut isännöitsijätkin ovat ihan nollia. Meidänkin firmassamme erottuvat ne, jotka ihan oikeasti välttelevät viimeiseen asti asiakkaiden kanssa asioimista ja eivät juuri välitä muutenkaan tehdä mitään muuta, kuin lisälaskutettavia hommia. Minä olen aina kehottanut tyytymättömiä asiakkaita tekemään kirjallisen reklamaation isännöitsijästä, jolta ei tule vastauksia sähköposteihin, ei reagoi soittopyyntöihin ja/tai hommat venyy. Somessa itkeminen ei auta ja on minun mielestäni kaikkein typerin tapa käsitellä kokemaansa pettymystä. Olen myös itse räikeimmissä asiakkaita ylenkatsovissa tsjp tapauksissa mennyt toimitusjohtajamme puheille.


      • Truriht

        Hyvä kirjoitus, näin entisenä isännöitsijänä voin vahvistaa tuon. Valitettavan monella ihmisellä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä mitä isännöitsijän ja isännöintitlimiston työnkuvaan kuuluu. Ei isännöitsijän työnkuvaan kuulu mummojen kahvittelu ja turhanpäiväisiin kitinöihin vastaaminen tai henkilökohtaisten riitojen erotuomarina toimiminen.Töitä riittää ihan tarpeeksi varsinaisten työtehtävien hoitamisessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe