Onko skodassa nykyään jäykkä taka-akseli?

Keijo-69

Miten tämä vaikuttaa ajokemukseen, soveltuuko jäykkö taka-akseli paremmin mökkiteille kuin motarille?

108

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono_kopio

      Toyotassa ja monessa muussa kaukoidän merkissa on Volkswagenin ykköskopan Golfista kopioitu taka-akseli. Tosin sillä erolla, että Golfissa se toimii kuin unelma, mutta Toyotassa ei kun eivät uskaltaneet kopioida suoraan oikean itseohjautuvuuden mahdollistavia kumipuslia joitten kautta akselisto on kiinni korissa.

      • EiOleJäykkä

        Et huomannut sanoa että akselihan ei ole jäykkä, joten tarkennuksena tähän se lisättäköön.


      • jäykkä_jöpökkä
        EiOleJäykkä kirjoitti:

        Et huomannut sanoa että akselihan ei ole jäykkä, joten tarkennuksena tähän se lisättäköön.

        Kyllä sen täytyy olla "jäykkä" kun skodakriittinen niin sanoo. Et kai tosissasi usko, että samanlainen Golfista kopioitu akseli on Skodassa jäykkä, mutta Toyotassa ei? Skodassa kun tuo toimiikin paremmin kuin Toyotassa.


    • itäautoilija

      Tämä palstahan on ITÄAUTOKESKUISTELUILLE varattu, joten Skodan nykytilanne ei kuulu tänne pätkääkään.
      Jos aloittajaa kiinnostaa, Skoda Octaviassa oli silloin itäautoaikaan heiluriakselisto takana, mallia VWkupla. Eihän tuo nyt niin häävi ollut, olipahan kuitenkin siihen aikaan edistyksellistä tekniikkaa, kas kun suurin osa autoista oli varustettu jäykällä taka-akselilla, ja se oli tuettu pelkästään lehtijousilla, siis varsin pompottava rakenne noilla muinaisilla brittiautoilla ja olihan niissä ensimmäisissä japanilaisissa ihan sama tekniikka. Nuo takamoottoriSkodat lienevät myös varustetut takapään erillisjousituksella, en tiedä kun ei kiinnosta, aloittajahan varmaan tietää asiasta kaiken?

      • ONKtaavia

        Peelo, skooda on myös nykyisin itablokin auto. Jospa menisit jonnekin muualle KESKUiSTELEMAAN tai ainakin tavaamaan :-)


      • heiluriakseli--

        Se heiluriakseli oli kyllä tavalliselle tallaajalle huonompi kuin rehellinen jäykkä taka-akseli
        Jos niin kahdesta huonosta voi valita


    • sokolov

      Skodassa on jäykkä taka-akseli ja skoda on itäblokin auto.

      • fghgfhgfh

        Pelkästään tavaratilan tuplapohja sitten tekee monivarsituennan merkityksettömäksi kun vain harva jaksaa tuolla kikkailla.Sitten myös kuluvat nivelet ja varsinkin koiranluut menoeränä.


    • tukiviidakko

      Mahtaako olla merkitystä tuollakaan, nykyään tehdään vain kevyempiä banjoja takapotkuisiin vehkeisiin!

    • kdfewjkgfjkweg

      Wanhassa skodassa oli kaksi vakavaa vikaa, ennenkuin VW sen osti.
      Skodasta irtosi takapyörä helposti ajon aikana. Kun hinaaja tuli noutamaan kiertoliittymästä tuttuni Skadaa hän totesi: "Jaha, tämä on sitten kuudes Skoda jonka tästä syystä hinaan."
      Vähän myöhemmin näin itse Skodan eräässä liittymässä nurmikolla takapyörä vieressä irrallaan.
      Toinen vika oli "kaatumatauti". Joustava taka-akselinen Skoda pyörähti helposti katolleen kurvissa. Sama vika, oli amerikkalaisessa Corvairissa, jossa oli taittuva taka-akseli.
      Skodan maahantuojalle kävi nolosti Ruotsissa, kun palkkasivat rallikuskin esittelemään sen ajo-ominaisuuksia. Ajo päättyi seläleen ja maahantuonti jäi muutamaan.
      Uusissa malleissa ei näitä ongelmia ole.

    • slovakki

      Skodassa olevaa jäykkää taka-akselia monet muut automerkit mainostavat "tasauspyörästön lukkona". Skodassa on pysyvä lukko ja se on vakiovaruste!!!!

    • Lerputuskone

      Toyotassa ei olekaan mitään muuta jäykkää kuin taka-akseli.

    • tutiseva_pötky

      Skoda octaavia on ainakin varustettu jäykällä taka-akselilla. Voi luoja sitä pompotusta ja täryytystä.

      • asiastatietävä

        Eihän sinulla mitään Skoda Octaviaa ole ikuna ollutkaan, kas kun niitten historiassa ei ole ikinä ollut jäykkää taka-akselia!


    • Vaaratilanne

      Multa katkesi kaksi lehtijousta 2016 mallisesta Skodasta. Pakko tilata laadukkaat taotut jouset taakse, ne kuulema kestävät.

      • trollitsaunantaakse

        Siis LEHTIJOUSIA!
        2016 MALLISESSA SKODASSA??????
        Voiko enää trolli ikinä olla typerämpi?????


      • trollien_typeryydet
        trollitsaunantaakse kirjoitti:

        Siis LEHTIJOUSIA!
        2016 MALLISESSA SKODASSA??????
        Voiko enää trolli ikinä olla typerämpi?????

        Trollien kaikki typeryydet on nyt ylitetty

        Tuosta ei enää urpommaksi voi mennä


    • eiollutjäykkäakseli

      SE oli heiluriperä Skoda Octaviassa, meikäläiseltä löytyy vielä kunnostettu perämurikka (tasauspyörästö kuorineen) varastoista, olisko vm. 1962 Skoda Octavia. Uudemmissa ja viimeisissä itä-blogin Skodissa moottori oli takana ja taka-akselisto samaa, kuin Kupla-Volkkarissa.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia_(1959–71)

    • Kylläseonitäauto

      Skoda on edelleen itäauto ihmisten mielestä. Ei se itä-imago lähde pois vaikka kuinka yrittäis. Jopa 1-luokkalainen poikani sanoo skoda köntsäksi ja itäautoksi.

      • junamenijoaikaasitten

        Joo, se on sama kuin punikki on aina punikki, vaikka on 100 vuotta jo kulunut niistä jutuista. Ei se punikin imago lähde, vaikka on useampi sukupolvi jo tässä ollut.


      • itäautothistoriaa

        Ei se ihmisten mielestä ole mikään itäauto, katsos pikkuinen, kun IHMISET tietävät mikä aikoinaan oli itäauto ja mikä ei, IHMISET myös tietävät miksei nykypäivänä ole enää jakoa itä- ja länsiautoihin.
        Vajaajärkisten trollien mielestä nyt on mikä mitenkin, ihmisethän noita onnettomia trolleja ja heidän typeryyttään säälivät.


      • sama.laulu

        Taasko täällä häiriköidään ja yritetään vaientaa itäautokeskustelua Skoda-trollin toimesta?

        Palsta on itäautopalsta. Miksei täällä saisi siis puhua itäautoista?


      • itäautothisistoriaa
        sama.laulu kirjoitti:

        Taasko täällä häiriköidään ja yritetään vaientaa itäautokeskustelua Skoda-trollin toimesta?

        Palsta on itäautopalsta. Miksei täällä saisi siis puhua itäautoista?

        Saahan täällä, siis koko palsta on AINOASTAAN SITÅ VARTEN, täällä ei todellakaan ole suotavaa puhua muista kuin itäautoista, esim. itäautokauden, siis n,1990 jälkeen valmistetuista autoista.
        ps. Ei se valhe muutu totuudeksi, toistat sitä kuinka monta kertaa tahansa!


      • hakkaava_yskä
        itäautothisistoriaa kirjoitti:

        Saahan täällä, siis koko palsta on AINOASTAAN SITÅ VARTEN, täällä ei todellakaan ole suotavaa puhua muista kuin itäautoista, esim. itäautokauden, siis n,1990 jälkeen valmistetuista autoista.
        ps. Ei se valhe muutu totuudeksi, toistat sitä kuinka monta kertaa tahansa!

        Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.


      • itäautojaeiole
        hakkaava_yskä kirjoitti:

        Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.

        Kuten sanoin, täällä saa vain kertoa itäautoista, siis ennen 1991valmistetuista autoista.
        Jos joku on eri mietä, kertokoon PERUSTELEN miksi olisi oikeassa, muuten joutuu siihen idioottiääliötten joukkoon, joille ei minkäänlaiset tosiasiat ole faktoja.


      • itäautothistoriaa
        hakkaava_yskä kirjoitti:

        Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.

        Niinhän se on, jankutat tuota typeryyttäsi vaikka maailman tappiin, ei se faktoja mihinkään muuta, itäautoja ei enää ole kuin museoautotapahtumissa.


    • Nikolai-kopeloi

      Tämähän on itablokin autojen ominaisuus ja voi olla että että myös nykyiset skoodisti ovat hyväksyneet tuon.

      • MikäSuaVaivaa

        Jos tietämyksen nykyautojen tekniikasta, niin suosittelen siirtymään keskustelemaan vaikkapa maailman politiikasta.


    • hakkaavayskä

      Käytän sokotaa (ocu vm 2009) mökkitiellä lanana. Siinä se toimii hyvin. Jäykkä taka akseli hakkaa niin kyllä tasottuu...

    • lukeminen.hyväksi

      Amiksessa on päästy jo autotekniikan historia-osuuteen. Kyllä se siitä.

    • itäautothistoriaa

      EI OLE MiTÄÄN JÄYKKÄÄ

    • Temmi-T

      Mielummin noilla itäautoilla ajelee ihan hissukseen. Paikat kestää paremmin. Motarille ei oikein uskalla ja mökkitie ajo on melko tuskaa.

      • aasialainenHalpisRules

        Tarkoitat siis Toyotaa, juuri tuollaisia ne ovat ja tulevat kaukaa idästä, tosin nykyään usein Turkista joka ei ole niin idässä.


    • heiluriperä
    • minäkinite

      Aivan sama ei sinulla ole varaa uuteen Skodaan.BMW vuodelta1982 on paljon parempi ja halvempi.

      • S-atiainen

        Ja pointti oli? Bemarihan on länsiauto ja skooda taas tulee itäblokista.


      • bemari_ihanpaska

        Minulla oli v. 1984 uusi Bemari 320, se oli kyllä täysi Saksan Mosse. Bemariin piti tehdä kansiremontti 100000km jälkeen, se oli ihan yleinen juttu ja hyvin huomasi, jos ajoi Bemarin perässä, kun vaihtaessa aina pölähti sininen öljykatku. Istuinmateriaali oli täysin ala-arvoista, penkit kuluivat puhki myös 100000km ajetuissa Bemareissa. Minulla oli Bemareita useampi 70- 80-luvulla, mallit 1502, 320 ja 520, kaikissa samat tyyppiviat.
        Toki oli minulla useampi Skodakin, muutama 110 ja pari 120 mallia, niitä takatuuppareita.


    • minäkinite

      Onko sotilasliitto Nato nykyään itäblokkia.

    • itäautofani
      • skode-jore

        Näinhän se on, skooda oli, on edelleen ja tulee olemaan itäblokin auto. Sitä ei mitkään "rautaesiriipun" tms katoamiset poista. Toisaalta, skooda on näistä nykyistä itäautoista se paras, vai mitä?


      • tekniikan.tuntija
        skode-jore kirjoitti:

        Näinhän se on, skooda oli, on edelleen ja tulee olemaan itäblokin auto. Sitä ei mitkään "rautaesiriipun" tms katoamiset poista. Toisaalta, skooda on näistä nykyistä itäautoista se paras, vai mitä?

        Määritelmä löytyy netistä kuten hyvin tiedät.
        "Itäblokilla tarkoitetaan Neuvostoliittoa ja sen poliittisen vallan alaisuudessa kylmän sodan aikana olleita valtioita.".

        Itäblokki hajosi lopullisesti 90-luvun alussa eikä Skodaa itäblokin aikoihin tuottanutta valtiotakaan ole olemassa enää.

        Skodassa käytetty McPherson edessä ja yhdystukiakselisto takaa löytyy suurimmasta osasta moderneja etuvetoisia nykyautoja ja riittää 99 %:lle autoilijoista - useimmat eivät eden tunne oman autonsa alustarakennetta. Kuten tunnettua, erillisjousitus ym. harvinaisemmat ratkaisut lisäävät niveliä ja tukitankoja eli kulutusosia ja huoltokustannuksia.

        Jo historiaan vaipumassa olevat takavetoiset reliikit joutuvat pakosta käyttämään takana muita ratkaisuja.


      • eiSeOpiMitäänMitäEiHalua

        Älä suotta vaivaudu opettamaan Kyykmanille maailman politiikan ja autotekniikan asioita, ei hän niitä ymmärrä, eikä haluakkaan ymmärtää, muuten häneltä menisi koko elämäntyö hukkaan.


      • skode-jore
        tekniikan.tuntija kirjoitti:

        Määritelmä löytyy netistä kuten hyvin tiedät.
        "Itäblokilla tarkoitetaan Neuvostoliittoa ja sen poliittisen vallan alaisuudessa kylmän sodan aikana olleita valtioita.".

        Itäblokki hajosi lopullisesti 90-luvun alussa eikä Skodaa itäblokin aikoihin tuottanutta valtiotakaan ole olemassa enää.

        Skodassa käytetty McPherson edessä ja yhdystukiakselisto takaa löytyy suurimmasta osasta moderneja etuvetoisia nykyautoja ja riittää 99 %:lle autoilijoista - useimmat eivät eden tunne oman autonsa alustarakennetta. Kuten tunnettua, erillisjousitus ym. harvinaisemmat ratkaisut lisäävät niveliä ja tukitankoja eli kulutusosia ja huoltokustannuksia.

        Jo historiaan vaipumassa olevat takavetoiset reliikit joutuvat pakosta käyttämään takana muita ratkaisuja.

        Nii, netissä voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, haloo pahvi. Ja asiaan; tämä on itäblokin autojen palsta ja jutellaan ainoastaan itäautoista esim skoodista. Maantieteeseen ja politiikkaan littyvät jutut on ihan muualla, miksi siis täällä roikut?


      • HistorianNähnyt
        skode-jore kirjoitti:

        Nii, netissä voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, haloo pahvi. Ja asiaan; tämä on itäblokin autojen palsta ja jutellaan ainoastaan itäautoista esim skoodista. Maantieteeseen ja politiikkaan littyvät jutut on ihan muualla, miksi siis täällä roikut?

        Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

        Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
        Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
        No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.


      • Jawa_Skoda_Zetor
        HistorianNähnyt kirjoitti:

        Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

        Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
        Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
        No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.

        Skoda silloin aikanaan oli arvostettu itäautona 60-luvulla ja 70-luvullakin, monet porvaritkin ajoivat Skodalla ja jopa joillakin silloisista Suomen rikkaimmistakin perheistä oli Skoda perheen kakkos autona. Mossella ei juuri muut ajaneet, kuin tosi aatteen kannattajat ts. täyskommarit.

        Tuo Tsekkoslovakian miehitys v. 1968 toi tietty Skodalle arvostusta!


      • skode-jore
        HistorianNähnyt kirjoitti:

        Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

        Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
        Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
        No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.

        Menepä puolustelemaan Prahan kevättä jonnekin muualle, peelo. Sillä ei ole mitään tekemistä itäblokin autojen, esim skoodien kanssa. Sinulla taitaa olla aika suuria haasteita luetun ymmärtämisessä. Mutta, ei se mitään, ne ovat aika yleisiä ala-asteella.


      • pakko_ihailla--
        eiSeOpiMitäänMitäEiHalua kirjoitti:

        Älä suotta vaivaudu opettamaan Kyykmanille maailman politiikan ja autotekniikan asioita, ei hän niitä ymmärrä, eikä haluakkaan ymmärtää, muuten häneltä menisi koko elämäntyö hukkaan.

        Pakko ihailla Skodan insinöörejä kuinka hyvin saivat sinänsä yksinkertaisen näköisen yhdystukiakseliston toimimaan - eroa mm. samanaikuiseen Audiin ei tavallinen käyttäjä juuri huomaa ellei ole autoasiantuntija


    • Tapsa-KP

      Tuo akselirakenne vaikuttaa mielestäni aika tavalla ajettavuuteen. Onko niin, että noille itäautoille tuo ominaisuus ei ole niin tärkeä, kuin päästä a:sta toiseen a:han....

    • huipputeknologiaa
      • huipputeknologiaa

        anteeksi, tämähän kuuluukin toiselle sivulle eikä tänne itäauto / skooda sivulle


    • muistuttaja

      Muistutetaanpa nyt kaikkia palstan ohjeista. Palsta on itäautoille eli itäeurooppalaisille autoille, kuten tsekkiläiselle škodalle.

      • muistuttaja2

        Muistutetaanpa nyt kaikkia palstan ohjeista. Palsta on itäautoille eli Neuvostoliiton ja sen liittolaisten, (esim. DDR, Puola tai Tsekkoslovakia), autoteollisuuden tuotteille, joita ei esim koskenut suomalainen tuontisäännöstely. Joka muuta väittää, perustelkoon kantansa.


    • moderaattori-

      Kaikki, joille palstan ohjeet ovat yhä epäselviä, olkaa hyvät ja avatkaa aloitussivu. Siellä opastetaan kirjoittamaan itä-eurooppalaisista autoista. Kaikkia noita merkkejä emme ole tietenkään listanneet.

      • NauravaLaatuautoilija

        Jokainen täysjärkinen tietää mitä itäautoilla tarkoitetaan, varsinkin kun esimerkeiksi annetaan FSO, Moskvitch, Wartburg, Trabant, Volga, Tatra. Joissakin noiden tuotantolaitoksista tuotetaan nykyisin tunnettuja merkkejä, eikä kukaan ole jämähtänyt pysähtyneisyyteen pitäen niitä itäautoina. Puhumattakaan Venäjän merkittävästä ulkomaisten merkkien tuotannosta pääosin kotimarkkinoilleen.

        Sulla vaan ei ole kaikki madot kotona kun jaksat tällä ja muillakin palstoilla vängätä omatekoisilla argumenteillasi aivan yksin. Saat täällä säälin lisäksi tuhannet naurut joka ainoa päivä :-D :-D :-D


      • T-eska

        Onko sulla, peelo, luki häiriö? Kysyttiin itä-skoodan jäykästä akselista. Mieti, vastasitko siihen?


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Onko sulla, peelo, luki häiriö? Kysyttiin itä-skoodan jäykästä akselista. Mieti, vastasitko siihen?

        Eihän idioottimaisuuksiin voi vastata, kyllä edellenenkin kirjoittaja vastasi juuri siihen kysymykseen joka typerä trolli provoilu mielessä esitti. Onko sulla Peelo, luki häiriö?


      • T-eska
        itäautothistoriaa kirjoitti:

        Eihän idioottimaisuuksiin voi vastata, kyllä edellenenkin kirjoittaja vastasi juuri siihen kysymykseen joka typerä trolli provoilu mielessä esitti. Onko sulla Peelo, luki häiriö?

        Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää... Kysyn nyt kuitenkin vielä kerran; miten tuo vastauksesi ihan omasta mielestä meni...? Itäblokin skooda & jäykkä taka-akseli, meniköhän "vastaus" oikein sittenkään?


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää... Kysyn nyt kuitenkin vielä kerran; miten tuo vastauksesi ihan omasta mielestä meni...? Itäblokin skooda & jäykkä taka-akseli, meniköhän "vastaus" oikein sittenkään?

        Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää? Oikeita vastauksia on tämäkin palsta täynnä, nillittäjät eivät vaan osaa lukea yksinkertaisintakaan suomenkielistä tekstiä.


      • T-eska
        itäautothistoriaa kirjoitti:

        Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää? Oikeita vastauksia on tämäkin palsta täynnä, nillittäjät eivät vaan osaa lukea yksinkertaisintakaan suomenkielistä tekstiä.

        Peelo, kommenteista päätellen et kykene omaan ajatteluun vaan hommasi perustuu puhtaasti matkimiselle ja toki nillitykselle. Kuvaa hyvin myös itäblokin autojen, vaikkapa skoodien, mentalitettia. Hyvä neuvo; mene länsiautojen kauppaan tai katsele niiden kuvia vaikkapa lehdistä :-) ja älä nyt ihan oikeasti ota tätäkään henkilökohtaisesti...


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Peelo, kommenteista päätellen et kykene omaan ajatteluun vaan hommasi perustuu puhtaasti matkimiselle ja toki nillitykselle. Kuvaa hyvin myös itäblokin autojen, vaikkapa skoodien, mentalitettia. Hyvä neuvo; mene länsiautojen kauppaan tai katsele niiden kuvia vaikkapa lehdistä :-) ja älä nyt ihan oikeasti ota tätäkään henkilökohtaisesti...

        Peelo, miksi jaksat vielä nillittää, vaikka useankin kirjoittajan voimin on täällä faktat kerrottu, nimimerkkisi toki kertoo sinusta enemän kuin juttusi, molemmat yhtä typeriä.
        Ota ihmeessä tämä henkilökohtaisena.


      • T-eska
        itäautothistoriaa kirjoitti:

        Peelo, miksi jaksat vielä nillittää, vaikka useankin kirjoittajan voimin on täällä faktat kerrottu, nimimerkkisi toki kertoo sinusta enemän kuin juttusi, molemmat yhtä typeriä.
        Ota ihmeessä tämä henkilökohtaisena.

        Peelo, näemmä iski epätoivo ja loppui agrumentit, ja nyt olet ihan nolo. Katsos, totuus kirpaisee usein vaikka kuinka yrität nillittää vastaan. Noin itäblokin autojen puolustajille on aina käynyt :-))


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Peelo, näemmä iski epätoivo ja loppui agrumentit, ja nyt olet ihan nolo. Katsos, totuus kirpaisee usein vaikka kuinka yrität nillittää vastaan. Noin itäblokin autojen puolustajille on aina käynyt :-))

        Mitkä argumentit loppui, sinähän se nillität jatkuvasti typeryyksiäsi ja nyt olet ihan pihalla. Katsos, totuus kirpaisee, vaikka kuinka yrität nillittää, ottaisit jo faktat faktoina, ethän edes sinä voi olla noin typerä, vai mitä?

        ps. ei iske epätoivo, ei, katos kun totuus on aina totuus.
        kato kakara, en puolusta enkä moiti itäblokin autoja, kerron vain mitä ne joskus OLIVAT.


      • T-eska
        itäautothistoriaa kirjoitti:

        Mitkä argumentit loppui, sinähän se nillität jatkuvasti typeryyksiäsi ja nyt olet ihan pihalla. Katsos, totuus kirpaisee, vaikka kuinka yrität nillittää, ottaisit jo faktat faktoina, ethän edes sinä voi olla noin typerä, vai mitä?

        ps. ei iske epätoivo, ei, katos kun totuus on aina totuus.
        kato kakara, en puolusta enkä moiti itäblokin autoja, kerron vain mitä ne joskus OLIVAT.

        Mitä nillität, peelo, edelleen....? Tämä on itäauto palsta sen on ihan oikea totuus ja täällä jutellaan itäblokin autoista esim skoodista. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa...


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Mitä nillität, peelo, edelleen....? Tämä on itäauto palsta sen on ihan oikea totuus ja täällä jutellaan itäblokin autoista esim skoodista. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa...

        "argumentti"? (lat arguo, väittää, osoittaa). Voisitkohan, pentu edes ottaa selvää niiden sanojen merkityksestä, joita käytät? Jos ymmärtäisit tuon sanan merkityksen, huomaisit, että argumenttini ovat todistettu täysin, sinun nillityksessäsi taas ei ole yhtäkään todistettua faktaa.
        Luuletko lapsiressukka todella, että yksikään täysijärkinen ihminen muuttaa mielipidettään tosiasioiden vastaiseksi, lässytät sinä kuinka paljon hyvänsä?
        Nillitä sinä peelo vaikka maailman tappiin, ei se tosiasioita muuta mihinkään, ihan yksin olet harhojesi kanssa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa????
        ps. nimimerkkisi on edelleenkin typerä...., jopa typerämpi kuin sinä itse.....


      • T-eska

        Peelo, ja pointti oli? Et taida edes itsekään ymmärtää omaa nillitystäsi. Tämähän on itäauto palsta, mot. Älä ota sitä ihan noin henkilökohtaisesti :-)


      • itäautothistoriaa
        T-eska kirjoitti:

        Peelo, ja pointti oli? Et taida edes itsekään ymmärtää omaa nillitystäsi. Tämähän on itäauto palsta, mot. Älä ota sitä ihan noin henkilökohtaisesti :-)

        Kysyitkö sinä onneton, mikä on pointti? Etkö pikkuinen edes osaa lukea normaalia tekstiä? Jutuissani olen ihan selvästi ja yksiselitteisesti kertonut faktat, jos joku ei tosiaankaan osaa lukea suomenkielistä tekstiä, häpeä on yksinomaan hänen. Et taida edes itse ymmärtää omaa nillitystäsi, tiedän tasan tarkkaan, että tämä on itäautopalsta, miksi sitten sinä et ymmärrä? Tässä ei ole mitään henkilökohtaista, typeryksiä vaan joutuu joskus opastamaan oikealle tielle.

        ps. nimimerkkisi on edelleen todella typerä, toivoisinpa ettet edes sinä ole noin typerä.


      • T-eska
        itäautothistoriaa kirjoitti:

        Kysyitkö sinä onneton, mikä on pointti? Etkö pikkuinen edes osaa lukea normaalia tekstiä? Jutuissani olen ihan selvästi ja yksiselitteisesti kertonut faktat, jos joku ei tosiaankaan osaa lukea suomenkielistä tekstiä, häpeä on yksinomaan hänen. Et taida edes itse ymmärtää omaa nillitystäsi, tiedän tasan tarkkaan, että tämä on itäautopalsta, miksi sitten sinä et ymmärrä? Tässä ei ole mitään henkilökohtaista, typeryksiä vaan joutuu joskus opastamaan oikealle tielle.

        ps. nimimerkkisi on edelleen todella typerä, toivoisinpa ettet edes sinä ole noin typerä.

        Hei peelo, kaltaisillesi nillittäjille on ihan nomat areenat. Tämä keskustelu koskee vain ja ainostaan itäblokin autoja. Ei voi olla noin vaikeaa. Jos ihan oikeasti "tiedät" että tämä on itäauto palsta, niin miksi se tule esille esim edellisestä sepustuksestasi. Yritä edes kirjoittaa sana skooda.


    • OikeaNimitys

      Tuon skeidan akselirakenteen oikea nimitys on kärrynakseli.
      Periytyy hevoskärry-aikakaudelta.
      Kuten myös ajo-ominaisuudet.

    • jalaa1x

      Joillekkin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että Skoda ei ole ollut itäauto sen jälkeen, kun se siirtyi VW:n omistukseen. Auto kootaan, kyllä Tsekeissä, mutta tekniikka on samaa, kuin muissakin VW -ryhmän autoissa.

    • itäautoilija

      Osa skodisteista tuntuu häpeävän autoansa kun näitäkin juttuja lukee. Heitä harmittaa Skodan itäautomaine. Sen sijaan että seisoisivat valintansa takana ylpeänä he yrittävät kieltää vallitsevan käsityksen jonka mukaan Skoda on itäautoMERKKI.

      • Onksu-vaan

        Sanonpa jopa, että se on itäblokin autojen eliittiä!


      • Totuu5

        Se käsitys ei vallitse kuin niiden idioottien mielestä jotka eivät ole kuulleet itäblokin hajonneen.


      • Skooda-jorma
        Totuu5 kirjoitti:

        Se käsitys ei vallitse kuin niiden idioottien mielestä jotka eivät ole kuulleet itäblokin hajonneen.

        Mutta itäblokin skooda ei ole... ja sehän sinuakin nyppii.


      • vaktojaesiin
        Skooda-jorma kirjoitti:

        Mutta itäblokin skooda ei ole... ja sehän sinuakin nyppii.

        Mikä sinua nyppii, sekö että jotkut täällä kertovat totuuksia, sekö nyppii?
        ps. suurin osa itäblokin Skodista on jo hajonnut, ne loput ovat onneksi mobilistien hallussa.


      • Skoda-jorma

        Varmaan suurin osa hajonnut mutta kaupasta saa uusia, eikö mololla mene jakeluun... Uutta itäblokin lintaa esim skooda garokkia pukkaa kokoajan. Siinä sulle nypittävää.


      • nypittäänypittää
        Skoda-jorma kirjoitti:

        Varmaan suurin osa hajonnut mutta kaupasta saa uusia, eikö mololla mene jakeluun... Uutta itäblokin lintaa esim skooda garokkia pukkaa kokoajan. Siinä sulle nypittävää.

        Mikä on molo? Mikä on skooda garokkia? Osaisitko lapsiparka kirjoittaa ymmärrettävää suomenkieltä? Olet sinä pikkurassukka todella ulkona!


      • Skoda-jorma
        nypittäänypittää kirjoitti:

        Mikä on molo? Mikä on skooda garokkia? Osaisitko lapsiparka kirjoittaa ymmärrettävää suomenkieltä? Olet sinä pikkurassukka todella ulkona!

        Vastauksia: sinä olet molo, skooda garog on uusi itäblokin katumaasturi. Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?


      • nypittäännypitään
        Skoda-jorma kirjoitti:

        Vastauksia: sinä olet molo, skooda garog on uusi itäblokin katumaasturi. Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?

        Miksi et vastannut kysymykseen? Etkö osaa? Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?


      • Skoda-jorma
        nypittäännypitään kirjoitti:

        Miksi et vastannut kysymykseen? Etkö osaa? Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?

        Mietipä. molo, tuota illan hiljaisina hetkinä. Sinulla vain en mennyt ns jakeluun. Mistähän teitä oikein sikiää..?


      • nypittäännypitään
        Skoda-jorma kirjoitti:

        Mietipä. molo, tuota illan hiljaisina hetkinä. Sinulla vain en mennyt ns jakeluun. Mistähän teitä oikein sikiää..?

        Voi lapsiparkaa tuota se tekee kun laitospaikat on alasajettu ja parantumattomat tapaukset jätetty heitteille, eli "siirretty avohoitoon".
        Tiedän ihan tasan tarkkaan, mistä teitä sikiää: tietämättömyydestä, osaamattomuudesta, ymmärtämättömyydestä, piittaamattomuudesta, syrjäytymisestä, ja kaikesta muustakin ihmiselämän saastaisimmista tunkioista.


      • Skoda-jorma

        MInä esitin (melkein retorisen) kysymyksen johon et sitten osannut kommentoida. Tämä on itäauto palsta ja molo siellä suoltaa avohoito tavaraa... kamaan. Miten tuo edellinen tunteellinenkin purkaus liittyy (itä) autoihin?


      • nypittäännypitään
        Skoda-jorma kirjoitti:

        MInä esitin (melkein retorisen) kysymyksen johon et sitten osannut kommentoida. Tämä on itäauto palsta ja molo siellä suoltaa avohoito tavaraa... kamaan. Miten tuo edellinen tunteellinenkin purkaus liittyy (itä) autoihin?

        Ei se liitykkään, se liityy ainoastaan sinun tyhmyyteesi. Mikä on "molo"? Ei ole suomenkieltä.


      • Skoda-jorma

        No niin, molo. Tulihan se sieltä. Olin oikeassa alunalkaen. Eli su juttusi on yhtä skoodaa (=skeidaa) ja provoilet täällä yrittäen saada puheen kääntymään johonkin muuhun kuin itäblokin autoihin. Emses skooda Garoqqi tai skooda SitiKou on on aiheessa pysymistä. Kokeiles.


      • nypittäännypitään
        Skoda-jorma kirjoitti:

        No niin, molo. Tulihan se sieltä. Olin oikeassa alunalkaen. Eli su juttusi on yhtä skoodaa (=skeidaa) ja provoilet täällä yrittäen saada puheen kääntymään johonkin muuhun kuin itäblokin autoihin. Emses skooda Garoqqi tai skooda SitiKou on on aiheessa pysymistä. Kokeiles.

        Hei Molo, mikä se SINUN juttusi on, eipähän ole yhtään todistetta, että SINÄ onneton tunari olisit oikeassa!
        Et ole osannut kirjoittaa yhtään ymmärrettävää tekstiä, jolla olisit osannut kertoa, että tänä päivänä olisi ITÄAUTOJA, miksi provoilet täällä kun Sinulla ei kuitenkaan ole mitään sanottavaa?
        ps. "molo" pyytää edelleenkin selitystä: mikä se on?
        Mikset Sinä rajoittunut osaa edes kirjoittaa ymmärrettävää suomen kieltä?


      • Skoda-jorma

        Molo, olen oikeassa siinä että sun jutut ei liity mitenkään itäauto palstalle ja jonka itsekin myönsit tuossa edellä :-) siinäpä sulle todistetta. Eli kirjoittele esim skoodista, tai olet pelkkä provo. Btw tehdään tämä nyt oikein helpoksi; kun haluat nähdä molon, katso peiliin, bua-aa.... tämä vihje ei maksa mitään.


      • nypitäännypitää
        Skoda-jorma kirjoitti:

        Molo, olen oikeassa siinä että sun jutut ei liity mitenkään itäauto palstalle ja jonka itsekin myönsit tuossa edellä :-) siinäpä sulle todistetta. Eli kirjoittele esim skoodista, tai olet pelkkä provo. Btw tehdään tämä nyt oikein helpoksi; kun haluat nähdä molon, katso peiliin, bua-aa.... tämä vihje ei maksa mitään.

        Olet sinä onneton tosi ulkona, eikö tosiaankaan ole sinunlaisillesi mitään hoitopaikkaa?


      • Skoda-jorma

        Tuokaan, molo, ei liity mitenkään itäblokin autoihin, vaikkapa skoodan jäykkään taka-akseliin. Mikä tässä nyt niin vaikeata oikein on? Mene vaikka tuonne huu-haa palstalle.


    • Ylläpitäjä

      Arvoisat lukijat!
      Olette varmasti huomanneet, että palstalla esiintyy virtuaalihahmo, jonka jokaisessa viestissä korostuu termi "itäauto".

      Kyseessä on vain tekoälykokeilu, haluamme säästää kustannuksia ja olemme ottaneet "kirjoittajaksi" sekä moderaattoriksi pilottikäyttöön kaatopaikalta löytämämme neuvostoliittolaisen 8-bittisen Agat -tietokoneen vuodelta 1984. Alkuperäinen käyttöjärjestelmä on nyt jämähtänyt pysähtyneisyyden ajalle luuppiin ja ainoa konetta tunteva ohjelmoijamme Sergei kutsuttiin "Länsi"-nimiseen sotaharjoitukseen mutta päättikin lähteä lomalle Dominikaaniseen Tasavaltaan eikä hänestä ole vähään aikaan kuultu mitään. Tilanteen kestoa emme osaa arvioida, mutta "Skoda" ja "Itäauto" ovat koneen tuottaman outputin eli ulosteen avainsanoja.

      Valitamme vielä kerran alkeellisen ohjelman aiheuttamaa harmia!

      • Ullapitaja

        Älä turhaan valita, ihan oikeassahan tuo kone on. Skoodahan on itäblokin auto, yksi parhaimmista. Mitäs sitä mitenkään piilottelemaan.


      • ullutavaanite
        Ullapitaja kirjoitti:

        Älä turhaan valita, ihan oikeassahan tuo kone on. Skoodahan on itäblokin auto, yksi parhaimmista. Mitäs sitä mitenkään piilottelemaan.

        Eihän tuo tosiaankaan mikään valittamisen aihe ole, eihän itäblokkia enää ole olemassakaan, senhän nyt ymmärtävät kaikki NORMAALIJÄRKISET! Ei sitä todellakaan tarvitse piilotella!
        Trollit ne typerehtivät vaikka maailman tappiin, eihän niitten vajakkien juttuja kukaan ota vakavasti, kaikki täysipäiset tietävät tosiasiat.


      • Ullapitaja
        ullutavaanite kirjoitti:

        Eihän tuo tosiaankaan mikään valittamisen aihe ole, eihän itäblokkia enää ole olemassakaan, senhän nyt ymmärtävät kaikki NORMAALIJÄRKISET! Ei sitä todellakaan tarvitse piilotella!
        Trollit ne typerehtivät vaikka maailman tappiin, eihän niitten vajakkien juttuja kukaan ota vakavasti, kaikki täysipäiset tietävät tosiasiat.

        Jeps, ja tosiasia on, että skooda on itäblokin autojen eliittiä, edelleen. Sitä ei edes tuo jäykkä taka-akseli poista.


    • Pravda-

      Skoda ei ole itäauto.
      Itäautoja ei ole olemassa.
      Skoda ei ole itäauto.

      • Pravda_2

        Pravda(=totuus) on tietenkin oikeassa, paitsi täsmennys: itäautoja oli olemassa itäblokin aikaan, ei tänäpäivänä!
        Skoda OLI itäauto silloin kun Tsekkoslovakia kuului itäblokkiin, ei sitä ennen EIKÄ VARSINKAAN sen jälkeen. Tämä on pravda(totuus).


      • Pravda-
        Pravda_2 kirjoitti:

        Pravda(=totuus) on tietenkin oikeassa, paitsi täsmennys: itäautoja oli olemassa itäblokin aikaan, ei tänäpäivänä!
        Skoda OLI itäauto silloin kun Tsekkoslovakia kuului itäblokkiin, ei sitä ennen EIKÄ VARSINKAAN sen jälkeen. Tämä on pravda(totuus).

        Upeasti menit viritettyyn ansaan. Pravdan "totuudet" ja ideologian tunnustit omiksesi. Ei nyt kyllä varsinaisesti ollut yllätys palstaa seuraaville.

        Koko postaussarjasi on yhtä samaa hokemista ja omien totuuksien pakkosyöttämistä muille "pravdoina".

        Miksiköhän se muuten noin satuttaa että Skodaa pidetään yleisesti yhä itäautomerkkinä? Skodistien omat värillisten lasien läpi katsotut mielipiteen pitää tietysti suhteuttaa ja antaa ymmärtämystä vaikeassa tilanteessa. Olisit ylpeä pitkästä itäautoperinteistä. Ei kait siinä mitään hävettävää pitäisi olla että Skoda on itäauto? Tsekki slaavilaisena maana on vankasti osa Itä-Eurooppaa. Jos olet eri mieltä, valita YK:lle, mutta koita ensin hieman perustella mielipiteitäsi eikä vaan huutaa suoraa kurkkua että "itäautoja ei enää ole" ja että "Tsekki ei ole Itä_Eurooppaa".


      • Pottuilija
        Pravda- kirjoitti:

        Upeasti menit viritettyyn ansaan. Pravdan "totuudet" ja ideologian tunnustit omiksesi. Ei nyt kyllä varsinaisesti ollut yllätys palstaa seuraaville.

        Koko postaussarjasi on yhtä samaa hokemista ja omien totuuksien pakkosyöttämistä muille "pravdoina".

        Miksiköhän se muuten noin satuttaa että Skodaa pidetään yleisesti yhä itäautomerkkinä? Skodistien omat värillisten lasien läpi katsotut mielipiteen pitää tietysti suhteuttaa ja antaa ymmärtämystä vaikeassa tilanteessa. Olisit ylpeä pitkästä itäautoperinteistä. Ei kait siinä mitään hävettävää pitäisi olla että Skoda on itäauto? Tsekki slaavilaisena maana on vankasti osa Itä-Eurooppaa. Jos olet eri mieltä, valita YK:lle, mutta koita ensin hieman perustella mielipiteitäsi eikä vaan huutaa suoraa kurkkua että "itäautoja ei enää ole" ja että "Tsekki ei ole Itä_Eurooppaa".

        Käsite Itä-Eurooppa on muuttunut kylmän sodan ajoista,jolloin Euroopan sosialistiset maat laskettiin kuuluviksi Itä-Eurooppaan. YK:n nykyisen määritelmän mukaan tsekki kyllä kuuluu Itä-Eurooppaan, mutta vain maantieteellisen sijaintinsa takia,ei yhteiskuntajärjestelmänsä eikä slaavilaisuuutensa perusteella.


      • pravda2
        Pravda- kirjoitti:

        Upeasti menit viritettyyn ansaan. Pravdan "totuudet" ja ideologian tunnustit omiksesi. Ei nyt kyllä varsinaisesti ollut yllätys palstaa seuraaville.

        Koko postaussarjasi on yhtä samaa hokemista ja omien totuuksien pakkosyöttämistä muille "pravdoina".

        Miksiköhän se muuten noin satuttaa että Skodaa pidetään yleisesti yhä itäautomerkkinä? Skodistien omat värillisten lasien läpi katsotut mielipiteen pitää tietysti suhteuttaa ja antaa ymmärtämystä vaikeassa tilanteessa. Olisit ylpeä pitkästä itäautoperinteistä. Ei kait siinä mitään hävettävää pitäisi olla että Skoda on itäauto? Tsekki slaavilaisena maana on vankasti osa Itä-Eurooppaa. Jos olet eri mieltä, valita YK:lle, mutta koita ensin hieman perustella mielipiteitäsi eikä vaan huutaa suoraa kurkkua että "itäautoja ei enää ole" ja että "Tsekki ei ole Itä_Eurooppaa".

        SINÄHÄN sen " pravdan" olit tälle palstalle tuonut, tosin se on venäjänkielinen sana, joka tarkoitti ihan sanmaa niin tsaarin Venäjällä, Neuvostoliitossa, kuten tänään kapitalistesella Putinin Venäjällä!
        Itse asiaan: Skodaa ei todellakaan pidetä yleisesti ITÄAUTOMERKKINÄ,
        Jos ymmärtäisit edes pienen pätkän historiasta, tietäisit että Skodan historiassa on tuo itäautokausi on ollut vähemmän aikaa kun se on ollut kapitalistinen yhtiö.
        Miten vielä voit kysellä jotain perusteluja, jokainen täysijärkinen on jo ymmärtänyt itäblokin sortuneen jo vuosikymmeniä sitten. Tälläkin palstalla on oikeaa tietoa kirjoitettu kymmenien kirjoittajien voimalla, mikset osaa lukea?
        Sorruit valitettavasti ihan omaan ansaasi, ansan virittäminen valitettavasti vaatii edes vähän älykkyyttä, jota sinulla ei ole.


    • Pottuilija

      Skoda 440 v. 1956 oli hyvä auto kardaaneineen ja heiluriakseleineen. Laadultaan ja ominaisuuksiltaan sen ajan länsi-saksalaisten veroinen ja huimasti parempi kuin engelsmannit. Ostaessani sellaisen käytettynä v. 1964,jouduin tosin maksamaan siitä peräti 350 mk,joka opiskelijalle oli iso raha, mutta sittenpä kelpasikin ajella hyvällä autolla.

      • 60luku

        Nyt syötät omia näkemyksiäsi, kun suurin osa palstalaisista ei tunne 60-luvun autoja. Skoda ei todellakaan ollut sen enempää kuin arvostettu itäautoluokassa eli oli mainio peli niille jotka eivät halunneet Mossea, Warrea tai Ladaa.
        Ja englantilaiset autot ei kaikki olleet lainkaan huonoja. Isäni osti vuonna 1963 uuden englantilaisen auton jossa oli paljon tekniikkaa, jota ei vielä löytynyt saksalaisista kilpailijoista eikä kestävyydessäkään ollut valittamista.


      • vaktatesiin
        60luku kirjoitti:

        Nyt syötät omia näkemyksiäsi, kun suurin osa palstalaisista ei tunne 60-luvun autoja. Skoda ei todellakaan ollut sen enempää kuin arvostettu itäautoluokassa eli oli mainio peli niille jotka eivät halunneet Mossea, Warrea tai Ladaa.
        Ja englantilaiset autot ei kaikki olleet lainkaan huonoja. Isäni osti vuonna 1963 uuden englantilaisen auton jossa oli paljon tekniikkaa, jota ei vielä löytynyt saksalaisista kilpailijoista eikä kestävyydessäkään ollut valittamista.

        Näemmä kuulut siihen enemmistöön joka ei tiedä mitään -60 luvun autoista. Pottuilija ei todellakaan syötä omia näkemyksiään, vaan niitä faktoja jotka jokainen -60 luvun autoista ymmärtävä tietää. Ei ne kaikki englantilaiset todellakaan olleet huonoja, olihan siellä noita loistoautoja, suurin osa Suomeen tuoduista oli niitä Austinia, Morriksia, Hillmaneja ym. jotka eivät todellakaan loistaneet laadullaan. Muuten, -60 luvun alussa oli vielä Suomessa tuontisäännöstely, ei niitä länsiautoja niin vaan osteltu.
        ps. -60 luvulla ei Ladaa ollut olemassakaan.


    • PorvareidenSuosikki

      Kannattaa unohtaa tuon aloittajan itäauto-postaukset. Hän laittaa palstalle myös itäauto-termiä vastustavia kommentteja jotta joku tarttuisi jonninjoutaviin heittoihinsa. Googlella löytyy sadoittain tekstejä kun hakee sanoilla Škoda&itäauto. Kaikki "yllättäen" suolipalstalta ja yhden ja saman tyypin näppikseltä lähtöisin. Sormet kun toimii aivojen korvikkeena.

    • exSkodisti_ei_ikinä_enää

      En tiedä onko yhä jäykkä taka-akseli, mutta entisenä Škodan omistajana en voi parhaalla tahdollanikaan väittää että Škoda kokonaisuutena olisi edes hyvä auto. Jos väittäisin, valehtelisin ja johtaisin muita autoilijoita harhaan.

      • entitäautoilija

        Minkä Skodan omistit, ja millä vuosituhannella? Ihan kokonaisuutena? Viimeinen jäykkä taka-akseli oli kai tuossa 1200- mallissa, siis Octavian edeltäjässä siellä joskus kaukana historiassa, joskus -50-luvulla. Oli aikalistensa joukossa tosi hyvä auto.


    • AP-see

      Joo, on. Ja näin talvioloissa aika hankala ajella varsinkin urissa.

    • tehthetheh

      Ainakin monissa merkeissä sitten tuo monivarsi multilink taka-akseli on oikea ruosteen pesä Suomen olosuhteissa kun maalattua teräslevyä pitkälti ja kuluvia niveliä liuta.

      • PasiAntti

        Just näin. Skoodissahan tuo on jo perinne, paitsi että levy on läkkipeltiä ja sitä ei ole maalattu... mutta näillä on menty.


    • OOOOO

      Kodiaqissa taitaa olla ellen ihan väärin muista?

      • ManiMatt

        Samoin on Garogissa. Kauppias sanoi että paras ratkaisu noille itäautoille.


      • Janteri

        Tuo on niin varma ratkaisu. EI mene rikki koskaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe