Hinta kertaa kolme

Siinä kolme tärkeintä asiaa jotka tulevaisuudessa ratkaisevat menestyksen taksi markkinoilla. Myöskään liian halvalla ei kannata kuitenkaan ajaa mikäli omat kulut ovat suuremmat kuin toisilla toimijoilla. Esim, Kelakyydin kate on surkealla tasolla.

Kevyt organisaatio ja pienet taustakulut, yksinkertainen taksanmittaus tapa, mahdollisimman vähän välistävetäjiä. Täydellinen rakenteellinen uudistuminen on menestyksen avain. Tätä kuljetuspalvelutyötä kun ei tarvitse tehdä toimistosta käsin enää tulevaisuudessa.

Taksi on tehty jonkun verran liian kalliiksi Suomessa. Piilokysyntää on varmasti paljon edullisemmilla hinnoilla.

Asiakas valitsee nimittäin lähes aina sen edullisemman palvelun tai tuotteen.

Fuusioilla alkaa olla kiirus jo!
Ilmianna
Jaa

18 Vastausta


Piilokysyntää kokeiltiin jo Stadissa, Ei ollut. Ei tule olemaankaan. Höpöhöpö piilokysynnälle. Huvittavaa luettavaa nämä liikemiesnerojen kirjoitukset. Ei mitään käsitystä todellisuudesta/alasta. Hupinsa kullakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Onko piilokysyntä sitä että haluaisin jonkun tuotteen/palvelun mutta en ole halukas maksamaan siitä pyydettyä hintaa?? Tällä logiikallahan piilokysyntää on joka alalla.
Mm taksinkuljettajista on kova piilokysyntä, mutta kun kukaan ei suostu tulemaan 2 eur / tunti tekemään hommia. Tosi tyhmää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Monet ovat näköjään käsittäneet, että piilokysyntä tarkottaa asiakasta, joka hyppää piilostaan taksiin kun kuulee miten halpaa se on. EI OLE!
Kukaan ei ajele huvikseen taksilla...tai ehkä sossu kortin omaavat tekevät sitä joskus ;)

Piilokysyntä on niitä henkilöitä, jotka haluavat kyydin, mutta eivät jää sitä kiireisenä aikana odottelemaan tolpalle jos kotimatka on lyhyt / jos taksin saaminen tuntuu kestävän liian pitkään ja hermot menee odotellessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pihtariko kirjoitti:
Monet ovat näköjään käsittäneet, että piilokysyntä tarkottaa asiakasta, joka hyppää piilostaan taksiin kun kuulee miten halpaa se on. EI OLE!
Kukaan ei ajele huvikseen taksilla...tai ehkä sossu kortin omaavat tekevät sitä joskus ;)

Piilokysyntä on niitä henkilöitä, jotka haluavat kyydin, mutta eivät jää sitä kiireisenä aikana odottelemaan tolpalle jos kotimatka on lyhyt / jos taksin saaminen tuntuu kestävän liian pitkään ja hermot menee odotellessa.
Ajatus jäi kesken.
Piilokysyntä on myös niitä henkilöitä jotka haluavat kyydin, mutta kukkarosta ei löydy kuin 15e sen 22e maksavaa kyytiä varten.
Tänäkin päivänä hintaa pystyy polkemaan alespäin jos vaan uskaltaa kysyä. Ensimmäinen auto ei varmasti lähde halvemmalla, mutta auto joka tolpan perälle juuri kurvaa lähtee varmasti halvemmalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pihtariko kirjoitti:
Ajatus jäi kesken.
Piilokysyntä on myös niitä henkilöitä jotka haluavat kyydin, mutta kukkarosta ei löydy kuin 15e sen 22e maksavaa kyytiä varten.
Tänäkin päivänä hintaa pystyy polkemaan alespäin jos vaan uskaltaa kysyä. Ensimmäinen auto ei varmasti lähde halvemmalla, mutta auto joka tolpan perälle juuri kurvaa lähtee varmasti halvemmalla.
Koetas saada piilokysyntää laskujesi maksuun. Koita tinkiä tonnin laskustasi puolet pois, josko vaikka joku antaisikin "piilosta" alennusta. Buaahah
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PiilolaskujaMaksamaan kirjoitti:
Koetas saada piilokysyntää laskujesi maksuun. Koita tinkiä tonnin laskustasi puolet pois, josko vaikka joku antaisikin "piilosta" alennusta. Buaahah
Piilokysyntä on valmis maksamaan enemmän jos vain saisi kyydin...jos et edelleen tajua? Se on silloin minun etuni :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älä perusta yritystä. Menee taatusti nurin tuolla business älyllä. Toimii sitten millä alalla hyvänsä. Mistä näitä älyköitä tulee?
Ilmianna
Jaa
Kela kyydin kate???????Eikös sitä maksimihinnalla ajetakkaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ajetaan maksimilla kyllä.
Tosin kelavälitykseen kuulumisesta maksetaan, jolloin kate kyytiä kohden on pienempi verrattuna asiakkaaseen, joka tulisi tolpalta kyytiin maksaen itse kyytinsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aloittajalla on kova piilokysynnän tarve psykiatrille. Toivottavasti huomaa tarpeensa pian.
Ilmianna
Jaa
Kiitos näistä viisaista neuvoista .
Ilmianna
Jaa
Puolankas nimimerkin näkemys on juuri sitä, mitä monet eivät näe nyt eivätkä tulevaisuudessa...sielläpä tolpalla mätänevät jos tahtovat.

Jatkossa löytyy aina joku joka ajaa halvemmalla kuin kilpailija.

Tärkeintä on muistaa, että ei se se yksittäinen kyyti eikä edes yksittäinen työvuoro, vaan se auton kokonaistuotto on ainut asia mikä merkitsee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juu, tosiaankin kokonaistuotto ratkaisee.
Katteella ei niin väliä mutta se tuotto...sepä se. Mä niin nautin kun nää oman elämansä sarasvuot pasahtaa tänne radalle kilpailemaan kahden euron kyydeistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Liikemiehille ja muille tahoille jotka eivät maksa itse matkaansa, käyttävät eri taksia kuin tiukalla budjetilla elävä. Palvelutaso ja kalusto on eri, kuten hintatasokin. HTD:n palvelukonsepti on toinen kuin ”Putkosen kimppakännikyyti Oy:n ”
Samoin käy kuljettajille, fiksut ja osaavat saavat parempaa liksaa ja ajavat eri firmoissa kuin osaamattomat.
Asiakkaalla on valinnanvapaus. Maksamalla enemmän saa enemmän ja päinvastoin. Pikkurahalla nuijat löytävät tosinuijat ja saavat vihdoin sen kaipaamansa halbakyydin.
Ilmianna
Jaa
Halvempi hinta houkuttaa, piilokysyntää ei voida koskaan mitata ilman aitoa hintakilpailua vapaassa markkinassa.

Taksityö on tehty niin kalliiksi taksiautoilijoille ettei hintoja ole varaa juurikaan laskea, sitten joku "uuden ajan puuhastelija" autoilija ajelee edullisemmalla hinnalla ja paremmalla katteella. Ja ainoastaan silloin kun työtä on mukavasti tarjolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ohan meillä tämä Uber jossa kuskit ajavat halvemmalla hinnalla ja paremmalla katteella. Tulevaisuudessa alan valvonta tulee mitä todennäköisimmin olemaan mahdotonta, jolloin kaikki voivat pudottaa hintoja samalla toimintamallilla kuin Uber: Karsitaan tuloverot, alv:t, eläkemaksut ym pakolliset (?) maksut pois niin voidaan hyvin ajaa halvemmalla.
Hyvänä lisäutisena se, että kun ajelee silloin kun työtä on mukavasti tarjolla, voi ottaa 3 X hinnan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
sfdsadfagghah

Toivottavasti sinäkin alat ajamaan uberia tilaan sinut samantien pihaani istumaan 10 tunnin ajaksi.
Voin laskea puolestasi tuntiansiosi uberilla työskennellessä.
Odotus maksaa 0.20e minuutilta x 600min = 120
Aloitusmaksu 2E
yht 122e

Uber veloittaa 25%

Sinulle jää 91,5 euroa 10 tunnin työstä jos et maksa lakisääteisiä veroja ja maksuja joita vaaditaan jatkossakin ammatimaiselta taksinkuljettajalta.

ton 122e maksan kyllä mieluusti sinulle ja soitan poliisit paikalle sen jälkeen. Onnea!

ps. jos ihmiset ei maksaisi veroja niin mistä se sinun sossun raha tulisi?
Ilmianna
Jaa
Nosto
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hinta kertaa kolme

Siinä kolme tärkeintä asiaa jotka tulevaisuudessa ratkaisevat menestyksen taksi markkinoilla. Myöskään liian halvalla ei kannata kuitenkaan ajaa mikäli omat kulut ovat suuremmat kuin toisilla toimijoilla. Esim, Kelakyydin kate on surkealla tasolla.

Kevyt organisaatio ja pienet taustakulut, yksinkertainen taksanmittaus tapa, mahdollisimman vähän välistävetäjiä. Täydellinen rakenteellinen uudistuminen on menestyksen avain. Tätä kuljetuspalvelutyötä kun ei tarvitse tehdä toimistosta käsin enää tulevaisuudessa.

Taksi on tehty jonkun verran liian kalliiksi Suomessa. Piilokysyntää on varmasti paljon edullisemmilla hinnoilla.

Asiakas valitsee nimittäin lähes aina sen edullisemman palvelun tai tuotteen.

Fuusioilla alkaa olla kiirus jo!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta