Jos puhut yksin asuessasi ääneen, se on ihan o.k.

Puhun-usein-itsekseni

11

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäkä.mies

      Huh,tuo helpottaa.Puhun yksin ja illat yksinpuelen vielä vuoteessakin.Joskus on jopa kiellettävä itseltä sanaton yksinpuhelu jos tarinointi uhkaa mennä aamuyölle asti.
      Hyvin yksin puhuttu on puoliksi ääneen sanottu..

      • MummeliMIa

        Minäkin uloslähtiessäni selitän, nyt laitan avaimet laukkuni tähän lokeroon, ja sen suljen sitten, kun olen laittanut turvalukonkin kiinni. Missä se kampa on? Tukkaa pitää sitten kammata vielä sielläkin, se on niin pesun jälkeen innoissaan. Missäs vielä ne käsineet, ai niin sormukset makuuhuoneen lipastosta, no nyt on takkikin, mentiin...


      • Mitäkä.mies
        MummeliMIa kirjoitti:

        Minäkin uloslähtiessäni selitän, nyt laitan avaimet laukkuni tähän lokeroon, ja sen suljen sitten, kun olen laittanut turvalukonkin kiinni. Missä se kampa on? Tukkaa pitää sitten kammata vielä sielläkin, se on niin pesun jälkeen innoissaan. Missäs vielä ne käsineet, ai niin sormukset makuuhuoneen lipastosta, no nyt on takkikin, mentiin...

        Eikä siinä vielä kaikki..Yksin ollessa on yllättävän paljon ääniä.Jotkut voivat pitää jokapäiväisiä ääniä "äänisaasteena"
        Oikeastaan äänet on vain ääniä,ainakin siihen asti kun ne tulevat pään sisältä.
        Tietysti jotain vastauksia saattaa muodostua jonkun ihmisen äänellä ja aivan kuin hän puhuisi oikeasti..Muistijälki varmaankin.
        Hiljaisuusessa puhelin istekseen ja otin käteeni kaukosäätimen.Painoin punaista nappia eikä silikoninen nappi juurikaan ääntele,korkeintaan paristokotelon kansi vähän rasahteli,rix,sanoi kotelon kansi,mutta Tv...Sanoi ihan selvästi sam-sum! ;) kahvinkeitin sanoo:lop,lop,kroks.tusssss,tuus kahville.Oven lukko sanoi lok ja ihan luonnollisesti lukkoonhan se taisi mennä.
        Taitaa mulla olla sittenkin päässä vikaa,tai liikaa aikaa miettiä..


    • melkeinsama

      Mulla on hyvä syy puhua "yksin". Koira kuuntelee jutut.

    • MummeliMia

      Minun pitäisi ottaa lemmikki hoitooni, sillä en kuule mitään muita ääniä kuin TV:n tai harvemmin radion tai You tuben. Puhelimessa kuulen paljon kyllä.
      Siksi käyn kuorossa, että voin kuulla useammin ihmisten ääniä kuin vain vieraisilla käydessäni tai kutsujen emäntänä ja tietysti kaupoissa.

    • kovallajaselkeällä

      Minä puhun aina ääneen,asun sitten yksin tai kaksin.

    • Niinminäkin

      No tulipa sekin juttu todistettua. Anoppivainaa oli nimittäin sitä mieltä että yksikseen ja itsekseen puhuminen on hullun merkki. Uskalsin väittää hänelle vastaan ja taisin jo silloin osata kertoa, että ainakin itse hokaan juttuja paremmin kun sanon sen ääneen. Ts. jos on pulma tai ongelma, sen pähkääminen ääneen on moniaita kertoja tuottanut tulosta eli selvittänyt pulmallisen ongelman.

    • Puhun momilla kielillä yksin...

    • HöpsistäVaan

      Kouluaikoina luin läksyjäni usein ääneen ja lisäksi kirjoitin paljon asioita paperille.
      Se oli minun tapani oppia.
      Olinkin hyvä koulussa.
      Viime aikoina, kun olen ollut paljon yksin, olen huomannut silloin tällöin puhuvani ääneen.
      Pelästyinkin jo, että hulluksiko olen tullut, mutta tuo linkin uutinen kevensi oloa kummasti.

      • MummeliMia

        Minäkin olin hyvä koulussa, ja olisin halunnut lukea ääneen ainakin ielten läksyt, mutta en voinut, kun pienessä huoneessa asui meitä kolme.

        Kuinkahan hyvä olisin ollutkaan! heh

        Ja ruokailua ei ollut koulussa ei kämpillä koulukaupungissani, ei arkina eikä viikonloppuisin, , vain kesäison sain hyvää ruokaa ja heinätöitä, navettatöitä ja uimista! - Kesä aina pelasti.

        Minulla on varmaan vuosirenkaita luustossani.


      • Edelliseen..korjaus

        k-oli tipahtanut pois, korjaan : KIELTEN läksyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe