HÄTÄTAPAUS PENNUN KANSSA

EiEIEEIEIEIEIEI

Eli. Oon siis 15v tyttö ja sain kuukausi sitten bordercollien pennun. Kaikki perheestämme halusi siis koiraa, mutta koira kuitenkin ostettiin minulle, koska harrastan ja teen sen kanssa eniten.
Eli juttu on tämä. Äiti siis lupasi pitää huolta pikkuisesta hyvin kun olen koulussa. Tänään lintsasin tarkoituksella koulusta sen takia että halusin varmistaa että kaikki on ok. Ei siitä sen enempää. No! Piilouduin siis mun huoneeseen ja kuuntelin. Yhtäkkiä kuulen hirveää karjuntaa, kun äiti huutaa ja karjuu pennulle että "EI!!!!!" "POIS!!!!" yms.
Ihan kauheeta!! En haluis ikimaailmassa luopua pennusta, koska se on mulle kaikki kaikessa joka tilanteessa!
Mutta pentu puree siis lujaa...
Pureekohan sen takia kun on peloissaan että äiti huutaa sille??
Ihan kauheeta😭!
Äiti on muuten siis kiltti ja ihana mut... En kyllä osannu odottaa tollasta...
Osaisko joku auttaa miten pitäis toimia?
Ku pennulla ei oo viellä kaikkia rokotuksia nii on vähä paha juttu..,

8

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseuraajan

      Se on vasta vauva ja koiranpennut purevat niin ihmisiä kuin kenkiäkin. Ajan kanssa kyllä rauhoittuvat ja opettaahan niitä täytyy myös. Aina kun puree niin joko huomioimattomuus (eli ette tee yhtää mitään kun puree) tai laitatte suuhun luvalista purtavaa. Miksi siitä pennusta pitäisi nyt muka luopua?

    • 986

      Pennut purevat, toiset enemmän toiset vähemmän. Pentukoirat monesti purevat aika kovaa. Kerro äidillesi kuulleesi hyvän vinkin minkä olet kuullut, suihkepullolla suihkautus vettä kun pentu puree. Jää varmasti vähemmälle. Kerro myös "ohimennen" että pennuista tulee yleensä aggressiivisia tai pelokkaita jos niitä lyö. En tiedä tekeekö näin. Huomioimattomuus myös hyvä keino! Kerro tämä siis näin ohimennen mikäli et halua jäädä kiini äitisi salakuuntelusta. Pennut vain innostuvat enemmän kieltämisestä ja eivät todellakaan rauhoitu huutamisesta. Pentu ei välttämättä vielä ole peloissaan äitistäsi ellei siis esimerkiksi lyö häntä, mutta on varmasti myöhemmällä iällä mikäli äitisi käyttäytyy sopimattomasti.

    • 34567898765432

      Meillä pentu puri 7kk asti, sitten on vähentynyt siitä pikkuhiljaa.On ihan normia pennuille.Ei se huutaminen auta.Koiraa on kohdeltava kauniisti, kannustaen, ja oikeasta käytöksestä kehuen ja palkaten.Meillä on keksitty muuta puuhaa, kiinnitetty pennun huomio muualle, heitetty lelua yms, niin unohtaa puremisensa.

    • helluvaa

      Koiralla on hyvä kuulo. Ei sille tarvitse huutaa. Äidillesi terveiset, että vain idiootit huutavat koiralle.

    • Hyvätrollaaja

      Hyvä trolli aloittajalta. Näyttää menevän rakki-ihmisiin kuin häkä.

    • mistätiesit

      että pentu puree äitiäsi. Voihan se äiti huutaa sille, jos pentu söi jotain kiellettyä. Aina pitäisi tarjota joku sallittu pureskeltava asia tilalle esim puruluu, tai koiran oma lelu.

    • Pikkupinkki

      Kaaaaaaaaaaauheeeeeeeeta!!!!!!!!!!!! Kyllä sun nyt kanzii lopettaa koulun käynti kokonaa ja keskittyy siihen koizulimurumuzzukkaan kun sen oot saanu. Mäki haluisin perhoskoiran tai chihun mut äiti on tyhmä ja ei anna. Oo nyt tosi tarkkana sun äitis tekemisten kaa.

    • mitenköhänon

      Tää on kolmas aihe purevasta bortsupennusta, vähän alkaa tuntua että kaikki on sama henkilö ja vaan keksii uuden jutun kun ei ole saanu itseään miellyttäviä vastauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe