jumala on vale

maasäteily

Jumala on mielisairaan aivojen tuotos, jolla ei ole kehittyneissä yhteiskunnissa tilaa.

47

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaakokeilla

      Ihmisillä on monenlaisia jumalia, jollekin alkoholi on jumala, ihan todellinen sellanen.

      • Tuota et usko itsekään.


    • "jumala on vale"
      "Jumala on mielisairaan aivojen tuotos, jolla ei ole kehittyneissä yhteiskunnissa tilaa."

      Noin juuri Saatana puhuu.

      Saatana sanoo: "jumala on vale", tarkastelkaamme väitettä. Jumala pienellä alkukirjaimella osoittaa kunnioituksen puutteen. Huomatkaamme myös, että Jumalasta väitetään jotakin olemassaolevaa: ”jumala on”. No mitä Jumala on? Saatana väittää että Jumala on vale.

      Mitä tiedämme Jumalasta. Tiedämme että Hän on hyvä ja kaikkitietävä. Tiedämme että Hän on kaikkialla läsnä ja hän puhuu aina totta. Absoluuttina Hän on itse Totuus. Tiedämme Saatanasta sen että Saatana on Jumalan Vastustaja. Saatana on sielumme vihollinen, Jumalan syyttäjä ja kadotukseen joutuva. Saatana on valheen henki ja murhan.

      Kun Saatana siis puhuu Jumalasta, hän osoittaa kunnian puutteensa, hän osoittaa totuuden puutteensa, ja hän osoittaa tiedon puutteensa.

      Saatana sanoo: "Jumala on mielisairaan aivojen tuotos, jolla ei ole kehittyneissä yhteiskunnissa tilaa.”

      No niin, nyt on Jumala isolla alkukirjaimella, Saatana tunnetusti ei ole johdonmukainen, toisin kuin Jumala joka on Looginen.

      Saatana väittää (valehtelee) että Jumala, joka on kaiken Luoja, olisi jonkun ilmeisesti ihmisaivojen, joita väitetään perusteetta mielisairaaksi, aivojen tuotos, luomus. Saatana vääntää asiat päälaelleen, valehtelee häikäilemättömästi, ja Saatanan retkuun menee se, joka Saatanaa uskoo.

      Suurin osa elleivät kaikki palstan ateistit uskovat. Mutta he uskovat väärää herraa.

      Saatana väittää, että Jumalalla ”ei ole kehittyneissä yhteiskunnissa tilaa”. Saatana haluaa häätää Jumalan pois kehittyneestä yhteiskunnasta.

      Jumala mielisairaan luomuksena
      vs.
      Jumala,

      ateistit uskovat ensimmäiseen.

      • Jumala mielisairaan luomuksena
        vs.
        Jumala, sinä olet Maatunutta hevosen kakkaa
        itse noutona , talven yli maatunutta / palanutta hevosen kakkaa , voimaksi kesän kasveille. Paskaa massoille ja kassoille


      • Jumalako hyvä?? HAHHAHHHAH XDD Se että hän on tappanut miljoonia ihmisiä raamatun mukaan ei niin tasan tee siitä mitään "hyvää" :----D


      • Ennustajako

        "TUO Jumala oli 'tämän maailman RUHTINAS'". Eikö sinullakin ole jo kaipuu hänen valtansa alta pois? Hän on PAHA. Mutta kyseinen Antikristus syöstään maan päälle joukkoineen, kuoleman taivaasta, 9. taivaasta, tilavuusolentoana haahuilemasta, massaliseksi liharuumiksi. Olettehan te päissänne humalassakin nähneet, niitä enkeleitä? Vai demoneitako ne oli?


    • taskuttäynnäkiviäkö

      Terveen ja sairaan mielen raja on veteen piirretty viiva :)

      • näinsevaanmenee

        Kyllä sairaan ja terveen erottaa mutta mielisairaan ja jumaluskovaisen välinen ero on häilyvämpi kuin se kuuluisa veteen piirretty viiva.


    • Kenpätietää

      Ensinnäkin sana "jumala" pienellä kirjoitettuna viittaa jumal hahmoon, yliluonnolliseen olentoon. Toiseksi, voi olla paljon mahdollista, että Jumala on vain sairaan mielen tuotosta, mitä bronssiaikainen paimentolais kansa ei ole ymmärtänyt ja alkanut seurata.

    • kapustin

      Tiedehän se tietää kaiken, meinasin tänään revetä kun lueskelin dinosauruksista ja tiedemiehien päätelmistä.Jospa se olisi iskenyt 66 miljoona vuotta sitten,miehillä mielikuvitus kyllä lentää,ilmankos se tiedetään että tiede käy turhaksi.Raamatussa on sentään todistusaineistoa vanhassa testamentissa näistä hirviöistä, eikä se ole sori vaan miljoonia vuosia sitten.

      • 74667

        Sinulla ei selvästikään ole minkään tasoista ymmärrystä väitteiden luotettavuuden arvioinnista.


      • kapustin
        74667 kirjoitti:

        Sinulla ei selvästikään ole minkään tasoista ymmärrystä väitteiden luotettavuuden arvioinnista.

        Ei taida tiedemiehetkään tietää kuinka suuri luku on 66 miljoonaa.Ei mulla todellakaan tarvitse ollakkaan arviointia, täysin paska puhetta.Tiedemiehet jos eivät pysty näyttämään toteen 2017 vuottakaan miten 66 miljoonaa.


      • LakiV

        Ihminen elää 30-120 vuotiaaksi eläessään noin 1- 4 miljardia sekuntia...Vuodessa on melko tarkalleen pii * 10 miljoonaa sekuntia.... Sen paljasti meille aikoinaan Eenok...7. Aadamista.


    • pölkky.pelastaa

      Minulla on olohuoneen nurkassa suuri puupölkky, johon olen kirjoittanut Jeesus. Jos tulee tulva, työnnän pölkyn vesille ja lähden sen varassa etsimään vankempaa jalansijaa. Näin Jeesus pelastaa minut.

      • Luucifer

        Sarkasmin tunnistaminen kirjoitetusta tekstistä on melko vaikeaa, mutta tästä pölkkyjeesus-jutusta se kyllä pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää. Sinulta se meni suhahtaen ohi. Ja sinä tuot jutussasi heti mukaan anaalileikit, mitä se kertookaan sinun mielikuvien ja homoseksuaalisuuden yhtenäisyydestä?

        Mutta me muuthan olemmekin ihmisiä/ateisteja, jotka eivät perusta elämäänsä ateismille, emme siis tarpeeksi hyviä. Näinkin olet joskus meitä valaissut.
        Mitä puolestaan tämä kertoo sinusta? Vai kirjoitellaanko siellä mitä sylki suuhun tuo?


      • kapustin

        Aika hyvin muuten pääsi ihosi sisälle tuo kaveri ja sinä näytit tyhmyytesi.


      • Luucifer
        kapustin kirjoitti:

        Aika hyvin muuten pääsi ihosi sisälle tuo kaveri ja sinä näytit tyhmyytesi.

        Perustele toki.


      • Luucifer kirjoitti:

        Sarkasmin tunnistaminen kirjoitetusta tekstistä on melko vaikeaa, mutta tästä pölkkyjeesus-jutusta se kyllä pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää. Sinulta se meni suhahtaen ohi. Ja sinä tuot jutussasi heti mukaan anaalileikit, mitä se kertookaan sinun mielikuvien ja homoseksuaalisuuden yhtenäisyydestä?

        Mutta me muuthan olemmekin ihmisiä/ateisteja, jotka eivät perusta elämäänsä ateismille, emme siis tarpeeksi hyviä. Näinkin olet joskus meitä valaissut.
        Mitä puolestaan tämä kertoo sinusta? Vai kirjoitellaanko siellä mitä sylki suuhun tuo?

        Sarkasmia ei ole jeesustelu vaan siitä voi kehkeytyä yhteiskunnallinen ongelma, kuten sokerista. Onhan se nähty mitä sarkasmi uskovilla voi olla pahimmassa tapauksessa...tappaa voi ihmisen kun jokin jumala käskee. Väität sellaisen käytöksen olevan sarkasmia. Pitäisikö sen ottaa vaan huumorilla?!


      • kapustin kirjoitti:

        Aika hyvin muuten pääsi ihosi sisälle tuo kaveri ja sinä näytit tyhmyytesi.

        Mitä tyhmää mielestäsi on esimerkiksi suurmoskeijan rakentamisessa Helsinkiin? En koe siinä mitään uhkaa, mutta ehkä sinä koet sen uhaksi kristinuskolle?! :) Sarkasmia lienee sekin, johon monet ihmiset ottavat kantaa hyvin todesta. :) Onko ne suurmoskeijaa vastustavat tyhmiä ihmisiä, kun niiden kannattajat ovat päässeet vastustajien ihon sisälle?? Kovasti suurmoskeijan vastustajat ovat olleet aina siitä asiasta otsat kurtussa!
        Toivon mukaan suurmoskeija rakennetaan Helsinkiin ja lisäksi moskeijoita myöskin muihin Suomen kaupunkeihin. Se kuuluu siihen kehitykseen ja uskonvapauteen jollaisena kristitty ei sitä koe. Uskonvapautta ei ole vain se että Suomessa kristinuskoiset saavat etuoikeuksia ja monopoliaseman uskonsa harjoittamiseen ja että täällä Suomessa tulee kristinusko olemaan jokin ainoa uskonto. Sitä ei kristinuskoiset ymmärrä, miksi ateisti kokee hyötyvänsä tällaisistä suurmoskeija hankkeista jollei ole itse muslimi. Miksi ateistin tulisi ajaa vain niitä asioita, joista kokee itse hyötyvänsä ottamalla muita ihmisiä huomioon? Samoin kristityt ajattelivat tasa-arvoisen avioliiton suhteen, että miksi ateistit ajavat homoseksuaalien oikeuksia mikäli eivät itse ole homoseksuaaleja. Tästä huomaa hyvin miten omahyväistä ja kapeakatseista porukkaa kristityt kaikilta osin ovat ajaessaan vain omaa etuaan ja ottamatta muita ihmisiä huomioon (jollei ole kristitty). Ateisteilta kristityt vaativat sitten että heidätkin ateistit jotenkin huomioisivat, miksi?! Muuten heittäytyvät marttyyriksi. :D En halua ottaa kristittyjä enää huomioon missään asiassa, koska olivat esimerkiksi tasa-arvoista avioliittoa vastaan kamppanjoimalla ja perustamalla sen vuoksi oikein yhdistyksen, jota rahoittaa usa:laiset rasistiset hihhulijärjestöt, jotka tekevät kaikkensa vastustamalla homoseksuaaleja. Monet kristityt ovat täysin rikollisia ja muita ihmisiä orjuuttavia.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Mitä tyhmää mielestäsi on esimerkiksi suurmoskeijan rakentamisessa Helsinkiin? En koe siinä mitään uhkaa, mutta ehkä sinä koet sen uhaksi kristinuskolle?! :) Sarkasmia lienee sekin, johon monet ihmiset ottavat kantaa hyvin todesta. :) Onko ne suurmoskeijaa vastustavat tyhmiä ihmisiä, kun niiden kannattajat ovat päässeet vastustajien ihon sisälle?? Kovasti suurmoskeijan vastustajat ovat olleet aina siitä asiasta otsat kurtussa!
        Toivon mukaan suurmoskeija rakennetaan Helsinkiin ja lisäksi moskeijoita myöskin muihin Suomen kaupunkeihin. Se kuuluu siihen kehitykseen ja uskonvapauteen jollaisena kristitty ei sitä koe. Uskonvapautta ei ole vain se että Suomessa kristinuskoiset saavat etuoikeuksia ja monopoliaseman uskonsa harjoittamiseen ja että täällä Suomessa tulee kristinusko olemaan jokin ainoa uskonto. Sitä ei kristinuskoiset ymmärrä, miksi ateisti kokee hyötyvänsä tällaisistä suurmoskeija hankkeista jollei ole itse muslimi. Miksi ateistin tulisi ajaa vain niitä asioita, joista kokee itse hyötyvänsä ottamalla muita ihmisiä huomioon? Samoin kristityt ajattelivat tasa-arvoisen avioliiton suhteen, että miksi ateistit ajavat homoseksuaalien oikeuksia mikäli eivät itse ole homoseksuaaleja. Tästä huomaa hyvin miten omahyväistä ja kapeakatseista porukkaa kristityt kaikilta osin ovat ajaessaan vain omaa etuaan ja ottamatta muita ihmisiä huomioon (jollei ole kristitty). Ateisteilta kristityt vaativat sitten että heidätkin ateistit jotenkin huomioisivat, miksi?! Muuten heittäytyvät marttyyriksi. :D En halua ottaa kristittyjä enää huomioon missään asiassa, koska olivat esimerkiksi tasa-arvoista avioliittoa vastaan kamppanjoimalla ja perustamalla sen vuoksi oikein yhdistyksen, jota rahoittaa usa:laiset rasistiset hihhulijärjestöt, jotka tekevät kaikkensa vastustamalla homoseksuaaleja. Monet kristityt ovat täysin rikollisia ja muita ihmisiä orjuuttavia.

        Joidenkin ihmisten suurmoskeijan vastustamisen perusteena (joka ei ole mikään peruste) on ollut se, ettei tahdo kuulla moskeijoiden kellojen kilkatusta ajattelematta ollenkaan sitä ettei monet ole koskaan pitänyt siitäkään kun Suomessa ev.lut.-kirkkojen kelloja soitetaan joka sunnuntai klo 10, jolloin he haluaisivat nukkua riippumatta siitä asuuko kirkon vieressä vai ei. Eli se joka ei pidä kirkon kellojen soivan niin pitäisi kristittyjen mielestä muuttaa muualle siitä kirkon vierestä. Onko se ainoa ratkaisu? Eikö ratkaisuna voisi olla jo nykyisin ettei niitä kirkon kelloja enää soitettaisi, mikäli lähistöllä on asutusta!?


      • Pelipoikako

        Sattuneesta syystä Mölkkyoelissä, jota ruotsalaisetkin matkivat, oli 12 pölkkyä, kuten Jeesuksella opetuslapsia? Itse olen Sopimusvuoren(psyykekuntotuspaikka) mölkkymestari, vuosimallia 2006-2007. Sitäkin kuuluisampi 12-jakoisuus on nuottiasteikossa: KOSKA oktaavin ero on taajuudessa 2 kertainen, ylempään, korkeampaan oktaaviin mennessä, niin kahden puolisävelen väli on 2^(1/12) = 1,059463094. Kokeile itse, jos osaat ohjelmoida sen, vaikkapa tietokoneelle, tulee tosi tarkka asteikko! Ja kuukausia on myös 12? "Ei kaikissa aakkosissa aata seuraa bee"(Juice), eikä kaikissa asioissa käytetä samaa kantalukua, esim. kymppiä, vaikka sama lukumäärä lasketaan samalla periaatteella, esim. jakojäännöksellä tai kertomalla kataluvulla murto-osa esiin?


    • K.O.Vat

      Ei pidä paikkaansa ainakaan Japanissa. Jumala eli Kami voi olla mikä tahansa. Esimerkiksi kivi. Kivi, joka on olemassa. Miten kivi, joka on olemassa on vale? Ei mitenkään. Siten siis olen todistanut aloittajan väitteen vääräksi.

      • LakiV

        Kyse on panteismista. Jeesukselle puolestaan, Hänen opetuksensa mukaan Jumala on HENKI. Kaikki se, millä Herrana ohjataan kaikkea toimintaa ruumeissa(höh, miten ruumis taipuu monikossa:-D) Jeesukselle Jumala on siis mitä me puhumme ja ajattelemme! Mutta Fariseuksista ja Kirjanoppineista Jeesus sanoi, että Heidän Isänsä Oli Saatana. Ihmisten fyysisten ja yhteiskunnallisten asemian vertailua ja rahamäärät! Se oli Kaifaksen mielestä se Jeesuksen pilkka, että sanoi heidän Isänsä olevan Saatana, vaikka todistivat kyllä olevansa Saatanasta sillä, että tappoivat ihmisiä, jotka eivät olleet tappaneet, ja murhauttivat käskyillään ihmisiä, jotka eivät olleet murhanneet, kuin murkinaa? EIvät noudattaneet käskyä: Silmä silmästä, hammas hampaasta. Kun Mooseksen laki käski tappaa esim. sapattina puita keränneen tai huorintehneen, se oli Hesekiel-profeetan mukaan väärin, ja hän sanoi, että "Lainopettajien KYNÄ on väärentänyt LAIN".


    • kannattaakokeilla

      Nimim. K.O.Vat, Kyllä, juuri niin. Samaa[oikeaa] logiikkaa noudatellen: miten kristinuskon Jumala, joka on määritelmällisest: isä, voisi olla vale. Kaikillahan on isä.

      • LakiV

        Kaikilla on Isä? Paitsi sillä, Isien Isien Isällä, joka ensimmäisenä kekkasi, kuinka mahdoton oli mahdollista, tyhjää täynnä olikin täynnä tyhjää:-D ABBA, rääkäisi Jeesus Hänelle Ristillään! Vaikka oliskin ollut BADDAB? Saklaksen, Jehovan Isän mielestä, hyvin harvoin onnistutaan kaikkea suorittamaan kuitenkaan järjestyksessään, koska häiriötekijöitä on niin paljon, ja aikojen lopussa keksittävän AIKAMATKAILUN takia.... HAA, minulle Puhui itse SAKLAS; kyllä puhui. Vaikkette ehkä sitä usko? Tuo nimi etsiintyu Knostilaisessa viisaudessa, Jehovan Isänä, ja Sattuneesta syystä, Neitsyt Marian nunna-aikana, Temppelissä meuhkasi myös Johannes Kastajan Isänä tunnettu Sakarias. Samaistaminen on hyvin tärkeää, oppimisessa ainakin, tästä syystä Saatanakin on niin kova kortti, joillekin. Mutta sille on vain KAIKKI oltava samaa, ennenkuin SE USKOO?


    • Hihukki

      "Jumala on vale?" - Voldemort Welho äsken nauraa AZKABANIN sellissään, kyllä, MINÄ olen juuri tuo julle:-D

      Mutta Jeesus sanoi, Minä olen Tie(WALHE ehkä; ei ainakaan maantie, henkistä elämän kulkun ja suunnan etsimistä silti?), Totuus(Tarkka informatiivinen määritelmä kaikelle tapahtuneelle) ja Totuus(Molempia tapahtuu(teoriassa valhetta ei nykyhetkessä silti ole koskaan tapahtunut), valitkaa walheen ja tottuuden välillä, vaikka myös valheiden toteutumiseen pyritään, mutta täydellisimmät valheet eivät toteudu koskaan - älä sellaista edes toivo tai kuvittele, minkä et toivoisi joskus olevan itsellesi totta, paitsi että pelkojaan kovin moni ei halua todeksi, vaikka ne olisivat tottakin?) Ihmisten toiveet ovat usein käsittämättömän typeriä? Voi miksi en ole Kung-Fu-maailmanmestari tai edes EE-uun presidentti? No, six, ettet syntynyt ehkä perheeseen, jossa moista olisi edes lupa toivoa, etkä pysty varsinkaan Taivaallisen Isäsi tahtoa sinun elämäntehtävästäsi kokonaan koskaan vaihtamaan, vaikka yrittäisit itsesi eksyttää siitä irti, vaikka ja kuinka? Tietokoneen logiikka ei ole ihan ehkä sama kuin maalaisjuntin käsitys valheesta, koska valheet maailmassamme ovat usein kaiken tavoittelun kohteita, mutta älkää tappako kaikkia walheitaan ja unelmianne turhaan todellisuuteen, miksi ei riitä pelkkä itseään hauskuttava walhe tai vitsi esim, siitä, että olisimme aina ruottalaisia paljon älykkäämpiä tai että woitimme hävitessämmekin? Tuo ei täysin valhe, tappio on tärkein asia maailmassa ja sen kilpailuissa aina silloin, kun sinun piti oppia välillä se, minkä vastustajasi tiesi ja taisi JOPA SINUA paremmin... Se ei ole kuitenkaan todellisuudessa edes tappio, jos kykenit oppimaan jopa tappioistasi...

      • LakiV

        Teoriassa on biologinen tosiasia, että kaikki ruoka-aineet, taikajuomat ja lääkkeet aiheuttavat aistimuksille energeettisesti jotakin, tai se on eräänlaista lumevaikutusta usein, että kun IHMINEN tiedostamattaan, että kyse on uskosta, saa jotakin taikajuomiin tai lääkkeisiin tapahtuvaa ylimääräistä aistmusta. Massat usein vaikuttavat juuri niin kuin ihminen uskoo. Kaikki ihmiset eivät siis havaitse aina samoja asioita, vaan joillakin on harhoja, tai muut tulkitsevat muiden aistimuksia harhoiksi, jos ne eivät ole samoja kuin heillä. Ihminen on suht' helppoa pistää AINEILLA, aivojensa suhteen hieman erilaisiin aistimuksiin. Saamansa informaatio siihenkin harhaan kai enemmän silti vaikuttaa...Kuitenkin tiedemessias Newton poisti hieman uskoa omituisiin taikuuksiin, kun laski fluksioneila(differntiaali, derivaatta, tangentti, kulmakerroin) että kappaleet ovatkin deterministisesti noudattamassa jotakin matemaattista kaavaa liikkeillä. Tästäkin syytä ihminen on kuolevainen, koska meidän kykymme noudattaa tarkkaa liikkumista on todella huono ja teemme sairaan kaoottisia asioita.


    • jumala.on.potaskaa

      "jumala on vale"

      Totta pakiset. Olevainen ei tarvitsisi pöllöpäitä valehtelemaan oman olemisensa puolesta.

    • LakiV

      Jumalat tuottavat informaatiota, joka on valhetta tai totta. Älkää höpiskö joutavia...

      • LakiV

        Jumaluushan on pohjimmiltaan vain KORKEIMMALLE olennolle annettu arvonimi. Lucifer ja Saatana kävivät eksyttämään ihmisiä, että voittaisivat tuon korkeimman olennon, mm. tekemällä Jumalasta vain informaationsa osan, että olisi Hän itse vain totuus tai valhe, mutta totta tietysti on se, että toiset elävät olennot, olivat korkeimpia kastissaan tai ei, tuottavat toinen toistaan enemmän valhetta ja toiset jopa totuutta. Jos ihminen elää totuudessa, hänestä tulee vapaa. Valehtelulla voi selvitä toisinaan hetkeksi kiusallisista tilanteista, silläkin, mutta, valheella on lyhyet jäljet, sanoo sananlaskukin, mutta mitä se taas tarkoittaa? Jumalat ovat totuuden lähde, ja paholaiset valehtelevat, Jeesus sanoi Saatanasta, että hän on valehtelija valheen Isä, älä lähde syytöksiinsä mukaan... Informaatiolla on silti AINA ollut ominaisuus olla valhetta ja totta, ja tietokone esim. ratkaisee helppoja tottuslogiikoita todella kovana ja teoriassa aina oikein... Ihminen ei sattuneesta syystä kovinkaan usein.


      • LakiV

        Te muutamat sanotte, että "jumala on valhe". Onko teille siis Jumala se, mitä ei koskaan tapahdu? Kuitenkin suurin osa ihmisten PELOISTA on mahdollista tapahtua, koska tahansa?


    • Saatanankaveri

      Saatana on nykyään buddhisti-ateisti. Itseasiassa ihan hyvä jätkä.

      • UntaJoskusNähnytValvena

        Joo. Minä näin lievästi jurrisa näyn. Pieni Amor-enkeli leijui Saatanan, Punaisen Dragonin läheisyydessä ja se valaskalan kokoinen olio nukkui, ja nosti Amor sen silmäluonta. Tämmöinen harhanäkijä olen, en tiedä, kuka sen unen minulle näytti. Onko Unien tulkitsijaa läsnä:-D


    • Enoleateistivaanihminen

      Kaikki uskonnot on ihmisen omassa päässä syntyneitä hallintakeinoja. Uskonto tietenkin auttaa jos ihminen omistaa helvetin huonon itsetunnon. Joten se siitä.

      • LakiV

        Oletko kuitenkaan tullut ajatelleeksi, MITEN ihmisen päässä syntyy se, mitä siellä syntyy? Tutkipa sitä. Pohjimmiltaan samoin, kuin tiedämme tietokoneesta, tietokoeen 2D-maailman ulkopuolinen Luoja, tavallisesti TÄÄLLÄ ihminen, ohjelmoi sitä. Ihminen ilmeisesti ohjelmoidaan 3D-ulkopuolella olevan ikuisen olennon toimesta, koska Hänen ruumiinsa on 4D? Toisilleenkin mekin voimme antaa informaatiota, mutta samoin kuin tietoone, esim. neteillä, ja USB-tikuilla, se ei ohita itse Luojan osuutta, alkuperäiseen ohjelmointiinsa. Olemme samoin aistivankilassa, kuin tietokonekin...


    • ÄO116

      Taannoinhan muinaisessa Roomassa, korkein olento oli Poliittinen johtaja; esim. Julius Caesar. Jeesuksesta, uskontojohtajasta tehtiin myös Jumala, vaikka Hän itse painoti olevansa silti "vain" oman Jumalansa lapsi. Jehovallakin näet oli Isä, Saklas. Eli pappi Sakarias saattoi olla se Neitsut Marian raiskaaja, koska Maria eli Temppelissä nunnana tuolloin. Johannes Kastaja olisi siis tällöin ollut Jeesuksen biologinen veli. Itse pidän Jumalan Lapsena myös Isaac Newtonia, koska hän teki todella tärkeän keksinnön, derivaatan, jonka avulla lasketaan kaikkia fysikaalisia suureita, joko integroimalla ylempään aikasuurekategoriaan, tai alempaan, derivoimalla(fluksioimalla sille tangenttinsa differentiaalinen kulmakerroin). Myös pituutta integroimalla saadaan esim. pinta-alaoliolle kolmannen akselin suhteen tilavuus. Ja alas päin samoin.

      Mulle saattui YO-kokeessa tavaton mäihä, isoveljeni vanhasta tehtäväkirjasta pänttäsin sen suht' helpon tavan laskea differentiaalimerkinnällä ja osapuilleen sama tehtävä tuli YO-kokeeseen, en tiedä, kuinka moni muu sen osasi ja sain 5/6 pistettä siitä. Silti tein suht helppoon derivaattatehtävään 3/6 virheen, ja näin menetin Yo-kokeesta vain 4 pistettä, se riitti Laudaturiin. Isoveljeni ei menettänyt yhtään pistettä Yliopistoonsa asti matikan kokeista, ja Hän kehui Äoonsa olevan 166, mulla se oli samassa testissä(EUUN) "vain" 116, johon siihenkään ei yllä normaalijakaumassa(koska maksini on 200) kuin 10% kaikista ihmisistä, veli pääsi suorastaan parhaaseen 5% ryhmään. Matematiikkaa eniten tieteistä Jumaloin ja loogista, realistista asennetta, vaikka tärkeää on saada toisinaan edes pieniä fiiliksiä mystisimmästä maailmankuvista. Ei realismissa ole paljoa elämyksiä ja tunteita.

    • isä.teidän

      "jumala on vale"

      Jumala tässä hei! No en varmana ole vale!!! Housuissas sulla on vale. Tarinoit aina muille, että sulla on 25-senttinen, vaikka se on prinssinakki.

      • Pelipoikako

        Onko Shakinpelaaja Magnus Carlsseenilla jopa 28 cm? Hänen elonsa on näet jopa 2800? Höh, ei ne kaikki kai homoja kai ole, vaikka onpa niitäkin jopa shakinpelaajissa muutamia, eikä nekään silti aina hoppellekaan jää? Mulla on taktiikat Chess commisa nyt jopa 1900 ja vähän yli, mutta jostain syystä noin 5000. chess.com taktiikka-harkan kohdalla pisteitä alkoi tulla sikamaisen paljon enemmän kuin aiemmin:-D Yli puolet sain aina ratkaistua, kokonaan oikein, vaikka toisinaan liian hitaasti, ja ne isommat elot ei jostain syystä aina olleet edes MULLE vaikeampia kuin alempien elojen tehtävät:-) John Holmesillako sitten oli jopa 50 cm? Missä asiassa tuo "kyrvän mitta" sitten vaikuttaa ÄÖÖHONKIN? No siinä juuri, että saa viisaita naisia kiinni enemmän? Mun kyrvän mitta oli 15 vuotiaana 19 cm, jäykkänä, mutta onko sittemmin kasvanut niin, eipä tuo enää kiinnosta, kyse tietysti on eri asioista:-D


    • LakiV

      Jos Jumala on mielisairaan aivon tuotos, niin eikö jumalattomuus ole täysin mieletöntä?
      Tottakai olemme sairaita kaikki, koska olemme kuolevaisia, totta turisit... Ei ihminen tiedä vielä ikuisesta ja terveestä elämästä yhtikäs mitään - kai.

    • LakiV

      Monelle lapselle oli tavallista jumaloida isäänsä, biologista, silloin kun hän opetti lapselleen jotakin arvokasta esimerkiksi. Monelle Rooman valtakunnan aikaiselle ihmiselle oli tavallista jumaloida Keisaria? Jumaloidaan Sauli Niinistöä? Tästä syystä Manuakin väitettiin ateistiksi, koska Suomi on Tasa-arvoinen maa, ja "Korkeimmalle" tulevaa kunnioitusta ei ole lupa yleensä poliitiikkaan yhdistää, pelkästään. Kyse olisi ollut "Luciferin Kapinasta", josta oli kyse esimerkiksi Rooman Keisarien suhteen. Samantyyppinen asetelma oli tehdä kansan tahdosta merkityksetön, Star Wars-saagassa, se "Kapinaliitto oli mukamas kansan keksintö"; vaikka totuus oli päinvastoin, pahat Yedit halusivat kaiken vallan itselleen, kyse oli heillä Kapina Jumalaa vastaan. Kristinuskossa Jumaloidaan kuitenkin Jeesusta, vaikkei Hän itse sanonut olevansa ISIEN ISÄ, niin HENKIEN Isä sanoi silti olevansa, eräässä apokryfissään(Tuomaan). Jeesuksen opetuksen tärkein elementti oli antaa ihmiselle toivo siirtyä pahojen valtakunnista pois, "Saatanan PAHOISTA valtakunnista Jumalien Jumalan, Rakkaan Pojan, Jehova-Jeesuksen valtakuntaan". "Mutta kuka SINÄ olet?"

    • Kilpailuttaja

      Jokaisella IHMISELLÄKIN on kaipuu olla Korkein, Paras jossakin? Etsikää se asia, missä olette parhaita, niin saatte olla siinä asiassa Jumalia. Suuria Jumalia olivat ne, joiden keksimä ja muillekin tarjoama kilpailu-elämämuoto oli hyvin suosittu ja kiinnostava. Politiikka on suosittua, jos halutaan RAHAA paljon, ja uskonto on tarpeen, jos halutaan tietää tulevaisuutta, ja tiede on tärkeää jos halutaan tietää, ja urheilu on tärkeää, jos halutaan olla fyyisesti vahvempia, ja älykkyyskilpailut ovat tärkeitä, jos halutaan OIKEASTI olla leuhkia.... Joillakin oli korkeista korkeinta olla PIMEÄN VOIMAN mestari, vihoineen, ja pelkoineen ja vanhana kateuksineen, ja sitten oli ne rohkeat rakkauskaipuut, mitkä yleensä lopulta ovat arvoikkainta fiilarien kannalta, mutta SILMÄLLE ja kypsälle sielulle on parasta olla nöyrä, kunniallinen kuolema ja ikävöivä, ja NUORILLE ihmisille on tärkeää olla iloisia, leuhkia ja ihailevia.... Nuoruuteen näistä ei sovi edes ajatus olla kuolevaisia...

    • Pelipoikako

      jumala on vale? Vitsi:"Pieni lapsi kysyi Isältään: Johtuuko pilvet taivaalla siitä, että Taivaan Isä polttaa tupakkia?"

    • Kehittäjä

      Haha, kehittyneissä? Jos ei ole ketään kehittämässä, niin kuka siellä silloin kehittyy? Ei ole viisasta ajatella koko ajan vain passiivisesti, jos ei tiedä, että silti siellä on joku "kehittäjä, luoja", aktiivissakin. Kai te tämän ymmärrätte? Käytämme tietämättömyyden passiivia tieteessä, ja ateismiakin vain siitä syystä, ettemme tiedä, KUKA SE KORKEIN tai ALHAISINKAAN todellisuudessa kulloinkin aina on?! Se silti aina on joku. Tai edes Mikä. Mika?

    • Kehittäjä

      Syy, miksi moni siirtyy Persoonallisen Luojauden sijaan esim. Kristinuskon ja Muslimiuskon sijaan, Buddhistiseen "ylikypsään" ateismiin on se, että elämän ja kuoleman tilanteet eivät ole yksinkertaisia, enää vanhempana ainakaan, ja koska tekijöitä on liikaa, joudumme käyttämään JOKU, määritteen sijaan MIKÄ-määritettä, koska kaikki muuttuu kaaokseksi ja sattumaksi, persoonattomaksi luonnonvoimaksi, vaikkakin todennäköisyys niilläkin, kun tekijöitä on liikaa tai ne ovat tuntemattomalla logiikalla toimivia. EI toiveet toteudu kuin muutamalla silloin, kun kilpailijoita oli SIINÄ lajissa ja kategoriassa liikaa, siksi Buddhakin kai oli ateisti toisinaan. Älkää etsikö mitään maailmanmestaruutta sellaisissa lajeissa, joissa ei omat lahjat, resurssit tai kansankaan hyväksyntä enää riitä.

    • epäilijä

      Etteikö Jumalaa, nuo on niitä Muumilehmien juttuja, mutta tosin hullulle täyttä todellisuutta .

    • Kyllä Lentävä Spaghettihirviö on oikea ja ainoa todellinen jumala.

    • ateistipaska

      Jumala on tietämättömyyden ja tiedonhalun tulos ;)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe