Nyt kun Pieksämäen Lehti kirjoittaa liikenteenohjauksesta se tarkoittaa sitä että työntekijöiden kommentointikielto Liikennevirastolta on päättynyt.
Nyt historiaa on aukaistava sen verra näille nuorille jotka eivät tunne Pieksämäen VR historiaa.
Pieksämäeltä on hävitetty Liikennepiiri, Ratapiiri, Liikennealue, Rata-alue, sähköalue, laskumäki. Useimmat toimitilat hävitetty kivijalkaan .Puupiiri homentuu paikalleen. Se on se taloromisko ennen VR kivitaloja.
Eikä siinä kaupunki tai Törröset ikinä maitaan nostanut. Ainut jolla meni aina hyvin on virkamies- ja veturimiesten liitto.
Kun veturimiehet meni yksinajoon kaikki ylimääräiset veturimiehet jäi töihin ja palkat nousi yksinajosta. Ei nuo liikenneohjaajien palkat ihan Huonoja 8 kk koulutuksella.
Pieksämäen liikenteenohjaus 2018
12
585
Vastaukset
- Merkonomit-ei-pärjää
https://fi.linkedin.com/in/virpi-anttila-3a774112b
Vastassa onkin nyt kova luu eikä toinen merkonomi. - 8765
Liikennepiirit, ratapiirit, liikennealueet, rata-alueet ja sähköalueet ovat menneen ajan byrokratiaa, eikä niitä ole enää missään päin Suomea.
Laskumäen lakkautus taas on VR-Yhtymän "ei kannata" -politiikan hedelmä, missä rautateiden tavaraliikenne nähdään vanhentuneena ja kannattamattomana liikennemuotona. Vihreät VR Transpoint -rekat sen sijaan ovat tulevaisuutta, ja niiden kyytiin onkin onnistuneesti siirretty hyvin suuri osa niistä kuljetuksista, jotka aiemmin hyödynsivät Pieksämäen laskumäkeä.
Avain tavarajunaliikenteen ja sitä kautta Pieksämäen liikennepaikan uuteen renessanssiin olisi VR-Yhtymän määräysvallan lopettaminen siirtämällä yhtiön strateginen omaisuus eli vaunut ja veturit kalustoyhtiöön kenen tahansa yksityisen liikennöitsijän hyödynnettäviksi. Mutta sitä vaihtoehtoa taas ay-liike ja vasemmistopuolueet karttavat kuin ruttoa. Ilmeisesti rautatieläisten ay-liikkeen tavoitteena on lopettaa tästä maasta rautatieliikenne, kun kaikki junat VR-Yhtymän hoitamina pikku hiljaa muuttuvat "kannattamattomiksi"? - Pm-
Lopetettujen listalla ovat myös keskusvarasto, vaunujen pikakorjaustoiminta ja vaihdehalli. Sekä Finwagon, joka tosin ei alun alkaenkaan ottanut tulta alleen, mutta kaupunki kyllä maksoi hallin rakentamisen.
- Miksi_Vasta_Nyt
Tampereen rataohjauskeskus Pieksämäelle!
Etelä-Savon kauppakamari ei hyväksy Liikenneviraston suunnitelmia rautatieliikenteen Pieksämäen ohjauskeskuksen lakkauttamisesta ja keskittämisestä Tampereelle.
Kauppakamari lähetti perjantaina vetoomuksen Liikennevirastolle, liikenne- ja viestintäministeriölle, alueensa kansanedustajille sekä ministereille Anne Bernerille (kesk.), Antti Häkkäselle (kok.) ja Jari Lepälle (kesk.).
Kauppakamarin mielestä Pieksämäen ohjauskeskuksen työolot ovat kunnossa. Yksikkö voisikin pikemminkin ottaa vastaan uutta henkilökuntaa ja Tampereen yksikkö voitaisiin siirtää Pieksämäelle.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Kauppakamari-panee-hanttiin-rataohjauksen-siirrolle/988860- Juna_Män_Jo
Taitaa olla jo jotain 5-vuotta tai enemmän kun Pieksämäen ohjauskeskuksessa sijainnut sähköratavalvomo siirrettiin Ouluun.
Jo silloin tiedettiin ettei näin pienen paikan ohjauskeskus tule säilymään tulevassa uudistuksessa, joten rakennuksen toimintoja alettiin siirtämään muualle.
Kyllä nämä vetoomukset ohjauskeskuksen säilymisestä olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten. Nyt kun rakennustyöt ovat jo menossa Tampereella ja toiminnot siirtyvät vuoden loppuun mennessä, on aivan liian myöhäistä vedota mihinkään suuntaan.
Ja lisäksi niin suuren kaupungin kuin Tampereen ja asukasmäärältään suuren Pirkanmaan vetoomus toimintojen keskittämisestä Tampereelle tulee omaamaan enemmän painoarvoa, kuin kuihtuvalla ja maalaispainotteisella Etelä-Savolla.
- Totuustorvenpäässä
Kun yksi liikenneohjaaja kaveri Joensuusta on ns päällikkö kaveri Raijan jälkeen toiminnan tarkoitus on selvä. Kaikki sukulaiset ja rautatieläisten lapset kierrätetään liikenteen ohjaukseen töihin. Heistä uusia rautatiemiljönäärejä. Miten kaikki lapsettomat lärpät löytääkin torniin. Kaiken huippu on kun rautatieläisten lapset jotka eivät esittelyissä ikinä muista kuka on maksanut koulut, harrastukset ja työpaikan on järjestänyt perilleselleen.
Oikeasi kolmevuoro työhön joutuu. Siitä ei ikinä pääse pois. Sama on paperitehtaassa.
Googleta Rautatievirkamiesliitto ja tutustu työn huvipuoleen lehden kautta. Ei noita nuoria naisia ja miehiä työ paina. Suurin huoli on tällä hetkellä alle 60V merkittävät henkilöt jotka eivät pääse työttömyysputkeen vaikki helpot ja hyvätpalkkaiset viikonloppuvuorot pyörineet jo vuosia. - Ivankeskuskatu55
Hyvä juttu monella oli suojattu työpaikkaa
- Editorial
VR:llä töissä olevat ajattelevat muutenkin itsestään liikoja. Kuten että makkaraa syövän ja olutta juovan kaljamahaisen miehen pitäisi saada joitakin etuja tässä yhteiskunnassa. Kuten perheenjäsenille ja sukulaisille kuuluu saada jonon ohi VR:n työpaikka automaattisesti ja maantielle oma ohituskaista, jotta voisivat ohittaa hitaasti ajavat ja kaupoissa oma kassajono, jotta voisivat ohittaa hattu kourassa jonottavan tavallisen rahvaan.
Nyt on tullut luomakunnan kruunuille karu palautus maan pinnalle. Lähivuosina kilpailutuksen ansiosta vanhojen rautatiejyrien ahdinko vain pahenee. Luu on lopultakin jäämässä jakajan käteen. - Mitenonomastamielestä
Editorial kirjoitti:
VR:llä töissä olevat ajattelevat muutenkin itsestään liikoja. Kuten että makkaraa syövän ja olutta juovan kaljamahaisen miehen pitäisi saada joitakin etuja tässä yhteiskunnassa. Kuten perheenjäsenille ja sukulaisille kuuluu saada jonon ohi VR:n työpaikka automaattisesti ja maantielle oma ohituskaista, jotta voisivat ohittaa hitaasti ajavat ja kaupoissa oma kassajono, jotta voisivat ohittaa hattu kourassa jonottavan tavallisen rahvaan.
Nyt on tullut luomakunnan kruunuille karu palautus maan pinnalle. Lähivuosina kilpailutuksen ansiosta vanhojen rautatiejyrien ahdinko vain pahenee. Luu on lopultakin jäämässä jakajan käteen.Sitä saa mitä tilaa. Kannatiko?
- Iwakeskuskatu59
..........
- kesätyö-S-kunnossapito
Kymmenen vuotta sitten puolessa tunnissa järjestyi näille punaniska sähkömiespomo pojille ja tytölle 2 1 kesätyöpaikka sähköasentajana kunnossapito-organisaatioon. Töistä ei ymmärtänyt kukaan h-moilanen mitään mutta isän sosiaalidemokratia, päällikkövirka ja luottamusmies työt pelasti.
Rautatievirkamieslittolaisilla ei ole mitään hätää kun vanhat jermut on tienanneet jo ajat sitten 4000€ /kk eläkkeen viikonloppu ja luottamusmies töillä. - mäkättäjät
Kanttilassa haisee navetalle , Latomossa ratapölkylle ja toinen jalka on jo suurimalla osalla haudassa. Huruukot ja - akat jaarittelee elettyjä aikoja . Kymmenen vuoden sisällä 6000 siirtyy pilven reunalle ja nuoria ei ole tilalle tulossa. Joka toinen asunto tyhjenee ja lomahökötykset rannoilla autioituu. Tilastojen valossa ruusuisia aikoja ei ole tulossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031555
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781194- 881127
- 1391026
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580985Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1957Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8882- 20870
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9714Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8660