Millaista on erota kuusikymppisenä?

Perhepitäisisäilyttää

Miehellä on toinen ja haluaisi eron. Minä en halua ja vielä ei olla erottu kun odotetaan pojan saavan yhden suuren oman projektinsa valmiiksi. Toivon miehenkin mielen muuttuvan vielä vaikka se suhde jatkuukin. Millaista sitten on jos ero oikeasti tulee? Tuntuu kamalalta aloittaa alusta tässä iässä ja mummolakin hajoaa.

83

2469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna ukkelin kokeilla, kyllä se vielä katuu, mutta voi olla niin että paluuta ei enää olekaan.
      Kun huomaat kuinka hyvä on olla ilman uskotonta epäluotettavaa miestä et enää haluakaan entiseen.

    • 33343

      Olen minäkin ukkeli. Akkeli otti eron joitakin vuosia sitten. Tyhjä olo tuli, mutta siitä pääsin yli. Sattui sitten, että akkeli tarvitsikin apua, eikä sitä saanut mistään. Oli akkelin pakko kääntyä puoleeni. Autoin, en tehnyt siitä mitään numeroa. Juuri se vaikutti satuttavan kovasti. Nöyrtyminen oli vaikeaa hänelle. En iloitse tai paukuttele henkseleitäni. Ehkä tarvitsen itse joskus apua...

    • yx.tapaus

      Onkohan eroa erota 60nä tai 50nä, kuten minä. Mies alkoi vaan muuten juosta vieraissa, eri naisilla. Minusta se oli raskasta, vaikka olin terve, hyvässä työpaikassa, ja talous siinä mallissa, että pystyin ostamaan oman pikkukodin. Surin myös mummulan hajoamista ja vaikka lapset olivat aikuisia, ei ollut heille helppoa. Tosi paljon meni avioliiton mukana.
      Lukuisina aamuina lähdin pakolla siirtämään jalkaa toisen edelle vaikka olisin mieluummin nukkunut ikuisesti. Toki oli paljon hyviäkin päiviä ja aina on ollut paljon menokavereita, erilaisia liikuntaporukoita. Vaikka löysin miesystävän, olin silti yksinäinen. Liikunnan ja terveellisten elämäntapojen ansiosta selviydyin. Nyt olen iloinen että uskalsin ja jaksoin lähteä. Miesystävä on edelleen eri kunnassa asumassa, joten meillä on nyt molemmilla kaksi kotia. Ex löysi ihan mukavan - paremmin itselleen sopivan vaimon, joten ei huono...
      Ei ole mitään mitä tarvitsisi katua. Voimia! Toivon sydämestäni että sinun tiesi on helpompi kuin minun.

    • Jäin miettimään tuota et mies haluaa, sinä et. Tänä päivänähän eroa voi hakea yksin ilman että siihen tarvitsee toisen suostumuksen. Jos minun miehelläni olisi toinen, en kyllä vastusteleisi eroa, sen verran vielä ylpeyttä on että lahkeeseen en jäisi roikkumaan. Vaikeita asioita eikä ihan yksiselitteisiä. Mutta niin tätä päivää monella.

      • Ja ei kai elämää alusta tarvitse aloittaa vaikka ero tulisikin. Voimiahan se vaatii rakentaa oma koti ja jakaa tavarat mutta edessä oi silti olla ihan mukava tulevaisuus.


      • alottajalle-viisautta-

        alotuksentekijälle viisautta, harkitse ei kannata hätiköidä,
        yleensä miehille on suuri pettymys uusi nainen,
        se on hyvin vanha tieto ja kokemus,




        "siilenä "
        taidat itse olla kolmaspyörä
        taijat itse pyöriä jonkun toien naisen miehen lahkeissa kiinni,
        toivot että vaimo antaisi vihdoinki lähtöpassin
        pääsisit itse hunajapurkin vartiaksi,

        komentisi oli niin lapsellinen tunne köyhä että sen läpi näkee kilometrienki päähän mikä on sun suhteesi yleensäkkää elämään,

        eroa oteta niin vain
        eikä ukko halua oikeesti erota vaimostaan,'
        vaikka sillä olisi uusi jakorasia käytössä,
        ei eroa niinvaan herkösti tulekkaa, tämä on totisinta totta, yleensä ero lopulta tulee kun vaimo kyllästyy, ja jos ei kyllästy ei eroa tulekkaa,
        katsos
        oikea rakkaus piiiiiiiiitkä mielinen ja anteeksi antavainen,

        tiedoksi vaan,, omaisuus ja yhteiset lapset merkitsee miehille enemmän kuin naisille,


      • alottajalle-viisautta- kirjoitti:

        alotuksentekijälle viisautta, harkitse ei kannata hätiköidä,
        yleensä miehille on suuri pettymys uusi nainen,
        se on hyvin vanha tieto ja kokemus,




        "siilenä "
        taidat itse olla kolmaspyörä
        taijat itse pyöriä jonkun toien naisen miehen lahkeissa kiinni,
        toivot että vaimo antaisi vihdoinki lähtöpassin
        pääsisit itse hunajapurkin vartiaksi,

        komentisi oli niin lapsellinen tunne köyhä että sen läpi näkee kilometrienki päähän mikä on sun suhteesi yleensäkkää elämään,

        eroa oteta niin vain
        eikä ukko halua oikeesti erota vaimostaan,'
        vaikka sillä olisi uusi jakorasia käytössä,
        ei eroa niinvaan herkösti tulekkaa, tämä on totisinta totta, yleensä ero lopulta tulee kun vaimo kyllästyy, ja jos ei kyllästy ei eroa tulekkaa,
        katsos
        oikea rakkaus piiiiiiiiitkä mielinen ja anteeksi antavainen,

        tiedoksi vaan,, omaisuus ja yhteiset lapset merkitsee miehille enemmän kuin naisille,

        "aloittajalle-viisautta"
        Taisi kalahtaa omaan nilkkaan kun pitää noin henkilökohtaisuuksiin mennä Lapsellista kommentointia. Eikö asioista voi kirjoittaa asioina ilman että tunkee iholle. Keskustelupalstalla pitää sietää myös omista mielipiteistä eriävät ajatuksen ilman että alkaa ojentelemaan.

        Lapsellista roikkua väkisin sellaisessa joka sitä roikkumista ei halua? Minä penään niiltä vieraissa hyppiviltä ukoiltaki jotain aikuisuutta. Ei naisten tartte aikamiestä odottaa takaisin tai että mitä mies päättää. Niskaperseotteella matkalaukkuineen vaan kartanolle ja sillä sipuli ;D.


      • Anonyymi
        siilenä kirjoitti:

        "aloittajalle-viisautta"
        Taisi kalahtaa omaan nilkkaan kun pitää noin henkilökohtaisuuksiin mennä Lapsellista kommentointia. Eikö asioista voi kirjoittaa asioina ilman että tunkee iholle. Keskustelupalstalla pitää sietää myös omista mielipiteistä eriävät ajatuksen ilman että alkaa ojentelemaan.

        Lapsellista roikkua väkisin sellaisessa joka sitä roikkumista ei halua? Minä penään niiltä vieraissa hyppiviltä ukoiltaki jotain aikuisuutta. Ei naisten tartte aikamiestä odottaa takaisin tai että mitä mies päättää. Niskaperseotteella matkalaukkuineen vaan kartanolle ja sillä sipuli ;D.

        heh naurattaa,

        neljävuotta vanhaa räksytystä,

        ;D taitaa olla yksi niistä jotka roikuu / , on roikkunu , toisen aviomiehen lahkeissa kiinni montako vuotta, kymmenen vai kasikymmentä v,
        toivoen että jättäis vaimonsa ja sinut kelpuuttaa,
        totuus kuitenki on oma vaimo vie aina voiton jos vaimo vaan itse niin haluaa,


    • Herran.jesta

      Jokainen kokee eron omalla tavallaan niin miksi ruotia kun jokainen tapaus on omanlaisensa.

      • No eikös tämä ole ruotimispalsta jonne jokainen saa tuoda omat näkemyksensä :)?


      • LykkyäTyköAloittajal

        Juuri siksi. - On mielenkiintoista keskustella asiallisesti aiheesta ja saada uusia näkökulmia avautumaan. Varsinkin, jos joutuu yllättäen kohtaamaan aivan uudenlaisia raskaita kuvioita, on lohdullista ja avartavaa saada kuulla toisten kokemuksista.


      • Herran.jesta

        Tästä saa pitkän keskustelun ruotimalla, omakohtaisia kokemuksiakin on mutta omakohtaisena se kästeltiin.


      • Herran.jesta kirjoitti:

        Tästä saa pitkän keskustelun ruotimalla, omakohtaisia kokemuksiakin on mutta omakohtaisena se kästeltiin.

        No kukin päättää omasta puolestaan.


    • reppuriika

      Ukollasi lienee se villitys joka naisilla iskee 50-vuotiaana. Miehellä on 60-vuotisvillitys. Ei kannata hätäillä - routa vielä porsaan kotiin tuo. Saa pian hölmöilyistään tarpeeksi.

      • Itsearvo

        Ja mitä elämä sitten olisi? Kaikki hyvin kun kulissit pystyssä?


    • Heikunkeikku

      "Toivon miehenkin mielen muuttuvan vielä vaikka se suhde jatkuukin."
      Ymmärsinkö oikein, että ajattelet niin, että tahtoisit jatkaa avioliittoasi, vaikka miehelläsi jatkuisi suhde toiseen naiseen? Eli hän taiteilis kahden naisen välillä.

      Olisitko onnellinen ja tyytyväinen jos tietäisit, että mies rakastaa toista?

      Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ratkaisun.
      Itse sohisin pitkällä kepillä miehen pois lähettyviltäni, jos hän olisi ilmoittanut haluavansa erota toisen naisen takia. En miettisi hetkeäkään vastaustani.

      Miksi 60-vuotias ei osaisi aloittaa omaa elämää ilman puolisoa. Huonoa puolisoa joka ei enää rakasta, eikä välitä. Jäähän monet leskeksikin yhtäkkiä ja elämä jatkuu ilman kumppaniaan ja/tai myöhemmin uuden kumppanin kanssa.

      Minusta pettäminen on todella todella raukkamaista ja toinen loukkaisi hyvin syvältä.
      En tiedä miten reagoisin tarkalleen, mutta sen tiedän, että en jatkaisi yhdessäoloa. En missssssään nimessä, vaikka toinen haluaisikin jatkaa ja jättäisi sen toisen naisen.

      Minä tekisin kuten kirjoitin, mutta en tarkoita, että kaikkien muidenkin pitäisi ajatella noin ehdottomasti kuin minä.
      Asiasi on niin suuri, että sinun täytyy selvittää se itse ja löytää sopiva ratkaisu.
      Tsemppiä.

      • @ heikunkeikku
        Komppaan sinua. Moni jatkaa elämäänsä erilaisten syiden vuoksi ilman puolisoaan. Omanlaisensa surutyön joutuu läpikäymään, ja sitten rakentamaan loppuelämänsä uudella tavalla. Moni asia muuttuu, joskus jopa parempaan suuntaan.

        Näissä uskottomuustapauksissa tulee mieleeni ajatus, ettei kahden keskenään onnellisen ihmisen väliin mahdu kolmatta. Jokin syy siihen tarvitaan, että jompikumpi ajautuu tai hakeutuu suhteeseen ulkopuolisen ihmisen kanssa.

        Neuvomaan en lähden tuollaisessa tilanteessa, itselleni kuitenkin selvää miten itse siinä tilanteessa toimisin.

        Viisas isäni aikanaan opetti: "Naisen paras vakuutus on hyvä koulutus ja oma ammatti."
        Silloin pystyy selviämään monista kiperistä tilanteista, ja tekemään itsenäiset ratkaisut. Omasta elämästähän siinä lopulta on kysymys, olkoot muut mitä mieltä tahansa.


    • elämä.kantaa

      Hetken tuntuu raskaalta, koska asioita on niin paljon mitkä pitää hoitaa. Mummoloita ja pappaloita saattaa tulla hyvässä lykyssä lisää. Lapset sopeutuvat, kun ei heille esitä asioita negatiivisesti.
      Minä nautin sinkkuudesta enkä ikinä enää muuttaisi kenenkään kanssa. Tällä järjellä ja tunteella joka nyt on.

    • MatkaJatkuuOnniLöytyy

      Aloittajalle toivoisin uusia kuvioita ja iloisia yllätyksiä. Joku on kohdannut elämänsä rakkauden ja avioitunut yli 80- ja jopa yli 90-vuotiaana. Joku on todennut, että ero aviomiehestä on tarjonnut vaimolle monenlaista uutta onnea, eikä vaimo edes tiennyt, mitä oikea rakastaminen ja rakastettuna oleminen tarkoittaa. Hän kohtasi onnen vasta käännettyään selkänsä exaviomiehelle.

    • hehehehee

      Et ole yksin. Entistä useampi on eronnut ja eroaa nykyään tässä iässä. Ja on selvinnyt erosta, kuka paremmin, kuka huonommin, mutta selvinnyt kuitenkin. Monenlaisia tunnemyrskyjä tulee ja menee mutta ♪♫ Myrskyn jälkeen on poutasää ♪♫ On sanottu, että puolison kuolema on helpompi kestää kuin avioero. Kyllähän se varmasti itsetuntoa syö, kun aviomies löytää paremman naisen ja jättää. Yli 50-vuotiaille eronneille on aivan omia tukiryhmiä.
      Esim. Eläkeliiton Erosta eheäksi -sopeutumisvalmennuskurssit sekä vertaistukihenkilö- ja vertaisryhmätoiminta on suunnattu myöhemmällä iällä eronneille. Toiminta on avointa kaikille yli 50-vuotiaina eronneille, eikä edellytä Eläkeliiton jäsenyyttä. Toiminnan tavoitteena on tukea avio- tai avoliiton purkautumisen kohdanneita sopeutumaan muuttuneeseen elämäntilanteeseen.

      Tutkittukin on. Paljon mielenkiintoisempaa lukemista on tämä kuin iltapäivälehtien hehkutukset, kuinka joku on löytänyt uuden rakkauden, ties monennenko kerran.
      Reettakaisa Leskinen: Pro gradu-tutkielma - IKÄÄNTYVIEN EROKOKEMUKSIA Avioero yli 50-vuotiaiden kokemana ja kertomana https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/37291/URN:NBN:fi:jyu-201201311105.pdf?sequence=1

    • yx.tapaus

      Varmasti eroryhmät ovat hyviä. Itselleni auttoi vertaistuki kahdelta naiselta, jotka menivät prosessissa vähän itseäni edellä. Juteltiin tosi paljon. Ihan ensin tulee tietenkin torjunta, eikä halua kenellekään kertoa ollenkaan. Sitä tilaa ei kannata kauaa pitää yllä - muuten romahtaa.
      En voi sanoa, että mikä ei tapa, se vahvistaa. Nyt on kaikki viha ja harmit ovat jääneet, tilalla on jotakin herkkyyttä tai heikkoutta, luulen että lopullisesti, vaikka en tippaakaan hätä takaisin kaipaa. Jotain särkyi eikä eheydy. Ja suren kun hän on ruvennut vakavasti sairastamaan. Ei olisi kuitenkaan ansainnut. Itse porskuttelen muuten aika mukavasti.

    • Poika-miehenä pitää osata olla oikein.
      Silloin ero tulee ja menee kuin leikiten.
      Yhtyminenkin.
      -
      Söin äsken leikkeen ja höyry-vihanneksia.
      2vpl. Tj-ruis-leipää.
      Maitoni oli Valion rasvaton luomu.
      Lehmää.
      En osaa sanoa kuka ne on kasvattanut.
      Ehkäpä alan keskittymään torkkujen ottoon.

      H.

    • äitykkä

      Eihän ero ole iloinen asia,mutta jos toinen ei halua enää jatkaa pitää antaa mennä.Turha roikkua epärehellisessä ihmisessä kiinni.Mukavampaa saattaa olla nurkan takana jo odottamassa.

      • Sydänsyrjällään

        Löytyi oma ihana koti ja rakkaus!


    • alottaja-mieti-vielä

      JOOOO,,, erotkaahan tyhmät,,,, molemmat köyhtyy, .......
      auta-armias ku ikäväki alkaa kaivamaan mennyttä puolisoa kohtaan,'
      ku ihminen on kymmeniä vuosia ensirakkautensa kanssa naimisissa, ja sitten jokun harha-askeleen takia ottaa eron se ei välttämättä osottaudukkaa mieleiseksi, akaa helvetinomainen kaupaus entistä puolisoa kohtaan,
      setten se onkin vaikeampi juttu kojata minkä on pahoin rikkonu,

      miesta ja naisten kanttaa miettiä pitkään enenkuin jokun sekopää sekoilun viilityksen hörähdyksen takaia eroaa,
      ei se ruoho olekaan lopulta vihreempää aijan takana

      alottajalle sanoisin,

      harkitse pitkään,
      rakenna rinnalle i t s e e l l i n e n oma mukava elämä,
      jossa on harrastuksia ja näet muita ihmisiä,
      anna miehesi sekoilla, aikanaan se huomaa mitä oikeesti oli menettämässä,

      ero ei koskaan ole hyvä ratkasu,,,,

      • "ero ei koskaan ole hyvä ratkasu,,,, "

        Eri mieltä. Se on monissakin tapauksissa ainoa oikea ratkaisu.


      • 1eero

        Näin yksin ollen on hiljasta, ei ole uutta siippaa löytynyt kyllä räväkkä perheriita olis joskus poikaa tähän hiljaisuuteen voi voi täytyy laittaa tv isommalle ni kyllä se siitä.


      • 1lesken

        aloittaja-mieti
        Olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Anna ukon nyt mennä ja jos hän todella haluaa erota, hän hakekoon avioeroa. Hanki itsellesi hetipian omaa elämää. Vaikka mieli on maassa, pakottaudu itsesi pukeutumaan ykkösiin ja mene teatteriin, konserttiin, kylpylään, ihan mihin vain, pois kotoa. Edesmennyt mieheni sanoi minulle usein, että "jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään" Lesken


      • 1eero kirjoitti:

        Näin yksin ollen on hiljasta, ei ole uutta siippaa löytynyt kyllä räväkkä perheriita olis joskus poikaa tähän hiljaisuuteen voi voi täytyy laittaa tv isommalle ni kyllä se siitä.

        Aijaa, räväkkää perheriitaa kaipailee hän :).
        Ei sitä aina näy vaikk ois kaksinkin, siis riitaa ylipäätään. Onko sekään ihan normaalia?


      • 1eero
        siilenä kirjoitti:

        Aijaa, räväkkää perheriitaa kaipailee hän :).
        Ei sitä aina näy vaikk ois kaksinkin, siis riitaa ylipäätään. Onko sekään ihan normaalia?

        En minä tosissaa, kun muistelen ei meillä oikeesti riidelty mitä huumorilla höystettyä vinoilua, joissakin asioissa oli eri näkemys.


      • 1eero kirjoitti:

        En minä tosissaa, kun muistelen ei meillä oikeesti riidelty mitä huumorilla höystettyä vinoilua, joissakin asioissa oli eri näkemys.

        Juu. Kyllä meilläkin joskus tuntuu et sais vääntää telkkaria isommalle :D.


    • tööttt

      Olen eronnut hieman aiemmin - lapsuuskoti oli holistien vv- riehuntaa
      -aina sai pelätä
      - avioliitto samanmoinen - ei mitään turva päällä maan - edes aina lapsillakaan.

      - onneksi i työpaikka ja sain palkkaa, jotta voi laskuja hoidella
      ett luottoiedot ainaki osittain säilyi.
      Kertomus jokseenkin karu
      - jkv nuorempienkin sisarusten osalta - petostehtailua, joittenkin kohdalla, mieli järkkyy
      - välllä kamppailua uskon ja epäuskon välillä - sekoilua huume-ja viinaksien maailmassa
      - kiltteydestä ei koskaan sllleen vammautuneelle apua heru - näin olen asian todenut olevan.
      Minäkin sain aikoinaan asunnon ja kuvittelin että se on rakas koti
      - myöhemmin totesin että läävä mikä läävä
      - ajoittain kylmä kuin hevostalli - ei edes kunnon lukkoja ovissa
      -uusin lukot jokinaika sitten - mutta
      jollakulla oli kiirus jo murtaa niitäkin
      - - on hyvä elää toki viileässä mutta kun sappi välillä kiehahtaa
      ja on kipeä olo - saatan sanoa pirunkin nimen monta kertaa ääneen.
      Ehkä tilanne tää sitä tavallista nykymenoa ikäkriisiä, kulttuuri-uskonnot-politiikkasoppaa,
      jota hampaaattomien eläkeläismummujenkin vaikiaa välillä popsia
      - ällöolossa ihan tarpeeksi sietämistä - ei ikinä ole mihinkään entiseen eloon paluuta.
      Opettelen sanomaan kauniisti ja hiljaa lauseet
      -ei kiitos
      - näkemiin ja hyvää jatkoa omaan eloonne.

    • Ihmellinen aika elämässä, koska loppu on lähellä, tietenkin naisia ja miehiä näkevät ajan tehdä rahaa!

    • Plöki-se-tämäkin

      Se on muuten yhtä kivaa erota myös vanhana jos on homman nuorenpana oppinut. Eron tekisi uudelleen ja uudelleen, niin hyvältä se tuntuu parhaimmillaan.
      Itse asiassa kaikki erot ovat kivoja, huojentavia, mukavia.
      Tulee hyvä fiilis siitä tunteesta, vapaa. Sitä vaan laulaa "eron hetki on kaunis"

      Miksi surra sitä mikä ei ole minun. Ei se toinen ole ollut sinun omasi. Se on ollut vain matkakumppani kuten lompakko sivutaskussa. Tai kello ranteessa. Yhtä tärkeä mutta ei sellainen josta ei voisi luopua. Kun / jos aika on.

      Tuntuisi oudolta syyllistää ketään eroajaa koska siihen on olemassa syy / syyt.
      Eihän kukaan luovu hyvästä ja luotettavasta kumppanista jonka kanssa toimii erilaiset osa-alueet.

      Mutta siinä vaiheessa kun alkaa pätkimään, on aika heittää hevonen pöydältä ja keskustella, että eiköhän tämä ollut tässä. Että jos vittumaisesti muistelet, taivas ei ole sinun, mutta jos hyvällä hymyilet saat montakin osinkoa elämästä ja taivaasta.

      Ihminen on outo eläin siinä, että se ripustautuu liian vahvana johonkin toiseen lajikumppaniin, rahaan tai materiaan, ja on kuin pieni kuolema jos pitää luopua vaikka eurosta tai eukosta.
      Samaan aikaan se on outo ja saattaa tuomita muslimimiehen neljä vaimoa ja kiroilee että parisuhteeseen kuuluu vain yksi kumppani, että ihminen on yksiavioinen - mutta itse on ollut naimisissa tai avoliitoissa useammin kuin neljä kertaa.

      Anteeksi siitä, että en ymmärrä mitä avaaja ajaa takaa? Pelihän on täysin selvä. Ukko on lähtenyt toteuttamaan seksin puutetta muualle tai kyllästynyt liian harmaaseen arkeen. Päättänyt että kumppani menee vaihtoon oli syys mikä hyvänsä ja syyhän siihen on.

    • Perhepitäisisäilyttää

      Kiitos vastaajille näkökulmista.

      Niin en haluakaan hätiköidä ja ero on mielestäni pahasta monella tavalla. Mahtaisiko miehen uusi onnikaan kestää jos vapaasti saisivat olla. Pari vuotta on suhde jatkunut, itse sain tietää vasta viime vuonna kun mies ehdotti että erotaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt suuria ratkaisuja, jos ei oikeasti sitten haluakaan erota ja omaisuuuden jakokin olisi hankala juttu. Ja lapsi tosiaan tarvitsee nyt tukea joten meidän kannattaa pysyä naimisissa.

      • ÄLÄ_EROA_te-selviätte

        "perhepitäisisäilyttää "

        Älä missäätapauksessa eroa,

        aika kuluu ja ukkosi kyllästyy syrjähypyppy kaveriin,
        se on hyvin varma,

        satojen vuosien näyttämä totuus tulee ukkosikin eteen, vanhalla miehellä loppuu seisonta, ja se jos mikään tuo uuteen suhteeseen s u u r i a ongelmia,
        miehesi yllättäin kyllästyy syrjähypun tuottamaan kiusaliseen tilanteeseen, se on luonnonlaki,
        miehesi lopulta huomaa että oma vanha nuoruuden rakkus vanhenee samaan tahtiin kuin hän,
        vanhalla omalla rakkaalla on samanlaiset ajatukset kuin hänellä,
        uutuuden viehätys häviää miehiltä ihmeen helposti,

        ellei sitten uusi kumppani kieroudessaan hankkiudu raskaaksi,
        se tulee aiheuttamaan kyllä suuria ongelmia molempiin suhteisiin,
        mutta miehestäsi ei ikinä enään tule onnellista uudessa suhteessaan
        sekin on luonnonlaki, " vanhasta ei vara parane " vanha sananlaskukin toteaa,


      • hehehehee
        ÄLÄ_EROA_te-selviätte kirjoitti:

        "perhepitäisisäilyttää "

        Älä missäätapauksessa eroa,

        aika kuluu ja ukkosi kyllästyy syrjähypyppy kaveriin,
        se on hyvin varma,

        satojen vuosien näyttämä totuus tulee ukkosikin eteen, vanhalla miehellä loppuu seisonta, ja se jos mikään tuo uuteen suhteeseen s u u r i a ongelmia,
        miehesi yllättäin kyllästyy syrjähypun tuottamaan kiusaliseen tilanteeseen, se on luonnonlaki,
        miehesi lopulta huomaa että oma vanha nuoruuden rakkus vanhenee samaan tahtiin kuin hän,
        vanhalla omalla rakkaalla on samanlaiset ajatukset kuin hänellä,
        uutuuden viehätys häviää miehiltä ihmeen helposti,

        ellei sitten uusi kumppani kieroudessaan hankkiudu raskaaksi,
        se tulee aiheuttamaan kyllä suuria ongelmia molempiin suhteisiin,
        mutta miehestäsi ei ikinä enään tule onnellista uudessa suhteessaan
        sekin on luonnonlaki, " vanhasta ei vara parane " vanha sananlaskukin toteaa,

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        Oletko shiia- vai sunni vai jotain muuta suuntaa? Odotatko innolla suurmoskeijaa? Opetuksesi ovat sellaiset.


      • totuus-on-tämä
        hehehehee kirjoitti:

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        Oletko shiia- vai sunni vai jotain muuta suuntaa? Odotatko innolla suurmoskeijaa? Opetuksesi ovat sellaiset.

        MITÄ SEKOILET,,,

        tuossa oli suomalaisen omakohtainen kokemus suomen vanhoista miehistä,

        joten kirjoittaja EI ole minkäänsortin ruusu, eikä mikään kukka kumminkaa,

        kirjoittaja OIKEA ELÄVÄ ihminen

        joka on eläny kunniallisen elämän
        ja kokenu oikean elämän omakohtaisesti,


        tuossa OLI TOTUUS suomalaisista miehistä,,,



        meinaako " heheheheee "
        ettei suomessa lueta ihmisen fisiikkaa,
        kuinka se kehittyy vanhemuuten,,


        lue ja opiskele ittekki,,,,


      • hehehehee
        totuus-on-tämä kirjoitti:

        MITÄ SEKOILET,,,

        tuossa oli suomalaisen omakohtainen kokemus suomen vanhoista miehistä,

        joten kirjoittaja EI ole minkäänsortin ruusu, eikä mikään kukka kumminkaa,

        kirjoittaja OIKEA ELÄVÄ ihminen

        joka on eläny kunniallisen elämän
        ja kokenu oikean elämän omakohtaisesti,


        tuossa OLI TOTUUS suomalaisista miehistä,,,



        meinaako " heheheheee "
        ettei suomessa lueta ihmisen fisiikkaa,
        kuinka se kehittyy vanhemuuten,,


        lue ja opiskele ittekki,,,,

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        turhaan siinä vänkäät hehehehee 😀😃😆😄😁😅😂🤣

        Vieraita ovat oppisi !


      • tämä-on-totisintatotta
        hehehehee kirjoitti:

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        turhaan siinä vänkäät hehehehee 😀😃😆😄😁😅😂🤣

        Vieraita ovat oppisi !

        Sinä se jaksat hourata,
        ota lääkkeesi enenku piippa-auto hakee sinut,
        tuossa ei ollu mitään suomalaiselle vierasta,
        hulluko olet,

        tuossa on vain tostuus ,
        joka kertoo ettei kannata erota omasta vanhansa rakkaastaan,
        uusi suhde lopulta ei tuokkaa sitä iloa mitä vaha mies on kuvitellu,

        uusi osottautuu sata% virheeski jokaiselle,
        joka on sotkenu oman rakkaan perheen elämänsä,

        uusi suhde tuo suuremmen maanpäälisen helvetin ihmisen elämään,
        samat taistelut on tuhatkertaa kipeempiä,
        kuin vanhan oman rakkaansa kanssa olisi ollu,


      • hehehehee
        tämä-on-totisintatotta kirjoitti:

        Sinä se jaksat hourata,
        ota lääkkeesi enenku piippa-auto hakee sinut,
        tuossa ei ollu mitään suomalaiselle vierasta,
        hulluko olet,

        tuossa on vain tostuus ,
        joka kertoo ettei kannata erota omasta vanhansa rakkaastaan,
        uusi suhde lopulta ei tuokkaa sitä iloa mitä vaha mies on kuvitellu,

        uusi osottautuu sata% virheeski jokaiselle,
        joka on sotkenu oman rakkaan perheen elämänsä,

        uusi suhde tuo suuremmen maanpäälisen helvetin ihmisen elämään,
        samat taistelut on tuhatkertaa kipeempiä,
        kuin vanhan oman rakkaansa kanssa olisi ollu,

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        Täysin vierasta oppia levität suomalaisille.
        Jos sinulla on ollut oikeustoimikelvoton ja vähä-älyinen aviomies, joka ei ymmärrä, mitä lupasi avioon astuessaan, niin voi, voi.


      • hehhehhee-ON-kateellinen
        hehehehee kirjoitti:

        Haaremin Ruusuhan 🌹 sinä olet
        Täysin vierasta oppia levität suomalaisille.
        Jos sinulla on ollut oikeustoimikelvoton ja vähä-älyinen aviomies, joka ei ymmärrä, mitä lupasi avioon astuessaan, niin voi, voi.

        Oletko kateellinen onnistuneelle avioparille,

        elämään kuuluu myös syrjähypyt,
        mutta v i i s a s älykäs ihminen osaa panne ne omaan arvoonsa,

        ( harha-askel aviossa on jonkinlainen kehitysvaihe ihmisyyteen aikuisuuteen)

        jokaisella ihmisellä on vietit,
        MUTTA niitä viettejä VOI hallita JÄRJELLÄ,
        viisas ei mene vipuun,,,, kuten tiedät,,,

        harhahypyt harvoin johtaa hyvän avioliiton hajoamiseen,

        alottajalle:
        eikannata erota, vanhan eroaminen on suuri virhe miehelle ja naiselle,
        siis molemmille,,,,,


      • 1lesken
        tämä-on-totisintatotta kirjoitti:

        Sinä se jaksat hourata,
        ota lääkkeesi enenku piippa-auto hakee sinut,
        tuossa ei ollu mitään suomalaiselle vierasta,
        hulluko olet,

        tuossa on vain tostuus ,
        joka kertoo ettei kannata erota omasta vanhansa rakkaastaan,
        uusi suhde lopulta ei tuokkaa sitä iloa mitä vaha mies on kuvitellu,

        uusi osottautuu sata% virheeski jokaiselle,
        joka on sotkenu oman rakkaan perheen elämänsä,

        uusi suhde tuo suuremmen maanpäälisen helvetin ihmisen elämään,
        samat taistelut on tuhatkertaa kipeempiä,
        kuin vanhan oman rakkaansa kanssa olisi ollu,

        tämän on toti
        Tähän mielipiteseen otan kantaa. Olen se toinen nainen. Mies oli hakenut asumuseroa ennen minun tapaamistani, mutta oli aviossa. Heillä oli 26 vuotta liittoa takana ja aikuiset lapset. Tulin kuvioihin tässä vaiheessa tietämättä asiasta mitään. Mies muutti pois kotoa, yksin asumaan ja lopullinen ero astui voimaan. Olimme sitten kimpassa, avoliitossa, kihloissa ja avioliitossa yht. 20 vuotta. Erittäin vaihtelevalla ja myrskyisällä menestyksellä. Mies ei palannut exälään takaisin, vierailuja lukuunottamatta. En sitten tiedä, olinko 100% virhe. Omaishoitajana olin loppuun asti, ennenkuin mies nukkui pois. Tuskin parisuhteista voidaan puhua jonain kokonaiskuvana. Kaikki suhteet ovat täysin erilaisia. Lesken


      • meikä-oli-viisaampi
        1lesken kirjoitti:

        tämän on toti
        Tähän mielipiteseen otan kantaa. Olen se toinen nainen. Mies oli hakenut asumuseroa ennen minun tapaamistani, mutta oli aviossa. Heillä oli 26 vuotta liittoa takana ja aikuiset lapset. Tulin kuvioihin tässä vaiheessa tietämättä asiasta mitään. Mies muutti pois kotoa, yksin asumaan ja lopullinen ero astui voimaan. Olimme sitten kimpassa, avoliitossa, kihloissa ja avioliitossa yht. 20 vuotta. Erittäin vaihtelevalla ja myrskyisällä menestyksellä. Mies ei palannut exälään takaisin, vierailuja lukuunottamatta. En sitten tiedä, olinko 100% virhe. Omaishoitajana olin loppuun asti, ennenkuin mies nukkui pois. Tuskin parisuhteista voidaan puhua jonain kokonaiskuvana. Kaikki suhteet ovat täysin erilaisia. Lesken

        JOS todella oli noin
        että mies asui jo muualla
        pois perheestään,
        se tietenki on eri asia kuin olla kolmaspyörä,
        kun molemmat asuu samassa taloudessa,
        todellakin eri asia,

        kuten nyt huomaat
        ei uusi suhdekkaan ole avoinen,
        samat myrskyisät taistelut on jokaisen käytävä läpi,
        samat vaikeudet tulee uuteenki suhteeseen,
        jopa kaksinkertaisina entiseen verrattuna,
        koska,
        onhan kyseessä uusi ihminen tunkeutunu elämään lisäksi,
        se ihmetyttääkin,
        miksi ei ihminen koskaan opi,
        vaikka esimerkkejä on mijoonia ihmiten sekoiluista aviossa ollessaan,


      • hehhehhee-ON-kateellinen kirjoitti:

        Oletko kateellinen onnistuneelle avioparille,

        elämään kuuluu myös syrjähypyt,
        mutta v i i s a s älykäs ihminen osaa panne ne omaan arvoonsa,

        ( harha-askel aviossa on jonkinlainen kehitysvaihe ihmisyyteen aikuisuuteen)

        jokaisella ihmisellä on vietit,
        MUTTA niitä viettejä VOI hallita JÄRJELLÄ,
        viisas ei mene vipuun,,,, kuten tiedät,,,

        harhahypyt harvoin johtaa hyvän avioliiton hajoamiseen,

        alottajalle:
        eikannata erota, vanhan eroaminen on suuri virhe miehelle ja naiselle,
        siis molemmille,,,,,

        NO ei todellakaan kuulu. Jos ajattelee noin, sama asua itsekseen ja hypellä ihan sydämensä kyllyydestä sinne eteen ja taa, vieläpä molemmille sivuille.


      • 1lesken
        meikä-oli-viisaampi kirjoitti:

        JOS todella oli noin
        että mies asui jo muualla
        pois perheestään,
        se tietenki on eri asia kuin olla kolmaspyörä,
        kun molemmat asuu samassa taloudessa,
        todellakin eri asia,

        kuten nyt huomaat
        ei uusi suhdekkaan ole avoinen,
        samat myrskyisät taistelut on jokaisen käytävä läpi,
        samat vaikeudet tulee uuteenki suhteeseen,
        jopa kaksinkertaisina entiseen verrattuna,
        koska,
        onhan kyseessä uusi ihminen tunkeutunu elämään lisäksi,
        se ihmetyttääkin,
        miksi ei ihminen koskaan opi,
        vaikka esimerkkejä on mijoonia ihmiten sekoiluista aviossa ollessaan,

        meikä oli
        Mies asui vaimonsa kanssa, kun tapasimme.. Hän haki itselleen myöhemmin oman asunnon.. En ymmärrä mitä tarkoitat kaksinkertaisilla vaikeuksilla. Mistä sinä tiedät, miten vaikeita ovat olleet minun suhteeni. Olen ollut ennen aviossa ja avoliitoissa. Väkivalta on ollut näissä suhteissa läsnä . Nyt ei ollut. Olen ja em.mies oli voimakkaita luonteita ja silloin räiskyy. Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä entisten liittojen siippojen kanssa. Niin, kysymys Miksi mies erosi 26 vuoden avioliiton jälkeen. Hän sanoi, että pakka oli ollut sekaisin jo monta vuotta. Ei se ero johtunut yhdestä eikä kymmnestäkään asiasta. Kun tulee todella tunnit täyteen, se on sitten loppu. Parempi lähteä kulkemaan eri latusilla, ettei pimahda kokonaan. Lesken


      • paljastitpa-roolisi-heh
        1lesken kirjoitti:

        meikä oli
        Mies asui vaimonsa kanssa, kun tapasimme.. Hän haki itselleen myöhemmin oman asunnon.. En ymmärrä mitä tarkoitat kaksinkertaisilla vaikeuksilla. Mistä sinä tiedät, miten vaikeita ovat olleet minun suhteeni. Olen ollut ennen aviossa ja avoliitoissa. Väkivalta on ollut näissä suhteissa läsnä . Nyt ei ollut. Olen ja em.mies oli voimakkaita luonteita ja silloin räiskyy. Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä entisten liittojen siippojen kanssa. Niin, kysymys Miksi mies erosi 26 vuoden avioliiton jälkeen. Hän sanoi, että pakka oli ollut sekaisin jo monta vuotta. Ei se ero johtunut yhdestä eikä kymmnestäkään asiasta. Kun tulee todella tunnit täyteen, se on sitten loppu. Parempi lähteä kulkemaan eri latusilla, ettei pimahda kokonaan. Lesken

        Eipä voi nostaa hattua sulle,
        olit kolmaspyörä,
        vaikeuttamssa heidän elämäänsä,
        vaikka muuta väität,
        valehtelet,
        puhut v a i n itsellesi edullista soopaa,
        sua ei usko kukaan,
        olit jakorasia, ilmeisesti kukaan ei enää huoli sun pilaantunutta tavaraasi,


      • 1lesken
        paljastitpa-roolisi-heh kirjoitti:

        Eipä voi nostaa hattua sulle,
        olit kolmaspyörä,
        vaikeuttamssa heidän elämäänsä,
        vaikka muuta väität,
        valehtelet,
        puhut v a i n itsellesi edullista soopaa,
        sua ei usko kukaan,
        olit jakorasia, ilmeisesti kukaan ei enää huoli sun pilaantunutta tavaraasi,

        paljastitpa roo
        Miten niin paljastin roolini. Mitään salaamista koskaan ei ole ollutkaan.. Itse olin sinkku ja asuin yksin. Täysin vapaa, lapseton. Mies oli naimisissa ja hakenut asumuseroa. Vaimo vietti omanlaistansa elämää. Ja minä olin mielestäsi syyllinen. Voi yhdenkerran kaksikertaa. Niin tuo jakorasia hommeii. Olen 62 vee ja kokenut ihan tarpeeksi miesten maailmaa. En tarvitse enkä kaipaa yhtään pisto-kasto -nosto tyyppiä elämääni. Tämän ikäiset miehet napsivat epätoivoisesti sinisiä pillereitä. Huonolla menestyksellä. Lesken


    • Jokainen päättää itse omasta elämästä.

    • Heikunke

      Tulla putkahdin palstalle. Aloin lukemaan ketjun vastauksia.
      Kovin on monenmoisia mieliä. Hyvin monet menevät niin kauas omasta ajattelustani, että melkeen henkeä aloin haukkomaan.
      Sitä ihmettelen, että aletaan vänkäämään toisten kanssa, jos ovat eri mieltä.
      Jopa lääkkeitä käsketään napostelemaan.

      Itse kirjoitinkin jo päivänä eräänä oman mielipiteeni tähän ketjuun.
      Olen sitä mieltä, mitä olen, eikä ollenkaan tee mieli ruveta "vaatimaan", että muidenkin pitäisi ruveta olemaan samaa mieltä kanssani.
      Jokaisella on omat suhteensa puolisoon ja he tekevät omat päätökset omien mittapuiden mukaan.
      Ei sen kummempaa. Minulle ainakin on aivan samantekevää, mitä kukin tekee.

      Pääasia on, että kukin tuntee elävänsä juuri sellaista elämää, kuin haluaakin. Ja, että olisi tyytyväinen ja tasapainossa elämänsä kanssa.

      • Heikunkeikku

        Korjaus.
        Mikä ihmeen Heikunke?
        Kirjoitin kyllä koko nimeni.
        Nyt ei kysytty laisinkaan huoltoasemia eikä vuoria pitänyt kruksailla.
        Muutaman kerran jouduin lähetä-nappulaa painamaan ja sitten "hää" lähti painelemaan ketjuun.
        Painelemisen kera lähti näköjään nimestä osa karkuteille.

        Heikunkeikku se täällä kirjottelee. Tiedoksi tällään tottahan toki:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Korjaus.
        Mikä ihmeen Heikunke?
        Kirjoitin kyllä koko nimeni.
        Nyt ei kysytty laisinkaan huoltoasemia eikä vuoria pitänyt kruksailla.
        Muutaman kerran jouduin lähetä-nappulaa painamaan ja sitten "hää" lähti painelemaan ketjuun.
        Painelemisen kera lähti näköjään nimestä osa karkuteille.

        Heikunkeikku se täällä kirjottelee. Tiedoksi tällään tottahan toki:)

        "Heikinkeikku"

        Älä sure.
        Moni on jo ymmärtänyt että päämääräsi ei ole koskaan ollut uskottavuus.
        Leiki vain edelleen.

        H.


    • Sitkujasitku

      Ei mitään uutta elämää ole mahdollista aloittaa 60- vuotiaana, tämä on ainainen omituinen kuvitelma, aloittaa muka uusi elämä kun kuitenkin hyvin todennäköisesti koko elämästä on reilustikin yli puolet eletty! Jos jompikumpi haluaa erota, eikö silloin ole paras erota mieluummin tänään kuin vuoden kuluttua, onko se eroaminen helpompaa kun väkisin sinnitellään vielä vaikka vuosi tai kaksi, kas sitä elämää kuluu ja ikää tulee koko ajan lisää, siis koko ajan. Nämä ovat muuten tyypillisiä tekosyitä esteeksi tehdä mitään aivan vielä, odotellaan kunhan lapset ovat sitä ja sitä, tai saavat sitä ja sitä tehdyksi tms. Ihmiset kehittävät itselleen mitä moninaisempia tekosyitä esim. lykätäkseen haaveilemiensa elämänmuutosten toteuttamista, yleensä lykkääminen merkitsee sitä, että milloinkaan ei tule tehdyksi sitä jotakin, että kaikki jää lopulta sitku- ajatuksen tasolle. Sitku lapset ovat isompia, sitku lapset ovat valmistuneet yliopistosta, sitku itse ollaan eläkkeellä...sitku ja sitku.

      • "Sitkujasitku"

        Kallistun suuntaasi, vaikka oletkin tässä ajatuksessa vajaa-mielinen.
        Kukaan ei voi alkaa elämäänsä uudelleen.
        Ei edes kaapattu lapsi, lääkkeillä hoidettu hullu, vankilasta vapautunut jne.
        -
        Siksi on idioottimaista että sinä edes kiukuttelet asiasta joka on mahdoton.
        Mitähän jos jatkaisit omaa elämääsi.
        Kadehtien toisten elämää, kuten ennenkin olet.

        H.


      • Onpahan. Uusi elä'mä jälkeen eron. Sitä elämää ei ole vielä eletty, eli se on uusi, kuin koskematon ensilumi.


      • älä.ole.tyhmä
        siilenä kirjoitti:

        Onpahan. Uusi elä'mä jälkeen eron. Sitä elämää ei ole vielä eletty, eli se on uusi, kuin koskematon ensilumi.

        Ihmisellä on vain yksi elämä, se voi muuttua toisenlaiseksi tilanteiden muuttuessa, mutta edelleen se on se yksi ja ainoa elämä jota elää.


      • älä.ole.tyhmä kirjoitti:

        Ihmisellä on vain yksi elämä, se voi muuttua toisenlaiseksi tilanteiden muuttuessa, mutta edelleen se on se yksi ja ainoa elämä jota elää.

        No voe tokkiisa niinpä onnii. Mutta elämäs on eri ajanjaksoja kuten ennen eroa ja eron jälkeen. Ja se eron jälkeen on uusi asia, joka voi tuoda tullessaan paljon hyvää. Kaikki se uusi tulee jo sen eletyn elämän päälle jal isäksi, Mut eron jälkeen alkava aika on loppuelämän ensimmäinen päivä, älyäkkö?


      • älyäkköitse
        siilenä kirjoitti:

        No voe tokkiisa niinpä onnii. Mutta elämäs on eri ajanjaksoja kuten ennen eroa ja eron jälkeen. Ja se eron jälkeen on uusi asia, joka voi tuoda tullessaan paljon hyvää. Kaikki se uusi tulee jo sen eletyn elämän päälle jal isäksi, Mut eron jälkeen alkava aika on loppuelämän ensimmäinen päivä, älyäkkö?

        Jokainen päivä on loppuelämän ensimmäinen päivä erosi tai ei.


      • älä.ole.tyhmä kirjoitti:

        Ihmisellä on vain yksi elämä, se voi muuttua toisenlaiseksi tilanteiden muuttuessa, mutta edelleen se on se yksi ja ainoa elämä jota elää.

        No niin onki yksi elämä. Mutta jos on elämäänsä tyytymätön, sille voi ja kannattaa tehdä jotain eikä jäädä tuleen makaamaan ja sinä mielessä aloittaa uusi puhdas elämä, tabula rasa siis sen jatkoksi mitä siihen mennessä on elänyt. Mutta joka haluaa, saahan siihen toki jäädä. Yhtään kirkkaampaa kruunua kuitenkaan et saa :D.


    • ÅWQredjj

      Meillä on sopimus, että vieraissa saa käydä. Teki vaan niin kauhean pahaa kun kuulin erään tuttavamiehen käyneen meillä kylässä. Olemme uimahallikavereita ja tiedän minkä kokoinen se on. Näiden asioiden ei pitäisi vaikuttaa, mutta mielikuvitus astuu peliin..............................puistattaa.

      • Siksi on idioottimaista että sinä edes kiukuttelet asiasta joka on mahdoton.
        Mitähän jos jatkaisit omaa elämääsi.
        Kadehtien toisten elämää, kuten ennenkin olet.

        H.


      • Jos.ymmärrät
        hunksz kirjoitti:

        Siksi on idioottimaista että sinä edes kiukuttelet asiasta joka on mahdoton.
        Mitähän jos jatkaisit omaa elämääsi.
        Kadehtien toisten elämää, kuten ennenkin olet.

        H.

        Sinun kanssa parisuhde edes tuntiakaan olisi mahdonta.


      • Noinhan se yleensäkin on, että ne sellaiset sopimukset koskevat vain miestä.
        Ei kukaan mies halua olla aisankannattajana. Kaikilla miehillä se ei jää edes pelkkään puistatteluun silkka epäilykään vaimostaan toisen miehen sylissä, vaan turpiin tulee niin että tukka lähtee.

        Miehen syrjähypyt vaimon pitäisi antaa anteeksi olkaa kohauttamalla ja hymyillen, koska ne ovat vain "erehdyksiä".

        Ällöökin tällaiset, ne on niin miestä, raukkista ...
        https://www.youtube.com/watch?v=iVRNRxjN-pk
        https://www.youtube.com/watch?v=p_E-mylblgI


      • Olen-kade-itselleni
        hunksz kirjoitti:

        Siksi on idioottimaista että sinä edes kiukuttelet asiasta joka on mahdoton.
        Mitähän jos jatkaisit omaa elämääsi.
        Kadehtien toisten elämää, kuten ennenkin olet.

        H.

        Sitä kutsutaan peniskateudeksi mikä miehillä on erittäin erittäin yleistä.
        Siksipä miesten puheissa vilahtelee sangen usein sana mustamakkara mahtipötkö jne.


    • Aloitukseen...
      Jos toisella on jo suhde , miten voisit luottaa siihen etteikö se jatkuisi ja kestäisit tiedon ym
      Olen eronnut vähän samankaltaisessa tilanteessa ja nyt voin jo ihan hyvin, mutta alku oli todella rankkaa , mutta kun selviytyy pikkuhiljaa se palkitsee / vahvistaa / aika auttaa näkemään asiat eri näkökulmasta .
      Hyvin henkilökohtainen asia, toivottavasti löydät hyvän / omannäköisen ratkaisun näin kesän kynnyksellä.

    • Jokapäiväjajokayö

      Miten yhteiselämänne noin niinkuin ihan käytännössä sujuu nykyään?
      Nukutteko samassa parisängyssä miehesi kanssa?
      Onko sinulla miehesi kanssa seksiä enää?
      Kuinka paljon miehesi viettää aikaa rakastajattarensa kanssa?
      Kokonaisen viikonko ja sitten palaa yhteiseen kotiinne?
      Lähteekö miehesi illalla rakastajattarensa luo ja palaa aamulla?
      Kuinka usein miehesi viettää yön rakastajattarensa kanssa?

      • Se-meni-näin

        Seksiähän heillä ei ole ollut moneen vuoteen, se on tullut selväksi.
        Siksi miehellä rakastajatar ja nyt rakastajatar tahtoo omia miehen kokonaan - kuten pitääkin.
        Rakastajatar haluaa olla yksiavioinen.


      • kyll-on-hauska-ketju-
        Se-meni-näin kirjoitti:

        Seksiähän heillä ei ole ollut moneen vuoteen, se on tullut selväksi.
        Siksi miehellä rakastajatar ja nyt rakastajatar tahtoo omia miehen kokonaan - kuten pitääkin.
        Rakastajatar haluaa olla yksiavioinen.

        hah hah haaa,
        jooooo,,,,,,
        saahan sitä tahtoa,
        mutta ku tosi tulee kyseeseen akka lentää pihalle raamit kaulassa,
        ei miehet niin hölmöjä sentää ole,
        että huoran kanssa naimisiin menee, ku ennenki on iliman saanu
        se vaatii ilman sitoumuksia lisää, turha luulla aviosta, ku yhdestä on eroon päässy ei aivan hevillä hyökkää uuteen suhteeseen avioliitto mielessä, hah,
        jos nainkkoselle ei kelpaa,
        ukko hakee uuden helposti saatvailla olevan, ja n i i t ä riittää vapailla markkinoilla,
        aina tulee uusia ja vetreitä ku entiset kyllästyy,
        -- se on niin ku kerran on pillun makuun päässy
        se ei yhteen enää tyydykkää,

        ( vaikka vanoo toista hah hah haa, kerran alkanu valehteleen aina jatkaa valheitaan ja hyväuskoisia naikkosia kyllä riittää )

        tämä on totuus ihmisluonteesta, varsiki miehen,
        mutta naiset on samanlaisia,
        ku on hyvään sarveen kerran törmänny
        törmää taatusti toistekki, ja melkein kaikilla miehillä on h y v ä sarvi, kova ja makee,,,
        -- vaihtelu virkistää naistaki kummasti, aina uusi on makeempaa ,,,, aina vaan kuten on miehillekki uusi aina hehkeempää vähän aikaa, miehet vaihtaa kumpania helpommin kuin naiset, vaikka vanoo muuta, kehenkää ei kannata seksiasioissa luottaa, ne valhtelee varmasti, salaavat uudet suhteet, jos pystyvät,
        hah hah haaa, ku naurattaaaaa,

        ihminen on raadollinen eläin
        jos päästää eläimen vaistot valloileen,
        eikä tottele järjen ääntä,,,
        yx ei riitä koskaan joka muuta sanoo valehtelee,


      • kukkahattutäti10
        kyll-on-hauska-ketju- kirjoitti:

        hah hah haaa,
        jooooo,,,,,,
        saahan sitä tahtoa,
        mutta ku tosi tulee kyseeseen akka lentää pihalle raamit kaulassa,
        ei miehet niin hölmöjä sentää ole,
        että huoran kanssa naimisiin menee, ku ennenki on iliman saanu
        se vaatii ilman sitoumuksia lisää, turha luulla aviosta, ku yhdestä on eroon päässy ei aivan hevillä hyökkää uuteen suhteeseen avioliitto mielessä, hah,
        jos nainkkoselle ei kelpaa,
        ukko hakee uuden helposti saatvailla olevan, ja n i i t ä riittää vapailla markkinoilla,
        aina tulee uusia ja vetreitä ku entiset kyllästyy,
        -- se on niin ku kerran on pillun makuun päässy
        se ei yhteen enää tyydykkää,

        ( vaikka vanoo toista hah hah haa, kerran alkanu valehteleen aina jatkaa valheitaan ja hyväuskoisia naikkosia kyllä riittää )

        tämä on totuus ihmisluonteesta, varsiki miehen,
        mutta naiset on samanlaisia,
        ku on hyvään sarveen kerran törmänny
        törmää taatusti toistekki, ja melkein kaikilla miehillä on h y v ä sarvi, kova ja makee,,,
        -- vaihtelu virkistää naistaki kummasti, aina uusi on makeempaa ,,,, aina vaan kuten on miehillekki uusi aina hehkeempää vähän aikaa, miehet vaihtaa kumpania helpommin kuin naiset, vaikka vanoo muuta, kehenkää ei kannata seksiasioissa luottaa, ne valhtelee varmasti, salaavat uudet suhteet, jos pystyvät,
        hah hah haaa, ku naurattaaaaa,

        ihminen on raadollinen eläin
        jos päästää eläimen vaistot valloileen,
        eikä tottele järjen ääntä,,,
        yx ei riitä koskaan joka muuta sanoo valehtelee,

        Siivoa suusi, törkeää kieltä.


      • totuus-on-tämä-
        kukkahattutäti10 kirjoitti:

        Siivoa suusi, törkeää kieltä.

        Totuus ei pala tulessakaan,
        milloin naiset u s k a l t a a olla rehellisiä edes itselleen,,,,


    • Varo

      Varo vaan, ettei häntäheikkimiehesi tartuta sukupuolitautia sinuunkin. Se ei ole kiva tauti se.
      Kävitkö terveyskeskuksen laboratoriossa sukupuolitautitestissä heti, kun sait tietää miehesi sivusuhteesta?

    • kunoispitäny

      Jokaisella on yksi elämä. Käyttäköön kukin sen miten haluaa. Ettei tarvitse sitten joskus katua.

    • Syrämestäsaakka

      Toivoisi todellakin että 60 osattaisiin jo vihdoinkin erota hyvin ja oikein, ellei ihan ystävinä, niin sellaisina kavereina kuitenkin, että pystytään kommunikoimaan keskenään kaikista asioista mutta varsinkin perheeseen liittyvistä - eli yhteisistä ...

      Uusia elämäntilanteita ja muutoksia pelätään yleensä turhaan. Järkipäinen ihminen keksii kyllä keinot selvitä ja järjestellä elämänsä hyvään kuosiin kaikissa tilanteissa. Jopa vakavissa sairauksissa, miksei sitten jonkun vanhan jutun loppuessa. Sehän tarkoittaa toisaalta, että uusia voi alkaa ...

      • Totta elämä on ainutkertainen aika ja suht. rajallinen- meidän on tietysti hankala tässäkään vaiheessa toimia kylmän rationaalisesti kun tunteet ovat olemassa- pitkä yhteinen elämä,.
        Lasten perheet ovat se yhteys lopun elämää ja heidän vuokseen on hyvä jos voi käyttäytyä sivistyneesti ja samalla siirtää mallia vaikeuksien käsittelystä, toisten arvostamisesta, se palkitsee kun huomaa hyvän mielen yhteisistä hetkistä.


    • töötttt

      Elämä on joskus hengissäselviytymisleiriä - liian paljon ja r askas työ tuhoaa niin paljon ihmisten elossa - sairautta, kuolemaa, mt-ongelmia, riippuvuuksia - muutain kuin tissit- ajokoiran korvamallia - somessa on ja maassa on hyvin paljon naisiin kohdistuvaa halveksuntaa ja vihaa ja ivaa - vanhustenkin kesken ja miestenkn sydänkuolleisuus korkea ynnä aivoverenvuodot-
      - lapsiakaan harvat muistavat kaikenmaailman sodissa - toi immeisten huorittelu lie ikiaikaista "tusinoittain halvemmalla" esineiksi ja kauppatavaroiks veivaamista.
      - vain taidoissa ja työssä lie talonpito - niin ilo- kuin surutaloissakin ?

      • töötttt
        Kommenttisi kertoo aika laajasti heijastuvista huonovointisuuden seurauksista- ei ole voimia eikä ehkä kykyäkään tehdä mitä pitäisi pärjätäkseen- en tuomitse, yritän ymmärtää syitä ja seurauksia- inhimillisyyden näkökulmasta..............


    • otavuoteesi

      Missä on itsekunnioituksesi aloittaja (jos tämä aloitus on totta)?
      En voi ymmärtää, että kaiken sen taistelun jälkeen minkä mitä on tehty, että tähän asemaanon pääst niin alennut moiseen.

      • Heikunkeikku

        "otavuoteesi"

        Olen pakotettu kommentoimaan vuoteen ottamiskäskijälle.

        Suluissasi luki "jos tämä aloitus on totta?"

        En laisinkaan usko, että aloitus on oikeasta elämästä.
        Oon havainnut sen, kun ketjua oon lukenut ja aloittaja on vastaillut ihmisille..

        Nou nou ja nou.

        Olisko ketjun vastauksista 50% tahallaan päästään keksittyjä ja toinen puoli sitten oikeita mielipiteitä.

        Yes yes ja yes. Aattelen ma näin.


    • Pirrepäjuupas

      Ei varmaan kivaa, niin kuin ei nuorempanakaan, mutta joskus elämän tilanteet vain menee solmuun, ja joskus ero on ihan terveellinenkin.
      Mutta yksinäisyyttähän eroon sisältyy, ainakin aluksi, luulisin.

    • Anonyymi

      Ymmärrän tilanteesi todella hyvin. Mielestäni nainen näkee eron suurempana kokonaisuutena kuin mies. Pitkään liittoon kuuluukin ylä- ja alamäet ja miehesi ei ehkä vielä ymmärrä sitä tukea, mitä pitkä perhe- elämä antaa. Ketään ei voi väkisin pitää, mutta itse pitäisin vielä rippeistä kiinni. Itse eläisin mieluummin huonossakin suhteessa kuin eronneena.

    • Anonyymi

      Sen enempää asiaa puimatta minulle ero oli parasta. Elän elämäni parasta aikaa.

      • Anonyymi

        2017 aloitettu ketju. Oletko aloittaja ?


    • Anonyymi

      Tässäpä olisi hyvä " oppi-kirja " pienessä muodossa
      nyky nuorille pareille ja nuorille ihmisille,

      saisivat hiven tietää mitä elämä tuo tullessaan,


      nykyisin ihmiset ovat eronneet lliaan herkästi,

      niin ja pariskunnat turhaan riitelevät ja tappelevat,
      menisivät perheterapiaan oppimaan elämään elämää oikein,


      kaikenlaiset syrjähypyt jossakivaiheessa kuluu elämään
      ne on aina jonkilainen kehitysvaihe ihmisen psyykkessä,
      usein / aina turhaa tuskaa tuottavia harha-askelia
      kimurantin elämän varrella,

      IHMINEN = opi elämään eläämää o i k e i n ,,,
      totuus on paras lääke aviokriisin hoitoon,,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe