Toimintaterapeutti/pääsykoe

Turkusoster

Kesäkuun alussa olisi edessä toimintaterapeutin koulutuksen pääsykoe Turussa. Ennakkomateriaalia on luettavana neljä eri artikkelia. Noin 200 sivua yhteensä. Pääsykokeessa on aineistoon perustuvan kirjallisen osion lisäksi englannin tekstinymmärtämistä ja haastattelu.

Onkos täällä aiempina kertoina noihin pääsykokeisiin osallistuneita? Millainen tuo aineistoon perustuva osuus on ollut? Onko monivalintoja, joita nykyään on liian usein vai kenties esseen kirjoittamista? Tietäisi vähän, että kannattaako lukea ulkoaopetellen vai keskittyä kokonaisuuden hallintaan.

22

10050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turunamk

      Kaksi vuotta sitten hakeneen kaverin puolesta osaan kertoa, että ennakkomateriaaliin pohjautuvassa osiossa muistaakseni oli vain monivalintoja, ei ainakaan esseetä tai pahemmin oman tekstin tuottamista. Kaverini luki artikkelit kahdesti, jotkut kertoivat lukeneensa viisikin kertaa läpi. Mutta ulkoaopettelua ei siis vaadi, tekstin sisäistäminen riittänee. Kaveri siis sai opiskelupaikan :)

    • Piude88

      Onpas jännä miten erilaiset kokeet voi oppilaitoksesta riippuen olla. Itsellä Jamkissa 22.5 valintakokeet ja kutsussa lukee vain kirjallinen tehtävä ja ryhmätilanne. Ei kaiketi sitten yksilöhaastatteluakaan ole ollenkaan.. Hirveästi kiinnostaisi tietää mitä tuo kirjallinen tehtävä pitää sisällään ;)

    • Ensivuodenvaralle

      Millainen koe oli Piude? :)

      • Piude88

        Mulla vasta kirjallinen osio takana, hieman oli englannin osaamista lauseita yhdistelemällä ja sit piti kirjottaa sivun verran suomeksi (onneksi!) miksi minä haluan opiskelemaan toimintaterapeutiksi. Tässä on tämmöset vaivaiset 6 tuntia väliä ennenkuin alkaa ryhmätilanne.


      • Ensivuodenvaralle

        Ok. :) Oliko matikan tehtäviä? Onnea loppukokeeseen! Onpa hurja väli!


      • Piude88

        Ei ollut matikan tehtäviä :D Odottelu oli kyllä aika peestä, painelin sit Jyväskylän keskustaan shoppailee siks aikaa, ei jaksanu jäädä niin pitkäksi aikaa venymään sinne koululle.. Ryhmätilanne oli mukava ja rento, koin hyvin luontevaksi ja ei miksikään nipoksi. Meitä oli 5 siinä ryhmässä, ja olisiko kestänyt noin 20min. koko ryhmätilanne :) Hyvä mieli jäi Jamkin pääsykokeista, luulin etukäteen paljon vaikeimmiksi. Miten te muut, olitteko te kokeissa?


    • Hmmpphh

      Piude mitä ryhmätilanne piti sisällään?? :)

    • Turkusoteli

      Nostelen tätä, jos löytyisi lisää kokemuksia. Itsellä TT:n pääsykokeet edessä kuun lopussa.

      • wat

        Voiko syksylläkin hakea?!


      • Turkusoteli

        Voi, syksyn yhteishaussa.


    • Toimintaterapeutiksi

      Olen myös tulossa kuun lopussa tt-pääsykokeeseen.
      Luin, että olisi valintakoe ja haastattelu?

    • Ttksi

      Turkuun toimintaterapeutiksi nyt syksyllä 2018 hakeneet, oletteko siis saaneet tänään jo kutsun varsinaisiin valintakokeisiin?

      • Toimintaterapeutiksi

        Minulle tuli 19.10 kutsu.


      • Ensikertalainen

        Kutsua ei näy eikä kuulu Turkuun, vaikka pisteraja ylittyikin aikamoisesti... Mahdankohan lukea turhaan pääsykokeeseen?


      • Hmmmmm

        Pitäiskö sun soittaa ja kysyä?


    • 2255

      Mitä saatte irti ennakkomateriaalina olevasta digitalisaatio terveyden ja hyvinvoinnin tukena- julkaisusta

    • Turkusoteli

      Kaikkia materiaaleja lukiessa tuli tunne, että nämähän on ihan tuttuja juttuja. Mun pääsykokeet taitaa kaatuakin sitten noihin "nippelitietoihin". Filosofeihin, Ekosysteemeihin jne. Toivottavasti olisi monivalintakysymyksiä, niin olis edes jotain saumaa.

    • Turkusoteli

      No, miten meni?
      Itse en osaa sanoa yhtään. Enkku oli kyllä mulle vaikea.
      Monivalinnat oli helppoja, mutta taisin taas kompastua noihin oikein/väärin väittämiin. Alan aina miettimään niitä liikaa ja sitten onkin pää sekaisin. :)

    • Turkuun

      En osaa kyl sanoa yhtään..enkku oli vaikea ainakin mulle. Haastattelukin käi mietityttää..puhuinkohan liikaa ..=D

    • tiedonkerääjä

      Itseä kiinnostaa hakea Turun ammattikorkeeseen opiskelemaan toimintaterapeutin ammattiin. Minkälainen pääsykoe oli 2018 vuonna?
      Onko haastavaa päästä sisälle jos on taustalla vain toisen alan ammattitutkinto ja työelämässä kertyneitä vuosia noin 4-5? Onko kellään tietoa?

      Minkälaista on ollut opiskella alaa, onko haastavampaa kuin olit ajatellut?

    • Anonyymi

      Hei, täällä myös yksi, joka esivalintakokeesta selvinneenä toivoisi saada tieää millainen valintakoe odottaa Turun AMK, toimintaterapeutti?? :) Viisi viikkoa nyt aikaa sisäistää runsas materiaali.
      Opettajan haastattelu enkku näyttää myös olevan. Millainen opettajan haastattelu on ollut. Millaisiin kysymyksiin ois hyvä valmistautua. :)

    • Anonyymi

      Hei! Mulla pääsykokeet nyt alle viikon päästä ja kauhu iski päälle kun lueskelin näitä teiän viestejä, että mitä ennakkomateriaaleja olette saanut ?! :D Kauhua lisäsi sekin kun työkaveri kysyi että minkälaista ennakkomateriaalia pitää lukee... Auttakaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe