ostinpa uuden diiselin!

ainadiiselillä

Oikein pirruuttani ostin ja repäsin uuden diiseliauton, BMW 120dA xdrive. Kipakka kulkemaan ja pihi ruokainen. Euro6 normi eli vähäpäästöinen. En usko tippaakaan kateellisten viherpunikkien mantraan dieselin kuolemasta. Maksoi muuten kaikkine varusteineen 48 K eur, että se kateellisille tiedoksi.

12

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pemmu

      Kohtuullinen kauppakassi

    • raksuton

      BMW tekee maailman parhaat, dieselit!

    • RMB54

      Ei dieselin ostaminen ole häpeän paikka. Nämä viherpunikit voisivat mennä satama-alueille ja katsoa miten laivat pölistelevät noenmustaa savua piipuistaan vaikka alus olisikin parkissa. Laivat käyttävät raskasta polttoöljyä, joka on siirapin kaltaista öljytuotteen viimeinen "jalostettu" tuote eli kun ei enää muuta tule, poltetaan laivoissa.

      Tästä asiasta oli tehty ruotsinkielinen ohjelma, jossa haastateltiin lähellä satamaa asuvien ongelmista. Monet ihmiset ovat joutuneet jäämää sairaseläkkeelle nokisavua hengiteltäessä. Ei pärjätä jos ei astmapiippu ole mukana. Asunnot ja ulkorakennukset sotkeutuvat tähän nokeen.

      Se mikä tässä on outoa. Saastuttaminen on laillista, niin kuin on laillista tumpata laivojen käymäläjätteet lähelle satamaa vaikka laivoille on rannassa järjestetty ilmainen tyhjennysmahdollisuus. Aikaa menee kuulemma liikaa satamassa jos lähdetään siellä tyhjentämään. Nopeampi tyhjentää vauhdissa ennen satamaa.
      Miettikää tätä vihervasemmistokukkahattutädit V. Niinistön johdolla. Näiden viherpunikkien pitäisi oikeisiin asioihin puuttua.

      • HybridAir

        "Nämä viherpunikit voisivat mennä satama-alueille ja katsoa miten laivat pölistelevät noenmustaa savua piipuistaan vaikka alus olisikin parkissa."

        Ei pidä sekoittaa asioita keskenään ja pelkillä eri lähteiden päästöilla spekulointi ei muuta todellisuutta, eli nyttemmin kuvaan astunutta pysyväluontoista poliittista trendiä diesel-autojen suhteen.

        Diesel-autojen suhteen _oleellisin pointti_ autonostajien kannalta on se mitä eri EU-maiden viranomaiset niiden suhteen päättävät, eri rajoituksieen ja / tai kieltoineen.

        Tämä myös riippuen missä henkilö asuu ja liikkuu, sillä pitkin Eurooppa on jo nyt erinäisiä toisistaan eroavan kirjavia rajoitteita ja kieltoja, joka tekee laajemmin liikkuvalle autoilusta hasteellista.

        Sitten taasen avauksen kaltaiset provo-virtuaaliset "piruuttaan" ostamiset ovat nekin surullinen henkinen formaatti.

        "Miettikää tätä vihervasemmistokukkahattutädit V. Niinistön johdolla. Näiden viherpunikkien pitäisi oikeisiin asioihin puuttua."

        Musta-valkoisen tunnepitoinen, solvaava ja valmisasenteellinen purkauksesi on jo älyllisestikin melkoisen surullist aluettavaa.

        Se tosiasia, että autoilun ulkopuolella on 70% ilmansaasteiden lähteistä j ajoihin tulisi puuttua pitkäjänteisn suunnitelmin ei merkitse sitä etteikö autoilun saasteiin tulisi puuttua.

        Valitettavasti aidon ekologista autoa ei vielä ole edes innovoitu. Nykymuodossan sähkö - ja hybridiauto on hyvä-hono ratkaisu, eli todellisuudessa se on ekologiselta elinikänsä jalanjäljeltään todellinen saastepommi, vain saasteet toisaalle osin siirrettynä.


      • HybridAir

        Lisäys.

        Muistelen, että alla olevan laivojen rikkidirektiivin (2012) jälkeenkin olisi tullut jotakin uuttaa (?), eli tuollakin alueella tapahtuu ja näemmä yleisluontoisesti mustamaalamasi ja solvaamasi vihreät ovat olleet ajamassa ko. laiva-direktiiviä ja pyrkivät siihen, että mainittu saastepolttoaine laivoissa pidemmällä aikavälillä katoaa kokonaan:

        - http://satuhassi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/116733-laivojen-saasteiden-vahentaminen-saastaa-ihmishenkia


      • HybridAir
        HybridAir kirjoitti:

        "Nämä viherpunikit voisivat mennä satama-alueille ja katsoa miten laivat pölistelevät noenmustaa savua piipuistaan vaikka alus olisikin parkissa."

        Ei pidä sekoittaa asioita keskenään ja pelkillä eri lähteiden päästöilla spekulointi ei muuta todellisuutta, eli nyttemmin kuvaan astunutta pysyväluontoista poliittista trendiä diesel-autojen suhteen.

        Diesel-autojen suhteen _oleellisin pointti_ autonostajien kannalta on se mitä eri EU-maiden viranomaiset niiden suhteen päättävät, eri rajoituksieen ja / tai kieltoineen.

        Tämä myös riippuen missä henkilö asuu ja liikkuu, sillä pitkin Eurooppa on jo nyt erinäisiä toisistaan eroavan kirjavia rajoitteita ja kieltoja, joka tekee laajemmin liikkuvalle autoilusta hasteellista.

        Sitten taasen avauksen kaltaiset provo-virtuaaliset "piruuttaan" ostamiset ovat nekin surullinen henkinen formaatti.

        "Miettikää tätä vihervasemmistokukkahattutädit V. Niinistön johdolla. Näiden viherpunikkien pitäisi oikeisiin asioihin puuttua."

        Musta-valkoisen tunnepitoinen, solvaava ja valmisasenteellinen purkauksesi on jo älyllisestikin melkoisen surullist aluettavaa.

        Se tosiasia, että autoilun ulkopuolella on 70% ilmansaasteiden lähteistä j ajoihin tulisi puuttua pitkäjänteisn suunnitelmin ei merkitse sitä etteikö autoilun saasteiin tulisi puuttua.

        Valitettavasti aidon ekologista autoa ei vielä ole edes innovoitu. Nykymuodossan sähkö - ja hybridiauto on hyvä-hono ratkaisu, eli todellisuudessa se on ekologiselta elinikänsä jalanjäljeltään todellinen saastepommi, vain saasteet toisaalle osin siirrettynä.

        Vielä pieni lisäys. Oletko pohtinut sitä mitä kaikkea sinunkin kuluttamaa kauko-itä-random-roinaa nuo suuret ja saastuttavat kontti-rahtilaivat rahtaavat mantereilta toisille.

        Näitä asioita ja isoa kuvaa analysoidessa edes hieman nenäänsä pidemmälle, päädytään väistämättä analysoimaan myös ihmiskunnan elintapoja kokonaisuudessaan, motiiveja ja tavoitteita.

        Onko loputon ja myopinen maapallon varojen riisto, saastuttaminen ja raiskaaminen ilmaa, meriä, ravintoa ja pohjavesiä myöten, sekä random-roinan valmistaminen ympäri maapalloa saastuttavien tehtaiden piiput punaisina 24/7 se ihmiskunnan hyvinvoinnin ja onnellisuuden avain?

        Mega-saastuttamisen lisäksi ihmiskunta on noin vuodesta 1970 alkaen kuluttanut vuosittain maapallon varantoja _1.6 kertaa_ sen minkä maapallo voi tarjota. Mihin? Suurelta osin ihmiskunnan itsensä omiin jätteisiinsä tukehduttavaan random-roinaan ja tuo sairas bulimia-meno sen kuin vain kiihtyy, puhumattakaan kun Kiina & Co ovat tulleen maapallon tuhoamisen bulimia-juhliin mukaan.

        Millä myopisella ja narsisitisella oikeudella ihmiskunta toimii kuvatulla tavalla ilman vastuuntuntoa tulevista sukupolvista?


    • nokivasarathautaan

      Ihan vaan alkoi mietityttää tuo traktorimoottorisen BMW:n hankinnan logiikka.
      48K euroahan se oli?
      Eikö sillä hinnalla olisi saanut jollain melko terhakalla bensakoneellakin varustetun version, jopa muutama tonni halvemmalla? Jos bensakone kuluttaa 5l sadalla enemmän, niin ehtisit 25K km vuodessa ajamalla tekemään vaivaisen 2K euron lisälaskun polttoaineella, mutta olisit saanut huomattavasti enemmän ajamisen iloa, yhden etelänmatkan hinnalla.

      • nelikkoratkaisee

        Ei taida saada, bensaversio olisi M140iA xDrive ja sen listahinta ilman lisävarusteita on yli 20k korkeampi. Tuossa on tosin varuste-eroja ja tehoa selvästi enemmän, joten ei oikein hyvä vertailukohta. Mutta nelivedon haluavalle ainut vaihtoehto.


      • Bensatmenneenajanautoja

        Jos arveluttaa dieselin päästöt ja sen takia etsii vähemmän haitallisia päästöjä tuottavaa uutta autoa, niin bensa on huonoin vaihtoehto ellei nyt kyse ole ihan pikkuautosta.
        48k€ tarkoittaa jo keskikokoa isompaa. Sellaisen bensamoottorilla ei kannata taloudellisesti, päästöjen puolesta, ajamisen ilon eikä oikein minkään muunkaan puolesta. Harva sentään tuonkaan hintaista autoa hankkii kauppakassiksi vähäisempään kaupunkiajoon, jossa bensaa pikkuautoissa voi ajatella fiksuksi hankinnaksi.


      • Näinsemeneekin
        Bensatmenneenajanautoja kirjoitti:

        Jos arveluttaa dieselin päästöt ja sen takia etsii vähemmän haitallisia päästöjä tuottavaa uutta autoa, niin bensa on huonoin vaihtoehto ellei nyt kyse ole ihan pikkuautosta.
        48k€ tarkoittaa jo keskikokoa isompaa. Sellaisen bensamoottorilla ei kannata taloudellisesti, päästöjen puolesta, ajamisen ilon eikä oikein minkään muunkaan puolesta. Harva sentään tuonkaan hintaista autoa hankkii kauppakassiksi vähäisempään kaupunkiajoon, jossa bensaa pikkuautoissa voi ajatella fiksuksi hankinnaksi.

        Tämähän on totta.
        Nuo autovalmistajat, jotka aikovat luopua dieseleistä päästökiristysten vuoksi, eivät satsaa bensamoottoreihinkaan. Ei, vaan sähköön ja korkeintaan hybrideihin ensi alkuun.

        Ja tuohan on luonnollistakin. Diesel on kehittyneempi tekniikaltaan, vaativampi ja tietysti kalliimpikin. Päästötkin typpioksideja lukuunottamatta on Euro6:n mukaisesti ( kaikki v 2014 loppuvuonna ja sen jälkeenjälkeen valmistetut auto ovat Euro6:n mukaisia) dieseleissä bensoja pienemmät. Typpioksideissakin ero on lähes merkityksetön.
        Pikkuautot ja halvemmat kansanautot tietysti luopuvat ensin dieseleistä ja siirtyvät yhä enenevässä määrin sähköön ja hybrideihin.


    • AutoPelle

      Tavallaan aloittaja teki fixun valinnan.
      1. osti vain sen kokoisen auton kuin on tarve. Jos takapenkillä ei ole muuta käyttöä kuin satunnainen tavaroiden kuljetus niin ykkös sarja on näpprä.
      2. neliveto on hyvä valinta. ykkösbenari on noinkn tehokkaalla vähän vikuri ilman luistonestoa mutta neliveto muuttaa tilanteen loistavaksi

      Siitä en pidä että aloittajalla on tarve provosoida asiaa enkä siitä että hän esittää että joidenin pitäisi olla kateellisia. Nämä ovat vähän lapsellisia piirteitä.

    • ei-enää-bensaa

      Diesel on normi ajossa paljon pirteämpi kuin bensa auto. Bensa vehkeessä täytyy aina painaa petaali melkein lattiasta läpi ja sitten hirveillä kierroksilla saa sitä vauhtia. Dieselillä vähän näyttää kenkää polkimelle niin jo mennään(varsinkin automaattina) Mulla oli ennen sama auto 2 l koneella bensana nyt 1,6 n turbo diesel ja tykkään kyllä dieselistä paljon enemmän(kummatkin automaatteja). Ja paljon halvempi ajaa kuudenkympin naftoilla ajan pidemmälle kuin yheksänkympin bensoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe