vähennys keppraan

rouvaskainen

Kun saa luvan vähentää 3000mg koko annos niin voiko illalla mielummin jättää 500mg pois ? lääkäri sanoi ensin päivällä mut sit totsei käy illallakin. Miten te olette tehneet?

3

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keppraexx

      Mulla aikanaan pudotettiin juuri tuosta 3000mg:sta nolliin Keppra ja aloitin kyllä sieltä illasta vähennyksen.
      Ainahan sanotaan että omien tuntemusten mukaan ja niin neuvoisin minäkin.
      Kohtaustilanteesta ja minkä takia lääke sinulta puretaan pois en tiedä, mutta jos lääkäristä ei ole tullut mitään neuvoa mihin mennessä purku pitäisi olla valmis niin suosittelisin kyllä rauhallista tahtia.
      Itse muistaakseni lopetin käytön niin, että aina 500mg vähensin ja viikon menin sillä. Sitten taas seuraavalla viikolla seuraava 500mg.
      Jos tuntuu että vauhti liian nopea, niin lisää vaan sitten joko aamuun tai iltaan ja odottelee rauhassa kehon tottumista vähennyksiin. Itsekin jouduin annoksen ollessa 1 2 odottelemaan sen pari viikkoa enemmän, ennen kuin uskalsin lähteä taas laskemaan.

      • rouvaskainen

        Kiitos kun vastasit. Olen ollut nyt kuusi vuotta ilman kohtauksia. Alkoi 2007 kohtaukset. Ei löytynyt epilepsiaa kuvauksista ja itse yhdistin kohtauksen vaihdevuosiin. Sitä ei lääkärikään poissulkenut. Mutta kohtauksia tuli kunnes keppra oli tuo 3000mg . Väsymys seurana siksi pyysin vähentämään ainakin hiukan ja nyt sain luvan. Antoi vielä 4 viikon päästä luvan toinen 500mg pois mutta mietin itse mitä teen. Saanko kysyä miksi sinulla purettiin nolliin?


    • salleeni

      Jos mahdollista, niin vähennä 250mg illasta ja 250mg aamusta. Jos ei ole sopivaa lääkevahvuutta, pyydä resepti tuolle vahvuudelle. Perusteluna, etenkin, jos aiemmin olet ottanut tasavahvat annokset illalla ja aamulla. Välttämättä kaikki eivät ole herkkiä eri suuruiselle annokselle, mutta tiedän, että voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe