Hyvä Rotarit!

HyväKokemus

Kauhulla aloin lukemaan brassipojan vaihtaritarinaa...
Äiti oli kerännyt 300kg tölkkejä mahdollistaakseen pojan unelman vaihtovuodesta. Eipä olisi ollut yllätys, jos tämänkin pojan unelma olisi särjetty ja järjestö vienyt äitin kovalla työllä keräämät rahat.
Rotary hoiti onneksi homman mallikkaasti! Sorry vaan YFU, AFS, STS, Explorius, EF, Universal Players, UP Education, Sun Experience, TR..... Tuskin olisitte kyenneet samaan!

10

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyväKokemus
    • mukavalukea

      Miksi aloit lukea vaihtaripojan tarinaa kauhulla? Tämän pojan tarina on parempi kuin mitenkään voidaan odottaa. Kaikki asianosaiset ovat aivan huippuja, vaihtarin äiti, vaihtari itse, järjestö ja muut julkisuutta järjestäneet tahot.

      Tarina on hyvin poikkeuksellinen, koska se on saanut tavattomasti myönteistä julkisuutta, eikä aiheetta, äidin ansiosta. Tätä ei voi verrata mihinkään.

      Suurin osa vaihdoista on hyvin onnistuneita, mutta tämä vaihto on enemmän kuin onnistunut. Kuinka moni suomalainen vaihtarin äiti panee itsensä likoon tässä mittakaavassa? Tarinan sankari on vaihtarin köyhä äiti ja jutun juoni on äidin panostuksessa.

      • HyväKokemus

        Vastaat itse kirjoituksessasi esittämääsi kysymykseen.
        "Tämän pojan tarina on parempi kuin mitenkään voidaan odottaa", "hyvin poikkeuksellinen"... Juuri siksi!
        Poikkeuksellinen kokemus, jollaista tuskin yksikään rahastava järjestö olisi ahneuksissaan toteuttanut!
        Äidin vierailu omallakin kustannuksella kohdemaahan olisi ollut sopimusrikkomus ja erottamisperuste! Siinä olisi mira ja muut managerit passittaneet samantien sekä pojan että äidin kotimatkalle järjestön pitäessä rahat.
        Tällainen inhimillisyys on täysin poikkeuksellista vaihtobisneksessä.
        Hatunnosto Rotareille!


    • Eieieieijavieläkerranei

      Ehkä tämän takia kauhulla. Minä en kyllä kehuisi yhtään mitään näistä järjestöistä.

      http://mengnews.joins.com/view.aspx?aid=3029305

      Nyt sitten vaan kaikki köyhät tölkkejä keräilee ja lähettämään lapsensa pedarien ja muiden vähä-älyisten ja sairaiden seuraan haiseviin lääviin.
      Ne joilla on varaa nettiliittymään nääs osaavat seurata aikaansa ja tietävät järjestöjen jujut eikä enää lähetä nuoria tällaisten vanhanaikaisten ja mielivaltaisten bisnekseen.
      Sanoisin, että surkea ja epätoivoinen yritys kiillottaa järjestöjen kuvaa ihmisten silmissä.

      • mukavalukea

        Jutussa ei ollut kyse järjestöstä, järjestö on tässä jutussa sivuseikka. Kyse on sankariäidistä. Älä halveksi toimeliasta ja neuvokasta äitiä! Tai olet itse halveksittava.


      • Öksnflglfk
        mukavalukea kirjoitti:

        Jutussa ei ollut kyse järjestöstä, järjestö on tässä jutussa sivuseikka. Kyse on sankariäidistä. Älä halveksi toimeliasta ja neuvokasta äitiä! Tai olet itse halveksittava.

        Sankariäitinolisi käyttänyt tölkkienkeräilyajan tiedonkeruuseen. Olisi selvittänyt millaisesta bisneksestä on kyse. Oli sitten rotarit tai mikä tahansa.
        Ei kuulu nykypäivään tuollaiset "järjestöt".?
        Rotaritkin parhaimmillaan kiinnostuneita vain omien lastensa vaihtarivuodesta. Muiden lapsista viis veisaavat.


      • ÄidilleOsuiLottovoitto

        Totta turiset! Tämän bisnesalan tuntien, on ollut todella suuret riskit että vaihto menee täysin persiilleen ja rahat päätyy molokin kitaan!


      • hyvävaihtoolimulla
        Öksnflglfk kirjoitti:

        Sankariäitinolisi käyttänyt tölkkienkeräilyajan tiedonkeruuseen. Olisi selvittänyt millaisesta bisneksestä on kyse. Oli sitten rotarit tai mikä tahansa.
        Ei kuulu nykypäivään tuollaiset "järjestöt".?
        Rotaritkin parhaimmillaan kiinnostuneita vain omien lastensa vaihtarivuodesta. Muiden lapsista viis veisaavat.

        "Ei kuulu nykypäivään tuollaiset "järjestöt".?"

        Anna sitten olla ja unohda koko juttu!


      • PariJuttuu
        mukavalukea kirjoitti:

        Jutussa ei ollut kyse järjestöstä, järjestö on tässä jutussa sivuseikka. Kyse on sankariäidistä. Älä halveksi toimeliasta ja neuvokasta äitiä! Tai olet itse halveksittava.

        Oho, siellä joku yfulainen taas pillastui, vai Mikkoko siellä nuuska huulessa huutelee?
        Ei se järjestö nyt ihan sivuseikka ole..... Verrataanpa ensinnäkin hintoja! Rotarien kautta vaihtovuosi jenkkeihin maksaa n. 2.000€ ja he maksavat vielä vaihtarille taskurahaakin 60-70€/kk. Paljonko teidän kautta maksaa vaihtovuosi ja paljonko edustamanne järjestö maksaa vaihtarille taskurahaa? Kehtaatte stanan roistot vielä mainostaa toimintaanne voittoa tavoittelemattomana ja puhtaasti aatteellisena hyväntekeväisyystoimintana kääriessänne ihmisiltä sievoiset rahasummat valheellisilla lupauksillanne!!!
        Niin, Rotarien kirjeenvaihtajahan sankariäidin matkan muuten myös Suomeen käynnisti... Te muuthan järjestätte pelkästään ns. äkkilähtöjä vaihtareille.


      • EttäsNäin
        mukavalukea kirjoitti:

        Jutussa ei ollut kyse järjestöstä, järjestö on tässä jutussa sivuseikka. Kyse on sankariäidistä. Älä halveksi toimeliasta ja neuvokasta äitiä! Tai olet itse halveksittava.

        Ai ei ollu kyse järjestöstä vai? Jos poika olis lähteny vaihtoon Yfu:n, Afs:n, Sts:n, Exploriuksen, Ef:n tai muun huijarijärjestön kautta, olis tämä sankariäiti saanu kerätä tölkkejä vähintään viisi vuotta! Universal Playersin kautta ja Mikon "huipputasoiseen" yksityiskouluun pääsy olis vaatinu jo vähintään kymmenen vuoden tölkkien keruun (>20.000€)
        Hinnat nousee näillä "voittoa tavoittelemattomilla" järjestöillä sitä vauhtia, että taitaa olla parasta aloittaa tölkkien keräily heti synnytyslaitokselta kotiuduttua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe