Mafyn kurssi

Nmb

Minkälaisia kokemuksia on mafyn kursseista? Varsinkin niistä pitkistä syyskuu-toukokuu, marraskuu toukokuu.

11

4318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkiksessä

      Kävin vain abikevät kurssin ja ykkösellä sisään. Voin suositella

    • Mafylainen

      Aloitin syksyllä pitkän kurssin ja jatkoin kokeeseen asti. Syksyllä oli kiireistä, kun oli kirjoitukset ja viimeiset lukiokurssit menossa, mutta tammikuusta lähtien rupesi sujumaan. Voisin suositella Mafya kenelle tahansa, vasta-alkajalle, lukiolaiselle ja alansa vaihtajalle. Parhaat opettajat, omat laatu oppimateriaalit tabletissa, ja kivat opot. Tykkäsin.

    • Onnellinendenttariäiti

      Poikani hankki MaFy itseopiskelumateriaalin, ja sehän kannatti:yleismedisiinan opinnot alkavat syksyllä :)

    • iloinenäiti

      Tyttäreni kirjoitti tänä keväänä ylioppilaaksi (lähtöpisteet 32) ja opiskeli kevään mafyn avulla. Ekalla yrityksellä yleisen puolelle. Ja muuten, ILMAN pitkää matikkaa! Se oli tietoinen valinta, sillä miksi tuhlata paukkuja pitkään matikkaan, lääkiksen pääsykoe EI ole matikan pääsykoe. Sen fysiikan kyllä ymmärtää lyhyen matikan opinnoillakin. Että fysiikkaa varten ei pitkää matikkaa tarvita!

      • Irmelivee

        En nyt kehuisi siitä, jos valitsee lyhyen matikan tai ei fyssaa lainkaan. Itse olisin aikoinaan valinnut matikan ja kaikki luonnontieteet mahdollisimman laajoina, jotta myöhemmät opinnot olisivat sujuneet helpommin, jopa tohtoritasoiset!

        Happamia, sanoi kettu pihlajamarjoista!?


      • enkehuisiminäkään
        Irmelivee kirjoitti:

        En nyt kehuisi siitä, jos valitsee lyhyen matikan tai ei fyssaa lainkaan. Itse olisin aikoinaan valinnut matikan ja kaikki luonnontieteet mahdollisimman laajoina, jotta myöhemmät opinnot olisivat sujuneet helpommin, jopa tohtoritasoiset!

        Happamia, sanoi kettu pihlajamarjoista!?

        Olen iloisenäidin kanssa samaa mieltä eli miksi tuhlata paukkuja pitkään matikkaan. Lukion fysiikka ainakaan ei sitä edellytä eikä se lääketieteellisessä auta. Minäkin menin lääketieteelliseen leikiten lyhyellä matikalla. Ekalla yrityksellä. Kehumatta tämän enempää.

        Eri asia sitten, jos matikka sinänsä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        enkehuisiminäkään kirjoitti:

        Olen iloisenäidin kanssa samaa mieltä eli miksi tuhlata paukkuja pitkään matikkaan. Lukion fysiikka ainakaan ei sitä edellytä eikä se lääketieteellisessä auta. Minäkin menin lääketieteelliseen leikiten lyhyellä matikalla. Ekalla yrityksellä. Kehumatta tämän enempää.

        Eri asia sitten, jos matikka sinänsä kiinnostaa.

        Pitkä matikka, fysiikka ja kemia tukevat toisiaan. Esimerkiksi pitkästä matikasta on hyötyä Äänen intensiteettitasoon liittyvissä laskuissa. Lisäksi kemiasta ja pitkästä matikasta on hyötyä säteilyfysiikassa. Matikassa saattaa olla joitakin fysiikkaa sivuavia laskuja. Kannattaa valita kaikki kolme, niin pääsee vähemmällä.


    • Commeci

      Riippuu lähtötasosta. Jos on opiskellut fysiikkaa ja kemiaa lukiossa, mafy on varmaan ihan hyvä tapa jatkaa opiskelua. Jos taas aloittaa nollilta, niin suosittelen esim. aikuislukiota. Mafy on kätevä kantaa mukana ja harjoituskokeet oli ihan hyödyllisiä. Kurssilla sen sijaan vain tehdään tehtäviä, joten se ei kaikille sovi. Itse esim. keskityn paljon paremmin kirjastossa tai kotona kuin ryhmässä. Opetusta kursseilla ei juuri ole, mutta apua voi pyytää. Apua voi pyytää paljon halvemmalla myös aikuislukion opettajilta.

      • ll2017

        Suosittelen ehdottomasti! Olen itse kirjoittanut ylioppilaaksi 2013 ja kemiaa ja fysiikkaa opiskelin vain pakolliset kurssit eli osaaminen niissä oli todella heikkoa. Viime syksynä aloitin mafyn syyskuun kurssilla ja eilen tuli tieto, että pääsin Helsinkiin yleiselle sisään! Mafynetissä on tosi hyvin selitetty teoriat ja perustehtäviä sekä soveltavampia löytyy hyvin. Itse ainoastaan fysiikassa käytin mafynetin ohella lukiokirjoja opiskelussa, muuten pääasiassa kaiken tein mafynetistä. Kurssi on kallis, mutta mielestäni ehdottomasti hintansa arvoinen sijoitus!


    • Katamanda

      Mafyn avulla tän kevään ylioppilas"lapsi" ekalla lääkikseen. Suosittelen lämpimästi ! (Sisukkaasti sai kyllä tehdä hommia)

    • vierailija1

      Aloitin itse aika heikolla lähtötasolla ja lyhyellä matikalla, joten itse en hyötynyt kurssista parhaiten enkä päässyt sisään. Suosittelen, jos rahaa riittää ja on hieman jo lähtötasoa sekä pitää siitä, että tehdään tehtäviä niin mikä ettei. Itse olisin taas kaivannut enemmän teoriaopetusta alkuun. Opettajat kiertävät pienessä luokassa auttaen sitä, joka tarvitsee.. tarvittaessa selittävät teoriaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe