Ei TUNTEITA enää??apua

Nainen24turku

Ollaan miesystävän kanssa oltu vuosi yhdessä, tuntuu ihankuin se rakkauden ja kiintymyksen olo olis kadonnut mun mielestä. Ihan vähäaika sitten tuntui ihan vastakohdalta olin niin rakastunut ja mietin häntä päivittäin (viime viikolla oli tämä olo). Toivon että tämä on vain vaihe joka menee ohi, sillä meillä on hyvä parisuhde ja kohdellaan molemmat toisiamme hyvin aina eikä ole ollut mitään hirveää riitaa mistä tämä olo voisi johtua. Miesystäväni ei ole tehnyt mitään huonoa tai väärää mistä tämä voisi johtua. Ei ole itsellä mitään tietoa mistä tämä olo johtuu ja on yhtäkkiä tullut. On alkanut ahdistaa että mitä jos tämä olo ei mene ohi. Itse pelästyin kun muistin että sisko joskus puhui että kun hän oli ollut entisen poikaystävän kanssa vuoden se hyvä fiilis vain katosi ja ajattelin silloin ettei minulle ja mun miesystävälle käy niin.

Onko joillakin ollut pitkässä parisuhteessa ollut olo että ihankuin se toinen ei vain tunnu samalta? Miksi? Menikö se olo ohi ja parisuhde sekä se kumppani alkoikin tuntua samalta kuin ennen?

8

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.
      Mielestäni sinun ei kannata huolestua. Elämässä ja parisuhteessa on monenlaisia päiviä ja vaiheita, välillä toinen tuntuu rakkaalle ja läheiselle, toisena päivänä toisenlaiselle. Niin monet asiat vaikuttavat meihin. Alkuvaiheessa parisuhteessa rakkaus on syvää ja toinen tuntuu kaikinpuolin ihmeelliselle, mutta ei sellainen voi kestää loppuelämää. Mutta ei se tarkoita, että suhde olisi huono, ei ollenkaan. Rakastuminen muuttuu kiintymykseksi ja se voi syventyä ajan myötä. Mutta toiselle ja myös itselle on annettava tilaa ja oltava välillä erikseenkin, niin on taas mukava palata viettämään aikaa yhdessä. Elämä kulkee eteenpäin, me itse muutumme, samoin kumppani, mutta se voi tuoda hyvää arkeen.

      Iloa ja kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

      • ettänäinkin

        En ole missään vaiheessa ollut rakastunut aviomieheeni, en ole myöskään tuntenut suhteemme alku enkä missään vaiheessa syvää rakkautta häntä kohtaan, eikä hän ole koskaan edes tuntunut millään tavalla ihmeelliselle, tai läheiselle, ainoastaan etäiselle. Mitään kiintymystä tai edes intohimoakaan ei ole häntä kohtaan, seksi ei tunnu hänen kanssaan oikein miltään, hän ei pysty tuottamaan minulle orgasmiakaan. Vuosien kuluessa olen voinut muutaman kerran tuntea pienen hetken häivähdyksen rakkautta välillämme, muuten rakkaudentunnustukset puolin ja toisin ovat pelkkiä sanoja vaikka todellista merkitystä.

        Olemme yhdessä tiettyjen käytännön syiden takia, molemmilla on sellaisia tarpeita, mitä toinen voi täyttää. Lähimmäisenrakkautta tämä lähimmillään on..

        Ei ole valmista parisuhteen kaavaa, jokainen suhde on omanlainen.


      • ettänäinkin kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa ollut rakastunut aviomieheeni, en ole myöskään tuntenut suhteemme alku enkä missään vaiheessa syvää rakkautta häntä kohtaan, eikä hän ole koskaan edes tuntunut millään tavalla ihmeelliselle, tai läheiselle, ainoastaan etäiselle. Mitään kiintymystä tai edes intohimoakaan ei ole häntä kohtaan, seksi ei tunnu hänen kanssaan oikein miltään, hän ei pysty tuottamaan minulle orgasmiakaan. Vuosien kuluessa olen voinut muutaman kerran tuntea pienen hetken häivähdyksen rakkautta välillämme, muuten rakkaudentunnustukset puolin ja toisin ovat pelkkiä sanoja vaikka todellista merkitystä.

        Olemme yhdessä tiettyjen käytännön syiden takia, molemmilla on sellaisia tarpeita, mitä toinen voi täyttää. Lähimmäisenrakkautta tämä lähimmillään on..

        Ei ole valmista parisuhteen kaavaa, jokainen suhde on omanlainen.

        Hei, nimimerkki, ettänäinkin

        Totta tuo mitä sanot; Ei ole valmista parisuhteen kaavaa, jokainen suhde on omanlainen. Niin se on. Ei tosiaan kannata vertailla omaa parisuhdetta muihin ja neuvojen antaminenkin on tästä syystä aina vähän arveluttavaa. Hyvä asia teillä on se, että voitte täyttää toistennen tarpeita ja ilmeisesti olette vuosien myötä kiintyneet toisiinne. Se on tärkeätä ja hieno asia. Arjessa voi toki yrittää ilahduttaa puolisoa ja saada yhdessä elämiseen positiivista latausta ja hyviä hetkiä.

        Iloa kesääsi,
        Pirkko-pappi


    • keittiöpsykoloogi

      Miksi aikaisemmin olit rakastunut häneen? Mitkä olivat ne ominaisuudet, jotka hänessä viehättivät? Eivätkö ne tunnukaan enää niin miellyttäviltä/tärkeiltä ominaisuuksilta?
      Kysyn tätä vain siksi, että sinun olisi helpompi saada kiinni siitä, mikä on pielessä. Minulle et tietenkään ole asiasta tilivelvollinen. :)

    • hämmästyksenkummastus

      Onko nimimerkki: ettänäinkin, sama ihminen kuin aloittaja?

      • uyays

        No tuskin on sama, kun on eri nimimerkki ja ei ole koskaan ollutkaan tunteita ukkoa kohtaan.


    • yläalayläalamäki

      Näin se on kun arki tulee vastaan, ensihuuma alkaa katoamaan ja suurin intohimo laantumaan.
      Nykyään se vain tarkoittaa niin harmillisen monelle, että erotaan saman tien eikä haluta nähdä sen kummempaa vaivaa suhteen rakentamiselle, vaikka puitteet jatkumiselle olisivatkin kunnossa.
      Toki eron syitä voi olla miljoonia ja jos homma ei toimi, niin sehän sitten siinä.
      Itse olen ollut saman kumppanin kanssa reilut 30 vuotta ja vaikka huumaavaa rakastumisen tunnetta ei enää olekaan, korvaa sen molemminpuolinen kiintymys ja kunnioitus moninkertaisesti, mutta omanlaista sopeutumista ja sietokykyä se on vaatinut ja vaatii aina - kummaltakin, kuten myös hetket omine riitoineen ja kriiseineen mutta onhan niitä jokaisella ja ne kuuluvat elämään.
      Hyviä hetkiä on kuitenkin enemmän...joskus jopa liiankin pitkään.
      Kaikki nuo yhteiset vuodet kuitenkin ovat niitä elämän lankoja, joista saa pitkän ajan kuluessa virkattua upean ja lämpöisen peiton muistojen ja kuvien kera.
      Sen peiton alla on hyvä kummankin nukahtaa.

      • riksräkss

        Yhteisen peiton alle ei ole hyvä nukahtaa, jos toiseen ei voi luottaa. Luottamuksen puolestaan voi menettää monella tapaa. Nuorempana pelkät vahvat tunteet riittävät yhdessäoloon, mutta vanhemmiten arvot muuttuvat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe