Vanhemmat ei suostu Visa electroniin

mlg420

Oon 12 ja oon pyytäny vanhemmilta korttia jo aika kauan mutta eivät ole suostuneet.

5

283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjmnhb

      Piti vähän katsella, minkä ikäisille pankit myöntävät Visa Electroneja tai suunnilleen vastaavia aina varmennettavia Visa debitejä. Koskenee myös MasterCardin Maestroa ja MasterCardin aina varmennettavia debit-kortteja.

      Tässä on joidenkin pankkien myöntämisehtoja.

      http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/314885-maksukortti-vinkuu-jo-lapsena-oman-kortin-voi-saada-jopa-seitsemanvuotiaana

      Alaikäraja jollakin pankilla on 7 vuotta, jollakin ei ole alaikärajaa. No, lukea kai kuitenkin hyvä osata korttia käyttävän. Yleisesti vaaditaan vanhempien suostumus. Näkyy olevan ainakin joillakin pankeilla vanhempien oikeus katsoa verkkopankista tilitapahtumat.

      Siis kortin myöntäminen 12-vuotiaalle on kiinni vanhempien suostumuksesta. Miksi sitten eivät anna lupaa, on varmaan yksilöllistä. Kun 12-vuotiaalla on oma pankkitili, jolta korttiostokset veloitetaan, ei rahaa mene enempää kuin tilillä on rahaa. Ehkä vanhemmat voisivat vielä kysyä kokemuksia tutuiltaan, joilla on samanikäisiä lapsia, joilla on kortti.

      Ehkä tähänkin ketjuun tulee lisää kokemuksia.

    • hippohoppunorsu

      Kysehän ei ole siitä mitkä pankin ehdot korteille on. Kyse on vanhempien asenteesta ja oikeastaan siitä totuudesta onko huushollissa niin paljoa rahaa, että lapselle on varaa antaa säännöllisesti rahaa tilille.

      Ja vaikka sitä rahaa olisikin, niin .... haluaako ne vanhemmat antaa rahaa lapselle ja joskus jopa lahjarahatkin ohjautuu jonnekkin "parempaan" paikkaan, joka selviää viimeistään kun aika kuluu vuosikymmeniä.

      • VanhemmistaKiinni

        Kyse myös haluaako vanhemmat että 12 vuotias voi yksin tyhjentää pankkitilinsä. Paremmin pysyy homma hallussa kun antaa lapsille rahaa käteen . Meillä lapset on saaneet pankkikortit noin 15 vuotiaana kun on pitänyt päästä automaatilta ostamaan mopoon bensaa.


      • BäkInTheDei

        Itse nostin omalla Meritan automaattikortilla rahaa automaatilta 11-vuotiaana. Jotkut ihmettelivät että saako noin nuori nykyään kortin. Ja luokkaretkeltä soitin kotiin tietenkin Telen korttipuhelimesta käyttäen ikiomaa 30 markan puhelinkorttia!

        Muutama vuosi myöhemmin soitin Soneran korttipuhelimesta junasta. Näissä NMT-450 -verkon kautta toimineissa junapuhelimissa oli myös taksat aivan omaa luokkaansa. Markat vilisivät silmissä.


    • Kortittta.paras

      "Oon 12 ja oon pyytäny vanhemmilta korttia jo aika kauan mutta eivät ole suostuneet."

      Ja pantuasi kaiken älykkyytesi peliin tulit siihen tulokseen, että jos purnaat asiasta täällä, vanhempasi varmaankin suostuvat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe