Haluan tehdä itsemurhan

Ilmaisinasiani

En ole mielenterveysongelmainen enkä masentuneisuuspotilas, mutta olen ahdistunut tietäen mitä tilanteita edessä tulee olemaan ennen kaikkea taloudellisten ongelmieni vuoksi.

Haluaisin varmistaa, että pystyn pakenemaan kaikesta siinä vaiheessa, kun tilanne koituu lopulliseksi katastrofiksi. Jos olisin sinkku, niin asialla ei olisi merkitystä, koska voisin aina ajatella, että edessä on vain uusi tilanne ja siitä mennään eteenpäin. Mutta olen perheellinen enkä pysty siirtämään tätä filosofista asennetta toisille. Minuun on luotettu asioiden hoitajana ja ratkaisijana enkä elävänä aioa nähdä tuon luottamuksen menettämistä.

Voi tietysti olla, että "Taivaan Isä" ratkaisee asian jollain tavoin, mutta jos niin ei tapahdu, niin en pärjää enää kuukautta kauempaa.

Minun on vaikea ajatella, että katkaisisisin kaulani sirkkelissä tai hukuttautuisin kylmään järveen. En myöskään aio ajaa rekkaa vasten tai hypätä junan alle. Asetta minulla ei ole ja senkin käyttäminen saattaisi olla vain vammauttavaa.

Haluan saada jostain myrkkyä, joka nukuttaa pois. Olen tutkinut netistä, että on olemassa synteettistä opiaattia, joka on 10.000 kertaa morfiinia voimakkaampaa. Sellaisella olisi todella helppo päättää päivänsä. Toinen vaihtoehto olisi syankalium, mutta senkään kohdalla en tiedä mistä sitä saisi.

Onko kellään lukijalla käytännön neuvoja kuinka asiassa voisi edetä? Jos jokin myrkkykapseli tai pilleri olisi käytössäni, niin se huojentaisi tilannettani ja jopa vapauttaisiluovuutta pyrkiä ratkaisemaan asiat toisella tavalla.

13

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dontdoit

      Olet perheellinen, ja olet siis valmis jättämään perheesi selvittämään taloudelliset ongelmasi?? Miksi, et pyrkisi etsimään apua niihin? Tänäpäivänä on paljon apua tarjolla. Miksi jättäisit perheesi suremaan ratkaisuasi??

      • Anonyymi

        nii just :( :( :(


    • Hei nimimerkki, Ilmaisinasiani
      Olen pahoillani tilanteesta, johon olet joutunut. Itsemurhan miettiminen lienee raskasta. Haluatko ihan oikeasti kuolla? Haluatko perheesi järjestävän sinun hautajaiset hämmentyneenä siitä, että itse lopetit elämäsi ja lastesi miettivän miksi teit niin? He miettivät sitä loppuelämänsä.... Onko tosiaan raha niin tärkeällä sijalla elämässä, että siihen liittyvät huolet, saavat sinun haluamaan kuolla? Voi sentään. Raha-asioihin on saatavissa monenlaista apua, kun sitä lähtee etsimään. Ja se on vaan rahaa. Mitä perheesi sanoisi sinulle, jos he kuulisivat nämä mietteet mitä olet pohtinut? Toivottavasti sinulla on joku luotettava henkilö, jonka kanssa voit ja haluat puhua ja tahdot itse auttaa itseäsi. Muista, että aina on toivoa, asioilla on tapana järjestyä.

      Tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

      • Ilmaisinasiani

        Nykyisen todellisuuden ja odotettavissa olevien seuraamuksien miettiminen on raskasta. Itsemurhan miettimisessä ongelmallista on ainoastaan se kuinka sen pystyisi toteuttamaan. Perheeni ymmärtäisi kyllä motivaationi, vaikkakaan he eivät välttämättä olisi uskoneet, että olen valmis menemään niin pitkälle. Raha ei ole sinänsä tärkeä osa elämässä, vaan elämän puitteet, jotka pitäisi pystyä säilyttämään. On turha sanoa, että "se on vaan rahaa", jos vaimon lapsuuden koti on menossa pakkohuutokauppaan ja perheen status pudonnut ykkäsluokasta leipäjonon tasolle. Se ei ole "vaan". Kuten mainitsin aloituksessa, omana itsenäni voisin olla mikä tahansa taivaan rannan maalari, mutta ajattelen ennen kaikkea toisia, ja kun en pysty ratkaisemaan ongelmaa, siitä on pakko paeta. Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. Asiat järjestyvät todellakin aina, mutta ne järjestyvät hyvin tai huonosti.


      • JärkiKäteenNyt
        Ilmaisinasiani kirjoitti:

        Nykyisen todellisuuden ja odotettavissa olevien seuraamuksien miettiminen on raskasta. Itsemurhan miettimisessä ongelmallista on ainoastaan se kuinka sen pystyisi toteuttamaan. Perheeni ymmärtäisi kyllä motivaationi, vaikkakaan he eivät välttämättä olisi uskoneet, että olen valmis menemään niin pitkälle. Raha ei ole sinänsä tärkeä osa elämässä, vaan elämän puitteet, jotka pitäisi pystyä säilyttämään. On turha sanoa, että "se on vaan rahaa", jos vaimon lapsuuden koti on menossa pakkohuutokauppaan ja perheen status pudonnut ykkäsluokasta leipäjonon tasolle. Se ei ole "vaan". Kuten mainitsin aloituksessa, omana itsenäni voisin olla mikä tahansa taivaan rannan maalari, mutta ajattelen ennen kaikkea toisia, ja kun en pysty ratkaisemaan ongelmaa, siitä on pakko paeta. Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. Asiat järjestyvät todellakin aina, mutta ne järjestyvät hyvin tai huonosti.

        "Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. "

        Pakeneminen ja luovuttaminen se onkin raukkamaista.

        Sinua arvostetaan jos teet sen mikä on mahdollista. Mene töihin, mene vaikka kahteen työpaikkaan tai kolmeen ja laita kaikki tulosi tekemiesi vahinkojen maksamiseen.

        Se ei välttämättä korjaa tehtyjä vahinkoja, mutta enemmän sinua niin arvostetaan kuin että pakenet paikalta ottamalla itseltäsi hengen. Jos kysymys nyt on siitä kunniasta.

        Toisaalta jos pakenet tilannetta niin aivan samahan se on paeta sitten Uuteen Seelantiin. Sen kauemmas ei pääse.


      • Ilmaisinasiani
        JärkiKäteenNyt kirjoitti:

        "Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. "

        Pakeneminen ja luovuttaminen se onkin raukkamaista.

        Sinua arvostetaan jos teet sen mikä on mahdollista. Mene töihin, mene vaikka kahteen työpaikkaan tai kolmeen ja laita kaikki tulosi tekemiesi vahinkojen maksamiseen.

        Se ei välttämättä korjaa tehtyjä vahinkoja, mutta enemmän sinua niin arvostetaan kuin että pakenet paikalta ottamalla itseltäsi hengen. Jos kysymys nyt on siitä kunniasta.

        Toisaalta jos pakenet tilannetta niin aivan samahan se on paeta sitten Uuteen Seelantiin. Sen kauemmas ei pääse.

        Minä olen ainoa porukasta, joka jotain todella asian eteen yrittää tehdä. Muut eivät edes oikein tajuan mistä on kyse tilanteessa. Ja mitä niihin tehtyihin vahinkohin tulee, niin niissä kaikissa on kyse siitä, että olen pyrkinyt huolehtimaan toisista ihmisistä yli sen mikä on ollut realistista. Itse on ole itseeni mitään tuhlannut.

        Töissä olen nytkin eikä toisen tai kolmannen työpaikan hankkiminen ole kovin helppoa, ainakaan sillä aikataululla, joka olisi välttämätöntä. Toki tiettyjä sivutuloja olen saanutkin ja pyrin edelleen saamaan, mutta pieniä on silakat joulukaloiksi. Itsemurhaa ei tuomita yhä raskaasti kuin pakoa Uuteen-Seelantiin ja kuinka sinne edes pääsee ilman rahaa. Itsemurha on paljon kunniallisempi tapa. Tässä vaiheessa kyse on niin akuutista rahapulasta kuin pitempiaikaisestakin sellaisesta.


      • Ilmaisinasiani kirjoitti:

        Nykyisen todellisuuden ja odotettavissa olevien seuraamuksien miettiminen on raskasta. Itsemurhan miettimisessä ongelmallista on ainoastaan se kuinka sen pystyisi toteuttamaan. Perheeni ymmärtäisi kyllä motivaationi, vaikkakaan he eivät välttämättä olisi uskoneet, että olen valmis menemään niin pitkälle. Raha ei ole sinänsä tärkeä osa elämässä, vaan elämän puitteet, jotka pitäisi pystyä säilyttämään. On turha sanoa, että "se on vaan rahaa", jos vaimon lapsuuden koti on menossa pakkohuutokauppaan ja perheen status pudonnut ykkäsluokasta leipäjonon tasolle. Se ei ole "vaan". Kuten mainitsin aloituksessa, omana itsenäni voisin olla mikä tahansa taivaan rannan maalari, mutta ajattelen ennen kaikkea toisia, ja kun en pysty ratkaisemaan ongelmaa, siitä on pakko paeta. Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. Asiat järjestyvät todellakin aina, mutta ne järjestyvät hyvin tai huonosti.

        Hei
        Kertoisitko lisää ajatuksesi juoksua. Tahtoisin ymmärtää sinua paremmin. En siis ymmärtänyt, että mitä "lisäarvoa" perheesi saa siitä, että maallisen mammonan lisäksi he menettäisivät vielä sinutkin? Eikö vaikeuksien yli mennä yhdessä, tiiminä? Oletko ottanut tavallaan kaikki syyt nyt omille niskoillesi? Jos näin on, miksi ?

        Pappi Elisabet


      • Ilmaisinasiani kirjoitti:

        Nykyisen todellisuuden ja odotettavissa olevien seuraamuksien miettiminen on raskasta. Itsemurhan miettimisessä ongelmallista on ainoastaan se kuinka sen pystyisi toteuttamaan. Perheeni ymmärtäisi kyllä motivaationi, vaikkakaan he eivät välttämättä olisi uskoneet, että olen valmis menemään niin pitkälle. Raha ei ole sinänsä tärkeä osa elämässä, vaan elämän puitteet, jotka pitäisi pystyä säilyttämään. On turha sanoa, että "se on vaan rahaa", jos vaimon lapsuuden koti on menossa pakkohuutokauppaan ja perheen status pudonnut ykkäsluokasta leipäjonon tasolle. Se ei ole "vaan". Kuten mainitsin aloituksessa, omana itsenäni voisin olla mikä tahansa taivaan rannan maalari, mutta ajattelen ennen kaikkea toisia, ja kun en pysty ratkaisemaan ongelmaa, siitä on pakko paeta. Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. Asiat järjestyvät todellakin aina, mutta ne järjestyvät hyvin tai huonosti.

        Hei.
        En voi olla kommentoimatta omaa aiempaa lausettani; se on vaan rahaa. En tarkoittanut yhtään vähätellä tilannettasi, Kun kerroit siitä lisää, ymmärrän kyllä, että tilanteesi on tukala ja tuntuu umpikujalta. Lauseeni tuntui ehkä vähättelyltä. Tarkoitin sillä jotakin sellaista, että ihmisen elämän rinnalla raha on vähän arvoista. Elämä, sinun elämäsi myös, on niin arvokas ettei sitä mikään rahasumma voi korvata. Siinä mielessä raha on vaan rahaa.

        Kovasti toivon, että voisit nähdä edes hivenen valoa ja voisit luottaa siihen, että tästä taloudellisesta ahdingosta huolimatta sinulla ja teillä on vielä hyvää edessä, jos elämää riittää.

        Kaikkea hyvää, lämpimin ajatuksin,
        Pirkko-pappi


      • Anonyymi
        Ilmaisinasiani kirjoitti:

        Nykyisen todellisuuden ja odotettavissa olevien seuraamuksien miettiminen on raskasta. Itsemurhan miettimisessä ongelmallista on ainoastaan se kuinka sen pystyisi toteuttamaan. Perheeni ymmärtäisi kyllä motivaationi, vaikkakaan he eivät välttämättä olisi uskoneet, että olen valmis menemään niin pitkälle. Raha ei ole sinänsä tärkeä osa elämässä, vaan elämän puitteet, jotka pitäisi pystyä säilyttämään. On turha sanoa, että "se on vaan rahaa", jos vaimon lapsuuden koti on menossa pakkohuutokauppaan ja perheen status pudonnut ykkäsluokasta leipäjonon tasolle. Se ei ole "vaan". Kuten mainitsin aloituksessa, omana itsenäni voisin olla mikä tahansa taivaan rannan maalari, mutta ajattelen ennen kaikkea toisia, ja kun en pysty ratkaisemaan ongelmaa, siitä on pakko paeta. Ei heille minusta mitään hyötyä kuitenkaan enää olisi sen jälkeen kun kaikki on mennyt. On kyse siis lähinnä omasta kunniasta. Asiat järjestyvät todellakin aina, mutta ne järjestyvät hyvin tai huonosti.

        KATSO BREAKING BAD JA ALA KEITTÄÄN AMFETAMIINIA


    • ihmeisiinuskova

      Minun äitini isä teki aikoinaan itsemurhan kun sota-ajan jälkeen, kun vanhin poika kuoli ja lisäksi perhe joutui syviin taloudellisiin vaikeuksiin. Hänelle se häpeä siitä, ettei pysty perheenpäänä luotsaamaan talouttaan ja paineet olivat suuret.
      No sitten jäin mummoni seitsemän lapsen kanssa, yksi jopa vauvaikäinen ja vanhimmat lapset tyttöjä selviytymään miten sitten siinä tilanteessa taisivat. Järki kai mieheltä meni ja hukuttautui avantoon. Kyllä siitä äidilleni ja sisaruksille suuri trauma jäi ja nuorimmat, myös minun äiti joutivat naapureille ja sukulaisille muka piikomaan leipänsä eteen. 8-vuotiaana äidin oli lähdettävä kotoa pitkiksi ajoiksi toisten nurkkiin.
      Älä hyvä mies lähde täältä oman käden kautta. Se on varmasti sielunvihillisen ansa paeta, paeta pimeyteen. Kun uskot Jumalaan ja usko myös että Hän on voimallinen selvittämään vaikea tilanteenne ja asiat järjestyvät. Ihan hyvä että kirjoitit rehellisesti ja ilmaisit hätähuutona epätoivosi meille.
      Takuulla muistan sinua rukouksin ja vetoan Jumalaan, että hän antaisi uskoa, toivoa ja käänteen että pääsette eteenpäin.

      • Ilmaisinasiani

        Kiitän nöyrästi rukouksesta! Mitäpä muutakaan voin tuohon sanoa.


    • kdöasdk

      Sä olet erheellinen, sulla ei ole enää oikeutta viedä henkeäsi. Su ptää katsoa leikki loppuun.
      Ketään tässä maassa ei ole jätetty pulaan. Varsinkaan lapsiperhettä. Ei haittaa, vaikka tilanne menisi huonoksi, kyllä asiat hoidetaan ja teitä autetaan. Ole huoleti.
      Pahaltahan se tuntuu, mutta luota asioiden paranemiseen. Jos sulla on lähimmäisen rakkautta, siitä on vaikka miksi. Päätätte yhdessä, että tästä selviätte, vaikka tilanne menisi huonoksi!!
      Kun pohja lopulta tulee vastaan, kyllä se paremmaksi lopulta muuttuu. Kunhan pysyt mukana etkä tee itsellesi mitään. Perheesi tarvitsee sinua.

    • Anonyymi

      Meitä on paljon joilla kuolema on kiinnostavampi vaihtoehto kuin elämä, itse olen sinkku ja elämä ei ole kiinnostanut koskaan ja vielä vähemmän tämän jatkuvan sairastelun kanssa joka on tämän yleis verenmyrkytys bakteerin seurausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe