Toyota luopui ensimmäisenä dieseleistä

DieselitPaaliin

Toyota luopui jo ajat sitten dieseleistä:

http://www.iltalehti.fi/autot/2016072521957447_au.shtml

...mutta joku toinenhan se oli tietenkin muka ensimmäisenä:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvo-luopuu-ensimmaisena-dieseleista/cbZcAkLA?ref=iltalehti:f3bc

34

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teron_ymmärryksellä

      Heikolla tasolla on luetun ymmärrys jo noista otsikoista päättelit Toyotan luopuneen ensimmäisenä dieseleistä! Toyota luopui dieselien KEHITTÄMISESTÄ kun rahkeet eivät riittäneet ja BMW:ltä saa päästömääräykset täyttäviä sopuhintaan. Toyota ei ole vieläkään päättänyt luopua dieseleistä kokonaan. Volvo taas ei aio kehittää uusia eikä muiltakaan ostaa, vaan luopuu niistä kokonaan lähivuosina siirtyessään sähköön.

      • OikeaaTietoa

        Toyota luopui siis myös diesellien kehittelystä. Tekstissä sanotaan, että Volvo kehittää edelleen.


    • Japanin.ihme

      Toyotan oli pakko lopettaa dieseleiden tekeminen kun perse ei kestänyt maksaa jatkuvia koneremontteja. 2.2 D4D on sadantonnin kone. Kansi korkkaa ja uutta tilalle.

    • Toyota.porskuttaa

      Miksi pitäisi kehitellä jotain joka tullaan kieltämään. Valmistajanahan Volvo on nyrkkipaja Toyotan rahkeisiin verrattuna eikä olisi mitään järkeä hakata päätään seinään ja taistella tuulimyllyjä vastaan. VW suurena ja mahtavana yritti huijaamalla onnelaan. Tuloshan on kaikkien tiedossa ja tulevaisuuskin hämärän peitossa. Lakki kourassa anoo armahdusta jenkeisssä eikä Euroopassakaan päätä silitetä. Oiskohn mitään oppinut?

      • kaikki.käyy

        VWllä on resurssit kehittää kaikkia vaihtoehtoja. Maailman suurin tuotekehitysbudjetti takaa sen. Maailma voi kääntyä mihin suuntain vai, VWllä on tekniikka valmiina siihen. Golfia saa bensakoneella, dieselinä, lataushybridininä,, kaasulla tai sähköautona.
        Mikä muu autonvalmistaja pystyy samaan? Tojo joutuu arpomaan vaihtoehtoja ja on valinnnut todella typerästi. Mukahybridit ja polttokennoautot ovat hutikuteja.


      • OnOnOnhanne
        kaikki.käyy kirjoitti:

        VWllä on resurssit kehittää kaikkia vaihtoehtoja. Maailman suurin tuotekehitysbudjetti takaa sen. Maailma voi kääntyä mihin suuntain vai, VWllä on tekniikka valmiina siihen. Golfia saa bensakoneella, dieselinä, lataushybridininä,, kaasulla tai sähköautona.
        Mikä muu autonvalmistaja pystyy samaan? Tojo joutuu arpomaan vaihtoehtoja ja on valinnnut todella typerästi. Mukahybridit ja polttokennoautot ovat hutikuteja.

        Onhan sillä resurssit, kehittelee edelleenkin häkäpönttöautoja.


    • totuus.asiasta

      Kerrotaanpa asia nyt ihan niinkuin se oikeasti on. Toyota luopui omista diesel moottoreista, koska tietotaito ei enää riittänyt. Kulutuslukemat olivat liian korkeita, mutta samaan aikaan teho ja vääntöalue, maksimivääntö ja ennen kaikkea kestävyys olivat huonompia kuin suunnilleen kaikilla muilla kilpailijoilla. Ainoa vaihtoehto oli vetää töpseli seinästä.

      • ÄläValehtele

        Väärin.


      • analisaattori

        Lapsen jorinaa pölhöpetteriltä! yksikään väittämistään ominaisuuksista ei pidä paikkaansa. Totuushan oli EU:päästövaatimukset jotta saksalaiset saisivat kilpailuetua. Ihan jenkkilään asti läksivät onneaan huijaamalla kokeilemaan kun taito ei riittänyt muuhun. Karmea lopputuloshan on jo koko maailman tiedossa ja VW luimistelee häntä koipien välissä häveten. Aika vaikea on kuvitella että on maailman suurin kehityspudjetti ja lopputulos on kymmenien miljardien mahalasku huijaamisesta. Vähän olisi vielä kehitystyö keken. Olisiko huijarinkin pitänyt ostaa osaavilta? Rahaa olisi säästynyt ja asiakkaiden kukkaro ja hermot kiittäneet. Summasummarum, dieselien taival henkilöautoissa taitaa olla jo loppusuoralla ja typen oksidien levitys ihmisten keuhkoihin päättymässä. Erittäin hyvä asia. Kehittääkö vw vielä huijaamalla uusia pommeja, jää nähtäväksi! Toyotan kun ostaa niin tietää saavansa laadukkaan ja luotettavan auton tutkitusti.
        VW:n kun ostaa, niin tietää saavansa epäluotettavimman ja laaduttomimman rakkineen ja senkin tutkitusti. Ei mikään ihme jos asiakkaiden akeleet suuntautuvat pois vikavaagenkaupoista, niinkuin tilastot kertovat.


      • asian.vierestä.taas

        Miten VW liittyy tähän asiaan? Tekeekö tai onko VW tehnyt Toyotalle diesel moottoreita? Kyllä te tojotistit olette erikoisia säätäjiä. Onko sinulla lukihäiriö ja et ymmärrä mitä juuri luit?


      • salaistako
        asian.vierestä.taas kirjoitti:

        Miten VW liittyy tähän asiaan? Tekeekö tai onko VW tehnyt Toyotalle diesel moottoreita? Kyllä te tojotistit olette erikoisia säätäjiä. Onko sinulla lukihäiriö ja et ymmärrä mitä juuri luit?

        Eikö VW- ongelmista saa mainita? Pitääkö huijauksesta olla hiljaa?


    • Totuusasiassa

      Toyotan oli pakko luopua omasta D4D:stään koska ne hyvin tyypillisestiblaukesivat ennen kahdensadan tuhannen rajapyykkiä. Toyota joutuu tarkkailemaan omanaan PSA:n konetta joka onkin Toyotan malliston luotettavin ja vähäpäästöisin kone.

    • iihaahaahh

      Volvo lopettaa diesel valmistus myös kuorma autot ajot sitten hevosella.

    • luetunYmmärrys

      Eikö kyse ole itse valmistetusta ? Kuten moni muukin jättää itsenäisen kehittelyn ja tuloksena on yhteisesti " porukan " tekele seuraavina .

    • Sorivaanterot

      Se, että Toyotan dieseli on susi ei ikävä kyllä tarkoita sitä että niiden hybridi tai bensakone olisiko jotenkin kannattava hankinta. Takana on ne ajat jolloin Toyota oli halpa ja luotettava.

    • VW.jyrää

      "Ei mikään ihme jos asiakkaiden akeleet suuntautuvat pois vikavaagenkaupoista, niinkuin tilastot kertovat."

      Täysin pihalla. VW on maailman suurin autonvalmistaja ja nousukiito jatkuu edelleen. Suurin ja kaunein.

      • eimeille

        Todistetusti ainakin suurin huijari. Kauneudesta ei ole tietoa. Temput ainakin ovat rumimmasta päästä. Konserniin kuuluu tusinan verran eri valmistajia ja merkkejä ja kilpailee yhteenlaskettuna suurimman tittelistä? Tosi vakuuttavaa. Merkkinä vw kilpailee epäluotettavimman ja laaduttomimman tittelistä, tai oikeastaan on sen jo saavuttanutkin euroopan laaajimman ja luotettavimman autojulkaisun tutkimana. Melkoinen saavutus sekin
        Ostaisitko käytetyn tsi/ dsg- vikavaagenin ja allekirjoittaisit sopimuksen ettei myyjällä olisi mitän vastuuta? Sellaista se VW-kauppa on ollut !


      • Aina.viimeinen

        Tojohönö käy kierröksilla kun VWtä ostetaanSuomessa tuplat tojoon verrattuna. Samalla tavalla käy kierroksilla tojon vapari kun vääntöä ei ole. Kuin mopojonnen mopo. Aina pitää kierrättää tappiin asti. Sivistynyt turbokone vääntää nöyrästi jo tyhjäkäynnin tuntumasta.
        Hybridivertailussakin tojo otti oikein kaksoisvoiton, peräpäästä. Tällä kertaa tojoa nöyryyttivät korealaiset. Vaihtelua sekin.


      • ÄläValehtele
        Aina.viimeinen kirjoitti:

        Tojohönö käy kierröksilla kun VWtä ostetaanSuomessa tuplat tojoon verrattuna. Samalla tavalla käy kierroksilla tojon vapari kun vääntöä ei ole. Kuin mopojonnen mopo. Aina pitää kierrättää tappiin asti. Sivistynyt turbokone vääntää nöyrästi jo tyhjäkäynnin tuntumasta.
        Hybridivertailussakin tojo otti oikein kaksoisvoiton, peräpäästä. Tällä kertaa tojoa nöyryyttivät korealaiset. Vaihtelua sekin.

        Viimeisen Trafin tilaston mukaan Toyotaa on myyty 1200 autoa enemmän tämän alkuvuoden aikana, kuin vikahäkäsaastewagenia. Ja vain ja ainostaan neljän kuukauden aikana. Se on jumalaton ero niin pinessä ajassa. Täältä voit tarkistaa asian:

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit

        Toyotaa solvaavan mielipuolen jutut vaan jatkuvat.


      • Trollivalehtelee

        VW on vikatilastossa viimeisenä Fiatin jälkeen ja myynti tilastossa tänä vuonna vasta neljäntenä koko maailman myynnissä.


      • Valehteleva_trolli
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Viimeisen Trafin tilaston mukaan Toyotaa on myyty 1200 autoa enemmän tämän alkuvuoden aikana, kuin vikahäkäsaastewagenia. Ja vain ja ainostaan neljän kuukauden aikana. Se on jumalaton ero niin pinessä ajassa. Täältä voit tarkistaa asian:

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit

        Toyotaa solvaavan mielipuolen jutut vaan jatkuvat.

        Myyntimäärä ei ole mikään tae auton paremmuudesta. Ennemminkin se kertoo ostajakunnan arvostelukyvystä.


      • Itsehän_sinä
        Valehteleva_trolli kirjoitti:

        Myyntimäärä ei ole mikään tae auton paremmuudesta. Ennemminkin se kertoo ostajakunnan arvostelukyvystä.

        Toyota-palstan oma trollipoju olet toitottanut viimeiset 10 vuotta Vw-konsernin paremmuutta myyntimäärien perusteella. Koeta nyt tollo lopulta päättää ja mieti mitä kirjoitat vaikka se on kokemuksen perusteella nololta ja lapselliselta skitsofreenikolta liikaa vaadittu.


    • Valehteleva_trolli

      En ole pilannut kymmentä viime vuottani tällä palstalla. Hyvä jos kahden viimeksi kuluneen vuoden aikana olen silloin tällöin käynyt huvittamassa itseäni kustannuksellasi.

      En valitse ajokkiani myyntimäärien perusteella. Nykyinen autoni ei ole VW- sen enempää kuin Toyota-konserninkaan käsialaa. Minulla ei ole myöskään ollut koskaan taloudellisia intressejä kummankaan leirin (eikä nykyisenkään autoni valmistaja/myyjä-ketjun) suuntaan. Valitsen autoni mieltymysteni mukaan, puhtaalta pöydältä.

      Skitsofrenia-korttisi tueksi minua vastaan saisit hankkia jonkun itseäsi pätevämmän diagnostikon lausunnon. Mentaalipuolen sairaskertomukseni on toistaiseksi kliinisen puhdas. Kuinkahan lienee omasi laita?

      • ohhohhoh

        Oletko lahjonnut psykiatrin? Rahalla saa kaikenlaisia kertomuksia.


      • Valehteleva_trolli
        ohhohhoh kirjoitti:

        Oletko lahjonnut psykiatrin? Rahalla saa kaikenlaisia kertomuksia.

        En ole tuntenut tarvetta, eikä lähipiirilläni ilmeisestikään ole ollut sen enempää tarvetta saattaa psyykeäni kyseenalaiseksi. Ammattikunta on minulle yhtä vieras kuin Toyotakin.

        Sinänsä yhdentekevää.


    • Ylivoimainen.VW

      "Viimeisen Trafin tilaston mukaan Toyotaa on myyty 1200 autoa enemmän tämän alkuvuoden aikana, kuin vikahäkäsaastewagenia."

      Volkswagen on vain yksi VW:n merkeistä ja sen myyntiluvut kertovat vain pienen osan koko tarinasta. VW:n voluumimerkkejä (VW, Skoda, Seat, Audi) on rekisteröity noin 11.200 kpl tänä vuonna.
      Toyota Corpin (Toyota, Lexus) vastaava luku on melko tasan puolet tuosta eli 5.700.

      Toyotalla on ollut erittäin hyvä vuosi ja myynti on sujunut. Jo monta vuotta jokaista myytyä tojoa kohti on ostettu melkein kolme VW:n autoa. Nyt suhdeluku on 1/2. Selkeää parannusta., mutta edelleen VW on aivan omassa sarjassaan näissä tilastoissa,
      Toyota Corp kokonaisuudessaan on samassa sarjassa VW:n yksittäisten merkkien kanssa, Se kertoo voimasuhteista paljon.

    • EiOnnannutTojolta

      Toki omille luopunut dieseleitä.vaan nostanut kädet pystyyn D4D:n kanssa. Se on susi.

      Tojo myy nyt dieselautonsa luotettavalla PSA:n dieseleillä.

      • trollipaniikissa

        Trollilla on paniikki taas päällä kun vikavaagen ui pohjamudissa. Hänellä on nyt uusi automerkki VW-auto jotta taaviskodankin velaksi ostaneet kuvittelisivat olevansa Porschen omistajia kun se on se VW-auto. Tosin yksikään muu tilasto tai autoja testaava taho ei tunne mitään VW- autoa merkkinä. Kuluttajat ostavat aina tietyn merkkisen ja mallisen auton josta ovat kiinnostuneita ja josta hellä on parhaat kokemukset. Tuskin kiinnostaa mikään konserni, mitä trolli on hädissään tyrkyttämässsä kun vikavaagen taistelee henkitoreissaan. Konserninakin VW huijaamo on jo kauan taistellut maineensa ja kunniansa puolesta ja maksanut maltaita olemassaolostaan. Ei kovin hyvin mene konsernillakaan jolla on omistuksessa viisinkertainen määrä valmistajia ja merkkejä , eikä silti pärjää koko maailman myynnissä Toyotalle. Laadussa ja luotettavuudessahan vikavaagen onkin jo saavuttanut madonluvut tutkitusti. No saavutus sekin.


      • Konserni.huijaa
        trollipaniikissa kirjoitti:

        Trollilla on paniikki taas päällä kun vikavaagen ui pohjamudissa. Hänellä on nyt uusi automerkki VW-auto jotta taaviskodankin velaksi ostaneet kuvittelisivat olevansa Porschen omistajia kun se on se VW-auto. Tosin yksikään muu tilasto tai autoja testaava taho ei tunne mitään VW- autoa merkkinä. Kuluttajat ostavat aina tietyn merkkisen ja mallisen auton josta ovat kiinnostuneita ja josta hellä on parhaat kokemukset. Tuskin kiinnostaa mikään konserni, mitä trolli on hädissään tyrkyttämässsä kun vikavaagen taistelee henkitoreissaan. Konserninakin VW huijaamo on jo kauan taistellut maineensa ja kunniansa puolesta ja maksanut maltaita olemassaolostaan. Ei kovin hyvin mene konsernillakaan jolla on omistuksessa viisinkertainen määrä valmistajia ja merkkejä , eikä silti pärjää koko maailman myynnissä Toyotalle. Laadussa ja luotettavuudessahan vikavaagen onkin jo saavuttanut madonluvut tutkitusti. No saavutus sekin.

        Trollin VW-auto. Hauska mies, tyhmä ja paniikissa!


    • armotonfakta

      "Toyota luopuu dieseleiden kehittämisestä"

      Aihetta on, no pääsihän tojo kuitenkin kehityksessä samalle viivalle kun saksalaiset olivat 1990-luvun lopussa.

      • tosikehittelijä

        saksalainen vw on suorastaan dieselien huippukehittelijä. kehitteli siihen päästöhuijausohjelmistonkin asiakkaitaan kusettamaan saksalaisella perusteellisuudella. onneksi käry kävi, keuhkot kiittää.


    • tilapäinensatunnainen

      "En ole pilannut kymmentä viime vuottani tällä palstalla. Hyvä jos kahden viimeksi kuluneen vuoden aikana olen silloin tällöin käynyt huvittamassa itseäni kustannuksellasi."

      Älä yritä!Lapsikin jo tunnistaa typerän ja solvaavan kirjoitustyylisi! Sinähän asut täällä palstalla kaiket päivät, aamusta iltaan ja osan öistäkin. Tunnistaminen ei voisi enää helpompaa olla koska tyhmin aina erottuu joukosta.

    • syytäkinluopua

      Jotain perää siinä on koska trollitutkan kirjoitus erottuu aina parhaitaen näistä ketjuista. Sinänsä hauskaa että tämä inehmo tuomitsee kaikki tojoa kritisoivat kirjoitukset saman skitson kirjoittamaksi.
      Samaan aikaan tämä järjen jättiläinen kirjoittelee tekstinsä monikon ensimmäisessä persoonassa; me sitä me tätä. Eli kuka tässä skitso on? Vai kehtaako joku tunnustaa kuuluvansa trollitutkan joukkoihin? Miten on?

      • SeisommeVartiossa

        Emme soiso vartiossa "yössä yksinäin". Meitä on täällä 27 ihmistä.

        Vartioimme laitoksessa hoidossa olevaa Toyotaa solvaamaa ja sen omistajia parjaavaa surkeaa trollia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe