W203 ceemeli

Meisselipoju

Elikkä hankinta listalla olis otsikon mukainen meisseli kunha saa oman 124 mersun myytyä pois. Kaipaisin kokemuksia w203 mersuista. Koneena tulis olemaan joko perus 220cdi nuhapumppu tai 270cdi jos kohtuu hinnalla saa. Miten nuissa automaatti lootat kestää ja alkaako herkästi luistaa jos ohjelmoi ja cooleria keulaan jne perus näpräystä ja tietenki miten itse kone kestää virittelyä ja muutenki perus tietoa. Ja saako luistonestot yms kokonaa kaikki pois jos alkaa leikityttään talvella/kesällä?

8

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • messua

      Ceet on skeidoja, Eemelit kait kestävempii?

    • ghhjgyrd6

      talvella lumessa umpi surkeita vaikka avustimia. vaihe laatikoissa jonniin verran remonttia. myös nivelet paukkaa hajota. en suosittele lastutusta. ei kestä turbo onkelmia runsaasti. jätä kauppaan.

    • eipitässekaantua

      En ostaisi tuota yleensä melko ruosteista autoa.,lelu se on.Jatkuva laitto virta puolella vähänkään kun on ajettu 300000km yli,niin sitä vikaa on,lähtee käyntiin jos lähtee.

    • E220_CDI

      Ei pitäisi toisten arvoja lähteä arvostelemaan, joten en moiti, vaan ainoastaan kysyn, että miten perustelet itsellesi ESP:n poiston tarpeen ja automaatin samassa autossa?

      Omaa W204 Ceetäni ajoin erittäin mielelläni manuaalivaihteisena, koska se vain kuuluu ajajan autoon silloin jos ESP:n poistolla on merkitystä. Näiden vanhempien Mersujen ajonhallinta on aika ärsyttävän paranoidi, joten kojetaulun ESP-OFF näppäintä tuli jonkin verran käytetyksi, kuin nykyisin uudemmassa, joka on hieman sallivampi. Minun autoni ei tosin tarvitsekaan luistaa näkyvästi, minulle riittää, että saan käyttää vähäisen kitkan täysimääräisesti siihen saakka, että neljän pyörän nastat raapivat tasaisia 1 - 2 sentin naarmuja jäähän.

      W203 luistonestoa en tunne, mutta 204 tekee kaksi asiaa mielestäni turhan rajoitetusti. ASR toimii kiihdytyksessä loistavasti, takaset sutivat sitä sentin naarmua pidon rajoilla ihan tasan, mikä mahdollistaa niin hyvän kiihtyvyyden mihin kitka riittää. Mutta jo tuo pieni sortokulma alkaa viedä perää sen verran sivuun, että JOS alkavan luiston korjaa heti, ESP hyppää jarrulle vastaohjauksen tunnistettuaan. Vaihtoehtoja on siis kolme:
      - Yritä kiihdyttää kaikki mitä pito sallii, ja ESP lyö kynsille kun korjaat
      - Kiihdytä kaikki mitä pito sallii, ja anna luistaa jonkin verran sivuttain, niin ESP ei tule räpimään omiaan
      - ESP-OFF ja kiihdytä normaalisti sen mitä kulkee ja voit korjata koko ajan, ettei näytä teiniltä

      Sama ilmiö toistuu liikenneympyrässä. Ympyrään tullessa joko kaasu pois samalla kuin kääntää, tai pitävämmällä talvikelillä kytkin pohjaan hetkeksi ja kytkin ylös tyhjäkäynnillä samalla kun kääntää taittaa auton nätisti ympyrään. Ympyrän kaarteessa luiston rajoilla kevyesti yliohjaava peräosa tulee heilurina yli varmistaen kääntymissuunnan vaihdon varmasti. Tähän saakka kaikki kunnossa.

      Mutta sitten kun tilanne on jo ohi ja yrität ympyrästä pois aivan kevyessä ESP:n sallimassa muutaman sentin luistossa oikea kylki edellä oikealle, kuljettajan kääntäessä oikealle kuvittelee ESP kuljettajan vastaohjaavan luiston oikaisemiseksi, ja tulee "apuun" yrittäen pysäyttää auton ympyrän ulosmenossa, jonne kuski oli tähtäämässäkin.

      Jos näiden kanssa pärjää, sitten en muuta haittaa ole ajonhallinnasta havainnut.

      Ja automaatti on joka tapauksessa niin hehtaaripyssy ja voimanlinjan kontrollointi on hakuammuntaa, että ESP ei ole suurin ongelmasi, ellei tarkoitus ole vain pyörittää powerslidessa donitseja?

      Rattiflipu-tomaatti (jota tuon ikäisessä Ceessä ei ole) mahdollistaa takapyörien kevyen sidonnan pakkovaihdolla, mutta JOS sen vetää överiksi, niin sitten ei leveää luistoa ehdi enää perumaan kolauttamalla kytkintä pohjaan.

      Kumpi on tärkeää: tarkka ohjautuminen myös pienessä luistossa ilman ESP:n kaitsemista, vai vaihteiden vaihtuminen itsestään, vaikka tuon tarkan kaarreajon häiritsemisen kustannuksellakin?

      Pitkä johdanto, mutta vähän asiaa autostakin: Facelift voi olla helpompi, eikä enää paljon kalliimpi. 270 CDI on paljon miellyttävämpi kone, vaikkei kiirettä olisikaan. Automaattia vastaan ei sinänsä ole mitään pahaa sanottavaa, mutta jos ajaminen jopa ESP:n puuttumiskynnyksen ylittäen on tärkeää, ei tuon ikäinen 5-vaihteinen automaatti ole siihen oikea väline, kun voimansiirron hallinta on ihan kuminauhaa.

      • uuttaautoasuomeen

        Mutta eikö jo 10-vuotiaassa autossa - autohan on kuluva käyttöhyödyke - pidäkin olla onkelmia. Ja auto jos mikä käyttötarvike kehittyy tosi nopeasti. Kuten televisiot ja kännyt. Vanhojen laatumerkkien onkelmat jäävät aina nykyisille vähävaraisille omistajille. Eikö kannattaisi ostaa muita uudempia merkkejä. Ihmettelee


      • E220_CDI
        uuttaautoasuomeen kirjoitti:

        Mutta eikö jo 10-vuotiaassa autossa - autohan on kuluva käyttöhyödyke - pidäkin olla onkelmia. Ja auto jos mikä käyttötarvike kehittyy tosi nopeasti. Kuten televisiot ja kännyt. Vanhojen laatumerkkien onkelmat jäävät aina nykyisille vähävaraisille omistajille. Eikö kannattaisi ostaa muita uudempia merkkejä. Ihmettelee

        Mitäpä sillä on merkitystä millä me muut mieluimmin ajamme, kun aloittaja kysyi vanhasta mallista?


    • mersuonparasauto

      Muistathan sitten muutoskatsastaa viritykset?

    • eikaivainteiniräpellys

      Joko aloittaja möi mersunsa ? varmaankin jos hinta oli kohdallaan.Autona helppo myydä jos et ole mitään teinijuttuja tehnyt,jos teit niin voit unohtaa myynniin täysin.


      Eihän 124 korin malleilla ole hintaa juuri enään, niin mikä pidättelee ostamasta toista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe