Liikennevirasto_korjaa

AnteroKaukonenvastaa

http://www.liikennevirasto.fi/rataverkko/kunnossapito/tyonjako/etela-suomi#.WSChGNwlHIU
Liikennevirasto korjaa ratajärjestelmä viat, vastuu henkilöt löytyy tästä linkistä

29

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dippadaadappadii

      Ja sanomasi oli?

    • kyrpålaitos

      Virasto mittää korjaa vaan duunarit kentällä, suojatyötä saatu aikaiseksi monelle

    • Liikennevirastokorjaa
    • Soitakunratalaitevika

      Etelä Suomen Liikennevirasto vastaavat

      Turvalaiteasiantuntija
      Jukka Saha
      p. 0400 239 744

      Kunnossapidon aluepäällikkö
      Eero Liehu
      p. 029 534 3894

      Aluevastaava
      Antero Kaukonen
      p. 029 534 3886
      Liikenneviraston sähköpostiosoitteet: [email protected]

    • Tunnennuomiehet

      Vastaukset ratajärjestelmä vikoihin tulee epäröimättä. Eivätkä pakoile vastuutaan.
      Seuraavaksi toimittajat soittavat Liikenneviraston Kristian Granlundille Tampereelle.

    • Rambollmuutenvastaa

      Parikkalan asemalla raidenumerointi muistuttaa palkintokoroketta: ykkönen on keskellä ja kakkojen ja kolmonen molemmin puolin.

      Matkustajan näkökulmasta siis perin sekavasti.
      — Kyllä täällä numerointia alussa ihmeteltiin. Nyt siihen on jo tottunut. Vastaavaa en kyllä ole muualla nähnyt, kommentoi Parikkalasta Lappeenrantaan matkalla ollut Heikki Paajanen.

      Karjalan radan rataisännöitsijä Ari Hämäläinen sanoo numeroinnin liittyvän ratatöihin: työmaa-alue paikallistetaan raiteistonumeroinnin perusteella.
      — Vähän hullunkuriseltahan se numerointi kyllä tuntuu matkustajan kannalta. Raiteistokaaviossa ykkönen vastaa ratatyölupaa 901 ja niin edelleen. Pääraide on läpiajettava ja se merkataan aina ykkösellä, selittää Hämäläinen.

      Parikkalasta junia lähtee kolmeen suuntaan: Joensuuhun, Helsinkiin ja kiskobussi Savonlinnaan. Hämäläinen arvelee myös tätä yhdeksi syyksi numeroinnille.

      Liikenneviraston turvalaitetekniikan asiantuntija Markku Korhonen myöntää, että raidenumerointiin pitäisi tehdä muutos.
      Siitä on joskus jopa keskusteltu ja Parikkala oli jo yhdessä päivityskierroksessa mukana.

      — Mikkelissä tehtiin muutama vuosi sitten vastaava muutos ja numerointi saatiin loogiseen järjestykseen. Turvalaitepäivityksiä tehdään yleensä useampia samalle rataosuudelle. Se on iso prosessi ja maksaa kymmeniä tuhansia euroja.

      Korhonen ei lupaa mitään mutta sanoo, että hän voisi nostaa Parikkalan päivityksen uudelleen pöydälleen ja tuupata sitä liikkeelle.
      — Muutostyö riippuu aina liikennevirastossa tehtävistä projekteista. Rahasta päättää ylitarkastaja. Yritän vaikuttaa asiaan.
      Eli tulevaisuudessa numerointi voisi olla loogisessa järjestyksessä?

      —Kyllä se olisi järkevää niin matkustajien kuin liikenneohjaajankin kannalta.

      • RaakaaSimputusta

        Tuon numeroinnin takia oksensin just matolle.


    • SoitaAnterolletaiJukalle

      Liikenneviraston turvalaiteasiantuntijat Antero ja Jukka selvittää 24/7 mikä on vialla Riihimäki-Tampere pääradalla kun vain läpivärit.

      Liikenteenohjausjärjestelmän häiriö myöhästyttää illan junaliikennettä. Hämeenlinnan ja Riihimäen välillä olevan häiriön vuoksi junat joudutaan ohjaamaan rataosuudella hidastetuilla nopeuksilla yksitellen, minkä vuoksi junat joutuvat odottamaan radalla häiriön ohittamista.

      Liikenneviraston Rataliikennekeskuksesta kerrotaan, että vikaa selvitetään parhaillaan, mutta toistaiseksi on mahdotonta antaa arviota korjausaikataulusta.

      Vian vuoksi noin tunnin on myöhässä muun muassa InterCity-junat Porista Helsinkiin sekä Helsingistä Kemijärvelle. Yöjunat Helsingistä Kolariin ja Kemijärvelle ovat aikataulustaan toistaiseksi reilun tunnin myöhässä.

      VR:ltä kerrotaan juhannustorstain junaliikenteen sujuneen muutoin varsin sutjakkaasti. Torstai on raiteilla keskikesän vilkkain päivä.

    • Italialainenlakko

      Vian ajankohta natsaa keskeneräisiin neuvotteluihin. Tulee ehkä kuntoon aikaisintaan juhannuspäivä iltäpäivänä. k15 on kovasana mutta auttaa vasta kun hillot 20€/h ja nimitykset kilahtaa työmiehille.

    • LivijaRamboammattiylpeys

      26.6. klo 22.09
      IC 12 Joensuu - Helsinki myöhässä
      IC 12 Joensuu - Helsinki klo 18:08 on myöhässä n. 20 minuuttia. Syy: Ratajärjestelmävika
      26.6. klo 22.08
      IC 29 Helsinki - Oulu myöhässä
      IC 29 Helsinki - Oulu klo 18:24 on myöhässä n. 35 minuuttia. Syy: Ratajärjestelmävika

    • VRTPakopeliprojekti2810

      Keltaiset projektipaidat 2810 hyvin esillä Pride kulkueessa VR kannustus hengen mukaisesti

      • Anonyymi

        Hei. Se on nrc.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Se on nrc.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007627393.html

        Taas Väylävirasto on järjestänyt monet neuvottelut VR Groupin, Finrail turvaiterinsinöörien, Fenniarailin, Operailin, Väyläviraston turvalaiteasiantuntijoiden yms kanssa. Mikä on tulos. VR katsoo illan säätiedotuksen ja ilmoittaa että matkustajat varautukaa myöhästymisiin. Väyläviraston ja junaliikenteen välillä on valovuosi väliä kun sovitut asiat ei pelaa kuin 4 päivää sen jälkeen kun on istuttu pitkän tammipöydän ääressä kaffen ja munkin kanssa.
        Matkustajat veronmaksajina on huolissaan mitähän puutaheinää on taas jauhettu.

        Alla oleva uutinen on julkaistu Väylävirastossa 16..2020

        Talvivarautumisella pyritään minimoimaan junaliikenteelle talvesta aiheutuvia häiriöitä. Väylävirasto, Finrail ja liikennöitsijät ovat parin vuoden ajan varautuneet talveen yhteistoimin. Rautatieliikenteessä kunnossapidon, liikennöinnin ja liikenteenohjauksen tulee toimia saumattomasti, jotta matkustaja- ja tavaraliikenne saadaan sujumaan.

        Varautumistyön tavoitteena on varmistaa turvallinen ja sujuva liikennöinti sekä tunnistaa erityisesti ennakoivia toimenpiteitä, joilla edistetään häiriötöntä junaliikennettä yhdessä. Yhteistoimenpiteiden lisäksi jokaisella toimijalla on oma laaja vastuualueensa hoidettavana.

        Raiteilla ja rautatiealueilla tehtävät lumityöt ovat yksi talviliikenteen onnistumisen kulmakivistä, jotta raiteistot pysyvät liikennöitävässä kunnossa ja vaihteet sekä liikenteenohjauslaitteet toimivat.

        Alueelliset talvivarautumissuunnitelmat tehdään ja lumityöpalaverit pidetään yhdessä. Lumityöpalavereissa sovitaan viikon työt etukäteen, tarkimmillaan raidekohtaisesti: "Kun raide on jätetty vapaaksi, kunnossapitohenkilöstö pääsee tekemään aurausta ja toisaalta liikenne saadaan ohjattua eteenpäin ennakolta sovituissa aikatauluissa", kertoo kunnossapitoyksikön päällikkö Jukka P. Valjakka Väylävirastosta. "Tietoa liikennejärjestelyistä voidaan jakaa ennakolta esimerkiksi itärajan yli tulevalle liikenteelle. Alueellisella sopimisella tavoitellaankin parempaa rataverkon käytettävyyttä."

        Pitkien ja kovien pakkasjaksojen tai runsaiden lumisateiden aikaan liikennettä voidaan tarvittaessa myös supistaa ennakkoon suunnitellusti, jolloin junavuoroja ajetaan vähemmän. Supistamisilla saadaan lisäaikaa radan kunnossapidolle sekä kaluston sulattamiselle ja puhdistamiselle ja näin ollen nopeutettua liikenteen normalisoitumista.

        ”Vuosittaisissa säävalmius- ja liikennöintisuunnitelmissa on määritelty etukäteen, mitkä junavuorot karsitaan pois vaikeissa olosuhteissa liikenteen toimivuuden takaamiseksi. Mahdollisesta liikenteen supistamisesta tehdään aina päätös yhdessä rautateiden eri toimijoiden kanssa. Päätökset tehdään hyvissä ajoin, että saamme tiedotettua asiakkaita”, VR:n liikennejohtaja Nina Mähönen sanoo.

        ”Rautatieoperaattorin on tehtävä omassa toiminnassaankin monia talvivarautumiseen liittyviä toimia, mutta onnistumisen takaa vain yhdessä varmistettu koko järjestelmän toimivuus. Kokonaisuuden toimiessa operaattorit voivat lunastaa teollisuuden raaka-aine- ja tuotekuljetusten toimivuudesta annetut asiakaslupaukset myös talvella”, toteaa Fenniarailin liikennepäällikkö Hannu Lehikoinen.
        Tilannekuva on tärkeä kaikille osapuolille

        Runsaslumisina talvina korostuu, että koko toimintakentän tilannekuva talvivarautumisesta on sama. Tilannekuvaa seuraamalla saadaan tunnistettua kehityskohteita ja onnistumisia. ”Yhteistyötä on tiivistetty myös Ilmatieteenlaitoksen kanssa ja Finrail tuottaa talven aikana viikoittain yhteenvedon sen hetkisestä lumitilanteesta sekä seuraavan viikon ennusteesta kaikille rautatieliikenteen toimijoille”, kertoo Finrailin johtaja Veera Jämsén. Pullonkaulat jäävät kiinni myös säännöllisissä harjoituksissa.

        Talvivarautumisen pohjana on teknistä kehitystä ja innovaatioitakin, mutta tärkein menestystekijä on yhteiset suunnitelmat, sekä säännöllinen ja avoin tiedonvaihto. Kaikkien osapuolten on tuotava ratkaisunsa ja osaamisensa yhteiseen pöytään. Onnistuminen näkyy logistiikan ja matkustajaliikenteen asiakkaille ennakoitavina aikatauluina, turvallisuutena, täsmällisyytenä ja toimitusvarmuutena.
        Lisätietoja:

        Väylävirasto, kunnossapidon yksikönpäällikkö Jukka P. Valjakka, p. 029 534 3925

        Finrail, johtaja Veera Jämsen p. 050 361 1112

        Fenniarail Oy liikennepäällikkö Hannu Lehikoinen p. 040 189 53 76

        VR, liikennejohtaja Nina Mähönen p. 040 862 2284


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007627393.html

        Taas Väylävirasto on järjestänyt monet neuvottelut VR Groupin, Finrail turvaiterinsinöörien, Fenniarailin, Operailin, Väyläviraston turvalaiteasiantuntijoiden yms kanssa. Mikä on tulos. VR katsoo illan säätiedotuksen ja ilmoittaa että matkustajat varautukaa myöhästymisiin. Väyläviraston ja junaliikenteen välillä on valovuosi väliä kun sovitut asiat ei pelaa kuin 4 päivää sen jälkeen kun on istuttu pitkän tammipöydän ääressä kaffen ja munkin kanssa.
        Matkustajat veronmaksajina on huolissaan mitähän puutaheinää on taas jauhettu.

        Alla oleva uutinen on julkaistu Väylävirastossa 16..2020

        Talvivarautumisella pyritään minimoimaan junaliikenteelle talvesta aiheutuvia häiriöitä. Väylävirasto, Finrail ja liikennöitsijät ovat parin vuoden ajan varautuneet talveen yhteistoimin. Rautatieliikenteessä kunnossapidon, liikennöinnin ja liikenteenohjauksen tulee toimia saumattomasti, jotta matkustaja- ja tavaraliikenne saadaan sujumaan.

        Varautumistyön tavoitteena on varmistaa turvallinen ja sujuva liikennöinti sekä tunnistaa erityisesti ennakoivia toimenpiteitä, joilla edistetään häiriötöntä junaliikennettä yhdessä. Yhteistoimenpiteiden lisäksi jokaisella toimijalla on oma laaja vastuualueensa hoidettavana.

        Raiteilla ja rautatiealueilla tehtävät lumityöt ovat yksi talviliikenteen onnistumisen kulmakivistä, jotta raiteistot pysyvät liikennöitävässä kunnossa ja vaihteet sekä liikenteenohjauslaitteet toimivat.

        Alueelliset talvivarautumissuunnitelmat tehdään ja lumityöpalaverit pidetään yhdessä. Lumityöpalavereissa sovitaan viikon työt etukäteen, tarkimmillaan raidekohtaisesti: "Kun raide on jätetty vapaaksi, kunnossapitohenkilöstö pääsee tekemään aurausta ja toisaalta liikenne saadaan ohjattua eteenpäin ennakolta sovituissa aikatauluissa", kertoo kunnossapitoyksikön päällikkö Jukka P. Valjakka Väylävirastosta. "Tietoa liikennejärjestelyistä voidaan jakaa ennakolta esimerkiksi itärajan yli tulevalle liikenteelle. Alueellisella sopimisella tavoitellaankin parempaa rataverkon käytettävyyttä."

        Pitkien ja kovien pakkasjaksojen tai runsaiden lumisateiden aikaan liikennettä voidaan tarvittaessa myös supistaa ennakkoon suunnitellusti, jolloin junavuoroja ajetaan vähemmän. Supistamisilla saadaan lisäaikaa radan kunnossapidolle sekä kaluston sulattamiselle ja puhdistamiselle ja näin ollen nopeutettua liikenteen normalisoitumista.

        ”Vuosittaisissa säävalmius- ja liikennöintisuunnitelmissa on määritelty etukäteen, mitkä junavuorot karsitaan pois vaikeissa olosuhteissa liikenteen toimivuuden takaamiseksi. Mahdollisesta liikenteen supistamisesta tehdään aina päätös yhdessä rautateiden eri toimijoiden kanssa. Päätökset tehdään hyvissä ajoin, että saamme tiedotettua asiakkaita”, VR:n liikennejohtaja Nina Mähönen sanoo.

        ”Rautatieoperaattorin on tehtävä omassa toiminnassaankin monia talvivarautumiseen liittyviä toimia, mutta onnistumisen takaa vain yhdessä varmistettu koko järjestelmän toimivuus. Kokonaisuuden toimiessa operaattorit voivat lunastaa teollisuuden raaka-aine- ja tuotekuljetusten toimivuudesta annetut asiakaslupaukset myös talvella”, toteaa Fenniarailin liikennepäällikkö Hannu Lehikoinen.
        Tilannekuva on tärkeä kaikille osapuolille

        Runsaslumisina talvina korostuu, että koko toimintakentän tilannekuva talvivarautumisesta on sama. Tilannekuvaa seuraamalla saadaan tunnistettua kehityskohteita ja onnistumisia. ”Yhteistyötä on tiivistetty myös Ilmatieteenlaitoksen kanssa ja Finrail tuottaa talven aikana viikoittain yhteenvedon sen hetkisestä lumitilanteesta sekä seuraavan viikon ennusteesta kaikille rautatieliikenteen toimijoille”, kertoo Finrailin johtaja Veera Jämsén. Pullonkaulat jäävät kiinni myös säännöllisissä harjoituksissa.

        Talvivarautumisen pohjana on teknistä kehitystä ja innovaatioitakin, mutta tärkein menestystekijä on yhteiset suunnitelmat, sekä säännöllinen ja avoin tiedonvaihto. Kaikkien osapuolten on tuotava ratkaisunsa ja osaamisensa yhteiseen pöytään. Onnistuminen näkyy logistiikan ja matkustajaliikenteen asiakkaille ennakoitavina aikatauluina, turvallisuutena, täsmällisyytenä ja toimitusvarmuutena.
        Lisätietoja:

        Väylävirasto, kunnossapidon yksikönpäällikkö Jukka P. Valjakka, p. 029 534 3925

        Finrail, johtaja Veera Jämsen p. 050 361 1112

        Fenniarail Oy liikennepäällikkö Hannu Lehikoinen p. 040 189 53 76

        VR, liikennejohtaja Nina Mähönen p. 040 862 2284

        Millä nurkka tässä kolmikannassa pettää.
        Taitaa olla VR kalusto ja huono ammatti osaaminen kaikilla leveleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä nurkka tässä kolmikannassa pettää.
        Taitaa olla VR kalusto ja huono ammatti osaaminen kaikilla leveleillä.

        Johdot vaihtoon. Pitkät ja kosteat ammattitaidottomien neuvottelut meni hukkaan.
        15.1.2021 32 prosenttia kaukojunista aikataulussa.


    • Anonyymi

      KYLLÄHÄN SEN TOSI ASIA ON VR RAUTAPYÖRÄT EI KULJE KESÄLLÄ EI TALVELLA AINA JTN SELI SELI SELITYKSIÄ MITÄÄN EI OLE VR NOVIISIT OPPINU MISTÄÄN. ANNAN ILMASEN VINKIN : PUITA VOIS KAATAA RATANVARRELTA 40 M SUOJA, TURVA ALUE HALOO. TALVELLA VOIS HIUKKA ENNAKOIDA SÄÄTILOJA. OOTTAKAA VENÄJÄLTÄ MALLIA SIELLÄ EI LUMI HAITTAA EIKÄ PIKKU PUUT KISKOILLA. SUOMEN JUNAT JOS EI AJASSA NE PASILAN PAJASSA.

      • Anonyymi

        Väyläviraston ratakunnossapidon ylitarkastajat Esa ja Antero sekä Etelä suomen kunnossapito urakoitsijat kokoontuu joka päivä Vanhankellariin klo 13:00 iltapäivä kaljoille palaveriin jonka maksaa kunnossapitäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väyläviraston ratakunnossapidon ylitarkastajat Esa ja Antero sekä Etelä suomen kunnossapito urakoitsijat kokoontuu joka päivä Vanhankellariin klo 13:00 iltapäivä kaljoille palaveriin jonka maksaa kunnossapitäjät.

        https://twitter.com/JuhaKroger

        Väyläviraston asiaosaaminen on huippuluokkaa. Kun joskus siihen keskitetytään harrastuksilta.


    • Anonyymi

      VR NOVIISIEN ÄO TASOA EX MINISTERI BERNER SIIS - 0. KUUNNELKAA TOLIKAT ISMO LEIKOLAN BENDOLIINO LÖYTYY JUU TUUBISTA.

      • Anonyymi

        Mielipide: Junaliikenteen parantaminen ei tunnu ratalobbareita kiinnostavan

        Poliitikko vuorollaan haluaa nyt kertoa, mitä idän ratalinjausta he kannattavat. Aivan kuin vähintään yksi olisi jo päätetty rakentaa.

        Sellaista vaihtoehtoa ei tunnu edes olevan, että parannettaisiin nykyisiä ratoja, ja varsinkin junaliikennettä.

        Idän maakuntien yhdistettyä lobbausvoimansa, se näyttää merkitsevän loputonta keskinäistä kiitollisuusrallia erilaisten jättihankkeiden läpi saamiseksi.

        Kun joku saa jotain, meidänkin on haluttava jotain. Todellisesta tarpeesta välittämättä.

        Korona on tehnyt nopeasti pitkien matkojen pendelöinnistä vanhanaikaista. Moni yritys ja kansalainen on huomannut, miten monta matkaa kannattaa jättää tekemättä kokonaan.

        Kovenevat ilmastotoimet tulevat jatkamaan tätä kehitystä. Samalla kasvaa paikallisen elämänlaadun, kuten alueellisen junaliikenteen merkitys.

        Se ei ratalobbareita hidasta. Paikkakuntien arvoa mitataan pikaradoilla ja minuuteissa Helsingistä.

        Idän kaikki ratavaihtoehdot maksavat käsittämättömiä summia vähäisiin hyötyihin nähden.

        Niiden hinnalla voitaisiin tehdä kymmeniä pieniä, konkreettisia ja maakuntien asukkaita aidosti hyödyttäviä parannuksia nykyiseen junaliikenteeseen.

        Voitaisiin palauttaa pysähdyspaikkoja, kuten Haukivuori ja Otava.

        Idän kaikki ratavaihtoehdot maksavat käsittämättömiä summia vähäisiin hyötyihin nähden.

        Nostaa Savon radan teknistä nopeutta. Maksaa pois rataverkon korjausvelkaa.

        Parantaa täsmällisyyttä. Lisätä junavuoroja. Korjata juna- ja bussiliikenteen surkea synkronointi. Kehittää uudenlaisia jatkoyhteysratkaisuja.

        Pistää ala-arvoinen joukkoliikenteen matkahaku kuntoon. Lopettaa kermaa kuorivan VR:n monopoli, tai ottaa VR hallintaan kunnollisella omistajaohjauksella.

        Halvimmat näistä parannuksista eivät maksaisi yhtään mitään.

        Ikävää vain, että edulliset kehittämistoimet rauta- tai maanteillä eivät vedä puoleensa konsultteja ja infra-alan vaikutusvaltaisia pelureita.

        Päättäjille ne eivät ole monumentteja, joiden läpi saamisella voi kehuskella 70-vuotishaastattelussa.

        Perusinfra saa rapistua, kun vain suurhankeviemäri vetää.

        Tuhlaatte meidän rahojamme, ettekä ole kiinnostuneita arjestamme.

        Petri P. Pentikäinen

        Kalvitsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipide: Junaliikenteen parantaminen ei tunnu ratalobbareita kiinnostavan

        Poliitikko vuorollaan haluaa nyt kertoa, mitä idän ratalinjausta he kannattavat. Aivan kuin vähintään yksi olisi jo päätetty rakentaa.

        Sellaista vaihtoehtoa ei tunnu edes olevan, että parannettaisiin nykyisiä ratoja, ja varsinkin junaliikennettä.

        Idän maakuntien yhdistettyä lobbausvoimansa, se näyttää merkitsevän loputonta keskinäistä kiitollisuusrallia erilaisten jättihankkeiden läpi saamiseksi.

        Kun joku saa jotain, meidänkin on haluttava jotain. Todellisesta tarpeesta välittämättä.

        Korona on tehnyt nopeasti pitkien matkojen pendelöinnistä vanhanaikaista. Moni yritys ja kansalainen on huomannut, miten monta matkaa kannattaa jättää tekemättä kokonaan.

        Kovenevat ilmastotoimet tulevat jatkamaan tätä kehitystä. Samalla kasvaa paikallisen elämänlaadun, kuten alueellisen junaliikenteen merkitys.

        Se ei ratalobbareita hidasta. Paikkakuntien arvoa mitataan pikaradoilla ja minuuteissa Helsingistä.

        Idän kaikki ratavaihtoehdot maksavat käsittämättömiä summia vähäisiin hyötyihin nähden.

        Niiden hinnalla voitaisiin tehdä kymmeniä pieniä, konkreettisia ja maakuntien asukkaita aidosti hyödyttäviä parannuksia nykyiseen junaliikenteeseen.

        Voitaisiin palauttaa pysähdyspaikkoja, kuten Haukivuori ja Otava.

        Idän kaikki ratavaihtoehdot maksavat käsittämättömiä summia vähäisiin hyötyihin nähden.

        Nostaa Savon radan teknistä nopeutta. Maksaa pois rataverkon korjausvelkaa.

        Parantaa täsmällisyyttä. Lisätä junavuoroja. Korjata juna- ja bussiliikenteen surkea synkronointi. Kehittää uudenlaisia jatkoyhteysratkaisuja.

        Pistää ala-arvoinen joukkoliikenteen matkahaku kuntoon. Lopettaa kermaa kuorivan VR:n monopoli, tai ottaa VR hallintaan kunnollisella omistajaohjauksella.

        Halvimmat näistä parannuksista eivät maksaisi yhtään mitään.

        Ikävää vain, että edulliset kehittämistoimet rauta- tai maanteillä eivät vedä puoleensa konsultteja ja infra-alan vaikutusvaltaisia pelureita.

        Päättäjille ne eivät ole monumentteja, joiden läpi saamisella voi kehuskella 70-vuotishaastattelussa.

        Perusinfra saa rapistua, kun vain suurhankeviemäri vetää.

        Tuhlaatte meidän rahojamme, ettekä ole kiinnostuneita arjestamme.

        Petri P. Pentikäinen

        Kalvitsa

        Vuosaaren rataisännöinti on ammattitaidotonta. Järvenpään parkettien partaveitsi keskittyy enemmän tanssituomarointiin kuin rataisännöintiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosaaren rataisännöinti on ammattitaidotonta. Järvenpään parkettien partaveitsi keskittyy enemmän tanssituomarointiin kuin rataisännöintiin.

        Mieshän on Linkedin mukaan VRtrack töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieshän on Linkedin mukaan VRtrack töissä.

        Ok k


    • Anonyymi

      NO NIIN ETTÄ JUNAT EI KULE KUN ON SUMUA PAKKASLUMI PÖLISEE MITÄHÄN VIELÄ SELI SELI PUUJALKA JUTTUJA. TOSI LAPELLISIA SELITYKSIÄ, ÄNKYTYKSIÄ MUTTA TOSI ON ELLEI JUNAT AJASSA NE PASILAN PAJASSA.

      • Anonyymi

        Onko Väylävirasron Ratarakentamis virkamiehet lomautettu talven aja kun maat on jäässä. Luovat verkostoja kesää varten, twiittailee politiikasta ja etsii parempia työpaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Väylävirasron Ratarakentamis virkamiehet lomautettu talven aja kun maat on jäässä. Luovat verkostoja kesää varten, twiittailee politiikasta ja etsii parempia työpaikkoja.

        Infra ei ole kunnossa. 21.2.2021 vain 56% kaukojunista aikataulussa.


    • Anonyymi

      JÄÄTYKÖ POLTTOAINE VASTUS VETUREISSA OTTAKAA MÄNTÄ VETURIT KÄYTTÖÖN JA UKKO-PEKAT HANASAARESTA HIILTÄ METÄSTÄ PUITA HALOO EIKÖ ÄLY JEKKASE VR TOLIKAT HÄH. VIEKÄÄ NE ROMUT OVAKOLLE NE KUN EI AJASSA VAAN PASILAN PAJASSA.

      • Anonyymi

        23.2 kaukojunia aikataulussa 42%. Mikä meni isojen johtajien talveen varautumisessa päin persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23.2 kaukojunia aikataulussa 42%. Mikä meni isojen johtajien talveen varautumisessa päin persettä.

        orstaina 25.2. jätin ensimmäisen lakialoitteeni, jolle kerään seuraavan kolmen viikon ajan allekirjoituksia kollegoiltani yli puoluerajojen. Aloitteessa tavoitellaan lähijunaliikenteen mahdollistamista koko maassa, mutta se ei pakota tai velvoita mihinkään.

        Lakialoite mahdollistaisi HSL:n tavoin joukkoliikenteen järjestämisen seudullisille joukkoliikenneviranomaisille koko Suomessa myös rautatieliikenteessä. Tämä avaisi uusia liikkumisen ratkaisuja maakuntiin, eikä olisi keneltäkään pois. Maakuntien Suomi pääsisi samalle viivalle pääkaupunkiseudun kanssa. Nykytilanne on eriarvoinen ja suosii Helsinkiä.

        Tämä on tietenkin vain ensiaskel. Kysymys sopivasta kalustosta, siis vetureista ja vaunuista, on olennaisessa osassa.

        Esimerkiksi maakuntien yhteinen kalustoyhtiö – Maakuntien Rautatiet (MR) – voisi olla yksi ratkaisu, kuten vaikkapa Ruotsissa on toimittu. Uusi kalustoyhtiö voisi alkuun ostaa VR:ltä kalustoa, jonka käytöstä VR on luopumassa tai jota VR ei tarvitse.

        Toivon mahdollisimman monen kansanedustajan yli puoluerajojen allekirjoittavan lakialoitteen. Tämä olisi kädenojennus seudulliselle liikenteelle, tasaisi tämänhetkistä epätasa-arvoista tilannetta ja mahdollistaisi joustavamman liikkumisen niillä alueilla, missä lähijunaliikennettä olisi järkevä toteuttaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe