Fyysinen ja henkinen väkivalta

tohvelisankari65

Kärsin otsikon mukaisesta väkivallasta avovaimon osalta, jotka ilmenee monin eri tavoin, milloin mistäkin syystä. Mm kontroimalla työntekoani. Puolisoni mielestä minun pitää kustantaa hänen kulutusluottonsa, sekä asumiskulut. Usein yhteenotot on alkaneet siitä kun en pysty kustantamaan hänen elinkustannuksiaan. Muutamaan otteeseen yhteenotot on johtaneet fyysiseen väkivaltaan avopuolison käydessä kurkkuun kiinni.

Talon ainoa paikka missä saan olla on 8 neliön kokoinen työhuone, muutoin asunto on avopuolison hallinnassa, tavarani saa olla yhdessä pienessä kaapissa. Ongelmat hän sälyttää aina muiden niskoille, eikä koskaan ota vastuuta itselleen. Myös alkoholin käyttö on varsin suurta ja avopuolison suvussa on esiinytynyt mielenterveydellisiä ongelmia.

Myös julkisilla paikoilla tapahtuva julkinen nolaaminen on jokapäiväistä. Olen yrittänyt ymmärtää ja keskustella asioista, mutta turhaan.

Kysymys kuuluukin mitä olisi tehtävissä?

9

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Vaihda naista niin helpottaa tai ota kerran luulot pois niin väkivalta loppuu mutta älä lyö vaan nosta seinälle je kerro miten tästä lähin toimittaan ja kun olet avoliitossa niin kumpikin hoitaa omat raha.-asiansa

    • oppeliini1

      Miksi, voih, miksi huolellisesti ja harkiten VALITSET elää tuon tason olion kanssa!!!!!?????

      Muuta jo eilen omaan asuntoosi! 8 nelion asunnon saat hyvin halvalla. Siellä sinulla on oma tupa,oma lupa ilman täydellisen typerää riehuvaa akkaa.

    • Hei nimimerkki, tohvelisankari65.

      Elät aika ahtaalla, jos arkesi on kuvauksesi mukaista. Kysyt mitä on tehtävissä. Esitän vastakysymyksen. Jos joku tuttavasi kertoisi tuon kaltaisen elämän tilanteen ja kysyisi mitä on tehtävissä, mitä sinä hänelle vastaisit?
      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

      • 09754

        Voi hyvä naispappi, kun ihmisellä on kriisi, ei se pysty miettimään, miten neuvoisi toista samassa tilanteessa olevaa. Painu kirkkoosi leikkimään aivopelejäsi.


    • Minäkin elän väkivaltaisessa suhteessa aviomieheni kanssa. Alkoholi tuo kaiken pahan elämäämme ja muuttaa selvänä mukavassa miehenssä pirun irti. Elämästäni on ilo kadonnut, elän jatkuvassa pelossa koska viinaa taas tulee taloon ja koska juominen alkaa. Pisin aika vuosiin on kuukauden juomattomuus kos työpaikkalla huomattiin alkoholiongelma ja siitä oli alkanut tulla poissaolopäiviä. Uskoin kontrollissa elämisen auttavan ongelman ratkaisussa A-kliniikka ja työterveyshuolto on mukana mutta ei tilanne ole helpottanut. Tänään sain nauttia kuristuksesta ja olkapäähän on hyvä paukuttaa nyrkillä. Saattaa olla että eräänä päivänä tulee kuristettua henki pois. Tämä on minuun kohdistuvaa väkivaltaa, suoraa huutoa ulko-ovella naapureiden iloksi. Poliisi on meille hälyytetty muutamaan otteeseen, kerran hakemaan minua koska känninen mieheni väitti minun häntä kiusaavan, tästä muistona mustelmia kehossa kun hän piti minua aloillaan pystyssä olevien levyjen päällä. Välillä tuntuu ettei tästä kerrasta selviä hengissä, minua on kannateltu myös portaikossa ja olisin voinut vahingossakin kännisen otteesta tippua.
      Miksikö olen tässä? Eroa hän ei anna. Kännissä ajaa minut tyhjin käsin kadulle. Jos lähden koirani kanssa hän tulee taksilla hakemaan. Yhteistä lainaa meillä on ja uskon sen kaatuvan yksin päälleni jos lähden. Tiedän että minun pitäsi pelastaa itseni tästä mutta en usko tästä helvetistä pääseväni kuin kuoleman kautta. Ihmissuhdehelvetistä pääseminen ei ole helppoa, tiedämme että tästä täytyy päästä pois. Uuden elämän aloittaminen ja kaiken jättäminen taakseen olisi parasta mutta ainakin minulla mies pitää niin tiukasti otteessaan että pelottaa. Toivottavasti sinulla Tohvelisankari ei elämä ole näin helvetillistä.

      • Roksi

        Reagoitko koskaan lyönteihin vai otatko lyönnit vastaan jähmettyneenä? Usein käy niin että väkivallan kohde jähmettyy, etäännyttää itsensä, ja jää odottamaan että kohtaus menee ohi.
        Joskus kun lyöty lyö takaisin ja raivostuu todella, uusi tapa reagoida saa lyöjän hämmentymään ja väkivalta saattaa jopa loppua.
        Mutta tätä ei voi tietää, lyöjä saattaa intoutua lyömään vielä kovemmin.

        Rupea pikkuhiljaa suunnittelemaan lähtöä. Olet kestänyt jo kauan, voit siis kehitellä lähtösuunnitelman hyvin. Onko yhtäkään luotettavaa henkilöä jolta voit pyytää apua?
        Erossa et jää tyhjän päälle, on teillä varmaan yhteistä omaisuutta, siitä saat puolet. Siitä lainasta sinun tulee keskustella pankissa että miten sen laita on kun ero tulee.
        Ota asioista selvää! Ajatukset kirkastuvat kun saat tietoa.
        Sanot että uskon lainan kaatuvan päälleni jos lähden. Mutta nämäkään eivät ole ''uskonasioita''!
        Se voi olla toisinkin. Äläkä missään nimessä usko miehen sanoja jos hän on pelotellut sinua.

        Sanot että eroa hän ei anna. Tuo kertoo siitä että olet jättäytynyt kohtalosi armoille etkä usko pääseväsi ulos. Myös vaikeassa liitossa olevat valitsevat mieluummin tutun helvetin koska matka vieraaseen taivaaseen tuntuu liian vaivalloiselta ja pelottavalta.
        Avioeroa ei tarvitse toiselta pyytää eikä väkivaltaiselta puolisolta varsinkaan. Siitä vain ilmoitetaan.
        Kerää siis voimia, tee pikkuhiljaa suunnitelmia, pyydä apua, hanki tietoa.


    • vieläkin.järkyttää

      Minun eräs tuttavamies eli 17 vuotta väkivaltaisessa suhteessa! Salasi ja piilotti kaiken, vaikka me ympärillä olevat kyllä aavisteltiin mistä on kyse.
      Kun asia lopulta tuli julki, se oli kauheaa! Paljon pahempaa kuin olimme aavistaneetkaan. Ei niinkään ruumiillista mutta sitä julmempaa henkistä väkivaltaa ja alistamista.
      Nämä eivät tule hevillä julki, koska miehet eivät puhu! Herrajumala avatkaa suunne ja pyytäkää apua! Ei se ole häpeä vaan merkki itsekunnioituksesta, siitä että arvostatte itseänne ja haluatte tilanteesta pois! Ei ole mitään naurettavaa siinä että mies joutuu perheväkivallan kohteeksi. Mies on ihminen ja hänet voidaan rikkoa siinä kuin nainenkin.

    • joojojojpjpjpjp

      Lähtekää pois noin kamalista suhteista. Itse lähdin, vaikka pelotti. Ajattelin että kyllä minä jotenkin selviän. Olisin masentunut kuoliaaksi. Selvisin ja nyt elän omassa pienessä asunnossani vapaana. Kukaan ei huuda eikä valvota koko yötä. Olisi pitänyt uskaltaa lähteä jo paljon aikaisemmin. Ottakaa vastuu omasta elämästänne omiin käsiinne. Hakekaa apua tai sitten vain tavarat salaa matkalaukkuun ja menoksi.

    • tämä_täytyy_olla_provo

      Ei kukaan voi olla oikeesti noin pönttö että antaa hyväksikäyttää itseään tuolla tavalla ellei ole joku masokisti tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe