Sekavia erotunteita

Ooooooooo777

Mä oon miettiny eroa pitkään, ollaan oltu naimisissa 23v , lapset pois kotoota, ei seksiä eikä hellyyttä aikoihin vaimon kanssa. Sairastuin vähän vakavamminja se lähensi meitä. Onkohan tää lähentyminen ees totta ja kuinka pysyvää kun se on vaan henkisesti ? Kohtako se normi paska arki ja välinpitämättömyys taas alkaa?

8

505

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roksi

      Minkä takia sinä odotat että vaimo muuttaa sen paskan arjen toisenlaiseksi?
      Kyllä juttu on niin että jokainen voi muuttaa itse elämän paremmaksi kunhan tajuaa mistä kiikastaa. Sitten alkaakin se varsinainen työ, raskaittenkin päätösten tekeminen johon liittyy ehkä juuri eron ottaminen.

      Oudoksuttaa tuo että miksi aviopuolisot ihmettelevät että miksi tuo toinen ei tee mitään! Vuodesta toiseen, ehkä kymmenenkin vuotta, kyttäillään puolisoa ja odotetaan että se tekee ratkaisun ettei vain minun tarvitse nähdä vaivaa.

      Useimmat taitavat jäädä siihen paskaan arkeen, koska, kuten erääseen ketjuun vastannut kirkon edustaja vastasi vanhan sanonnan mukaan, ''tuttu helvetti on parempi kuin vieras taivas''.
      Toisinsanoen, raskaitten ratkaisujen tekeminen vaatii ja kysyy rohkeutta ja viitseliäisyyttä. Monet kuitenkin jäävät paikoilleen koska omille jaloille nouseminen on niin työlästä.
      Siinäpä ne vuodet taas vierivät, vinkuessa ja valittaessa, ja ihmetellessä että ihme kun tuo puoliso ei tee mitään....

    • lissukkaj

      Lähentyminenhän on hyvä merkki. Huomaatko, kumppanisi oli/ on rinnallasi kun tukea tartet eli tunteita on. Ilmaise pienillä teoilla vaimollesi että hän on sinulle tärkeä. Oletko kysynyt mitä mieltä hän on hellyydettömästä suhteestanne? Haluatko itse jatkaa sellaisessa liitossa? Kliseeltä kuulostaa, mutta keskustelkaa. Vaimollasihan on oikeus tietää mikä hiertää mieltäsi.

      Onnea elämääsi, niin parisuhteeseen kuin terveyteesi.

    • Puhutkoedesille

      Tuota minäkin ihmettelen kun yhteisiä vuosia ollut monta. Minä kyllä näytän tunteeni ja puoliso vastaa myös. Tuskin se tätä kulissia vetäisi vain sen takia ettei muut tiedä. Uskon rakkauteen ja puolison hyvyyteen. Niin kauan kun toisin ei todisteta niin elän sitten kuplassani jos kerta te " pahat ihmiset ette kykene todistamaan puolisoni väärin näyttelemistä. Mitä te tiedätte meidän suhteesta ette paskaakaan. Kysy vaikka puolisoltasi miltä tuntuu olla kanssasi kyllä se näyttää sen.

    • Hei !

      Kerrot liitostanne, jossa ollut jo eroajatuksia. Nyt sairastuminen on jollain lailla lähentänyt teitä, mutta pelkäät, ettei suhteenne ole pohjimmiltaan korjaantunut.

      Minulle tuli mieleen, voisitteko käyttää tätä tämän hetkistä lähentyneisyydettä tilaisuutena päivittää ja korjata suhde syvemminkin? Kuulostella, mitä te kumpikin toivotte toisiltanne, mitä odotatte, haluatte, millaisia tarpeita teillä on, tulevaisuudensuunnitelmia, tunteita ja ajatuksia? Mihin kenties toivotte muutosta, mihin olette pettyneitä, mitä negatiivisia tunteita ehkä on jäänyt käsittelemättä? Näitä voi halutessaan turvallisesti käydä läpi pariterapiassakin tai erilaisilla parisuhdekursseilla. Voi olla, että yksikin viikonloppukurssi mahdollistaisi uuden, oikeasti toimivan parisuhteen etsimisen siitä tutusta omasta kumppanista, mutta uudessa valossa. Mm. Parisuhde Kataja järjestää näitä.

      Mitä tuumaat?

      Merja, diakoni

    • kandeekuulostella

      Se nyt vaan kuuluu asiaan ettei ihmistä jätetä pahimman hädän hetkellä, se on jopa lähimmäisen rakkautta. Monesti suhteet kaatuu sairastumiskriisien ym.jälkeen. Ehkä siinä on kyse erilleen kasvamisestakin, toinen kasvanut henkisesti, näkee asioiden merkitykset eri tavoin.

    • Mariajoh

      Komppaan edellistä...joskus se sairastuminen tai iso kriisi perheessä voi myös olla se viimeinen pisara..... oman lapsen vakava sairastuminen herätti todellisuuteen, että tälläisessako suhteessa oikeesti haluan elää... miehellä pienikin hellyyden hakeminen ja läheisyyden kaipuu ninun puoleltani =merkki seksin tarpeesta, 60 sekunttia ja se oli taas siinä. Lasten kasvattaminen, yhteiset harrastukset, toiveet ja suunnitelmat ei vaan kiinnostanu- ei edes keskustelu niistä tai mistään muustakaan. Puhumista toivon parisuhteesenne, toisen ja omien toiveiden ja tarpeiden päivittämistä ja onko halua yhteiseen tulevaisuuteen. Zemppiä ; )

      • elämäonjavie

        Tietty sitä ihminen kaikkeen tottuu ja kyllähän parissakymmenessä vuodessa alkaa toinen jo tuttu olla. Mitä odotat? Tuntuu oudolta ettet osaa kysyä? Pelkäätkö vai oletko jotenkin neuvoton? Olet ilmeisesti pisimpään hänen kanssaan elänyt ihminen. Tiedät kaikkein parhaiten hänen luonteensa. Joten luuta kouraan ja pyyhi pölyt pois. Kaipaat huolenpitoa ja niin hänkin. Vie hänet vaikka risteilylle. Kyllä se siitä taas hymyilee.


    • love_peace

      Ehkä vaimokin on miettinyt eroa jo pitkään? Muttei sinun sairastumisesi myötä ole saanut aikaiseksi? Mitä vaimo miettii, liitostanne, elämästä yleensä, kysypä?

      Tämä on niitä hommia, ettei se miettimisellä parane. On tehtävä ratkaisu erosta, jos todella haluat muutosta etkä elää "paskaa arkea". Vai olisiko elämäsi kurjuutta kummempaa eronkaan jälkeen? Mistä ajattelet nauttivasi erossa eniten? Mikä sinua vielä on pitänyt liitossanne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe