Narsisti ja puhelin

Vuosia_

Vuosia sitten tapahtunutta:
Soittelin joskus narsisti-psykopaatilleni ja toisinaan tuli suoranainen hirveä sanominen hänen puoleltaan, että kuulemma häiritsin häntä ja hänen tärkeitä kiireitään... ;
Joka kerta kun uskoin asian enkä soittanut enää, ei mennyt kauvaakaan kun tämä epeli soitti minulle ja kysyi että miksi minä en ollut soittanut hänelle :o
Sellaista se oli.

59

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitotlopettanutjo

      Näin ne toimii eli hyvin itsekästä ja luulevat et kaikki odottaa niitä.

      • poiuytresdf

        No joo yhta soittelushowta ollut koko elama
        Monenlaista puhelinkommervenkkia on koettu.
        Jopa sellainen että psykopaattini vastasi yhden jakson puhelimeen mykkana, ei suostunut hiiskahtamaankaan, mutta luuri pysyi auki vartinkin verran aina. Siis kyse ei ollut mistaan sattumasta, vaan han aina teki noin kymmenia puheluita. Valittelin puhelujen aikana niiden aavemaisuutta. Oli vain mustaa hiljaisuutta toisessa paassa.
        MInua arsyttaa kun tallasiakaan ihmiset ei usko, vaan luulevat joksikin tekniseksi vahingoksi. Eli mua koko ajan pidetaan ihan pöljänä. Kyllä mä nyt ne tilanteet erotan kun jollain vaikka aukee puhelin taskussa vahingossa. En ma kertoisi psykopaattini toimineen nain, jos han ei olisi toiminut niin,
        Aion huomattavasti vahentaa ihmisille puhumista, koska se miten he kyseenalaistavat puhettani on taysin kohtuutonta. En jaksa enaa paivanselvien asioiden kyseenalaistamista. alkaa jo tuntua kiusaamiselle.


      • Aloittaja-
        poiuytresdf kirjoitti:

        No joo yhta soittelushowta ollut koko elama
        Monenlaista puhelinkommervenkkia on koettu.
        Jopa sellainen että psykopaattini vastasi yhden jakson puhelimeen mykkana, ei suostunut hiiskahtamaankaan, mutta luuri pysyi auki vartinkin verran aina. Siis kyse ei ollut mistaan sattumasta, vaan han aina teki noin kymmenia puheluita. Valittelin puhelujen aikana niiden aavemaisuutta. Oli vain mustaa hiljaisuutta toisessa paassa.
        MInua arsyttaa kun tallasiakaan ihmiset ei usko, vaan luulevat joksikin tekniseksi vahingoksi. Eli mua koko ajan pidetaan ihan pöljänä. Kyllä mä nyt ne tilanteet erotan kun jollain vaikka aukee puhelin taskussa vahingossa. En ma kertoisi psykopaattini toimineen nain, jos han ei olisi toiminut niin,
        Aion huomattavasti vahentaa ihmisille puhumista, koska se miten he kyseenalaistavat puhettani on taysin kohtuutonta. En jaksa enaa paivanselvien asioiden kyseenalaistamista. alkaa jo tuntua kiusaamiselle.

        "Aion huomattavasti vahen"
        Vaihdoit puheenaihetta tuossa kohtaa.
        Muista että otsikko on: Narsisti ja puhelin


      • poiuytdsvb

        No ma teen erillisen ketjun asian loppuun sanomiseksi, huomasin


      • Kiitos_
        poiuytdsvb kirjoitti:

        No ma teen erillisen ketjun asian loppuun sanomiseksi, huomasin

        Kiitos <3 <3 <3


    • poiuytresfvg

      Ihmiset on olevinaan niin empatiakykyisia, koittaisivat itse puhua niin, etta puhuvat joka lauseen niin totta kuin ikina osaavat ja muut pari vuosikymmentä kyseenalaistaisivat joka lauseen koski se mita hyvansa ilman etta ikina olisi tullut esiin mitaan oleellista valetta puheessanne mitenkaan perustellusti tai todistetusti. Kylla se on kuin kidutusta pitkan paalle.
      Mutta jos ma nyt puhun jollekin uudelle ihmiselle, niin han tekee sita mulle taas 90% todennakösyydella.

      • poiuytrdfg

        mutta sehan on neurologinen tosiasia, etta oikeastaan kukaan ihmiset ei pysty nakemaan mita heidan edessaan oikeasti on , koska vaikkien visio sekoittuu omiin alitajuisiin prosesseihin.
        Sen takia keskustelulla on nahdäkseni lähes aina vain asiaa kauemmas totuudesta vievä vaikutus, koska mitä useamman pään kautta keskustelun sisältö kulkee, sitä enemmän visio on muokattu uudella toisen ihmisen paan omalla alitajuisella sisallölla joka ei liity alunperaiseen asiaan.
        Alkuperäinenkään sisaltö ei voi olla 100% totuudenmukainen, koska ensimmainenkin katsoja on katsonut sita omien aivojensa kautta, mutta todennaköisesti paikkansapitavampi kuin vision vision vision visiosta tehty visio.
        Tammösta "tutkimusta" ei voi tehda kuin rehellinen ihminen. Visio on tehtava rehellisesti, muuten koko teorialla ei ole mitaan virkaa. Siis teoriani ei sovi ihmisille jotka pitavat valehtelua mielekkaana elamantapana.


      • poiuytrdfgh

        ma olen niin visuualinen etta ma pystyn nakemaan keskustelujen aikana kuinka se visioitu kuva muuttuu, mutta se toinen keskustelee yleensa kuin huomioimatta koko seikkaa.


      • poiuytresdfg

        Anteeksi paatostan tassa asian viereen.
        Mun kohdalla ainakin sen valehtelun pointin voi jattaa kokonaan pois. Siita ei voi olla kyse tapauksessani. Ainoastaan aistihavainnoinnissani voi olla häikkää ja ajoittain onkin etenkin aistien osittain halvaannuttua.

        Sain psykopaatiltani juuri upean neuvon: sellaisten ihmisten kanssa ei pida olla tekemisissa kenesta tulee huono olo.
        Psykopaattini on valilla siedettava kun han pystyy skarppaamaan alyaan.
        Mutta välilla sitten henkii se kaarmemaisyys selkäpiitä karmivasti.


    • poiuytrdsdfg

      Miksi rehellisia ihmisia sopii rajattomasti epäillä mutta valehtelijoilta ei saa edes kysyä miten he esiin tulleen valeensa perustelee ?

      • poiuytresdfg

        Miks mun pitaa tutkia ilmiöita, miks mun pitaa tietaa mista ne johtuu niin pitkalle kuin mahdollista?
        Siksi etta en halua elamantarinaani patkia jotka ei ole selkeasti perusteltuja.
        En vois elaa sellasella elamantarinalla, joiden tapahtumien perustelut ei kutoudu mielekkaaksi kokonaisuudeksi.


    • avrilia

      Minulla on kaveri joka käyttäytyy samoin kuin äitini. Jos soitan ei koskaan kerkeä juttelemaan. Kun sain vauvan niin kaveri itse soitti ja alkoi onnittelemaan vauvasta mutta yhtäkkiä sanoi ettei kerkeä puhumaan jne... emme olleet ennen tätä puhuneet vuoteen. Olen jo tottunut tähän. Kaverini narsistiset piirteet alkoivat tulla n. 13-vuoden iässä ja alkoivat vain vahvistua tai sitten kaveri ei koskaan kasvanut aikuiseksi. Kerran kauppakeskuksessa hän alkoi itkeä kun poikaystävä ei ostanut hänelle mitä hän halusi. Hänellä on todella outo tapa haukkua aina kaikki läheisensä vaikka nämä olisivat ihan vierellä. Ehkä hänellä on vain ollut rankka lapsuus mutta tämän itsekeskeisyyden takia en juuri viitsi käyttää aikaa tämän ystävyyden vaalimiseen.

      Jostain syystä tämä kaveri tekee samoja koukutusjuttuja kuin äitini. Hän käyttää tavaroita joinain välineinä. Tämä kaveri vain on sellainen että hän kysyy mitä lapset haluaa joululahjaksi mutta ei ikinä anna niitä, äitini taas ei osaa puhua ilman välineitä tavaroita tai jotain... aina pitää olla hankkimassa lapsille jotain, muussa tapauksessa hän ei osaa olla mummo, kuin tavaroiden kautta

      Kumpikin kaappijuoppoja ja kumpikin ilkeitä ja etäisiä. Kumpikin on facebook-kavereita vain pakosta

    • Nars

      Narsisti-psykopaattini käyttää hyväkseen kaikkien ihmisten tapaa tarttua puhelimeen...
      Jos nämä ei soita hänelle asiallisissa asioissa, tämä järjestää jonkun hässäkän että saa nämä soittamaan itselleen. Kaikkein tärkeimpiä ovat naiset jotka soittavat hänelle kaipaavina. Vihoittelevat naiset ovat myös tärkeitä -eikä varmaan tarvitse mainita, että sellaisia on aina kierroksessa parikin kappaletta. Narsisti-psykopaattini käy jopa jatkamassa suhdetta että saa kiukustuneen naisen soittelemaan peräänsä.
      On hyvin tärkeää, että saa esitellä uusille uhreilleen mustasukkaisen entisen, koska mustasukkainen toimii loistavana todistuksena hänen erinomaisuudestaan. Mustasukkainen saa myös uuden uhrin kiirehtimään omaa sitoutumistaan, että mustasukkainen ei pääse väliin. Mustasukkaista käytetään myös jalustan rakentamiseen uudelle uhrille. Narsisti kohottaa uuden uhrin entisten yläpuolelle pylväspyhimykseksi ennenkuin nauraen pudottaa tämän jalustaltaan.

      • Näinonnäkkäri

        Olipas osuvasti kirjoitettu!


    • tytär-1

      No tällaistahan se on, jos soitat, se on paha, jos et soita, niin sekin on paha. Siis teitpä niin, tai näin, niin se ei ole koskaan narsistin mieleen.

      Lahjojen suhteen oli ihan sama. Jos et ostanut hänelle lahjoja, se oli tosi paha. Jostit ostit hänelle lahjan, niin hän osoitti sen arvon sinulle niin, että jakeli ne AINA eteenpäin.

      Oli jännää, kun selvitin vanhempani kuolinpesää, Niin hänen jäämistöstään ei löytynyt ainoatakaan korttia, tai ostamaani syntymäpäivä, tai joululahjaa. Autokauppojen *logolliset* pellavaiset kylpypyyhkeet kyllä oli saaneet paikkansa hyllyssä, mutta ne Taito-Shopin *koivunlehti* pellavakylpypyyhkeet, niistä ei näkynyt jälkeäkään.
      No nyt ei tartte enää soitella, eikä ostella *tarpeettomia* lahjoja hänelle. Se on todella suuri helpotus minulle.

    • avirilia

      Joo lahjojen arvo on vähän sitä, että et koskaan hommaa mitään mikä on tarpeeksi hyvä ja sitten facebookissa laitetaan kuvaa itse ostetusta lahjasta kun ei oo kukaan ostanu mieleistä. Mitäpä tähänkään osaa enää vastata. Olen jo päättänyt että lahjoitan äidin perinnön al anonin piiriin. Äiti ei koskaan säilyttäny meidän lapsuudesta mitään, joten tein erillälailla omien tyttärien kanssa. Äiti veti joka viikonlopun kurkusta alas eikä jaksanut odottaa että lähdemme pesästä, joten hänen kotiinsa emme ole menneet, tässäkin aijon tehdä ihan erillälaila kuin äitii.. Kun oli kuopukseni ristiäiset, hän oli tunkemassa sinne väkeä joita ei ollut kutsuttu ja käyttäytyi tökerösti ristiäisissä, joten tänne ei ole enää tulemista. Äiti on alkanut valehdella niin paljon että minun ei ole enää mitään syytä pitää yhteyttä häneen ja toiseksi sekään ei auta että yrittää saada eripuraa minun perheen välille. Hän on myrkyllinen ihminen

      • samakokemus

        Se on outoa tuo myrkyllisyys, joka usein kiedotaan enkelimäiseen viittaan, jotta sitä ei kukaan huomaisi. Joskus se voi olla eräänlaista yliempaattisuutta, itsensä korostamista, joka on sen verran kummalista, ettei se oikeastaan tunnu edes todelle ja siellä kaiken kimalluksen alla on se myrkyllisyys. Pohdin, kuuluuko tuohon myrkyllisyyteen aina se, että on tarve sekaantua toisten asioihin ? Ja vielä sillä tavoin, että ryhtyy neuvomaan ja ohjaamaan, niin se sanonta vie kuin käärmettä pulloon, kuvaa sitä parhaiten, koska se vain tuntuu siltä. Ja sitten suututaan, kun ei tehdä, niinkuin on sanottu, vaikka luulisi, että jokaisella on oikeus elää elämäänsä niinkuin haluaa.
        Niin eripuran esiin tuominen, ihan kuin ärsyyntyisi siitä, että joillakin menee mukavasti. Ei ikäänkuin kestä sitä, että toiset parisuhteessaan ja perheessään onnistuvat siinä missä myrkyllinen on epäonnistunut.


      • poiuytresdfvgb

        Samaa mielta
        hyva kuvaus.


      • Tungeta
        samakokemus kirjoitti:

        Se on outoa tuo myrkyllisyys, joka usein kiedotaan enkelimäiseen viittaan, jotta sitä ei kukaan huomaisi. Joskus se voi olla eräänlaista yliempaattisuutta, itsensä korostamista, joka on sen verran kummalista, ettei se oikeastaan tunnu edes todelle ja siellä kaiken kimalluksen alla on se myrkyllisyys. Pohdin, kuuluuko tuohon myrkyllisyyteen aina se, että on tarve sekaantua toisten asioihin ? Ja vielä sillä tavoin, että ryhtyy neuvomaan ja ohjaamaan, niin se sanonta vie kuin käärmettä pulloon, kuvaa sitä parhaiten, koska se vain tuntuu siltä. Ja sitten suututaan, kun ei tehdä, niinkuin on sanottu, vaikka luulisi, että jokaisella on oikeus elää elämäänsä niinkuin haluaa.
        Niin eripuran esiin tuominen, ihan kuin ärsyyntyisi siitä, että joillakin menee mukavasti. Ei ikäänkuin kestä sitä, että toiset parisuhteessaan ja perheessään onnistuvat siinä missä myrkyllinen on epäonnistunut.

        Tungetaan kuin käärmettä pyssyyn.
        Viedään kuin pässiä narussa.


    • poiuytrdfg

      Mun narsistit kuulostaa nyt puhelimessa niin oudolle etten enaa tieda mita tas pitas ajatella. he kayttaa aantaankin hyvin oudosti. aanensavy on jotain tosi kummallista ja tuntuu kuvastavan jotain varsin outoa tunnetilaa, jolla on muhun kauhea vaikutus. siis outoa on todella !
      He osaa puhua ihan normaalistikin. Mutta valilla mun psykopaatti esim. oudosti ikaankuin naukuu. yritin kysya mista siina on kyse, en saanu vastausta. Isan aani toisella tavalla hyvin kummallinen-
      En saa selitysta jos kysyn mista kyse. He vasta onki ku jostain toisesta maailmasta !!! Hui

      • poiuytrdfgh

        Kyl se on parempi etta elavat vaan kaksistaan siella oudossa maailmassa kun eivat naköjään aio kumpikaan tulla sielta pois
        En todellaka halua semmosen kummallisen sieluntilan vaikutukseen mita he mulle hönkii


      • poiuytrdfg

        Vaitan etta tuo kaytös oli outoo kelle tahansa mun asemassa jos todella kuulisivat tuon.


      • poiuytresxcvb

        Oli elamani kauhein ilta ja aamu varmaan. Mina olen luullut tuota narsistiani kiltimmaksi kuin psykopaattiani. Mutta lienevat ainakin ihan yhta ilkeita. Heidan valinsa kiristyy kiristymistaan ja juttu kaadetaan minun paalle, siita tassa on kyse. Isani kiusaa minua nykyaan toistuvasti ja aitini suuttuu minulle jos kerron, koska siina on kuulemma riittavasti hanelle kuinka isani on kiusannut hanta ja mina olen pilannut aitini paivan koska olen kertonut hanelle etta minuakin on kiusattu. He siis eivat halua kuulla kuinka he kiusaavat minua, kun heille on tarpeeksi toinen toistensa kiusaamisessa kuulemma. No tama on koko kuvio tiivistettyna.
        Olen menossa enemman psykopaattini puolelle. Han vaikuttaa huonokuntoiselle ja narsistini ajalee autolla mahtipontisemman naköisenä. Mutta psykopaattini raivoaa minulle joten ei kauheesti hyödytä vaikka olisinkin hanen puolellaan.
        Nain se on aina ollut: he ovat raivoissaan toinen toisilleen ja purkavat sen minuun. Minulla ei ole asiassa osaa eika arpaa ja ulkopuoliset ovat luulleet ongelman johtuvan minusta jotenkin.j
        He ei jaksais kuullakaan olemassaolostani kun heilla menee kaikki energia raivoamiseen toisilleen.
        Mutta mun mielesta ulkopuoliset on kohtuuttomia jotenkin arvostellessaan minua tasta.


      • poiuytfdcfvgbhn
        poiuytresxcvb kirjoitti:

        Oli elamani kauhein ilta ja aamu varmaan. Mina olen luullut tuota narsistiani kiltimmaksi kuin psykopaattiani. Mutta lienevat ainakin ihan yhta ilkeita. Heidan valinsa kiristyy kiristymistaan ja juttu kaadetaan minun paalle, siita tassa on kyse. Isani kiusaa minua nykyaan toistuvasti ja aitini suuttuu minulle jos kerron, koska siina on kuulemma riittavasti hanelle kuinka isani on kiusannut hanta ja mina olen pilannut aitini paivan koska olen kertonut hanelle etta minuakin on kiusattu. He siis eivat halua kuulla kuinka he kiusaavat minua, kun heille on tarpeeksi toinen toistensa kiusaamisessa kuulemma. No tama on koko kuvio tiivistettyna.
        Olen menossa enemman psykopaattini puolelle. Han vaikuttaa huonokuntoiselle ja narsistini ajalee autolla mahtipontisemman naköisenä. Mutta psykopaattini raivoaa minulle joten ei kauheesti hyödytä vaikka olisinkin hanen puolellaan.
        Nain se on aina ollut: he ovat raivoissaan toinen toisilleen ja purkavat sen minuun. Minulla ei ole asiassa osaa eika arpaa ja ulkopuoliset ovat luulleet ongelman johtuvan minusta jotenkin.j
        He ei jaksais kuullakaan olemassaolostani kun heilla menee kaikki energia raivoamiseen toisilleen.
        Mutta mun mielesta ulkopuoliset on kohtuuttomia jotenkin arvostellessaan minua tasta.

        Minusta nayttaa silta etta narsistini ja psykopaattini tuhoavat toisensa. Ehka sittenkin mun psykopaatti on kiltimpi, kun on sanonut mulle : Pelasta sa vaan ittes ja neuvonu oleen olematta tekemisissa ihmisten kanssa joista tulee huono olo ja viitannu itseensa ja isaanikin.
        Narsistilla on pakkomielle pitaa taa porukka koossa ja kuvio pyörimassa keinolla milla hyvansa. Mina ja psykopaatti oltas ilmeisesti valmiita elelemaan yksinään.


      • poiuytrfdcvb

        huomautin jalleen hillitysti narsistiani kiusaamisestani.
        Han raivosi; "Mina en kuuntele tuollaista paskaa ja taas luuria tuli korvaan.
        (kylla sen tassa kuviossa huomaa kuka kiusaa. Mulla on lempea aani, noilla kahdella hyvin inhottava pahansuopa ja raivoisa puhetapa. Asian ei pitas olla epaselva.
        Ulkopuoliseen apuun en 99 % aio turvautua. Ma en voi ymmartaa miten he voi edes epäröida etta se olis minussa vika jos kerron siita kuinka vanhempani kiusaa minua.
        En kyl tosiaankaan semmosille ihmisille enaa asioistani puhu mitaan. Eivat ole sita ansainneet.


      • poiuytrdsdcfv

        Kay vahan itteni saali etta olen menny semmosille ihmisille puhumaan.


      • poiuytredsdfg

        Niinhan mun psykopaatti jo vuosia mulle sanoi: "Voi sua raukkaa vielakö sa yritat niille ihmisille puhua "
        On tainnu olla siina oikeassa.


      • poiuytrdfg

        Sen verran olis pitany olla mulla itsekunnioitusta etten olis puhunu.


      • poiuytredfg

        Mina en tajua miten ihmiset kehtaa samanaikaisesti kehottaa jotakuta avautumaan kipeista asioistaan ja epailla hanen puhettaan. Eihan semmosille ihmisille missaan tapauksessa pida puhua. etta ma oon tyhma.


      • poiuytrdfg

        Siita ei oo mitaan hyötya kenellekaan koko meidan perheessa, etta joku kuvittelee jonkinlaisia kuvitteellisia perhekuvioita ja liittaa ne meidan perheeseen jotenkin.


      • poiuytredfg

        Painvastoin silloin ajatukset pyörii mullakin kuvitemissa ja tarkeat oikeat asiat voivat jääda hoitamatta. Nahdakseni keskustelu on vain ja ainoastaan vahingollista mikali sita kenen asiasta on kyse, ei uskota.
        Vaikka olis 99 valehtelijaa ja yks rehellinen, ei se tee mitenkaan oikeudenmukaiseksi olla uskomatta sita yhta.


      • poiuytresdfv

        Mun mielesta on parempi jos ei tarjoudu ollenkaan auttamaan jos ei rehellista ihmista vakavassa asiassa aio uskoa.


      • poiuytrfgh

        Olisko mua muka pakko uskoa ?
        Ei. Helpointa on olla tarjoamatta apuaan.


      • poiuytrdf

        Tama on aika egoistista:
        "Joo ma olen niin hyva ku ma olen auttanu vaikken ma edes usko autettavaani enka tieda hanen oikeasta hadasta mitaan. Mut ma olen silti niin hyva kun ma tarjosin mun apua. Se sai puhua vaikken ma uskonu sanaakaan, mut kyl sen pitas auttaa etta ylipaataan saa puhua mulle !!!"


      • poiuytfrdfg

        Mua on autettu oikein erityisen paljon, kun ma olen saanut puhua lukuisille ihmisille valtavat maarat vuosikaisia erilaisissa yhteyksissa niin etta mun puhetta ei ole uskottu.
        Ma olen hirvea egoisti kun ma en ole kiitollinen erityisasemastani, vaikka niiiiiiiiiin paljo olen saanut puhua ja kirjottaa...

        Vai onko joku unohtanu, etta narsisteja kiinnostaa puhuminen vain huomion vuoksi. Mista se lahtee etta ihmiset olettavat puhumisen huomion vuoksi jotenkin tyydyttäväksi ? Kokevatko he itse niin puhuessaan ? Puhuvatko he vain siksi, etta huomio kohdistuisi heihin vai asian takia ?


      • poiuytrdfgh

        Ma en oo varma enaa kumpi on enemman uhri mun psykopaatti vai narsisti. Mua mietityttää jos uhri onki enemman mun psykopaatti. Ma muistan kun ma olin nuori, mun psykopaatti kerto mulle puhuneensa narsistilleni kaipuusta sielun vapauteen, eika narsisti ollu ymmartany sanaakaan.


      • poiuytrfdfgh

        Muuten huomaan ihmisten olettamuksista ettei he usko puhettani, koska jatkokysymykset on aina semmosia, ettei ne oikeen olis loogisia, jos olis uskonu edelliseen lauseen.
        Sen takia mua turhauttaa koko puhuminen, koska oikeestaan pitas ensin uskoa edellinen lause, jotta voisi paasta loogisesti ja asianmukaisesti seuraavaan. Tuossa on nahdakseni koko keskustelun epaonnistumisen ydin. Kun ei asian ytimeen paasta ollenkaan kun ei paasta yhdesta johtopaatöksestä etenemaan loogisesti seuraavaan ja askel askeleelta tarkempiin yksityiskohtiin. Kun jo ensimmainen askel estetaan epailemalla jo ensimmaisen lauseen paikkansapitavyytta ja kysymalla joku siihen nahden aivan epalooginen kysymys. Usein se seuraava kysymys on semmonen mika olis mahdottomuus jos ensimmainen lause olisi totta. Siksi semmoset keskustelut ma koen suorastaan kiduttaviksi. Se epaloogisuuden maara on mulle suorastaan kiduttava .

        Tyyli on tama:
        "Ma soin tanaan vain omenan ja banaanin."
        Ja toinen vastaa: "Mita muuta sa söit tanaan ?"
        Ma koen tommosen puhetavan tuskalliseksi.

        Ma olin halvaantunu ?
        "Mut kavitkö sa kuitenki valilla töissa ?"

        Mulla on ongelma kun vanhemmat on narsisteja ?
        Mutta onko niilla kuitenkin keskenaan kaikki kunnossa ?

        Miks tollasia kysytaan ?


      • poiutsdfgh

        Mun mielesta tollaset puheet vain sekoittaa ja hairitsee loogista aivotoimintaa .


      • poiuytredfgh

        Jos jotkut muut ihmiset on niin epaloogisia, etta heilta on mielekasta kysya tollasia, niin mun mielesta on epareilua etta se ongelma kaadetaan kaikkialla mun niskaan !


      • poiuytfdsdc

        Mun mielesta tollasia outoja kysymyksia kysytaan varmaan siksi, etta ihmisilta oikein kärkytaan epaloogisia vastauksia, eika juuri muuta tehdakaan keskusteluissa.
        Mutta ma koen epaloogisuuksien karkkymisen ilman syyta ikaankuin kiusaamiseksi.


      • poiuytrdfv

        Kuvio on yksinkertainen: Mulla j a mun narsistilla tulee epamiellyttavia tunnereaktioita mun psykopaatista ja mulla ja mun psykopaatilla tulee epamiellyttavia tunnereaktiota mun narsistista, Mutta taa on vahan epareilua etta mun pitaa olla mukana näita reagoimassa. Kun asia ei oikeastaan koske mua. Niin koin jo nuoresta tytösta asti: "Enks ma vois vaan elaa ???"


      • Vaikka_alun
        poiuytrfdfgh kirjoitti:

        Muuten huomaan ihmisten olettamuksista ettei he usko puhettani, koska jatkokysymykset on aina semmosia, ettei ne oikeen olis loogisia, jos olis uskonu edelliseen lauseen.
        Sen takia mua turhauttaa koko puhuminen, koska oikeestaan pitas ensin uskoa edellinen lause, jotta voisi paasta loogisesti ja asianmukaisesti seuraavaan. Tuossa on nahdakseni koko keskustelun epaonnistumisen ydin. Kun ei asian ytimeen paasta ollenkaan kun ei paasta yhdesta johtopaatöksestä etenemaan loogisesti seuraavaan ja askel askeleelta tarkempiin yksityiskohtiin. Kun jo ensimmainen askel estetaan epailemalla jo ensimmaisen lauseen paikkansapitavyytta ja kysymalla joku siihen nahden aivan epalooginen kysymys. Usein se seuraava kysymys on semmonen mika olis mahdottomuus jos ensimmainen lause olisi totta. Siksi semmoset keskustelut ma koen suorastaan kiduttaviksi. Se epaloogisuuden maara on mulle suorastaan kiduttava .

        Tyyli on tama:
        "Ma soin tanaan vain omenan ja banaanin."
        Ja toinen vastaa: "Mita muuta sa söit tanaan ?"
        Ma koen tommosen puhetavan tuskalliseksi.

        Ma olin halvaantunu ?
        "Mut kavitkö sa kuitenki valilla töissa ?"

        Mulla on ongelma kun vanhemmat on narsisteja ?
        Mutta onko niilla kuitenkin keskenaan kaikki kunnossa ?

        Miks tollasia kysytaan ?

        STOP!!!!!!!!!!!!!!
        Vaikka alun kommentissa mainitsitkin puhelimen, olet silti taas vuodattanut kaikkea muuta ja olet katkaisemassa hyvää vauhtia aiheen
        NARSISTI JA PUHELIN.
        Muista, sinulla oli se oma ketju!


      • poiuytrdfvg

        Joo ma olen lopettamassa kokonaan, etta taudellinen STOP olis hyvä :)

        On tullut selvaksi ettei juuri kukaan muu voi tiedostaa meidan perheen kuviota kuin sen jäsenet itse. Mun psykopaatti tajus kaiken ja senkin etta tasta on mulle vahinkoa ja sano ettei vaan muut ihmiset pysty muuttuun sen takia etta heista on mulle vahinkoa.


      • Mee_nyt
        poiuytrdfvg kirjoitti:

        Joo ma olen lopettamassa kokonaan, etta taudellinen STOP olis hyvä :)

        On tullut selvaksi ettei juuri kukaan muu voi tiedostaa meidan perheen kuviota kuin sen jäsenet itse. Mun psykopaatti tajus kaiken ja senkin etta tasta on mulle vahinkoa ja sano ettei vaan muut ihmiset pysty muuttuun sen takia etta heista on mulle vahinkoa.

        Mee nyt vaan jatkaan sinne omaan ketjuusi. Luen kyllä sen ja varmaan muutkin jonkun verran ainakin.


      • poiuytresdfg

        Mutta kaikki keskustelut joista kirjoitan tassa nyt on kayty puhelimen valityksella ja liittyvat narsistiin, joten siina mielessa en ole rikkonu juurikaan ketjun aihetta, lukuunottamatta sita, etta jotain on kayty sahköpostilla.
        Mutta narsistien kanssa kaikki puhelimessa paitsi kaksi lausetta.


      • poiuytrdsdfg

        Vuosikymmeniin en ole juurikaan keskustellut narsistien kanssa kuin vain puhelimitse.
        Eivat ole somessakaan tai missaan ja kasvotusten puhuminen ei onnistu.
        Joten kaiken taman voisi laittaa vaikka kirjaan otsikon alle: Narsisti ja puhelin
        Koska kaikki tama on tapahtunut nimienomaan PUHELIMELLA temppuilemalla.
        Koko elamani ajan suurin kulu on ollut nimenomaan puhelinlasku.

        Kiitoksia


      • ÄRRHHH

        ÄRRHHH!
        Mars sinne omaan ketjuusi nyt.
        Rikot ketjun aihetta ja sillä hyvä.
        Vetkuttelu ja vääntely kääntely ei nyt auta.

        Tämä nyt viimeinen lause jonka tässä ketjussa tähän aiheeseen vastaan.


    • Yrittänyttäeilaiteta

      Mun narsisti soitti mulle samaan aikaan kun avasin asuntomme ulko-oven. Huusi ja kirosi, miksi en osaa vastata puhelimeen. Tässä kohtaa en jaksanut alkaa selvittelemään.......huumorintaju koetuksella!

      • muistaomatrajat

        Huumorintajua se vaatii, kun jotkut ihmiset ovat käsittäneet kännykkäkulttuurin niin, että kun se rintataskussa pirahtaa, niin heti on lennettävä sen vaatimusten mukaan 24/7. Nämä samaiset eivät tosiaan kestä, jos ei heti vastaa ja joutuu soittamaan useita kertoja. Jotkut ovat siis puhelimensa orjia ja toiset eivät. Jotkut eivät esimerkiksi käsitä, että kun työpäivä on loppu, niin työpuhelimeen ei tarvitse enää työajan ulkopuolella vastata ellei tosiaan makseta kokoaikaisesta päivystyksestä 24/7.
        Joillakin sitten tuo pakkomielteisyys laitteeseen johtaa siihen, että riippumatta vuorokauden ajasta lähettelee toiselle viestejä ja oletus on, että toinen, vaikka kesken unien herättyään piippaukseen vastaa siihen viestiin, Jos vastausta ei kuulu alkaa viesteillä pommittaminen. Onhan se totta, että tuollainen on sairasta ja toisen pompottamista, mutta onko se nyt juuri narsismia, ehkä jotain muuta mielensairautta.
        Heikommat yksilöt tietysti joutuvat kärsimään, kun ei ole kykyä asettaa itselle ja toiselle rajoja, vaan antaa toisten tulla liian liki iholle. Jokaisen oikeus on pitää oma reviiri kunnossa, ei sitä kukaan ulkopuolinen voi tehdä.


      • Niin_se
        muistaomatrajat kirjoitti:

        Huumorintajua se vaatii, kun jotkut ihmiset ovat käsittäneet kännykkäkulttuurin niin, että kun se rintataskussa pirahtaa, niin heti on lennettävä sen vaatimusten mukaan 24/7. Nämä samaiset eivät tosiaan kestä, jos ei heti vastaa ja joutuu soittamaan useita kertoja. Jotkut ovat siis puhelimensa orjia ja toiset eivät. Jotkut eivät esimerkiksi käsitä, että kun työpäivä on loppu, niin työpuhelimeen ei tarvitse enää työajan ulkopuolella vastata ellei tosiaan makseta kokoaikaisesta päivystyksestä 24/7.
        Joillakin sitten tuo pakkomielteisyys laitteeseen johtaa siihen, että riippumatta vuorokauden ajasta lähettelee toiselle viestejä ja oletus on, että toinen, vaikka kesken unien herättyään piippaukseen vastaa siihen viestiin, Jos vastausta ei kuulu alkaa viesteillä pommittaminen. Onhan se totta, että tuollainen on sairasta ja toisen pompottamista, mutta onko se nyt juuri narsismia, ehkä jotain muuta mielensairautta.
        Heikommat yksilöt tietysti joutuvat kärsimään, kun ei ole kykyä asettaa itselle ja toiselle rajoja, vaan antaa toisten tulla liian liki iholle. Jokaisen oikeus on pitää oma reviiri kunnossa, ei sitä kukaan ulkopuolinen voi tehdä.

        Niin se on narsisteilla sitä pätemistä, mikä päteminen on yksi korvaava käyttäytymisen muoto myös. Se puhelimen kanssa pelaaminen tarkoitan siis.
        Joskus kun suhteemme kaatui ja siitä sitten jotenkin päästiin siihen toiseen asetelmaan että minusta tuli se ensisijainen lähde, niin narsisti-psykopaattini tapasi soittaa joskus keskellä yötä. Minulla työhön lähtö aamulla. Mutta jotenkin vain sain juonesta kiinni niin että vastasin, kuuntelin kun tämä sanoi rakastavansa minua ja vastasin että rakastan ja... Tämä sopi todella hyvin minun sen aikaiseen uneksintaani eikä häirinnyt minua lainkaan, vaan ihan päinvastoin, nukuin samantien uudestaan kun puhelu loppui.
        Sitten kun luovuin lähdeasemastani, laitoin puhelimeen ne kuuluisat kirjaimet ÄV, jos joskus sattuisin olemaan pehmeämmällä tuulella ja sen takia erehtyisin vastaamaan niin siitä sitten muistan.


      • muistaomatrajat
        Niin_se kirjoitti:

        Niin se on narsisteilla sitä pätemistä, mikä päteminen on yksi korvaava käyttäytymisen muoto myös. Se puhelimen kanssa pelaaminen tarkoitan siis.
        Joskus kun suhteemme kaatui ja siitä sitten jotenkin päästiin siihen toiseen asetelmaan että minusta tuli se ensisijainen lähde, niin narsisti-psykopaattini tapasi soittaa joskus keskellä yötä. Minulla työhön lähtö aamulla. Mutta jotenkin vain sain juonesta kiinni niin että vastasin, kuuntelin kun tämä sanoi rakastavansa minua ja vastasin että rakastan ja... Tämä sopi todella hyvin minun sen aikaiseen uneksintaani eikä häirinnyt minua lainkaan, vaan ihan päinvastoin, nukuin samantien uudestaan kun puhelu loppui.
        Sitten kun luovuin lähdeasemastani, laitoin puhelimeen ne kuuluisat kirjaimet ÄV, jos joskus sattuisin olemaan pehmeämmällä tuulella ja sen takia erehtyisin vastaamaan niin siitä sitten muistan.

        Nuo kirjaimet ÄV ovat tuiki tärkeät. Olen itsekin niitä käyttänyt tungettelijoita kohtaan, kun haluan suojata oman reviirini. Niin nämä kekseliäät ostavat uusia prepaidliittymiä, jolloin en siis voi tietää, että tulee tuosta merkitystä numerosta. Ja ompa käynyt niinkin, että on laitettu oma lapsi asialle soittelemaan. Ehkä kuitenkin on kyseessä jokin muu sairaus kuin narsismi?

        Joidenkin häiriintyneiden kanssa onnistuu juuri tuolla tavoin hiukan vedättämällä eli kuuntelee jutut ja myötäilee sopivasti, vaikka sitten kertomalla, että rakastaa. Muistuttaa kovasti sitä tapaa, jota myös uppiniskaisen lapsen kanssa kommunikointiin voi käyttää eli tilanteesta ja asiasta riippuen sopiva myötäily tai kokonaan puheenaiheen vaihtaminen kysymyksellä. Samalla muuten kun vain kuuntelee ja myötäilee aina jotakin sinne väliin, voi tehdä omia töitänsä, nikkaroida vaikka jotain, mutta onhan siinä se riski, että kumpaan keskittyy siihen valitukseen luurissa vai nikkarointiin, Että jos myönteleekin ajatuksissaan hiukan väärään kohtaan ja tuo toinen siellä toisessa päässä ei tietenkään näe, että mitä samalla tapahtuu, kun lähtökohtaisesti sitä aina kuvittelee, että kuuntelija kuuntelee vain yksinomaan ja ainoastaan minua. Siis nyt tuli huima ajatus, voihan sitä vaikka hiplata vaimoa samalla, kun toista kuuntelee.


      • Olen_väh
        muistaomatrajat kirjoitti:

        Nuo kirjaimet ÄV ovat tuiki tärkeät. Olen itsekin niitä käyttänyt tungettelijoita kohtaan, kun haluan suojata oman reviirini. Niin nämä kekseliäät ostavat uusia prepaidliittymiä, jolloin en siis voi tietää, että tulee tuosta merkitystä numerosta. Ja ompa käynyt niinkin, että on laitettu oma lapsi asialle soittelemaan. Ehkä kuitenkin on kyseessä jokin muu sairaus kuin narsismi?

        Joidenkin häiriintyneiden kanssa onnistuu juuri tuolla tavoin hiukan vedättämällä eli kuuntelee jutut ja myötäilee sopivasti, vaikka sitten kertomalla, että rakastaa. Muistuttaa kovasti sitä tapaa, jota myös uppiniskaisen lapsen kanssa kommunikointiin voi käyttää eli tilanteesta ja asiasta riippuen sopiva myötäily tai kokonaan puheenaiheen vaihtaminen kysymyksellä. Samalla muuten kun vain kuuntelee ja myötäilee aina jotakin sinne väliin, voi tehdä omia töitänsä, nikkaroida vaikka jotain, mutta onhan siinä se riski, että kumpaan keskittyy siihen valitukseen luurissa vai nikkarointiin, Että jos myönteleekin ajatuksissaan hiukan väärään kohtaan ja tuo toinen siellä toisessa päässä ei tietenkään näe, että mitä samalla tapahtuu, kun lähtökohtaisesti sitä aina kuvittelee, että kuuntelija kuuntelee vain yksinomaan ja ainoastaan minua. Siis nyt tuli huima ajatus, voihan sitä vaikka hiplata vaimoa samalla, kun toista kuuntelee.

        Olen vähän ihmetellyt miksi minun narsisti-psykopaattini ei minulle prepaidista soita. Mutta nyt tuli vastauskin mieleeni. Kyllähän sen pitää komiata olla kun entiselle ykköselle soittelee, ei sitä prepaidista voi tehdä ;)
        No tuon kanssa ei puheenaihetta voi vaihtaa kun se on päättänyt yrittää tunkea lakanoihini. Se oli se yksi kausi kun se väliin kyseli öisin rakkaudentunteitani ja sanoi itsekin rakastavansa... Kai sen on yöllä helpompi puhua pehmoisia.
        Minun narsisti-psykopaatilleni on täysin tavallista sekstata uusien uhrien kanssa kun entiset soittavat ja yrittävät saada jotain kontaktia...


      • höynäytettykö
        Olen_väh kirjoitti:

        Olen vähän ihmetellyt miksi minun narsisti-psykopaattini ei minulle prepaidista soita. Mutta nyt tuli vastauskin mieleeni. Kyllähän sen pitää komiata olla kun entiselle ykköselle soittelee, ei sitä prepaidista voi tehdä ;)
        No tuon kanssa ei puheenaihetta voi vaihtaa kun se on päättänyt yrittää tunkea lakanoihini. Se oli se yksi kausi kun se väliin kyseli öisin rakkaudentunteitani ja sanoi itsekin rakastavansa... Kai sen on yöllä helpompi puhua pehmoisia.
        Minun narsisti-psykopaatilleni on täysin tavallista sekstata uusien uhrien kanssa kun entiset soittavat ja yrittävät saada jotain kontaktia...

        Kai nautit siitä sekstaamisesta sitten. Se on vähän kuin puhelinkimppaa.


      • Ai_sinä
        höynäytettykö kirjoitti:

        Kai nautit siitä sekstaamisesta sitten. Se on vähän kuin puhelinkimppaa.

        Ai sinä. Vain sinulle voi tulla mieleen jotain noin sairasta.
        Olin alun niin rakastunut, että nautin ihastukseni kohteesta missä tilanteessa tahansa.

        Mutta jos tarkoitit että nautinko siitä, että hän sekosi tapansa mukaan minunkin kanssani ja jatkoi tyypillistä narsistinpelleilyään minunkin jälkeeni niin jätänpä vastaamatta.
        Kunnia minun loukkaamisestani ei kuulu sinulle. Et ole samaa kategoriaa kuin minun narsistini, vaikka narsisti olisitkin. Sinä et koskaan pystyisi siihe, koska et ole ollenkaan minun tyyppiäni. Minusta olet pelkästään läpinäkyvä.


      • Eikä_

        Eikä se todellakaan ole kuin puhelinkimppaa. Sorry jos petyit.
        Erittäin loukkaavaa sitä soittajaa kohtaan. Luuletko sinä että moinen Naista kiinnostaa?


      • Tuostapa

        Tuostapa tuli vielä mieleeni, että ensikerralla kun elämäni suuri rakkaus vastaa puhelimeen aktin aikana, minun on viimeistään siinä kohtaa herättävä ymmärtämään mikä se on... ; Jos en sitä ennen ole vielä vaaleanpunaisessa utumaailmassani sitä hoksannut.


      • pelinaisiako
        Eikä_ kirjoitti:

        Eikä se todellakaan ole kuin puhelinkimppaa. Sorry jos petyit.
        Erittäin loukkaavaa sitä soittajaa kohtaan. Luuletko sinä että moinen Naista kiinnostaa?

        Miksi naiset sitten kilvoittelee saman äijän ympärillä? Ihan peli mielessä ne naisetkin vai?


      • Sinulla
        pelinaisiako kirjoitti:

        Miksi naiset sitten kilvoittelee saman äijän ympärillä? Ihan peli mielessä ne naisetkin vai?

        Sinulla outoja ajatuksia minun mielestäni.
        Koko palsta täynnä kirjoituksia siitä miten narsistit huijaavat uhrinsa uskomaan ihan muuta kuin mitä oikeasti on totta.
        Tadaa! Menee niin.


      • Ja_onko
        pelinaisiako kirjoitti:

        Miksi naiset sitten kilvoittelee saman äijän ympärillä? Ihan peli mielessä ne naisetkin vai?

        Ja onko sinusta jotain eroa siinä, onko kyse miehistä jotka kilvoittelee saman naisen ympärillä tai naisista jotka kilvoittelee saman miehen ympärillä.
        Minun narsisti-psykopaattini antoi minut tavatessaan ymmärtää, että on kypsynyt ja aikuistunut, eronnut muutamaa kuukautta aiemmin. Minä kuulemma olin hänen elämänsä onni ja valo, hän myös kuivaili olevansa yllättynyt ja erittäin onnellinen siitä että minä tulin hänen elämäänsä. Kaikin tavoin teki selväksi, että olin ehdottomasti ainoa.
        Ja puhelimesta kun on tarkoitus tässä ketjussa puhua, niin tietenkin huomasin aika nopeasti, että kaverin puhelin soi tiuhaan tahtiin, milloin kenelläkin naisella mitäkin asiaa... Alkuun en välittänyt, koska ajattelin, että eihän siinä mitään ihmeellistä ollut, että eronnut mies oli sänkyyn mennyt parin kolmenkin naisen kanssa eronsa jälkeen.
        En myöskään ollut hämmästynyt, että joku näistä naisista tuntui kovastikin kaipaavan minun uutta kumppaniani. Näitä paljon kaipaavia naisia oli kaksi... Sitten oli se entinen jonka kanssa sukset olivat oikein kunnolla ristissä. Niille kahdelle kaipaavalle narsistini teki minun ollessani kuulolla selväksi, että suhde näihin naisiin ei enää jatku ja että hän on nyt löytänyt elämänsä naisen...
        Sitten tuli myös joitakin soittoja öisin... pyydettiin hyppäämään taksiin ja tulemaan lakanoiden väliin... Joutui sanomaan oikein kiukkuisesti, että ei tule...
        En tietenkään pitänyt tuosta, mutta ajattelin vain kun kaveri nyt oli vapautunut vanhasta suhteesta, että oli ehtinyt tehdä vaikutusta..
        Minun kannaltani ne muut naiset vaikuttivat kisailijoilta. Sitten tuli myös kuvaan uusia, jotka yrittivät tuttavavuutta.
        Nyt vain mietin, miten rauhallisesti tuohon kaikkeen suhtauduin. Jossain vaiheessa yhden narsistin lähipiirissä elävän entisen sänkykaverin suhteen jouduin alkaa ajatella mitä sen kanssa voisi tehdä, kun tunkeili minusta aivan lapsellisten asioiden kanssa vähän väliä puhelimitse ja vähän muutenkin meidän piiriin, ja sitten myös yksi kauempaa menneisyydestä oleva entinen asuinkumppani pommitti kovin.
        Suhteemme loppuun asti uskoin, että nämä naiset vain jotenkin roikkuivat. Lopun jälkeen olen tajunnut, että tämä mies on täysin kykenemätön katkaisemaan välejään menneisyyteen. Ja kun olen ymmärtänyt narsismin, ymmärrän, että nämä naiset ovat vain jäävuoren huippu ja osa tämän tyypin hovia ja lähteitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe