Naimisiin turvapaikanhakijan kanssa

TarvitsemmeApua

Olen Suomalainen 16 vuotias tyttö. Olen seurustellut 4 kuukautta 25 vuotiaan Irakilaisen turvapaikanhakijan kanssa.

Poikaystäväni on saanut kolmesta turvapaikkapäätöksestä tähän mennessä yhden kielteisen päätöksen. Tämä tapahtui ennen suhteemme alkua. Hän on ollut nyt Suomessa 1 vuoden ja 8 kuukautta.

Hän tuli Suomeen, koska hän oli Sunnimuslimi ja asui Bagdadissa, jossa Šiiamuslimit tappavat Sunnimuslimeja. Hänet pistettiin vankilaan 5 kuukaudeksi, vaikka hän ei ollut tehnyt mitään väärää. Hän vain oli Sunnimuslimi. Hän ei muutenkaan tykännyt olla muslimi, sillä hän ei pitänyt muslimien tavoista, eikä Irakissa ollut hyvä/turvallista elää. Hän vaihtoi uskontonsa Kristinuskoon tultuaan Suomeen.

Poikaystäväni saattaa päästä kohta ammattikouluun opiskelemaan. Hän kävi jo haastattelussa, joka meni kuulemma hyvin. Hänet hyväksyttiin myös Suomen kielen kurssille. Toivon, että hän voisi opiskelun perusteella saada turvapaikan Suomesta.

Hän on ihana mies. Rakastamme toisiamme. Hän käy luonani aina viikonloppuisin, koska asumme kaukana toisistamme. Hän ei asu vastaanottokeskuksessa, vaan hänelle ja hänen ystävälleen on järjestetty asunto, jossa he asuvat.

Haluamme molemmat mennä joskus naimisiin ja saada lapsia. Emme halua/emme tunne sellaista tarvetta, että pitäisi saada olla monien ihmisten kanssa, jotta saisi ns. kokeiluja. Vaikka olen itse nuori ja moni varmasti ajatteleekin, että minä en ainakaan halua olla koko elämääni yhdessä vain tämän miehen kanssa, niin se ei ole totta. Minua harmittaa, että nykyään suhteet ovat todella lyhyitä ja halutaan vain saada näitä kokeiluja. Itse en halua mitään sellaista, eikä halua poikaystävänikään. Ehkä se johtuu nimenomaan siitä, että hän on ulkomaalainen ja Irakissa usein mennään naimisiin ja ollaan koko loppuelämä yhdessä. Itse taas olen puoliksi Iranilainen. Äitini on Suomalainen ja isäni Iranilainen. Ehkä se jotenkin liittyy siihen, mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä.

Poikaystäväni ei ole kanssani, koska haluaisi hyötyä minusta jotenkin. Hän käy kaupassa ja ostaa meille viikonlopuksi ruokaa niillä rahoilla, jotka hänelle annetaan joka kuukausi omaan käyttöön. Hän ei olisi kanssani, jos hän haluaisi hyötyä minusta esim. menemällä kanssani naimisiin, jotta voisi saada turvapaikan perhesiteen perusteella. Tämä ei olisi mahdollista, sillä olen alaikäinen. Jos se olisi hänen tarkoituksensa, hän olisi aikuisen naisen kanssa.

Olen esitellyt hänet perheelleni. Hän tulee todella hyvin toimeen varsinkin äitini kanssa. Äitini on vain huolissaan siitä, että hän ei välttämättä saa turvapaikkaa Suomesta.

Äitini ja minä juttelimme asiasta. Äitini sanoi, että jos poikaystäväni joutuisi lähtemään pois Suomesta, niin jos se voisi mitenkään auttaa asiaa, voisin yrittää saada oikeusministeriöstä poikkeusluvan ja mennä naimisiin poikaystäväni kanssa. En vain sen takia, että hän saisi turvapaikan. Menisimme varmasti muutenkin naimisiin, kun täyttäisin 18 vuotta. Tämän takia en halua, että joituisimme eroamaan toisistamme. Tämä ei siis ollut poikaystäväni ehdotus, sillä hän ei edes tiennyt, että alaikäiselläkin on mahdollisuus mennä naimisiin.

Olisiko mitään mahdollisuutta, että tämä voisi toimia, jos se jäisi viimeiseksi vaihtoehdoksemme? Entä, jos hän ei saa turvapaikkaa Suomesta, vaan yrittää lähteä toiseen valtioon (häntä ei varmaankaan palautettaisi Irakiin, sillä hän vaihtoi uskontonsa, eikä se ole Irakissa hyvä juttu). Jos pysyisimme siitä huolimatta yhdessä, voinko yrittää päästä hänen kanssaan naimisiin, kun olen täyttänyt 18 vuotta, vaikka poikaystäväni olisi toisessa maassa? Voisiko hän siten saada turvapaikan Suomesta perhesiteen perusteella? Voiko se auttaa asiaa, että tarkoituksenamme olisi mennä naimisiin, kun täytän 18 vuotta, vaikka seurustelukumppania ei lasketa perheenjäseksi? Emme menisi naimisiin vain sen takia, että hän saisi turvapaikan Suomesta, vaan sen takia, että rakastamme toisiamme.

23

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EpäpyhäLiitto

      Olet tekemässä suuren virheen. Älä koskaan luota onnen onkijoihin, siis älä luota yhtään !!
      Lisäksi tiedätkö, että olet vääräuskoien, siis koiraakin alempi uhri muslimille? Vai eikö tätä kerrottu koulun suvaitsevaisuus naivius kasvatuksessa !!??
      Olet siis aina alempaa rotua pyhälle muslimi miehelle ! jalkavaiimo... joista voi hyötyä...

      • RealityCheckNow

        Olen samaa mieltä, että avioliitto olisi suuri virhe. Vaikka mies saisikin turvapaikan niin loppuelämä olisi silti todella vaikeaa. Todennäköisesti se tarkottaisi yhteiskunnan elätin kanssa asumista, ellei jotain aivan poikkeuksellista tapahdu. Ja yhteiskunnan tukia tullaan lisäksi pienentämään tulevina vuosina (sillä velkarahaa ei saa loputtomiin) ja todella tiukoilla joudut pärjäämään elämäsi. Sitä ei nuorena vielä tajua, mutta vanhempana sitten kaduttaa.


      • iofjvm
        RealityCheckNow kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että avioliitto olisi suuri virhe. Vaikka mies saisikin turvapaikan niin loppuelämä olisi silti todella vaikeaa. Todennäköisesti se tarkottaisi yhteiskunnan elätin kanssa asumista, ellei jotain aivan poikkeuksellista tapahdu. Ja yhteiskunnan tukia tullaan lisäksi pienentämään tulevina vuosina (sillä velkarahaa ei saa loputtomiin) ja todella tiukoilla joudut pärjäämään elämäsi. Sitä ei nuorena vielä tajua, mutta vanhempana sitten kaduttaa.

        Tosi urpo vastaaja. Mieshän haluaa opiskella ja mennä myöhemmin töihin. Se on kumma stereotypia, että ulkomaalaiset olisivat loputtomiin elättejä. Niin pienellä avustuksella ei kukaan halua olla pitkään, vaan kyllä ne haluaa töihin, mistä saa parempaa liksaa.


      • RealityCheckNow

        Totta kai se on hyvä jos sanoo haluavansa opiskelemaan ja vielä parempi jos todellakin pääsee opiskelemaan. Mutta se on eria asia että löytäisi työtä myöhemmin. Valitettavasti suomalaisillakin on nykyään vaikeuksia löytää töitä ja he sentään osaavat kielen ja ovat käyneet koulutkin.

        Et näköjään huomannut että sanoin "todennäköisesti" yhteiskunnan elätin kanssa. En siis tarkoittanut että asia on varmuudella näin, mutta tilastojen mukaan kansallisuuksista on nimenomaan irakilaisten joukossa eniten työttömiä Suomessa. Joka tapauksessa vaikeaa tulee olemaan tyttöparalla.


    • Brush-Uncle

      Tämä on ehkä väärä palsta keskustella monikulttuurisista suhteista. Tämä on maahanmuuton vastustamispalsta. Mutta yritän hiukan selvittää. Sinulla menee sekaisin turvapaikka ja oleskelulupa. Opiskelupaikan perusteella voi saada oleskeluluvan. Ensin vuodeksi, sitten jatkolupa olikohan se 4 vuodeksi. perhesiteen perusteella myös voi saada oleskeluluvan. Poikaystäväsi voi valittaa kieleisestä turvapaikkapäätöksestä. Saisi sitten olla maassa sen aikaa, kunnes päätös tulee. Hyvällä onnella voisi tulla turvapaikkaoikeus. Mutta jos hän pääsee opiskelemaan, niin hän voi saada sen perusteella myös oleskeluluvan. Toivottavasti joku toinen voisi neuvoa lisää.

    • Domstolen

      Poikaystävä, ns, pääsee lusimaan alaikäiseen sekaantumisesta. Lisäksi 16 vuotia ei voi mennä naimisiin, pitää olla 18 täyttänyt. Kuka sinut käryttäisi, tuomo-istuin odottaa innostuneesto, jahka poliisi saa kuulustelut valmiiksi ja syyttäjä nostaa syytteen.

      • miettikää-mitä-vastaatte

        16 vuotiasta saa panna lain mukaan. Ei ole alaikäinen, eikä joudu linnaan.


    • Aimokenonen

      Mitä mahdat tarkoittaa tuolla, että on saanut kolmesta turvapaikkapäätöksestä yhden kielteisen?? Jos maahanmuuttovirasto on päättänyt antaa kielteisen ,niin se pysyy jos tilanne ei ole mitenkään muuttunut. Hallinto- oikeus ei myönnä oleskelulupia vaan palauttaa asian aina takaisin samoille tarkastajille ,vaikka hakisitte millä perusteella tahansa uudestaan oleskelulupaa. Jatkolupaa uusitaan vuodeksi kerrallaan siihen neljään vuoteen saakka, jonka jälkeen voi saada pysyvän.

    • olet-vielä-raakile

      16v kakaran paikka on koulussa, ei aviossa! Missähän vanhempasi ovat, siis ne suomalaiset vanhemmat? Istuvatko kapakassa ja ovatko selvinpäin jotta osaisivat ohjata kakaransa oikeaan suuntaan tuon ikäisenä?

    • Tällasia nää sitten on..

    • OletNaiiviLapsi

      16 vuotias kuvittelee usein tietävänsä paremmin asiat, kuin vanhempansa ja muutenkin on vielä niin naiivi ja muka varma asioista, mutta tosiasiassa ajattelet jo 10 vuoden päästä asioista ihan eri lailla. Huvittuneena ja ehkä jopa nolona tulet muistelemaan lapsuuden ajatuksiasi mitä vanhemmaksi elät.
      Juuri tuon takia ihmiset nykyään paljon eroavat, että käyttäytyvät, kuten sinä. On kiire naimisiin, vaikka suhde on aivan alkutekijöissään. Nuoret sinkoilee muutenkin, kuin tuuliviirit suuntaan ja toiseen.

    • onnesietoletyttäreni

      Ilmeisesti äitisi haluaa päästä sinusta eroon pian,koska on noin ymmärtäväinen.,Mutta jokainen tekee omat virheensä,ja oppii kantapääm kautta.Minkä onnen luulet saavuttavasi kun pääset naimisiin miehen kanssa josta et todellisuudessa tiedä mitään muuta kuin sen mitä hän sinulle kertoo?Siis valehtelee.Luultavasti on naimisissa ja pitää nuoren naisen kustannuksella hauskaa,nuoret tytöt kelpaa aina.Kun hän jättää sinut kun hänet muka palautetaan,etsit uuden turvapaikanhakijan,niihin kuuluu jäävän koukkuun,eikä heidän jälkeen enää suomalaiset kelpaa,ovat niin kovia miehiä naimaan,monta kertaa päivässä pitää saada.Sitten sinusta tulee hylkiö,etkä kelpaa enää kellekkään,alkaa mielenterveys reistailla,alapää kukkia...ja lapsiakin alkaa pyöriä jaloissa,mustai kikkarapäitä,vailla isää.Onneksi Suomen valtio elättää.

    • PyhätMiehetTuristeina

      Lähi idän vankiloista ja kaduilta tänne paenneiden, ja afrikan vankiloista ja kaduilta tänne ilmaiseen elätykseen ja lomille tulleiden turistien taustoja et tiedä koskaan.
      Lisäksi on paljon mullahien ja imaamien tänne lähettämiä uskonpuhdistajia ja muita väkivalta soluja.....
      Ne koijjarit puhuu 10 kaunista ja 11 hyvää, mutta jättävät kertomatta ketä ovat. Tyypillisiä vankeja ja ala maailman setiä, ja pakko uskon lähettiläitä. Ja Monella jo pyhät puhtaat omat perheet kotimaissa.!!
      Esim. Suomi nainen on vain vääräuskoinen typerä uhri, jota hyödynnetään.
      Esim. Netissä on hyödyntämis ohjeet suomi naisten varalle ja suomen sosiaaliturvan varalle !!
      Se kaikki peli ja vedätys on siis ammatillista toimintaa !!
      ( vrt. esim. ammattimaiset, hieman toisella tavoin toimivat ns. nigerialais kirjeet..).
      Olen asunut näissä eri maissa, ja tiedän pelin hengen ja uskonnon hengen... Se on Julmaa ja ikävää todellisuutta. Mutta se vallitseva todellisuus vain pitää tietää ja ottaa tarkoin huomioon ! Niin ei joudu vedätetyksi.

    • hukattuelämäjo

      Mielisairaus ei katso ikää

    • Raaka-_-Watson

      Siis tämä PyhätMiehetTuristeina on täysin kahjo. Yksikään sana viestissä ei ole totta. Täyttä fiktiota kaikki.

      • Koet.Kovia

        Kyllä noissa perää on.
        Fidel Castro oli mm. antanut maastamuuttolupia monelle vangeille.
        USA:sta oli valiteltu, kuinka kauheaa Kuubassa on, kuten esim. ei saa passeja ulkomaille menoa varten. Castro oli sitten antanut lupia juuri rikollisille ja USA sai tietysti kärsiä noista.
        Samaa keinoa on käyttänyt joku muukin, muistaakseni juuri jonkun arabimaan johtaja.
        ISIS haluaa levittäytyä Eurooppaan, ei saa olla niin helvvettin sinisilmäinen!
        Todellinen, perinteinen islamilainen ei todellakaan kunnioita valkoisen, eurooppalaisen vapautta ja tapoja. Koiran asemaan joutuminen on täysin mahdollista länsimaiselle naiselle, jota herra(t) ovat jo Suomessa monesti koetelleet, eli Kovia Kokeneelle kevytkenkäiselle...


    • Varovaisuutta

      Jos 25-vuotias mies seurustelee 16-vuotiaan kanssa, tarkoittaa se mieltymystä pieniin tyttöihin. Luulen, että kun sinulle karttuu ikää ja lapsia, jäät sitten yksin, kun miehen täytyy taas löytää nuorempi vaimo itselleen.

      Neljä kuukautta on äärimmäisen lyhyt seurusteluaika. Ei siinä vaiheessa normaalisti vielä puhuta naimisiinmenosta.

      Aikuinen mies kantaa itse vastuun oleskeluluvastaan. Jos hänen tarinansa on totta, hän saa turvapaikan. Jos hän valehtelee, niin ei käy.

      Käykö mies kirkossa sunnuntaisin? Lukeeko Raamattua? Kävikö siis rippikoulun ja tuli kastetuksi kristinuskoon? Saksassa olivat keksineet, että kääntymällä kristityksi, voi saada turvapaikan. Pian oli kirkon edessä jono. Samat miehet kuitenkin jakoivat islamin harjoittamista. Koraanissa kun lukeekin, että vääräuskoisille saa valehdella.

      Sunnimualimit eivät ole mikään sääliä kaipaava joukko, vaan mm. ISIS on sunnien ryhmittymä.

      Jos mies rakastaa sinua, hän voi odottaa naimisiinmenoa esim. neljä vuotta, jotta olet edes 20-vuotias. Äläkä missään nimessä hanki lapsia hänen kanssaan ennen kuin olet saanut opiskelut hoidettua. Miehesi kulttuurissa hänen ei pidä paljoa lapsia hoitaa.

      Lue naisen asemasta Irakissa ja kysy mieheltä, miten hän asiat näkee. Kysy myös uskonnosta suoraan. Jos mies ei pysty puhumaan asioista tai yrittää välttää keskusteluja esim. pussailemalla, jää kaksi vaihtoehtoa: hän salaa jotain tai ei pidö sinua vakavan keskustelun arvoisena.

    • Suomenkielinen

      Mene takaisin kouluun opettelemaan suomen kieltä, voit sitten opettaa "tulevaa miestäsi" suomen kielen saloihin. Tällä hetkellä kirjoituksesi on täynnä kielioppivirheitä

    • kifhushfuus

      Älä missään tapauksessa mene samalle soppakupille muslimin kanssa.
      Täällä on naapuristossa "hyviä" esimerkkejä, mitä siitä seuraa, kun saavat oleskeluluvan.
      Heti ilmestyy näytämölle tämän oikea vaimo, joskus vaimot ja sitten vielä koko suku. Sitten uusi vaimo saa kuulla, ettei ole oikea muslimi ja joutuu syrjinnän kohteeksi, tavallisesti hylätään kokonaan.

    • adhddd
    • vaaran_paikka

      Tiedän kaksi tapausta jossa ulkomaalainen oli niin pataa kaikkien kanssa. Häitä tanssittiin. Sitten muutama vuosi myöhemmin lähtivät äijät molemissa tapauksissa omille teilleen.

    • Tuijjjaa

      Olen iloinen puolestasi. Olet samoin ajatteleva ihminen kuin minä. Mukava että olet löytänyt reilun kivan miehen. Sydämestäni sanon että menkää naimisiin!

      • Tuijjjaa

        Ja lisäksi vaikutat tosi järkevältä ikäiseksesi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe