Mummona mekossa ?

Kesäinen_Mekkotyttö

Hej !
Olen 56 vuotias hartaasti ikäni valtakunnan salilla käynyt mies. Nyt olen kuitenkin vuosien vieriessä kuitenkin alkanut kipuilemaan ja epäilemään uskoani ja sen mukana tuomia elämän rajoitteita. Jo nuorena murrosikäisenä huomasin kiintymykseni naiselliseen pukeutumiseen ja käyttäytymiseen. Alon vaivihkaa kotona vanhempien ja sisarusten ollessa poissa sovittaa päälleni äitini siskojeni hameita ja pitkähiaisia paitoja. Rohkeuteni kasvaessa aloin kokeila myös heidän paksuja sukkahousujaan ja pitkävartisia nahkasaappaitaan.

Olin niin tavattoman onnellinen ja helpottunut viimein uskaltaessani myöntää ainakin itselleni olevani suuntautunut transseksuaalisuuteen. Tai silloin ja siihen aikaan ei tosin tällaisesta termistä oltu meilläpäin lähiössä kuultukkaan. Mutta sattumalta seuraavan kesänä lomamatkalla perheeni kanssa setieni luona Tukholman seudulla tuli tämä termi ensi kertaa minulle sattumalta tietoon. Myöhemmin kotona salaa kirjastossa lukemani perusteella ymmärsin olevani transmies. Elikkä Tieto auttoi minua suuresti tämän asian pohdiskelun päätökseen saamisessa.
Tästä rohkaistuneena päätin kertoa äidilleni tapahtuneista asioista. Hän kertoi isälleni ja siitäkö se kauhistus elämässäni sitten vasta alkoikin. Isä kiikutti minut heti vanhemmiston eteen arvioitavaksi ja tuomittavaksi. Jopa pitkälle iltaan jatkuneiden voimallisten ja ahdistavien kysymysten ja kuulustelun jälkeen tulikin sitten elämääni ikävällä tavalla väärään suuntaan ohjannut ratkaisu.
Minun tuli heti lopettaa naisten asujen pito ja naisellinen käyttäytyminen. Elikkä painaa suuntautumiseni ikuisiksi ajoiksi piiloon itseltäni ja varsinkin muilta seurakuntalaisilta. Elää elämääni hiljaisuudessa poikamiehenä jolle ei edes vaimoa omien joukosta suotaisi, jotta moinen kauhistus ei pääsisi enään julki ja valloilleen vahingossakaan.

Nyt en jaksa enään elää vastoin sitä mitä todella olen. Olen jo vuosia täällä poikamieskodin rauhassa pitänyt itselleni hemmotteluiltoja pukeutumalla ja meikkaamalla itseni naiseksi. Voi jospa nämä nykyiset vanhemmistot tietäisivät minkälainen "puumatyttö" minusta viimevuosina on kasvanut ja kuoriutunut ulos. Mutta kun eivät tiedä eivätkä varmaan vieläkään ymmärrä luonnon monimuotoisuutta ja sen kaikkia sateenkaaren värejä.

Niin juuri. Minulla on kotona internetti ja olen sieltä löytänyt ihan toisenlaisen elävän maailman mitä jehovien viralliset sivut postaavat. Ja tasan tarkkaan katson kaikkea muutakin kuin "sallittuja sivuja".
En ole enään uskossa ja on vaan päivien kysymys milloin ilmoitan tämän muille ja eroan. Elikkä en enään antaudu kuten termi kuuluu.
Haluan pukeutua avoimesti kesäiseen kukkamekkoon farkkutakilla ja korkokenkiin punaisiin kopiseviin. Meikata itseni naiselliseksi pitkän vaalean peruukkini lookin täydentäessä. Kyllä tänne Helsingin kesäkuvaan yksi uusi tyttöilevä tyttö sekaan sopii.-)
Vai mitä !

18

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KasKummajaista

      Minä synnyin itsenäisenä, itsepäisenä uhma apunani pitääkseni oikeutenani olla itseni.
      Isän poissaollessa kotoa sain vanhimpana lapsena ottaa suuren vastuun sisarusten parissa.
      Se vahvisti miehisiä johtajaominaisuuksiani, varsinkin kun äitini nojautui minuun tukenaan.
      Tunnen olleeni lapsesta asti enemmän "ihminen" kuin "nainen".

      Jokainen nainen joutuu nyky-yhteiskunnassa harjoittamaan kaikkia ominaisuuksiaan.
      Miehet etsivät itselleen usein uuden mamin, joka heitä passaa ja paapottaa.
      Ihmekös, jos miehet tuntevat olevansa "naisia" passiivisine odotuksineeen.

      Minulle on kauneudenhoito ollut aina myös terveydenhoitoa.
      Veljilläni on ollut iho ja hiukset samoin kuin minullakin.
      Tänäkin päivänä lähetän heille hoitoaineita hyvinvoinnin kohentamiseen.
      Miehet ovat vallanneet SPA:t kohta enenemmän kuin naiset.

      Mutta mikä saa miehet nykyisin käyttäytymään feminiinisesti?
      Ääni ja eleet ovat monille luonnostaan naisellisia, piipittäviä, pehmeitä.
      Sellaista ei hankita harjoittelemalla.
      Pelkään hormonien tulleen pois tasapainosta kaiken kemiallisen myrkytyksen jälkeen.
      Miehet tuntuvat myös pettyneen yhteiskunnan heille asettamiin vaatimuksiin.

      Tuleeko olosi helpommaksi, kun siirryt hunssaavista hunssattaviin?

      • Kesäinen_Mekkotyttö

        Tavallaan nyt hieman asian sivusta meni kommenttisi. Tarkoitin sitä kohtaa murrosikäisenä jossa minulla olisi vapaassa maailmassa ollut parempi valinnan mahdollisuus. Siis jehovan todistajien ulkopuolella olevasa vapaassa maailmassa.

        Minun ei olisi ollut koko elämääni täytynyt elää toisten vanhojen miesten totuuskomission määrittelemän ja määräämän kohtalon mukaan vaan. Olisin voinut valita oman polkuni transmiehenä. Siinä kokisin olevani eräänlainen uskonnon uhri. Antauduin vanhemmiston päätökseen ja aloin elää "harrasta uskovaista" elämää kokoajan kuolemaan peläten ja siihen valmistautuen.

        Kysymyksessähän ei ole mikään minkään kemikaalin tai muun ulkopuolisen vaikuttimen aiheuttama sukupuoli-identiteetti. Vaan kyllä se lähtee sieltä ihmisen omasta tuntemuksesta ja kokemuksesta minkälainen hän on. Yleensä juuri siinä murrosiän kohdalla ellei jopa aikaisemminkin.

        Mutta nyt on uusi aamu auennut minullekkin sillä eilen illalla otin yhteyttä paikallis vanhemmistoon ja annoin heille kirjallisen (asianajan todistajana avustamana) jehovista eroamisilmoitukseni henkilökohtaisesti salille tiedoksi. Seuraava vaihe on varmistaa henkikirjoittajalta väestörekisterimerkintäni päivittäminen.
        Ainoa mikä tässä prosessissa on aikuisiällä harmittanut on ne kaikki vuodet ja vuosikymmenet joina olisin voinut elää elävää elämää todellisena itsenäni. Jos muilla on tällaisia tutemuksia ja tarpeita niin ei muuta kuin rohkeasti valitseman se oma elämän polku.

        Se on kyllä selvää että, jehovista erotessa sitä tulee muille jehoville näkymättömäksi elikkä he alkavat karttamaan ko. henkilöä. Juuri niin tulee minullekkin käymään. Mutta kyllä sitä voi elämässään verkostoitua uudelleen ja etsiä uusia ystäviä, kun sukulaisuus suhteet nyt sitten menevät vääjäämättä poikki. Vaikka olenhan minä ollut perheeni mustalammas ja siellä seinän vierustalla aina muutenkin, että menköön.

        Noin muuten aion jatkaa elämääni omana itsenäni (tyttöilevänä) uudessa seurassa ja harrastuspiirissä enkä alkaa kenenkään hunssattavaksi tai ketään hunssaavaksi.-)
        Eiks vaan !


      • KasKummajaista
        Kesäinen_Mekkotyttö kirjoitti:

        Tavallaan nyt hieman asian sivusta meni kommenttisi. Tarkoitin sitä kohtaa murrosikäisenä jossa minulla olisi vapaassa maailmassa ollut parempi valinnan mahdollisuus. Siis jehovan todistajien ulkopuolella olevasa vapaassa maailmassa.

        Minun ei olisi ollut koko elämääni täytynyt elää toisten vanhojen miesten totuuskomission määrittelemän ja määräämän kohtalon mukaan vaan. Olisin voinut valita oman polkuni transmiehenä. Siinä kokisin olevani eräänlainen uskonnon uhri. Antauduin vanhemmiston päätökseen ja aloin elää "harrasta uskovaista" elämää kokoajan kuolemaan peläten ja siihen valmistautuen.

        Kysymyksessähän ei ole mikään minkään kemikaalin tai muun ulkopuolisen vaikuttimen aiheuttama sukupuoli-identiteetti. Vaan kyllä se lähtee sieltä ihmisen omasta tuntemuksesta ja kokemuksesta minkälainen hän on. Yleensä juuri siinä murrosiän kohdalla ellei jopa aikaisemminkin.

        Mutta nyt on uusi aamu auennut minullekkin sillä eilen illalla otin yhteyttä paikallis vanhemmistoon ja annoin heille kirjallisen (asianajan todistajana avustamana) jehovista eroamisilmoitukseni henkilökohtaisesti salille tiedoksi. Seuraava vaihe on varmistaa henkikirjoittajalta väestörekisterimerkintäni päivittäminen.
        Ainoa mikä tässä prosessissa on aikuisiällä harmittanut on ne kaikki vuodet ja vuosikymmenet joina olisin voinut elää elävää elämää todellisena itsenäni. Jos muilla on tällaisia tutemuksia ja tarpeita niin ei muuta kuin rohkeasti valitseman se oma elämän polku.

        Se on kyllä selvää että, jehovista erotessa sitä tulee muille jehoville näkymättömäksi elikkä he alkavat karttamaan ko. henkilöä. Juuri niin tulee minullekkin käymään. Mutta kyllä sitä voi elämässään verkostoitua uudelleen ja etsiä uusia ystäviä, kun sukulaisuus suhteet nyt sitten menevät vääjäämättä poikki. Vaikka olenhan minä ollut perheeni mustalammas ja siellä seinän vierustalla aina muutenkin, että menköön.

        Noin muuten aion jatkaa elämääni omana itsenäni (tyttöilevänä) uudessa seurassa ja harrastuspiirissä enkä alkaa kenenkään hunssattavaksi tai ketään hunssaavaksi.-)
        Eiks vaan !

        Minäkin haluan Aina "mieleisiäni, myönteleviä" vastauksia.
        Siksi kirjoitan ne itse, vaikka päiväkirjaan, mutta en vaadi tuntemattomilta.

        Selvitin oman kokemukseni ja näkemykseni, muita perusteita ei ole.
        Yritän karsia kaikkia kemikaaleja, jotka vaikuttavat hormoneihin.
        Minulla ei ole lääketieteellistä koulutusta.

        On selvää, että sinulla on oieus ja vastuu tehdä itse ratkaisusi.
        Mutta niin myös toisilla, joilta haluat vapauden valita itse, riistää.
        Vai eikö toisilla ole oikeutta valita mieleistään ystäväpiiriään?

        Poliittisilla puolueilla on omat sääntönsä joita jäsenten on noudatettava.
        Miten ihmiset voivat vaatia, että jossain uskonnollisessa ryhmässä pitäisi elää ilman sääntöjä tai jokaisen mielen mukaan? Sinulla on runsaasti valinnanvaraa.
        Voit nykyisin hakeutua kirkkoon kuin kirkkoon ja varmasti vaikka saarnata hame päällä, korkokengät jalassa ja feminiinisesti visertäen.
        Mutta et voi pakottaa toisia tuntemaan itseään luonteviksi seurassasi.

        Nykyisin kuuluisuudet vaihtavat sukupuoltaan miehestä naiseen.
        Jotkut haluavat jopa synnyttää lapsen. Erinomaista lääkrien materiaalia.
        Mutta sevoi johtua paineista ja olosuhteista, joita eivä kestä.
        Moni on myös halunnut tyytymättömänä muuttaa takaisin entiseen .


      • Vasemmalta_kajahtaa

        Just.
        Ulos ja äkkiä niistä tunkkaisista vanhojen Metusalemien hallinnoimista lahkoista. Saa sitten pitää sellaisii gledjui, ketjui ja fledaa ku ite tykkää.
        Siis mitähän ihmettä nuo jehovamuijatkin ihan aikuisten oikeasti tuumii niistä mummomekoistaan ?
        Poliittisissa puolueissa säännöt tarkoittavat yleensä demokraattista järjestäytymistä elikkä niitä kokouksia ja niissä tehtäviä päätöksiä. Pukeutuminen oma ajattelu ja elämä on vapaata eikä minkään metusalemiporukan päättämää.


      • KasKummia
        Vasemmalta_kajahtaa kirjoitti:

        Just.
        Ulos ja äkkiä niistä tunkkaisista vanhojen Metusalemien hallinnoimista lahkoista. Saa sitten pitää sellaisii gledjui, ketjui ja fledaa ku ite tykkää.
        Siis mitähän ihmettä nuo jehovamuijatkin ihan aikuisten oikeasti tuumii niistä mummomekoistaan ?
        Poliittisissa puolueissa säännöt tarkoittavat yleensä demokraattista järjestäytymistä elikkä niitä kokouksia ja niissä tehtäviä päätöksiä. Pukeutuminen oma ajattelu ja elämä on vapaata eikä minkään metusalemiporukan päättämää.

        Minä puolestani ihmettelen ministerien yhtenäistä pukeutumista.
        Kuuluvatpa he mihin puolueeseen tahansa.
        Myös naiset pukeutuvat tiukasti takkipukuun miesten pukumallia noudattaen.
        Poikkeuksia löytyy välillä, mutta ovat silmätikkuna erottuessaan.
        Miesten hiukset ovat myös lyhyet ja välttävät viimeisiä muotivirtauksia.
        Naisilla taas vanhanaikaista, permanentattua, värjättyä hössöä.
        En puhu nyt viihdemaailmasta, jossa täytyy mennä yli rajojen.
        Eikä hallituksessakaan niitä nuoria paljonkaan näy.
        Hekin ovat vanhusten "ohjauksessa ja kurissa", jos haluavat edistyä.
        Kirkoissa tosin on äärirajasta toiseen ja ylittäen.
        Tai tullaan rääsyissä, köyhiä kun ollaan.
        Käy sääliksi, kun katsoo väkeä, joka kokoontuu etsimään helpotusta arkielämän paineille. Pelko saa ihmiset etsimään Jumalalta suojaa.
        Ihmisiltä sitä ei saa, vaan väkivalta, terrori lisääntyy...
        On kovaa olla ihminen - sääliksi käy...


      • Larsleavis_rules

        Taas tavallaan vastasit asian vierestä.
        Mutta se lienee jehovan ainoa mahdollinen annettu ajatuskulku. Pyörittää lausetta ilman omaa ajatusta .

        Pling plong !
        - No mitä ?
        -Kun on niitä maanjäristyksiäkin.
        -Missä ?
        -No siellä maailmalla. Voitaisiinko tulla sisään puhumaan niistä ?
        -Mistä ?
        -No niistä kauheista terrori-iskuista.
        -Missä ?
        -No siellä televiisiossa näytetään kauheita maanjäristyksiä.
        -Ei meillä lestadiolaisilla ole televiissiota.
        -Anteeksi on tullut nyt kauhea väärinkäsitys.
        -Niin. On se kovaa olla jehova - sääliksi käy...

        Miksi jumala ei tukista kaljua syntistä jehovaa ?

        Pyöritäppä mummohame tuosta jotakin.-)


      • KasKummia
        Larsleavis_rules kirjoitti:

        Taas tavallaan vastasit asian vierestä.
        Mutta se lienee jehovan ainoa mahdollinen annettu ajatuskulku. Pyörittää lausetta ilman omaa ajatusta .

        Pling plong !
        - No mitä ?
        -Kun on niitä maanjäristyksiäkin.
        -Missä ?
        -No siellä maailmalla. Voitaisiinko tulla sisään puhumaan niistä ?
        -Mistä ?
        -No niistä kauheista terrori-iskuista.
        -Missä ?
        -No siellä televiisiossa näytetään kauheita maanjäristyksiä.
        -Ei meillä lestadiolaisilla ole televiissiota.
        -Anteeksi on tullut nyt kauhea väärinkäsitys.
        -Niin. On se kovaa olla jehova - sääliksi käy...

        Miksi jumala ei tukista kaljua syntistä jehovaa ?

        Pyöritäppä mummohame tuosta jotakin.-)

        Sinulta tuli vastaus aloittajan asiaan!
        Minun on vain vaikeaa nähdä sitä.
        Näen vain toisen kommentoijan mollaamista, kiukussasi.


      • Upsider

        Eei !
        Ihan naurattaa pyöreäpäisen jehovan pyöreäpäisyys.

        Pling plong !
        - No mitä ?
        - Kauheita silmänpakoja on syntisen vapaamielisen naisen nailonsukkahousuissa.
        - Missä ?
        - No siellä kaupungin keskustan terasseilla.
        - Missä terassilla ?
        - Saataisko tulla sisään niistä kertomaan missä kun nämä villasukkahousut ja mummomekot on niin kuumat kesällä ?
        - Miksi ette tytöt laita nailonsukkahousuja, kevyempää kenkää ja kesähametta kesällä ?
        - No kun me ollaan jehovia.
        - Tässä on nyt kyllä tullut teille joku hirveä väärinkäsitys. Kyllähän minä sisään päästän
        mutta vaan minihameisia ja kevytkenkäisiä terassin naisia. Millä terassilla ne muijat oli ?
        - Siinä Kaivarilla.
        - Oookkei ! Kiitti kun kävitte briiffaan. Lähenkin tästä parille.-)


    • RealMan1967

      Häpeä!

      Eiköhän ole aika vaihtaa kuppikuntaa. Kuten Finnairin kapteeni sanoi homosteleville stuerteille, housut jalkaa ja SASiin.

      Ilmoita erosta ja painu Veljesseuraan määkimään, sieltä saat ymmärrystä ja tukea. Sinne "itsensä löytäneiden" joukkoon mahtuu kaltaisesi sekoilija.

      • meinaspissapäästä

        Paras juttu ikinä!


    • hjirfjf

      Mistä tiedämme kuinka moni jt-sisar on oikeasti mies. Koska mekkoja ja ylinaisellisuutta suositaan ja korostetaan tuossa uskonnossa niin se vetää varmasti puoleensa erilaisia "mekkotyttöjä" tyttöilemään.

      • Kauheenkauheeta

        Pedofiilien suojelu viranomaisten puuttumista vastaan ja lasten itsensä syyllistäminen esimerkiksi sanomalla että Jehova ei tykkää, koska et pysty esittämään kahden aikuisen todistajanlausuntoa asiasta, , - on kyllä pahempaa kuin "mekkoaikuiset".

        Lahkomeininki se toki tuo mekkoaikuisia, vaikka vartiotornin tarkoitus on että uhrilapsista tulisi esimerkillisä vartiotornikaupustelijoita, muuta sijaa heille ei olisi, se opetettaisiin ainoaksi pätemismuodoksi.


      • KasKummia
        Kauheenkauheeta kirjoitti:

        Pedofiilien suojelu viranomaisten puuttumista vastaan ja lasten itsensä syyllistäminen esimerkiksi sanomalla että Jehova ei tykkää, koska et pysty esittämään kahden aikuisen todistajanlausuntoa asiasta, , - on kyllä pahempaa kuin "mekkoaikuiset".

        Lahkomeininki se toki tuo mekkoaikuisia, vaikka vartiotornin tarkoitus on että uhrilapsista tulisi esimerkillisä vartiotornikaupustelijoita, muuta sijaa heille ei olisi, se opetettaisiin ainoaksi pätemismuodoksi.

        Montako pedofiiliä papit ovat tuominneet ja erottaneet kirkoista?
        Katolisessa heitä suojellaan ja muu kirkkoväki kai maksaa itselleen synninpäästön. Kuin jossain porttolassa, samoin kirkonisät hoitelevat "liiketoimiaan" - ovat aina hoitaneet.
        Rehellisiä kun olette, niin siivotkaa ensin "kotikrkossanne".
        Poliisit saavat lain nimessä ja varjolla mitä vain mistä haluavat tai joutuu syytteeseen virkavallan vastustamisesta. Täpää olla kaksi jätkää kimpussa.
        Siitä ihanasta paratiisista ja niistä ystävistä sitä kerran paettiin.
        Pitäisikö palata moraalittomuudesta suurempaan moraalittomuuteen?


      • NiinKummaa

        Tarkoitat, että olet lapseton ja todistajakoulutuksen saaneena, vartiotornin lukeneena et välitä toisten, todistajienkaan lapsista ?


      • KasKummia
        NiinKummaa kirjoitti:

        Tarkoitat, että olet lapseton ja todistajakoulutuksen saaneena, vartiotornin lukeneena et välitä toisten, todistajienkaan lapsista ?

        Oletko käynyt kauhistumassa ja lohduttamassa foorumin muita
        kristillisissä yhteisöissä pedofiilian uhriksi joutuneita. Et ole tainnut.
        Sinua ei niinkään kiinnosta haavoitetut lapset, vaan vihamielinen inhosi Jehovan todistajia kohtaan. Se saa sinut toimimaan.


      • Majatsukka

        KasKummia 24.5.2017 13:34

        " vaan vihamielinen inhosi Jehovan todistajia kohtaan"

        1. Jehovantodistajat ovat viattomia ja vartiotornin harhaanjohtamia, he esim. uskovat kieltoa tulla tällekin foorumille, ja täällä on siten vain lahkon mainosvaltuutettuja.

        2. Vartiotornin taktiikka on ollut ja on, että kritiikki sanotaan vihaksi.
        Yleensä tästä jatketaan, että se on ennustettu ja todistaa vartiotornin olevan oikeassa.
        Mutta asia on päinvastoin. tuohon lahkon lapsipedofilian kohtaloon sopii
        Matt. 12:33: hedelmästä puu tunnetaan

        3. Vartiotornin toimituskunnan sanoo Raamattu vääräksi profeetaksi: 5 Moos 18:20-22


    • KasKummia

      "Niin kummaa" ei ollut tippaakaan kiinnostunut minun hengellisestä hyvinvoinnistani. Se oli pikka ja iva, mikä huokui hänen sanoistaaan.
      Eikä hän ole kiinnostunut pedofiilien uhreista.
      He ovat hänelle välikappale tuomita omahyväisenä.
      Muutoin hän osallistuisi järjestöihin, joita on tänään monia auttamassa.
      Voit googlata niitä, niin löydät mieleisesi monista. Hyvää tietoutta.

      • Kyynelenkäänvertaa

        Entä se itkevä lapsi, joka syyllistetään lahkossa: jehova ei tykkää, kun sinulla ei ole kahta aikuista silminnäkijätodistajaa. nyt sinun täytyy viedä entistä tarkempaan jäätelörahat lahjalaatikkoon, sekä pyytää päästä kenen tahansa ja kaikkien todistajien mukaan jakamaan vrtiotorneja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe