Media siirtänyt kansan ohjaamisen jo eteenpäin

Homoavioliitot on medialle jo menneen talven lumia ja huomio on kiinnitetty jo seuraaviin askeliin, media ohjailee kansaa jo hyväksymään askelta pidemmälle meneviä versioita.

"11.5 Enbuske, Veitola & Salminen -ohjelmassa Polyamoriaa suitsutettiin estoitta, translain uudistamista hinguttiin ja iloittiin siitä, että mitään ei paheksuta enää paitsi kunniallisuutta."
(aito avioliitto yhdistys)

23

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Näin se homoagenda etenee ja laajeneen. Nyt ollaan jo pervonormatiivisuudessa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Näin se homoagenda etenee ja laajeneen. Nyt ollaan jo pervonormatiivisuudessa.

        >Nyt ollaan jo pervonormatiivisuudessa.

        Pysykin siellä.


      • Mitenkähän Susanna ajattelee elinikäistä avioliittoa kokeiltavan? Melkoisen sakeita juttuja taas tällä aikakonemestarittarella.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Näin se homoagenda etenee ja laajeneen. Nyt ollaan jo pervonormatiivisuudessa.

        Huonoa mediataitoa olisikin uutisoida homojen avioliitoista enää. Se on jo auttamatta vanha uutinen, joka ei kiinnosta lukijoita.


    • Polyamoria voi sopia joillekuille ja täysin laillistahan se on. Täysivaltaiset ei-lähisukulaisaikuiset saavat toki muodostaa keskenään juuri sellaisia suhteita kuin haluavat, vaikka yhteiskunta ei kaikkia virallistakaan.

      Aa:n käsitys kunniallisuudesta(kaan) tuskin vastaa kovin tarkasti ihmisteh enemmistön käsitystä.

    • KTS--

      No mutta polyamoriahan on mitä raamatullisin avioliittomuoto.
      Paluu alkuperäiseen antiikin Raamatun aikoihin.
      No en silti puolla ajatusta vaikka tekeehän ne ihmiset mitä tahtovat sanottiin me mitä sanottiin.

      • MItä tekmistä sillä on mitä Raamattu sanoo? Ei yhden uskonnon juttujen perusteella voi määrätä mitä muut tekevät. Suomessa on, sinulle ehkä yllätyksenä, uskonnovapaus.


      • Missään kohtaa Raamatussa ei kehoiteta menemään naimisiin, paitsi jos meinaa palaa himon tulessa.

        Mutta Jumala antaa lakinsa ja siunauksensa kaikille pareille. Myös useamman vaimon pitämiselle löytyy Jumalan antama laki.


      • torre12 kirjoitti:

        Missään kohtaa Raamatussa ei kehoiteta menemään naimisiin, paitsi jos meinaa palaa himon tulessa.

        Mutta Jumala antaa lakinsa ja siunauksensa kaikille pareille. Myös useamman vaimon pitämiselle löytyy Jumalan antama laki.

        Yritä edes vastata kysymyksiin vai onko medianlukutaitosi tipotiessään vai onko sitä koskaan ollutkaan :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Yritä edes vastata kysymyksiin vai onko medianlukutaitosi tipotiessään vai onko sitä koskaan ollutkaan :D

        Heh. Olen kova lukemaan uutisointia; sieltä saa paljon hyvää tietoa maailman menosta. Samalla kun pitää silmiään auki, niin saa hyvä kuvan missä mennään.

        Olen jos vastannut, että media ei enää uutisoi homojen avioliitoista, koska se ei enää kiinnosta lukijoita eikä katsojia. Median on oltava ajan hermolla ja pitää kertoa uusista tuulista.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Olen kova lukemaan uutisointia; sieltä saa paljon hyvää tietoa maailman menosta. Samalla kun pitää silmiään auki, niin saa hyvä kuvan missä mennään.

        Olen jos vastannut, että media ei enää uutisoi homojen avioliitoista, koska se ei enää kiinnosta lukijoita eikä katsojia. Median on oltava ajan hermolla ja pitää kertoa uusista tuulista.

        Olet sinä kova lukemaan uutisointi :D :D :D


      • Ukko.prkl
        usko.vainen kirjoitti:

        Olet sinä kova lukemaan uutisointi :D :D :D

        Sinähän et lue mitään muuta kuin mv roskajulkaisuja, joten sinulla ei voi olla minkäänlaista kuvaa mitä todellisuudessa tapahtuu.


      • Ukko.prkl kirjoitti:

        Sinähän et lue mitään muuta kuin mv roskajulkaisuja, joten sinulla ei voi olla minkäänlaista kuvaa mitä todellisuudessa tapahtuu.

        🤓🤓🤓


    • KTS--

      Missä Raamatussa kehoitetaan moniaviosuuteen?
      2. Samuel 12:8 Jumala puhuu profeetta Naatanin välityksellä sanoen, että jos Daavid ei ollut tyytyväinen vaimojensa lukumäärään, olisi hän antanut Daavidille vielä enemmän.

      Miksi Jumala loi Aadamille vain yhden vaimon?
      Yhdestä piti aloittaa.

      Miksi Jeesus ja Paavali puhuivat vain miehestä ja vaimosta?
      Koska korostivat seurakuntaelämään orientoitunista ja maailmasta ulos astumista (Ecclesiaa) eikä yhteiskunnan asioita:
      1.Timoteuksen kirje:
      3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, >> Jakeen lisätiedot
      3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

      Tiituksen kirje:
      1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia

      • Tässäpä tämä on tiivistettynä.


      • Lueppa kokonaan tuo Samuelin kirjan kohta niin huomaat, että Daavis oli ansainnut teoillaan Jumalan vihan.

        5 Daavid suuttui kovasti tuolle miehelle ja sanoi Natanille: "Niin totta kuin Herra elää, se mies, joka noin teki, on kuoleman oma. 6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki tuolla tavalla eikä tuntenut sääliä."
        7 Silloin Natan sanoi Daavidille: "Se mies olet sinä. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä voitelin sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastin sinut Saulin käsistä. 8 Minä korotin sinut herrasi asemaan, annoin herrasi vaimot sinun syliisi ja annoin sinulle Israelin ja Juudan heimot. Jos tämä on vähän, voin antaa vielä mitä tahansa muutakin. 9 Miksi olet halveksinut minun sanaani ja tehnyt sellaista, mikä on minun silmissäni pahaa? Heettiläisen Urian olet lyönyt miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa olet ottanut vaimoksesi. 10 Niinpä miekka ei tule milloinkaan väistymään suvustasi, koska olet halveksinut minua ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Urian vaimon.' 11 Herra sanoo näin: 'Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää. 12 Sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän teon koko Israelin nähden, keskellä kirkasta päivää.'"

        Nimenomaan yhden naisen ja yhden miehen liitto oli josta Paavali ja Jeesus puhuivat.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lueppa kokonaan tuo Samuelin kirjan kohta niin huomaat, että Daavis oli ansainnut teoillaan Jumalan vihan.

        5 Daavid suuttui kovasti tuolle miehelle ja sanoi Natanille: "Niin totta kuin Herra elää, se mies, joka noin teki, on kuoleman oma. 6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki tuolla tavalla eikä tuntenut sääliä."
        7 Silloin Natan sanoi Daavidille: "Se mies olet sinä. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä voitelin sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastin sinut Saulin käsistä. 8 Minä korotin sinut herrasi asemaan, annoin herrasi vaimot sinun syliisi ja annoin sinulle Israelin ja Juudan heimot. Jos tämä on vähän, voin antaa vielä mitä tahansa muutakin. 9 Miksi olet halveksinut minun sanaani ja tehnyt sellaista, mikä on minun silmissäni pahaa? Heettiläisen Urian olet lyönyt miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa olet ottanut vaimoksesi. 10 Niinpä miekka ei tule milloinkaan väistymään suvustasi, koska olet halveksinut minua ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Urian vaimon.' 11 Herra sanoo näin: 'Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää. 12 Sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän teon koko Israelin nähden, keskellä kirkasta päivää.'"

        Nimenomaan yhden naisen ja yhden miehen liitto oli josta Paavali ja Jeesus puhuivat.

        Olet huono lukemaan kokonaisuuksia.

        Toisaallahan Daavidia kehutaan maasta taivaaseen: vain "Uurian tapaus " oli virhe. Tapatti miehen, jonka vaimon otti. Muutenhan Aabrahamkin sai pitää jopa sivuvaimoja; ja miksikäs ei:

        "Jos otat toisenkin vaimon, niin et saa vähentää ensimmäisen vaimon elatusta ja tarpeita". Jumala ohjeistaa useamman vaimon pitämisessä. Mutta Jeesus ja Paavali ovat voineet puhuneet nimenomaan yhden naisen ja miehen liitosta. Mutta niin ei Jumala ollut tarkoittanut.


      • torre12 kirjoitti:

        Olet huono lukemaan kokonaisuuksia.

        Toisaallahan Daavidia kehutaan maasta taivaaseen: vain "Uurian tapaus " oli virhe. Tapatti miehen, jonka vaimon otti. Muutenhan Aabrahamkin sai pitää jopa sivuvaimoja; ja miksikäs ei:

        "Jos otat toisenkin vaimon, niin et saa vähentää ensimmäisen vaimon elatusta ja tarpeita". Jumala ohjeistaa useamman vaimon pitämisessä. Mutta Jeesus ja Paavali ovat voineet puhuneet nimenomaan yhden naisen ja miehen liitosta. Mutta niin ei Jumala ollut tarkoittanut.

        Kattos sinähän olet oppinut kun olen sinua opastanut miten Raamattua tulee lukea :D
        Tottakai Daavidissa oli paljon hyvääkin vaikka hän oli syntinen kuten kaikki ihmiset.

        Helpottaisi huomattavasti jos laittaisit Raamatun kohdat joihin viittaat niin voisimme jälleen katsoa sitä kontekstia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kattos sinähän olet oppinut kun olen sinua opastanut miten Raamattua tulee lukea :D
        Tottakai Daavidissa oli paljon hyvääkin vaikka hän oli syntinen kuten kaikki ihmiset.

        Helpottaisi huomattavasti jos laittaisit Raamatun kohdat joihin viittaat niin voisimme jälleen katsoa sitä kontekstia.

        Ja helpottasi sekin huomattavasti, jos osaisit Raamattua paremmin. Myös Daavidia. Daavidissa oli Herran silmissä pelkää hyvää, paitsi Uurian tapattaminen.

        Tai oli toinenkin vika; Daavid meni laskemaan kansan lukumäärän Jumalan määräyksestä, joka tuomittiin sittemmin synniksi.

        Mutta anteeksi; en ole kyllä huomannut sinun kyenneen opettamaan minulle yhtään mitään.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja helpottasi sekin huomattavasti, jos osaisit Raamattua paremmin. Myös Daavidia. Daavidissa oli Herran silmissä pelkää hyvää, paitsi Uurian tapattaminen.

        Tai oli toinenkin vika; Daavid meni laskemaan kansan lukumäärän Jumalan määräyksestä, joka tuomittiin sittemmin synniksi.

        Mutta anteeksi; en ole kyllä huomannut sinun kyenneen opettamaan minulle yhtään mitään.

        Raamattua minä osaan oikein hyvin mutta nuo omat juttusi ovat omituisia.

        Jos ymmärtäisit mitä luet ymmärtäisi myös sen, että Daavid teki syntiä kuten kaikki muutkin ihmiset mutta sai myös syntinsä anteeksi koska katui niitä Jumalan edessä.
        Silti Jumala valitse hänet kuninkaaksi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamattua minä osaan oikein hyvin mutta nuo omat juttusi ovat omituisia.

        Jos ymmärtäisit mitä luet ymmärtäisi myös sen, että Daavid teki syntiä kuten kaikki muutkin ihmiset mutta sai myös syntinsä anteeksi koska katui niitä Jumalan edessä.
        Silti Jumala valitse hänet kuninkaaksi.

        Mitä omia juttujani? Kerroin Raamatusta ja kyllä nuo minustakin ovat hyvin omituisia juttuja. Jopa surkuhupaista. Mutta Jumala on Jumala: joku on joskus sanonut, ettemme ymmärrä Jumalan aivoituksia.

        Minä en keksi syntejä edes Daavidille, vaan luen mitä Raamattu hänen synneistään sanoo.


      • torre12 kirjoitti:

        Mitä omia juttujani? Kerroin Raamatusta ja kyllä nuo minustakin ovat hyvin omituisia juttuja. Jopa surkuhupaista. Mutta Jumala on Jumala: joku on joskus sanonut, ettemme ymmärrä Jumalan aivoituksia.

        Minä en keksi syntejä edes Daavidille, vaan luen mitä Raamattu hänen synneistään sanoo.

        Mikä oli omituista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe