Lääkärit eivät tee työtään!

invaliidi

Ylivieskan lääkäreiden näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa uusia sähköisiä reseptejä. Lakisääteinen 8 vrk menee usein umpeen ja lääkkeiden perään saa aina olla kyselemässä. Tämä reseptien uusiminen on kuulema lääkäreille vastenmielinen tehtävä. Voisiko sinne palkata sellaisen lääkärin, jolle se ei olisi niin vastenmielistä. Kyllähän siinä kansalaisten terveydellä leikitään, kun ei saa lääkkeitä ajoissa...

33

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helsingissänäin

      Minulle uusitaan vuodeksi lääkkeet kerralla.

      • kissankellit

        No juu, mutta esim. tiettyjä kipulääkkeitä ei uusita kuin kuukaudeksei kerrallaan...


    • laiskojentalo

      Eikös siellä ole aika vanhanaikainen toimintatapa monessa asiassa ja pitävät pitkiä lepo ja ruokataukoja. Ihmekkös tuo että ei hommia tuu tehtyä.

      • omat_rohdot_käytössä

        Enpä tiedä, mutta paperisten reseptien aikaan lääkkeet sai päivälleen tiettyyn kelloaikaan. Nyt saa lääkkeet, jos saa miten sattuu....


    • Konitohtoreita

      Kyllä sielä mättää muukin kun reseptien uusiminen kun ois ees asiansa omaavia lääkäreitä se ois jo aika paljon. On melkosia tuuskareita ollu kun joutunut köymään siellä. Ei perus sairauksia edes tunneta tai löydetä. Henkestään sielä käydessä pääsee.

      • EisaaApuaEi

        Totta turiset. Ei pitäisi palkan tai isin ja äidin,suvun mieliksi mennä opikelemaan lääkäriksi,jos itsestä ei siihen kertakaikkiaan ole. Tai jos ei välitä auttaa k a i k k i a ja k a i k e n l a i s i a ihmisiä,tasa-arvoisesti.
        Kyllä nykyään on niin paljon suoraan sanottuna lääkäreinä sellasia(juuri nää perussairaudet),että minä itsekin tiedän asioista enemmän kuin nämä ns."lääkärit". Ja jos ei tiedä niin pitää nöyrtyä ja kysyä kollegalta ja/tai määrätä jatko tutkimuksiin muualle. Ihmisiähän te hoidatte/pitäisi ainakin.


    • puskayllätys

      Paperireseptit kun vei aamulla niin samana iltapäivänä sai lääkkeet. Nyt saa odotella ja tosiaan kysellä moneen kertaan ennenkuin saa lääkkeet. Apteekki on aivan sanonko mistä.

      • apotekk

        Vanha systeemi oli parempi. Sairauteni vaati lääkityksen aloittamisen välittömästi oireiden ilmaannuttua nyt pitää odottaa toistaviikkoa reseptin uusimista .Mikä neuvoksi.


      • buranaa_naamaan

        Apteekki on syytön reseptin uusimisessa ja sen toimimattomuudessa...


    • sipilät

      meidätpotilaat ajetaa uudessa sotessa yksityisille,ja varmasti palvelu pelaa

    • Läimäri

      Kyllä yksityisellä palvelu pelaa jos on vara vasn käydä.

    • pipilänjuha

      kepu ja kokomus vie perikatoon koko maakunnnan terveydenhuollon, äänestä siis edelleen heitä.Eikä terveyskeskuksessa ole riittävästi lääkäreitä.

    • zewv

      Lääkärit ovat hoitaneet asiansa hyvin: koulutusmäärät niin alhaalle, että joka kunnassa on pulaa. Silloin voivat tehdä just sitä, mikä sattuu milloinkin huvittamaan. Ei voida poiskaan laittaa.

    • KeskustaVanhus

      Kyllä Lääkärit tekee kaikkensa meidän kuolevien eteen, mutta valittajia aina löytyy joille ei passa norsunnahkainen persekään. kuten tämän aloittajalle.

      • njetponimai

        Tarkoitit kai mursunnahkaista persettä ???


      • Höperökö

        KeskustaVanhus ottaa kantaa kiivaasti joka asiaan ja mollaa aloittajia. Varmasti hyvät näytöt.Omista teoista.


      • KeskustaVanhus

        Otan kantaa aina kun olette niin nekatiivisia että aina teitin pitää vain valittaa. Koettakaapa joskus tehdä sellainen POSITIIVINEN aloitus eikä aina haukkua jotain.


    • EiDiagnoosiaArveluaVaan

      Kyllä lääkäreissä on eroja ja isoja sellaisia. On heitä joille jokainen potilas "asiakas"on kokoon,ikään jne katsomatta samanarvoinen ja on näitä valitettavasti yhä useampia jotka eivät kohtele tasa-arvoisesti. Sellaisen ei kuuluisi olla missään hoitoalalla,puhumattkaan lääkärinä olosta! Aina olisi ajateltava että jokainen potilas on jollekin se tärkein ihminen maanpäällä ja kohdeltava sen mukaan kuin jos lääkärin oma omainen/läheinen ihminen olisi siinä hoitoa vailla,painoi hän sitten sen 150kg tai 100kg tai vaan 50kg ja oli minkälainen hyvänsä. Jos jollekin potilaalle joku tutkimusmuoto ei sovellu on tehtävä tutkimus josta voi turvallisesti tehdä diagnoosin. Tai tehdä esim.voimakkaassa rauhoituksessa tai "humautuksessa"(lyhytkest.nukutus.)..kunhan tukimukset eivät vaan jää kesken. Kuten minun tapauksessani kävi!!! Lääkäri soitti,oli yliapuvan kohtelias,(käytti psygologiaa),puhui ympäripyöreitä,mikään ei selvinnyt,pelkkiä olettamuksia. Kyllä tuli erittäin epävarma ja paha olo koko prosessista.

    • Odottaja222

      Samaa mieltä aloittajan kanssa. Kohta 2 vko. odotellut reseptin uusimista, ja mitään ei tapahdu!

      • omat_rohdot_käytössä_

        Juu ja Kela pesee kätensä ja sanoo että Kanta.fi toimii erinomaisesti. Eli kyseessä on sitten täysin lääkäreiden laiskuus uusia reseptit ajallaan...


    • osaatteko

      osaatteko käyttää sitä sähköistä uusintaa,minulla eiole ollut mitään ongelmaa uusinnankans,katsokaa itseennejoskus ammatti valittajat

      • omat_rohdot_käytössä__

        No osaa kait noin yksinkertaista käyttää jo sylivauvakin, mutta lääkkeitä ei silti uusita lakisääteisen 8 vrk aikana...


    • Tympiintynyt

      Ei toimi ei. Omankannassa yritin uusia reseptiä, oli pysyvä lääkitys . Lääkäri lopetti koko lääkityksen, nyt kaksi vuotta ilman lääkkeitä.

    • 777666

      kaksivuotta oletjo elänyt ilman lääkkeitä,joten olet turhaan niitä syönyt

    • tapetaanko_vanhuksia

      Näyttää ko. ongelma olevan yleinen ja vanhuksetkin jää ilman lääkkeitä. 2.6.2017 kalajaskan tekstreissa näkyy tämä selvästi...

      • Tasa-arvoaEiEnääOle

        Kyllä se valitettavasti on niin että vanhukset,lihavat ja muuten alempaa sosiaaliluokkaa olevat eivät saa oikeaa apua vaivoihinsa,eikä heitä noteerata kuten muita. Olen itse erittäin obeesi ihminene ja huomaan että pidetään suunnilleen idioottina. Silti olen kuitenkin aina ollut luokkani priimus. Toiminut hyvässä asemassa. Lihomiseni jälkeen kaikissa terveyteen jne liittyvissä asioissa kohtelu on muuttunut suorastaan ala-arvoiseksi. Sen yksityiskohtaisemmin selittämättä,asiat ovat huonosti nyky- yhteiskunnassa. Ihmisistä ei enää välitetä yksilöinä,ihmisenä vaan kaikki epäoleellinen merkitsee enemmän kuin ihminen itse. Saat olla vaikka kuinka "kaappijuoppo" mutta jos olet silmäätekevän sukua niin saat avun,sinua ei syyllistetä,ei epäillä järjen juoksua jne. Kunhan vaan et kuulu mihinkään ensin mainetsemaani ryhmää. Lohduttaudutaan me halveksitut sillä että,he jotka eivät ihmistä ihmisenä kohtele ovat itse tuhoon tuomittuja.


    • SainPalvelua

      Kyllä minä ainakin sain tänään puhelimitse erittäin kohteliasta ja nopeaa palvelua. Kun esitin asiani hoitajalle hän aikoi olla yhteydessä lääkäriin ja sain hakea reseptilääkkeeni samana iltapäivänä apteekista. Ehkä satuin soittamaan juuri reseptinuusinta päivänä,en tiedä.

    • tehkää_parempi

      Kelan lässyn lässyn tuki yritti vyöryttää tämänkin ongelman käyttäjän viaksi. No ei, olen käynyt mm. ICT asentajan koulutuksen, joten tällaisten pilipali ohjelmien ongelmat ei minua hetkauta.. Susi mikä susi....

    • Hanskavieska

      Ylivieskan lääkäreillä olisi oppimista monessa. Menisivät Nivalaan töitä tekemään, kun kyseessä sama kuntayhtymä.
      Potilaat pitää tutkia kunnolla ja toimia samalla ripeästi. Siinä ei ylipitkät kahvitauolla oleksimiset auta.

      • SariAnnetar

        Samat lekurit ne Invalassakin pyörii,kuin tälläkin. Mutta totta on että liikaa "kahvitellaan" tai muuten jauhetaan paskaa käytävillä,kuten Yka hoitaja juorus ei potilaanaan olevan kanssa 20min jonkun toisen potilaan paprut kourassaan. Ei tuntunu olevan kiirusta,ei. Ja juuri siinä äsken vanhempi ent.rekkakuski sanoi että hän on 2.5H odottanu ja asia ei ole edennyt yhtään. Että asenne kysymys tämäkin,kuka,missä,milloin työvuorossa. Lusmuujat kortistoon hyviäkin hoitsuja ja tehokkaita lekureita jotka välittää on.


    • Huonoopalveluu

      Kyllä oon saanut töykeää palvelua tk: n ajanvarauksesta.. En tiiä liekkö tällä ihmisellä aina huono päivä..välttäny koko puljua tästä syystä. On kyllä hyviä ja ystävällisiäkin hoitajia. Tämä yksi huonon asenteen omaava vaan vastaa usein sielä puhelimeen.

      • KetäTietää

        Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


      • Mitääh

        Selvennäppä mitä tarkoitat? Itse en ainakaan ole kellekkään huutanut tai käyttäytynyt asiattomasti. Ei kuulu asiakaspalveluun ihminen joka on aina hermot kireellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe