Nettopalkasta puolet vuokraan

MuuttoMies

Olen muuttamassa piakkoin omilleni vanhempieni luota ja pakko sanoa, että vituttaa kun vuokrakämpässä nettopalkasta pitäisi noin puolet pistää vuokramenoihin, täällä pääkaupunkiseudulla. Sitä haluaisi muuttaa johonkin missä asuminen halvempaa. Tilille jäisi vain noin 700-800€.. ei tunnu kovin mieltä ylentävältä.. siinä sitten saa köyhäillä kuukaudesta toiseen vaikka eläkeikään asti maksellen joko tuollaista vuokraa tai hirveitä lainanlyhennyksiä.

Sellaista asiaa ei täällä olekaan kuin kohtuuhintainen asuminen, ilmeisesti herrat ja hallitus niin haluavat. Kun on pakko asua niin on myös pakko maksaa ja mikä parasta, kaikki maksaa.

Miten muut yksin eläjät jaksatte tilannetta korkeiden vuokrien kanssa? Omistusasunto toki kävisi, mutta kun haluaisin vielä joskus opiskellakin jotain, niin miten voi selvitä lainan kanssa.. En todellakaan ole sellaisessa työssä jossa haluaisin lopun ikää olla.

9

1244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuallaparempaa

      Suosittelen muuttamaan vittuun tästä paskalandiasta.

    • JoopaJoo--

      Voi voi. Työttömillä ja pienituloisilla saattaa jäädä käteen vain 100- 200 e ja tämä on riitettävä ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, nettiin, puhelinlaskuun, matkalippuihin, vaatteisiin.

    • vinkkejäon

      Nuorena kannattaa todellakin muuttaa pois tästä paskamaasta vielä kun voi.
      Ruotsi,Norja,Kanada,Saksa esim.

    • efgdr

      Se on kuitenkin oma valinta asua pääkaupunkiseudulla. Onko siinä kovin paljon järkeä valittaa asiasta, jonka on itse päättänyt?

    • tretretree

      Kyllä lainan kanssa pystyy opiskelemaan, lyhennykset voi siksi aikaa laittaa tauolle. Itse olen aikanaan niin tehnyt - olin vielä kahden lapsen yksinhuoltaja ja oli talovelkaa. Maksoin opiskelujen ajan talolainasta vain korkoa ja sain vielä muistaakseni jotain korkotukea. Tästä on jo 30 vuotta kohta. Kesät olin omassa työpaikassa töissä (anoin opintovapaata vain syyskuusta huhtikuun loppuun), muut sai kesällä lomailla rauhassa.

      Nyt poikani on hakenut opiskelemaan, ostivat juuri vuosi sitten talon.

      Kyllä ne asiat aina järjestyy. Hanki ihmeessä oma asunto jos vain mahdollista, mukavampi se on omaa maksaa.

      • Höpönlöpönhöpön

        Höpöhöpö.

        Ei opiskelijoille myönnetä talolainoja. Täytyy olla vakaat, hyvät ja vakituiset tulot hyvin työllistävältä alalta, luottotiedot kunnossa, sopiva pankkikäyttäytyminen, maksuhistoria, lähipiiri ja poliittinen tausta. Yleensä suhteet auttaa. Jos ei ole suhteita tai pärstä ei miellytä, unohda.

        Lyhennyksiä ei noin vaan automaattisesti saa tauolle. Pitää olla sopiva pärstä ja sopiva pankki. Yleensä pankit ovat hyvin konservatiivisia. Plus on hemmetin typerää laittaa lainoja tauoille jos ylipäätään se on mahdollista.


    • uralla_eteenpäin

      Teräväpäisenä toimenmiehenä etenet nopeasti urallasi eteenpäin. Tuplaat tulosi parin vuoden välein.

    • kimppavaipikkukämppä

      Tervetuloa itse elämisensä maksavien maailmaan. Ehkä ymmärrät nyt vähän paremmin että niitä ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
      Suhdelukuhan on liki sama kuin minulla, pian viisikymppisellä ihmisellä. Laitan asumismenoihini noin 360 euroa plus sähkölaskut, ja tuloni ovat noin 850 euroa, kk, yhteensä. siinä mitään kummallista ole- sitä elämä on että kaikesta maksetaan.
      Ps. Jäljelle jäävällä sinä hoidat ne muut kulut ja syöt.

      On tietysti asumismuotoja, kuten kimppa-asuminen, minihuushollit asuntovaunutyyliin, sun muuta millä voi pienentää joitakin kuluja. Aurinkosähkö ja tuulivoima ovat jo maaseudunkin arkea. eikun raksuttimet toimimaan- johan tuon huomasit mikä on kallista. Ratko itse.

    • nojaaaaa

      helsingissä on kallista joo, itse asun lpr:ssä ja yksityisen vuokra kämppä 60 m² 850€/kk kaksio jossa myös oma sauna

      palkasta jää 2450€ siitä kun vähennetään
      vuokra
      puhelin
      netti
      sähkö
      vesi
      auto
      moottoripyörä
      eihä siitä kauheen paljoo jää jäljelle sitten viellä ruoka jne ei tolla paljoo juhlita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe