Masennusläääkitys ja aggressiot

Kielletään_nuo

Eräs keino vähentää terrori-iskuja voisi olla se, että SSRI-lääkitystä saavat (nuoret) masentuneet laitettaisiin erityistarkkailuun.
Uskallan lainata tähän vaikuttavaa kirjoitusta:
http://akukopakkala.fi/masennuslaakitys-ja-vakivalta/

"Brittiläinen professori David Healy on tutkinut laajasti SSRI-aineiden aiheuttamaa itsetuhoisuutta ja väkivaltaisuutta.

Professori David Healy on osallistunut asiantuntijana moniin oikeustapauksiin, joissa SSRI-aine on osoittautunut ainakin osasyylliseksi murhaan. Vuonna 2006 ilmestyneessä artikkelissa hän tarkasteli yhdeksää yllättävää murhatapausta, joissa masennuslääkkeillä ja erityisesti niiden laukaisemalla akatisialla vaikutti olevan keskeinen rooli. Neljässä tapauksessa oikeus totesi SSRI-aineen olleen ainakin osasyyllinen murhenäytelmään. Tapauksille on tyypilllistä tappajan silmitön aggressio, johon liittyy täydellinen välinpitämättömyys muiden kärsimyksistä.

Viime vuosina keskustelu masennuslääkkeiden väkivaltaa aiheuttavista vaikutuksista on kiihtynyt. Etenkin ns. kouluampumisten yhteydessä on todettu lähes säännöllisesti ampujien käyttäneen lääkkeitä ja heidän käyttäytymisensä muistuttaneen aineiden tunnettujen sivuvaikutusten seurauksia. Valitettavasti tapauksia on sattunut useita Suomessakin. Aiheen puolueeton tarkastelu on mahdotonta, koska se on aivan liian arka ja tunteita kuohuttava.

Terveydenhoidon piiristä todetaan heti, että väkivallantekijöitä on hoidettu normaalien ohjeitten mukaan, toisin sanoen syy on yksin potilaissa. Toinen tapa olisi asettaa Suomen yleiset hoitotavat tarkasteluun. Esimerkiksi maailman terveysjärjestö WHO ei suosita SSRI aineiden käyttöä nuorille henkilöille.

Netissä löytyy tietoja tuhansista väkivaltatapauksista, joissa väkivallanteon näyttää selvästi laukaisseen SSRI-aine. Väkivaltatapahtumat liittyvät yleensä lääkkeen käytön aloittamiseen, lopettamiseen tai annostuksen muuttamiseen. Erityisen alttiita masennuslääkkeiden laukaisemalle väkivalltaisuudelle ovat nuoret. Kanadassa SSRI-aineiden pakkauksissa on näyttävät varoitukset siitä, että aine voi aiheuttaa nuorilla väkivaltaisuutta ja itsetuhoisuutta.

Lääkintöneuvos, psykiatri ja emeritusylilääkäri Tapani Sipilä on kyllä varoittanut masennuslääkkeiden mahdollisista vaarallisista sivuvaikutuksista. Hänen mukaansa mielialalääkkeiden syönnin sivuvaikutuksena itsetuhoinen käyttäytyminen ja aggressiivisuus voivat lisääntyä.

Tapani Sipilä on ollut todistajana mm. Hyvinkään ampumistapauksessa. Hyvinkääläinen nuori oli käyttänyt SSRI-aineita ennen ampumistapausta, ja tapaus näyttää esimerkiltä, mitä SSRI-aineet pahimmillaan voivat saada aikaan. Hänet tuomittiin syyntakeisena vankilaan teoista, jotka oli tehty mieleen vaikuttavan lääkkeen vaikutuksen alaisena".

Mutta meillä nuokin vaaralliset aineet ovat KÄYPÄÄ HOITOA! Herätys, päättäjät!

2

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kielletään_nuo

      Tottakai on niin, että vahvankin lääkkeen vaikutus voi olla suositeltava joillekin, mutta me ihmiset olemme erilaisia. Kopakkalan kirjoitusta kommentoineet antavat hyviä esimerkkejä puolesta ja vastaan. Jos kuitenkin monet arviot ovat hyvin dramaattisia, niin tuollaiset lääkkeet pitää kieltää.
      Esimerkki: "Haluan jälleen tappaa! Juttu SSRI-lääkkeistä."

      "Lääkärit eivät ole koskaan varoittaneet minua suullisesti SSRI:den haitoista pitkäaikaisessa käytössä. Ainoastaan muistavat mainita parin viikon ohimenevistä aloitusoireista. Lääkepakkauksissa ei mainita aikuisilla ilmenevästä aggressiivisuudesta vuosien käytössä (ainoastaan lievin sanamuodoin nuorista.) Impotenssin ei mainita olevan pysyvää. Vahinkoilmoituksia eivät varmaankaan tee, kun syynä on "kuuluu sairauteen." Psykiatriassa ihmisen oma kokemus sivuutetaan.

      Olen ollut yhteydessä psykiatrian poliklinikkaan asian tiimoilta. Minulla on ensi viikolla lääkärin tapaaminen. Pelkään, ettei minua kuunnella. Pelkään, että minulle määrätään lisää antipsykottia. Todennäköisesti sanovat kaiken johtuvan "mielisairaudesta" kuten ennenkin. Pahimmassa tapauksessa minut laitetaan pakkohoitoon ja piikitetään tiedottomaksi Risperidonilla. En ole tehnyt mitään väärää. Haluan vain apua Efexorin lopettamiseen, koska lääke tekee minut hullummaksi kuin mikään luonnollinen hulluuus koskaan voi tehdä.


      -tapsa"

    • Anonyymi

      Jaa.Minä taas sain avun niillä.Olin kyllä aikuinen, mutta ne tasotti mieltä ja rauhotti.Riippuu monista asioista ja sekakäyttäjä en ole.En juo alkoholia.Tiedättekö muuten, että huumeitaki käytetään yhdessä noiden lääkkeiden kanssa ja ssri-lääkkeitä haikkuvat narkomaanitki mieluummin ku päihteitä.Toki jollakin voi pelkkä lääkekin olla vaara.Tutkitaa kuitenkin onko oikea annosmäärä ja mitä muuta, koska usein voidaan määrätä joku yhteensopimatonkin lääke.Pelasti tuskani koko elämäni ssr-lääkkeet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe