Valitus tarkastusmaksusta

nuhanenänyt

Kuinka monella mennyt läpi ja mistå syystä?

Koin tänään seuraavanlaisen tapahtumasarjan.

Kävin lääkärissä kuumeen, päänsäryn ja kurkkukivun takia. Matka taittui tällä kertaa julkisilla, sillä autoni on huollossa, enkä varmaan muutenkaan olisi ollut ajokuntoinen.

Takaisin kotiin päin mennessä menin 550:lla ja matkaan hyppäsivät myös tarkastajat. Enpä sitten ollut muistanut leimata matkakorttiani, jossa oli melkein 20e arvoa.
Tarkastajarouva alkoi sitten tyynen rauhallisesti kirjoittamaan sakkoa, vaikka kerroin että olen unohtanut leimata lipun ja en ole ihan kartalla (minkä varmaan naamasta hyvin näki). Sanoin että toki jos tämä on mielestäsi kohtuullista, kirjoita vaan se sakko. Huomautin kuitenkin että kortilta näkyy että maksan matkani aina.

Tuolla ollut mitään vaikutusta.
Siinä sitten itku kurkussa istuskelin kun muutenkin huono olo ja tili lähenemässä nollaa, siihen tämä viikon maksuajalla oleva sakko päälle. Kehtasivat vielä pyytää matkakortin takaisin ja käyttää siitä vielä laitteessa matkalipun hinnan. Kysyin onko tämä normaali käytäntö, kuulemma kyllä.

Huhhuh mitä tilannetajua taas. Alkoi suoraan sanottuna vituttamaan oikein kunnolla kun aina tunnollisesti maksan matkani, ja tämän kerran kun unohdan on se sakkojen paikka.
Joo tiedän, olisi pitänyt leimata ja se on vastuullani, mutta kyllä minusta näki että en ihan hyvinvoiva ollut ja kortilta näki myös nämä kaikki aikaisemmat leimaukset. Plus arvoa ainakin 8 markan edestä. Argh.

17

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäonjaon

      Julma ja raaka maailma. Tarkastusmaksu on annettu oikeilla perusteilla. Moni ihminen taktikoi tavallasi. "Unohdetaan maksaa"-on yksi yleisimmistä tekosyistä. Tiesitkö, että maksun "unohtaminen" ravintolassa johtaa petos syytteeseen, taksissa poliisin väliintuloon ja kaupassa vartijan kanssa takahuoneen kautta poliisiasemalle. Nyt sai tarkastusmaksun, joten vihainen voit olla omalle muistillesi.

      • Jos et maksa ravintolassa, et saa tuotetta!

        Jos et maksa taksissa, niin kuski huomauttaa asiasta eneenkuin pääset pois

        Kaupassa kassaneiti ei anna ottaa ostoksia jos et maksa!

        Miksi siis Hesassa ei ekaksi makseta kyytiä ja sitten mennä ajoneuvoon, toimiimuissakin kaupungeissa


      • Höpötät

        Nyt olet naiivi.


      • dippadaadappadii

      • Esim Turussa se toimii hyvin, lippu leimataan tai maksetaan kuskin edessä ja sitten ajoneuvoon!

        Ei siellä juosta kamalaa vauhtia takaovesta sisään!

        Tämä toimintatapa tekee jopa lipuntarkastajat täysin hyödyttömiksi!

        Sama juttu myös esim. lentokoneeseen tai laivaan mentäessä (paitsi hesassa MAKSULLISEEN suomenlinnan lauttaan pääsee näyttämättä mitään lippua... FIKSUA!!!)


      • qwerty98765
        Bussissa kirjoitti:

        Esim Turussa se toimii hyvin, lippu leimataan tai maksetaan kuskin edessä ja sitten ajoneuvoon!

        Ei siellä juosta kamalaa vauhtia takaovesta sisään!

        Tämä toimintatapa tekee jopa lipuntarkastajat täysin hyödyttömiksi!

        Sama juttu myös esim. lentokoneeseen tai laivaan mentäessä (paitsi hesassa MAKSULLISEEN suomenlinnan lauttaan pääsee näyttämättä mitään lippua... FIKSUA!!!)

        Sen vähän mitä olen bussilla Turussa kulkenut, olen matkani maksanut sisällä ajoneuvossa istuneelle kuljettajalle.


      • qwerty98765 kirjoitti:

        Sen vähän mitä olen bussilla Turussa kulkenut, olen matkani maksanut sisällä ajoneuvossa istuneelle kuljettajalle.

        Nimenomaan! Ja se kortti leimataan siinä kuljettajan edessä jne jne...

        Vastaava käytössä myös laivoilla ja lentokoneissa...

        Tuo on joku Hesalaisten oma juttu että takaovesta sisään lippuja näyttämättä ja pistokokein tarkistetaan! Aika huono tapa toimia


      • isä1
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan! Ja se kortti leimataan siinä kuljettajan edessä jne jne...

        Vastaava käytössä myös laivoilla ja lentokoneissa...

        Tuo on joku Hesalaisten oma juttu että takaovesta sisään lippuja näyttämättä ja pistokokein tarkistetaan! Aika huono tapa toimia

        JEP JEP ja väärä kortti väärällä ihmisellä kortti otetaan pois ja kortin OMISTAJA hakee joukkoliikenne toimistosta


      • isä1 kirjoitti:

        JEP JEP ja väärä kortti väärällä ihmisellä kortti otetaan pois ja kortin OMISTAJA hakee joukkoliikenne toimistosta

        Niin, mitä siitä sitten???? Nythän ei kukaan käytä väärää korttia


      • ISÄ1
        Bussissa kirjoitti:

        Niin, mitä siitä sitten???? Nythän ei kukaan käytä väärää korttia

        No ei käyttänyt mutta näitä unohtajia on niin paljon että tarkastusmaksu on ihan ok. Ja samaten näitä väärällä kortilla kulkevia 12kpl.samalta linjalta vuoron aikana parhaimillaan


      • Niin mutta maksusta on NIIN helppo keplotella eroon että miksi kukaan niiitä maksaa?


    • kzlzkzkkzk

      Joopa joo. Oma moka ja syytetään muita. Oletko niin pönttö että selitys "unohdin leimata, olen sekaisin" menisi läpi? Jos olit niin sairas että et ymmärtänyt leimata, miksi ylipäätään olit liikenteessä etkä lepäämässä kotona???!?

      • Alavaihdettu

        Kuka tahansa voi sanoa "unohtaneensa" leimata lippunsa. Sama se on ajoneuvon kuljettajallakin ylinopeudesta kärytessä. Ei auta selitys, unohdin katsoa nopeusmittaria ja mikä rajoitus kyseisellä tiellä. Myöskin pysäköitäessä, " unohdin " laittaa pysäköintikiekon tai maksaa pysäköinnistä, eivät mene läpi.
        Lyhykäisyydessään, mitä tahansa kuka tahansa tekeekin, niin aivot mukaan ja aistit auki, niin tulee ehkä halvemmaksi.


      • Kuski4

        Jos unohdat ettet osaa uida ja hyppäät Tallinnan laivalta mereen, miten käy? Auttaako selittely?


    • nuhanenänyt

      Hei, kiitos tyhjänpäiväisistä vastauksistanne. Ettekö te ymmärrä ollenkaan, että olin tosiaan itku kurkussa ja minulla oli nuha, päänsärky ja täysin poissa tolantani. Silloin minun ei tarvitse muistaa leimata bussikorttiani, tuliko selväksi???
      Ymmärsitte varmaan että olen nainen, ei miehet itke ja poraa. Naiset ovat lapsia, mutta isommassa koossa, siksi se itku ja poru tulee niin herkästi, nytkin itkettää yhyyyyy, snif!

      • pieni_neuvo

        Ota seuraavan kerran taksi. Se vie perille, ja siinä on kivempi matkustaa sairaana. Bussit, junat ja sporat on hankalia, varsinkin sairaana tai juhlineena.


      • Alavaihdettu

        Ei kun pysy himassa ja vedä siellä se naula päähän. Ei tarvitse niiskutella ja valitella eikä toikkaroida toisten haittona yleisillä paikoilla ja kulkuneuvoissa. Mikä parasta, himassasi voit olla miten tykkäät kunhan et häiritse naapureitasi , jos sellaisia on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe