TAMK valintakokeet sh

Tamksh

Olin tänään Tamkin sh valintakokeessa, nyt sitten ei auta kun odotella lopullista valintaa. Mitkä fiilikset muilla valintakokeen jäljiltä?

46

4245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jajjaa

      Ei musta mikään ihan älyttömän hankala koe. Matikat tosi helppoja mut luetunymmärtämisessä jäin muutamia kohtia miettimään pitkäksi aikaa.

      • Tamksh

        Joo, olin oikeastaan aika yllättynyt siitä matikkaosuuden helppoudesta.


    • Ensvuonnauudestaan

      Itsellänihän meni matikka osuus ihan penkin alle! Jakokulmaa käyttäessä varmaan olisikin ollut helppo, mutta en oo sitä koskaan opetellu käyttämään joten siitä nyt ei ollut hyötyä...

      • Iiks

        Musta oli kyllä haastava. Montaa kohtaa sai miettiä kauan ja silti vastauksesta epävarma. Niitä luetunymmärtämisii olis saanut olla vähemmän. Itse enemmin menisin ei sähköisii kokeisiin ja mis se persoonaksi tulis esiin..


    • Justeikämelkeen

      Mites "Henna-Riikan" ongelmat ja ratkaisut? Luulen että kehitin sille teini-ikäisen ylipainoisen ahdistuksen, jota tekstissä ei edes mainittu ja sitten hoidin sitä terveydenhoitajan kanssa jututtamalla, aaagh.? Allergioihin, lemmikki ja isäasioihin en lähteny.. Vaikeita oli myös "riskiyhteiskunnan huolenaiheet" tai miten kirjoittaja kokee x- ja y-sukupolvet, ja mikähän se ensimmäinen kysymys olikaan.

      • Iiks

        Joo mietin sitä ahdistusta kans, mut en sit klikannut. Kaikki vaihtoehdot olis ollu hyviä :Dd


      • Saanähdä

        Mäkin klikkasin sitä ahdistuskohtaa olettaen, että sillä on ahdistus siitä painostaan.. voi ei! Miten teillä meni enkun osio? Mä klikkasin pari kohtaa sieltä ihan päinvastasesti mitä alunperin tarkotin, koska luulin sanojen tarkottavan jotain muuta..


    • Terkkariksi

      Mä kävin terveydenhoitajan pääsykokeessa. Oliko teillä sh puolelle myös se painoindeksihomma ja rankein scale? Mä koin sen riskiyhteiskunnan jutun vaikeimmaksi tossa kokeessa...

      • Kammat

        Joo oli just iha sama. Se riskiyhteiskuntajuttu oli tosiaan aika vaikee. Joihinki väittämii en meinannu löytää vastausta tekstistä:D


    • Oisinpakätilö

      Kätilöpuolelle tein eilen tuon kokeen. Matikka oli perushaastavaa, siinä varmaan putoaa piste tai pari jos on pudotakseen. Ehkä eniten jäi mietityttää tuo lukiolaistyttö-casetehtävä just sen takia että niissä "valitse kuusi/kahdeksan parasta vaihtoehtoa"-kohdissa oli niin monia eri sopivankuuloisia vastausyhdistelmiä. Itekin taisin laittaa siihen "ohjaa ottamaan selvää kunnan terveydenhuollon tarjoamista painonhallintaan liittyvistä palveluista" vaikka mimmin painosta ei tekstissä taidettu sanoa mitään, ainoastaan vähäisestä liikunnasta ja yksipuolisesta safkasta.

      Tuntuiko aika riittävältä? Ite olin valmis hyvissä ajoin ja ykkösosaa ehdin tarkistella. Ite ohjelma jolla koe tehtiin tuntui kömpelöltä kun vaan yksi tehtävä kerrallaan ruudulla jne.

      • Jännittää

        Kyllähän siinä luki ne tytön mitat. Olisko ollut 165cm/85kg tms. Aikaa oli ihan riittävästi eikä tullut samanlaista paniikkia ajan suhteen kuin esivalintakokeessa. Muistatteko niitä enkun kysymyksiä? Tarkoittiko se yksi kohta sitä että "ihmiset pitää sinua epäluotettavana" vai päinvastoin? En oikein ymmärtänyt sitä.. enkku ei oo kovin vahva mulla.


      • Oisinpakätilö

        Eikun niinhän se painojuttu olikin! Se enkunkielinen osio on kadonnut jo ihan täysin mielestä...


      • Terkkariksi

        Mäkään en jotenkaan enää edes muista mitä siinä enkkuosiossa kysyttiin :D
        Ne kasvokuvat oli kyllä helppo tunnistaa, oli jotenkin ihan ylismpuvia ne ilmeet...


    • Pääsispä

      Se yks matikan tehtävä, miss piti siirrellä niitä palkkeja niin, että tilavuudet vastaa toisiaan. Oisko se ollu 4cl vai 40cl jolle ei varmastikaan mun mielestä ollu siellä oikeeta vastausta. Tarkistin sen tehtävän varmaan 10 kertaa, mutta ei. Pistin siihen sit vaan randomilla jonkun, kun ei sitä voinu jättää tyhjäkskään. Mites muut? Oonko vaan tosi tyhmä, vai oliks siinä oikeesti virhe?

      Ja tossa Henna-Riikka -tehtävässä erehdyin kans hoitaan ahdistusta, vaikka siinä tekstissä ei siitä puhuttukaan.. Niistä oli vaan tosi vaikee valita parhaat vaihtoehdot.

      Enkkutehtävistä en ymmärtäny kaikkia kysymyksiä, joten siellä saattaa olla jotain ihan ihme vastauksia, hehhe. Muuten jäi ihan ok fiilis kokeesta.

    • Shop

      Olin 2015 sh pääsykokeissa kotkassa. Mitään englantia ei ollut. Tehtävien jälkeen tulipäivän aikana valituille ilmoitus ryhmähaastatteluun ja sen jälkeen taas siitä eteenpäin valituille ilmoitus psykologin haastatteluun. Eri kouluissa eri kokeet ellei muuttuneet. Syksyllä alkaa kolmas opiskelu vuosi sairaanhoitajaksi. Yksittäiset tehtävät tuskin ratkaisee pääsyäsi opiskelemaan. Eikö nykyään ole psykologin haastattelua?

    • Tsemppiä

      Olin TAMK:ssa samassa tentissä, mutta hain ensihoitajaksi. Jäi mietityttämään, oliko koe liiankin helppo. Viime vuonna pääsykoe oli mielestäni todella kuumottava, ja silloin tentti menikin totaalisesti penkin alle. Tänä vuonna aikaa oli reilusti, vaikka olenkin tosi hidas lukija, ja iso osa kokeesta pohjautui tekstimateriaaliin.

      Viimeisessä osiossa en tunnistanut yhtä englanninkielen sanaa, joten valitsin neutraaleimman vaihtoehdon. Toinen mikä jäi mietityttämään, oli kysymys miten 150cm pituisen, 100kg painoisen nuoren naisen ylipainoa pitäisi hoitaa. En löytänyt siihen tekstistä vastausta, joten valitsin "En tiedä".

      Vastauksena nimimerkille Pääsispä: muistaakseni 40cl:lle löytyi vaihtoehdoista 400ml.

    • Tahtoo-opiskella

      Milloin pääsykokeiden tulokset julkaistaan? Onko tamkilla joku julkaisupäivä?

      • Terkkariksi

        Ei oo mitään infoa muuta kuin "julkaistaan viimeistään 30.6"


    • Elysep

      Tulispa ne tulokset jo. Miten muilla meni koe? Jäikö sellanen fiilis että kyllä pääsee sisään? Mä en yhtään tiedä miten se koe mahto mennä ja siksi hirvee jännitys päällä :(

    • Whaaaaaaaat

      Tuliko teillekkin sähköpostia että kokeen kakkososion kohdalla tekninen vika joten kaikki saa siitä täydet... aika hurjaa että tunneälyä mittaavassa osiossa (jokamielestäni hyvin tärkeä hoitotyössä) kaikilla nyt samat pisteet😳 Näin siinä käy kun sähköistetään kaikki

      • Janicca

        Tuli joo. Ton virheen takia varmasti moni väärä ihminen pääsee kouluun ja ne oikeasti hyvin menestyneet jäävät ilman paikkaa.


      • RoosaRoosa

        Juuri näin, ei kovin hyvä homma tuo😳 Tunneälyosiota pidin itsekkin tosi tärkeenä mittarina tälle alalle.


      • Janicca

        Toivottavasti edes tulokset tulisivat nopeemmin, kun on vähemmän tarkistettavaakin.


      • Katzuuuuuu

        Tuleekohan ennen juhannusta


      • Enjaksaisiodottaa

        Musta oli kans tosi harmi että toi tunneosiota testaava osio jäi pois, koska se on itelläni ehdoton vahvuus ja muutenkin uskoin saavani koko enkkukokonaisuudesta hyvät pisteet.


    • Janicca

      Voisko ne alkaa jo ilmottaa tuloksista. Tamkilla muutenkin omat pääsykokeensa (ei kuulu valtakunnallisiin valintakokeisiin) niin luulis tulosten tulevan vähän aiemmin :( tuskastuttavaa odottelua

    • Kulttuurituottaja

      En tiedä tästä alasta mutta ainakin kulttuuripuolelta tuli tänään ilmoitus hyväksymisestä opiskelijaksi.

      • Janicca

        Oliko teilläkin sähköinen koe kulttuuripuolella?


      • Kukttuurituottaja
        Janicca kirjoitti:

        Oliko teilläkin sähköinen koe kulttuuripuolella?

        Ei ollut. Mikä se on? :)


    • jännittynyt

      Tamkiin hakeneet! Näkyykö teillä opintopolussa jotain jo? Mulla näkyy jo jotain..

      • Jajjaa

        Itellä tuli sähköposti että koulupaikka tuli!


      • Kataaaaaaa

        Ihmettelen että miks mulla lukee että en saanut paikkaa koska mulla on ammattikoulu tutkinto? Siis tuossa sanotaan ettei voi olla jonossa tms


    • jännittynyt

      Mulla ei ole tullut vielä säpoon mitään... Opintopolussa lukee että olen hyväksytty kakkosvaihtoehtoon ja varasijalla 1. vaihtoehtoon. Kuitenkin siellä lukee myös että valinta kesken.. hmphh.... Olenko siis jo varmasti hyväksytty kakkosvaihtoehtoon??

      • sldlfkfk

        spostiin tulee viesti kun hakusi on kaikilta kohdilta valmis, jos on johonkin hakuun opintopolussa hyväksytty se on jo varma paikka. minulla tampereelle hyväksytty koulutus mutta haku kesken, koska 1. toiveen tuloksia odotetaan toisesta kaupungista.


      • sldlfkfk

        spostiin tulee viesti kun hakusi on kaikilta kohdilta valmis, jos on johonkin hakuun opintopolussa hyväksytty se on jo varma paikka. minulla tampereelle hyväksytty koulutus mutta haku kesken, koska 1. toiveen tuloksia odotetaan toisesta kaupungista. Sinulla se on kesken koska voit yhä päästä varasijalta 1. hakukohteeseen


    • Rikllls

      Mitä jotain teillä näkyy ??! Tuliko s postiin tulokset myös? Mulla ei oo tullut mitään

    • Tahtoo-opiskella

      Jes! Pääsin opiskelemaan :) klo 14 aikaan oli sähköposti tullut

    • Aaann

      Jee mäki pääsin opiskeleen!!!!

    • Harmitussentään

      Jäin sairaanhoitajakoulutuksen 15 varasijalle, harmittaa ihan vietävästi :( :(

      • kanssasisar

        heii mä oon varasijalla 14 kanssa sh-koulutukseen :( kumpa me päästäis, on meillä vielä vähän toivoo!


    • Epätoivoinenn

      Varasijalla 11 Tamkiin :(

    • Jelissp

      miten aiempina vuosina on mahtanut käydä varasijojen kanssa? Onko mitään mahista päästä jos on 11. varasijalla terkkariksi?

      • luulennäin

        Terveydenhoitajaks on varmaa aika heikko päästä varasijoilta, on kuitenki sen verran suosittu ala, tosi paljon hakijoita ja sisään otetaan vain vähän uusia opiskelijoita (20?). Ja monille terveydenhoitaja on varmasti se ykköshakukohde, ja paikasta ei helposti luovuta, jos se satutaan saamaan. Sairaanhoitajaks taas on paremmat mahollisuudet päästä kauimmiltakin varasijoilta koska sisään otetaan enemmän hakijoita ja monille sh on vain varavaihtoehto, joilloin paikkoja vapautuu kun hakijat pääsevät korkeampiin hakukohteisiinsa.


    • Tamila93

      Millä pisteillä pääsitte tamkiin?

      • Odottavanaikaonpitkä

        Mistä ne pisteet voi nähdä? Ite jäin kanssa varasijoille ja kiinnostaisi tietää miten meni.


    • Janicca

      Mulle ei oo tullut vielä mitään sähköpostia, koska osa hakukohteistani on vielä kesken. Kun kirjaudun opintopolkuun niin sieltä näen, että mut on hyväksytty sairaanhoitajaksi. Siellä ei kuitenkaan näy mitään pisteitä. Siellä näkyy myös, jos olet varasijalla johonkin hakukohteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe