Mitä olette syöneet tänään.

Loispummityötön

Minä söin makaroonilaatikkoa koska se on halpaa ja pitää säästää rahaa juhannukseen että voi grillata ja juoda olutta.

22

248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nbhgfyeughfdvb

      Oikea selitys aloittajan makaronilaatikon syömiselle on tietenkin henkinen yksinkertaisuus eikä köyhyys.

    • säästösekin

      ollaan sitten kaikki yksinkertaisen köyhiä, minäkin söin makaronilaatikkoa että saan säästettyä. Huomenna ajattelin syödä makaronilaatikkoa ilman makaronia, eli mukaeltuna.

    • nuukuuskunniaan

      Etkö tiedä muita halpoja ruokia kuin makaronilaatikko?

      • köyhäkokkaa

        Meillä ainakin tehdään perunaa hyödyntäen edullisia ruokia, perunasta saa keittoja ja kiusauksia. Perunaa voi käyttää soseena erilaisiin laatikkoruokiin.
        Esim. kinkkukiusaus on helppo tehdä käyttäen tarjouksesta (ilmaiseksi saatu) leikkeleestä ja perunoista. Peruna ja sipuli on halpaa kaupastakin ostaen.


    • köyhtynyt

      Keitot ovat edullisia, voi pakastaa.
      Tänä aamuna kaurapuuroa, kananmuna ja kahvia.
      On ainakin helppo ruoka tuo makaronilaatikko.

      • paljon-tiskiä

        helppoko?
        pitää keittää makaronit (tiskiä: kattila sihvilä), ruskistaa sipuli/jauheliha (tiskiä: paistinpannu) ja laittaa ne vuokaan (tiskiä: vuoka).


      • köyhtynyt

        Itse en keitä makaroneja, vaan laitan kuiviltaan, hiukan pakastejuureksia pintaa rapeuttamaan.
        Väljä liemi, ei tule "saappaanpohjaa".
        Perunasuikaleita itse kuorituista perunoista, janssoninfileitä, kerma, maito, kananmuna, sipuli, on hyvää.
        Vuoka kannattaa olla joku muu kuin foliovuoka, säästää siinäkin ajan mittaan.


      • köyhäkokkaa
        köyhtynyt kirjoitti:

        Itse en keitä makaroneja, vaan laitan kuiviltaan, hiukan pakastejuureksia pintaa rapeuttamaan.
        Väljä liemi, ei tule "saappaanpohjaa".
        Perunasuikaleita itse kuorituista perunoista, janssoninfileitä, kerma, maito, kananmuna, sipuli, on hyvää.
        Vuoka kannattaa olla joku muu kuin foliovuoka, säästää siinäkin ajan mittaan.

        Kunnollinen uunivuoka ei paljoa maksa, muutamalla eurolla saa hyviä uunivuokia vaikkapa Lidlistä. Ei ole vaikea pestä vuokaa tai paistinpannua. Tekosyitä tuollaiset tiskit!
        Onhan minulla noita foliovuokia, kun kerran sain ostaa vakuutusyhtiöltä suuren pahvilaatikollisen jollekin einestehtaalle menossa olleita (kuljetusvahinko) foliovuokia. Niitä minulla on loppuelämäksi ja vielä jää perillisillekin. En vain viitsi alkaa niihin tekemään laatikkoruokia, kun ne foliovuu'at on sellaisia "maksalaatikko-vuoka" kokoa ja tulee yleensä perheelle tehtyä suurempia satseja. Joskus olen tehnyt lanttu- tai naurislaatikkoa niihin foliovuokiin.


    • makarooniavvaansyödään

      Keitin tuossa 1 rkl makaroonia. Nyt aion käydä nukkumaan ja sitten herättyäni keitä 1 rkl riisiä. Siinä mun tämän päivän ruok a, muuta ei ole. No näin on mennyt jo 5 vuotta, ja heikolta näyttää. Olen niin onnellinen että sipilä on keksinyt vetää yhteiskunnan rahat itselleen että saa itselleen ja suvulleen ruokaa ja vähän säästöön. On se vaan ovela heppu.

    • leipyääääää

      Aamulla söin leipyä ja join kaffetta, lounaalla on leipyä ja iltapalalla runsaasti leipyä.

    • kakka-on-kaunis

      Miksi aina pitää kysyä mitä on syönyt tänään? Miksei koskaan kysytä mitä on paskonut tänään? Mikä tekee paskomisesta niin paljon vähempiarvoisen tapahtuman kuin syömisestä, ettei siitä voisi puhua?

      Itse paskoin kunnon jöötin tänään ja eilen päästä pärskähti ripuli, ei olisi pitänyt syödä sitä lähipubin pitsaa.

    • menopaluuelämä

      Söin kaks ruisleipäviipaletta, päällä juustoa ja paistettua kananmunaa. Join palan painikkeeksi puolisen litraa teetä, kuten joka aamu.!
      Aivan tekee makaroonilooraa mieli, kun täällä siitä niin paljon puhutaan!
      Enempi tekee mieli lettuja, paistelen ja popsin lähipäivinä.
      Ostin liiteristä ulkomaanelävän mansikoita (2,25 litra) ja keitin hillosokerin kanssa hilloa, hyvää tuli, vain letut puuttuvat!

    • muikkuOSSI

      Talkkunavellä ja ruisleipää,Talkkunasta tulee kesäiset lapsuudenpäivät mieleen ja on terveellistä.
      Sitten hirssipuuroa ja tattaripuuroa voisilmällä suussasulavaa kanssa. puurojen aatelia.

    • lakrisapeikko

      Mie söin 3 kiloo lakua. Ei tule nälkä kun syö makeeta.

    • pellegriini

      Aamulla leipää ja teetä. Päivällä leipää ja kahvia. Illalla kinkkukiusausta, tomaattia, porkkanaa. Jälkiruokana jäätelöä (tarjouksesta ostettua) Joten herkkuja, eikä kovinkaan kalliita.

    • Kilo_pottuja_padassa

      Kolme keitettyä perunaa viipaleina voilla höystettynä ja yhden tomaatin. En ole köyhä, mutta toisinaan kaipaan yksinkertaisia makuelämyksiä. Illalla syön sitten lisää.

    • mammonamaija

      Mä olen ihan v***un rikas.

    • Sossupummi-

      Söin pizzaa tänään. Lihon niin paljon että en jaksa töihin mennä.

    • less.is.more

      Aikuinen ihminen ei tarvitse kovinkaan monipuolisia ruokia, yksinkertaisuus kunniaan. Joskus riittää ihan pelkät perunat. Ja toisella kerralla pelkkää puuroa.
      Mitä enemmän ainesosia, sitä suurempi sotku mahassa. Vatsa tykkää kun tulee esim. pelkkää puuroa, vaihtoehtona joku valtava hampurilainen jossa on monenlaista rasvaista täyteosaa.

    • ravintolafileitäää

      Itse söin tänään prepunoita ravintolafileitä tomaatti leipää., ei ole kalliita noi ravintolafileet ja siinä 500g kalaa, no yks huono puoli voi olla että voimakassuolaista.

    • riisikakkui

      kalakeittoo ja riisikakkui

    • psyyke-eläkeläinen

      Pakastevihanneksia ja porkkanaa keitettynä.Pari ruisleipä palaa.Kahvi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe