Ennenaikaiset vaihdevuodet- Hpv-rokotteen syy?

EI-ÄIDIN-ÄITI_KOSKAAN

Tyttäreni on 16-vuotias. Kehitykseltään normaali, joskin kuukautiset alkoi jo 10-11v. vaihteessa. Yläasteikä sujui hyvin kunnes viimeisenä vuonna iski masennus, väsymys yms, ja toisaalta vaikea erotilanne oli siihen osasyynä. Mutta myös kuukautiset loppui täysin äkillisesti. Alkuun sitä pidettiin normaalina stressireaktiona vanhempien eron vuoksi, mutta kun kuukausia kului ja käytiin lääkärillä, niin vasta lähes vuoden oireilujen jälkeen tytär sai lähetteen tarkempiin tutkimuksiin ja kokeisiin. Kaksi nuorta lääkärikokelasta osasi vihdoin määrätä tarkempiin tutkimuksiin ja lopulta selvisi karu totuus. Kaikki oireet,kuumakohtaukset,rytmihäiriöt, voimattomuus, silmitön väsymys ja epämääräiset vatsavaivat,nivelkivut ja -säryt, passiivisuus, masennus, itkukohtaukset, yms saivat syyn siitä että tyttäreni hormonitoiminta oli täysin sekaisin. Aina vain lääkäreiltä tuli mainintoja, ettei joitain kokeita ollut kumma kyllä otettu. Nyt sitten on saatu diagnoosi kasaan... Tyttäreni ei voi koskaan saada omaa biologista lasta, koska munasarjat ovat surkastuneet, hormonitoimintaa ylläpidetään vaihdevuosi-ikään asti lääkehoidolla.
Todella julma uutinen nuorelle, joka ei ole perhettä ehtinyt miettimään... entä sitten kun kaverit perustavat perheitä? Nyt jo surrut sitä, kun ei koskaan saa tietää miltä oikeasti oma lapsi olisi näyttänyt, ja ettei koskaan voi viettää oikeaa omaa äitienpäivää...

Luin artikkeleita HPV-rokotteista ja harvinaisissa haittavaikutuksissa oli ennenaikaiset vaihdevuodet.
Yllättäen tyttäreni sai diagnoosin myötä samoin tein lääkärilausunnon 100% korvauksesta hormonilääkkeisiin 50-v ikään asti...

Toivoisin kyllä vielä tarkennusta hpv-rokotteen turvallisuudelle/osallisuudelle ...Kokeissa selvitettiin myös suvun rasitteet kromosomitasolla lapsettomuuteen, ja sieltäkään ei syytä löytynyt.
Suren itse jo nyt sitä surua jonka tytär kohtaa elämänsä rakkauden kohdattuaan ja kun ymmärtää ettei voi saada yhteistä biologista lasta. Ja kun toinen sisarus voi ja aikanaan tuo lapsiaan mummolaan...

Tässä vaiheessa olen itse äitinä enemmän rikki kuin tytär, mutta tiedän että tytär reagoi tilanteeseen myöhemmin ja miten hän tulee sen kestämään?

6

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 78865r

      Onpa kova tilanne. Ihmisellä on kuitenkin taipumus sopeutua. Tunteet on käytävä läpi ja sitten aikanaan suuntautuu eteenpäin menetyksestä huolimatta.

      Biologinen lapsi on biologinen lapsi. Silti kyseenalaistan sen, että vain biologinen lapsi voi olla oikeasti oma lapsi. Tai että ilman biologista lasta ei voi viettää oikeaa omaa äitienpäivää. Olen kuullut mm. sijaisvanhempien sanoneen, että lapsi tuntuu aivan yhtä omalta kuin jos olisi biologinen lapsi. Jonkun mielestä jopa enemmänkin kuin biologinen. Vahva side lapseen tai äitiys ei riipu siitä. Biologia ei aina edes riitäkään.

      Useimmat haluavat lapsia. Sitten on myös niitä, jotka ovat tyytyväisiä ilman lapsia. Onnellisen elämän voi elää monella tavalla. Lapsettomuus voi olla myös mahdollisuus.

      Joka tapauksessa asian hyväksyminen toki usein vie aikansa eikä aina ole helppoa. Mutta kun on ihmisiä, joiden kanssa voi jutella niin se auttaa.

    • sopuli321

      Hpv-rokote aiheutti minunkin 13 v tyttärelleni oireita: pahoinvointi, päänsärky, väsymys, vatsakipu, välillä kova vatsa. välillä ripuli. Ennen rokotetta ei ollut mitään näistä oireista. Olemme käyneet tutkimuksissa, erilaisia verikokeita on otettu ja terveydenhoitohenkilökunnan mukaan kaikki tulokset ovat normaalit ja lapseni on siten täysin terve. On myös käyty psykologilla juttelemassa, josko ongelmat olisivat "päästä" johtuvia, mutta eipä elämäntilanteestamme tai muustakaan löytynyt mitään sellaista joka voisi jatkuvaa oirehtimista aiheuttaa. Tyttäreni on oireiden vuoksi joutunut olemaan viikottain koulusta 1-2 pv pois ja tämä on huomattavasti vaikuttanut jo koulumenestykseen, sosiaalisista suhteista puhumattakaan.
      Mielestäni Suomi, päättäjät ja erityisesti terveydenhuolto on vastuussa näistä turhista nuorten tyttöjen sairastumisista. Tutkittuani tarkemmin ulkomaisilta sivustoilta hpv-rokotteen aiheuttamista haitoista, löytyi kuolemia, halvaantumisia, ja hirvittäviä oireita joihin ei ole hoitoa. Esim. Japanissa ko. rokote on kokonaan kielletty. Japanissa ei myöskään rokoteta alle 2 vuotiaita lapsia lainkaan. Mielestäni yhdenkin nuoren hengen ja terveyden vaarantaminen on edesvastuutonta, mikäli on pienikin epäilys siitä että rokote aiheuttaa tai voi aiheuttaa vakavan haitan, tulisi se kieltää kokonaan. Hpv-rokotetta mainostettiin koulussa, jaettiin markkinointimateriaalia ja terveydenhoitaja hoki kuinka tärkeää on jokainen tyttö rokottaa. Nyt kannan koko loppuikäni henkistä taakkaa siitä, että annoin luvan rokotteen antamiseen.

    • Toipumassa

      Hei
      Olen keski-ikäinen ja kamppaillut vuosikymmeniä hankalien oireiden kanssa mm. ahdistus, lievä masennus, suolistovaivat ja verensokerit. Juostuani eri erikoislääkäreillä ymmärsin viime vuonna ottaa terveyteni omiin käsiin. Se matka vei minut turkimaan ravintoa, autoimmuunisaiirauksia ja rokotteiden haittoja.
      Tiedän nyt, että oireeni ovat olleet useamman syyn summa mm. imeväisiässä syötetyt antibiootit, mutta myös rokotteet. Sain 2009 ulkomaan matkaan kerralla a- ja b-hepatiittipiikit sekä MPR:n. Ja seurauksena siitä rankan väsymyksen, ruoka-aineallergioita ja ekseeman.
      Mikä parasta, olen päässyt myös terveyden avaimiin, jotka nyt vinkiksi teille sairastuneiden tytärten vanhemmat. Apua rokotevaurioihin saa ruokavalioista, joissa jätetään maito-ja viljatuotteet pois. Kun hormonitoiminta on sekaisin, on se tod.näk myös insuliinin osalta, joka puolestaan sotkee muun hormonitoiminnan. Teetin funktionaalisella lääkäriasemalla arvokkaat, mutta joka sentin arvoiset verikokeet vitamiini-ja hivenaineistani. Sieltä paljastui mm paha b12-vitamiinin ja raudan puutos monia muita. Nyt olen kolmatta kuukautta syönyt ohjeiden mukaan monia ravintolisiä ja olen saamassa terveyteni, energiani ja iloni takaisien vuosien jälkeen.
      Rokotteista tulevat ongelmat ovat solutasolla ja funktionaalinen lähestyminen on se juttu, ei koululääketiede. Samoin moni on saanut apua rokotevaurioihin homeopatiasta jopa ennalta tuomittuun hedelmättömyyteen.
      Ennakkoluulottomasti hakemaan apua vaihtoehtoisista hoidoista ja muistakaa reklamoida rokotehaitoista lääkärille ja THL:lle. Maailmalla on tosiaan liian monta lasta ja nuorta sairastunut. Syy on yleensä rokotteen adjuvantteina ja säilöntäaineina käytetyt raskasmetallit ja myrkyt mm. elohopea, alumiini, formalfehydi, glyfosaatti, vieraan lajin dna jne.

    • Seuraukset

      Päätös tyttären rokottamisesta oli minullekin vaikea, rokotus otettiin, mutta mieluummin olisin ollut joutumatta moisen valinnan eteen. Tulevina vuosina tyttärellä mahdollisesti ilmeneviä omituisia oireita aion kyllä pitää silmällä tässä valossa. Jos mitään ennenaikaisiin vaihdevuosiin viittaavaa tulee, täytyy välittömästi hakeutua klinikalle, jossa munasoluja voidaan ottaa talteen ja pakastaa myöhempää tarvetta varten. Tämä mahdollisuus on ainakin joissakin maissa olemassa. Rokotus on megabisnestä, tuollaisten kulujen korvaaminen sivuvaikutusten uhreille olisi kyllä ihan vähimmäisvaatimus.

    • sopuli321

      Ravintolisistä olen myös vihdoin löytänyt suuren avun tytön oireisiin, erityisesti pahoinvointiin. Päänsärytkään eivät ole olleet toimintakykyä lamauttavia enää. Valitettavasti työttömänä minulla ei ole mahdollisuutta siirtyä julkisesta terveydenhuollosta antioksidanttiklinikkaan. Mutta valonpilkahdus tähän kaikkeen kärsimykseen on selkeästi tuonut muutaman ravintolisä valmisteen kevyt käyttö.

    • päivännaurut

      Foliohattu. Vanha kunnon foliohattu! Ei maksa paljon, osta kaupasta alumiinifoliorulla ja muotoile itse!
      Simsalabim! Jopas häviää kummalliset, kamalat ja selittämättömät oireet!
      Jos ei auta, käynti kallonkutistajalla suositellaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe