Mitä tehdä.... Yksinhuoltajuus?

Katiko

Tilanne tämä; lastensuojelu ilmoitus tehty isästä viime syksynä (elokuussa), lastensuojelu tuli mukaan kuvioihin ensi arviointi ryhmän jälkeen koska isän menneisyyden takia pyysivät isää käymään seuloissa --> ei käynyt eikä vastannut heidän puheluihinsa ja palaveriin menin yksin kun ex Oli "unohtanut". Talvella sitten tuli kielto lasten mennä isälleen yöksi koska ei ollut seuloissa käynyt. Ensimmäisissä seuloissa kävi vasta tämän vuoden tammikuussa. Ekat puhtaat seulat tulivat helmikuussa. Tämän jälkeen kaksi kolme puhdasta ja sitten tuli puhelu taas etteivät olleet puhtaat.
No nyt sitten taas odotellaan, viime viikolla ei ole käynyt laisinkaan koska ei ole kerennyt ja ollut nais ystävänsä luona eikä ole ollut rahaa mennä paikallisella Espoossa terveyskeskukseen.
Alkuun oli viikko-viikko systeemi käytössä mutta viime kesänä huomasin ettei toimi, lapset olivat hyvin rauhattomia koko ajan. Yritin silloin että muutettaisiin joka toiseen vkonloppuun ja tietenkin näkisi myös muulloin mutta ei suostunut.
Nythän viikko-viikko systeemi ei ole ollut käytössä mutta ei suostu lähteä lastenvalvojalle minun kanssani joten lastensuojelusta tuli ohjeistus että menen sitten yksin. Ja ovat sitä mieltä myös että hakisin yksinhuoltajuutta. Koska tässä on vielä lisäksi kaikkea muuta (ei noudata mm ls määräyksiä seulojen käynneistä, harvakseltaan pitää lapsiin yhteyttä, jos yritän soittaa lasten asioista en saa häntä millään kiinni) ja ls todennut että viikko-viikko systeemi ei pelaa vaikka isä ilmeisesti olettaa että saa sen takaisin mutta vanhimmainen ei muutenkaan tykkää ajatuksesta että menisivät sinne yöksi (6 vee), johtuen ilmeisesti tästä isän naisystävän 2 vuotiaasta pojasta.
Ja ls kovin ihmeissään kun isä mennyt naimisiin uuden naisystävänsä kanssa alle puolen vuoden seurustelun jälkeen, tällä uudella naisystävällä tai siis nykyisellä vaimolla myös ls kimpussa, en tiedä miksi ja minkä takia koska en häntä tunne laisinkaan.

24

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TämäOnNähty

      Jos ihmisellä on huumetaustaa, niin seulat tai ei, hän on sopimaton huoltajaksi. Pitkäkestoinen ja nuorena aloitettu huumeiden käyttö muuttaa ihmisen persoonaa siten, että hänestä ei koskaan enää voi tulla vastuuta tuntevaa ihmistä. Näin se vain on ikävä kyllä. Pitäisi olla itsestään selvää, ettei nuoria lapsia laiteta ex-narkkarin hoiviin.

    • Mitäsiistehdään

      Teette ihan niin kuin yhdessä haluatte, sovitte, päätätte. Älkää hyvät vanhemmat sotkeko sitä lastensuojelua lastennre asiaan; isänä voin sanoa, ettei siitä seuraa mitään hyvää.

      Sosiaalitoimella, lastensuojelulla, lastenvalvojalla ei ole oikeutta antaa mitään määräyksiä, ei mitään päätöksenteko-oikeutta yhteisiä lapsianne koskevissa asioissa. Mikäli näin tekevät syyllistyvät asiassa virkavelvollisuuksien vastaiseen menette-
      lyyn, siis rikokseen lapsianne koskevassa asiassa. Vanhemmat
      yksin ja yhdessä päättävät lastensa asiat; ei sosiaalitoimi, lasten suojelu, lastenvalvoja ym. tahot. sosiaalitoimi, lastensuojelu, lastenvalvoja ei ole sopimusoaspuoli lapsianne koskevissa
      asioissa. Teette niin kuin itse yhdessä päätätte eli viikko-viikko asuminen ja huoltajuus voidaan edelleenkin molemmilla teidän keskinäisellä sopimuksella vapaasti pitää ja mitään sopimuksia ei tarvitse kirjallisena edes laatia lastenvalvojalla, riittää teidän kahden vanhemman- ja huoltajan välinen yhteisen suullinen sopimus tai voitte tehdä itse kirjallisen sopimuksen jos haluatte lastenne asioista ilman sosiaalitoimea, lastensuojelua, lasten-valvojaa ym. "viranomaista".

    • Semmmostahanse

      Huumeet, lääkkeiden väärinkäyttö ja alkoholiongelma eivät sovi lainkaan lasten elämään. Jos lasten etu vaatii niin hae ihmeessä yksinhuoltajuutta. Mutta älä anna lasten vieraantua kokonaan isästä, yritä rakentaa isäsuhdetta kaikesta huolimatta.

      Toi on taas aivan käsittämätöntä huuhaata, että ls pitää ongelmana toisen nopeaa avioitumista.

      Se taas on varmaa, että kaksi lastensuojelutapausta (isä ja isän uusi vaimo) tietävät molempien lapsille miljoonakertaista vaaraa siihen verrattuna että isä olisi ottanut nuhteettoman vaimon.

    • Katiko

      Olen alkanut kyllä harkitsemaan yksinhuoltajuutta vakavasti koska nämä tapaamiset ei muutenkaan toimi näiden seulojen takia, en ikinä voi tietää koska perhetyöntekijältä tulee puhelu ettei seulat ovat olleet puhtaat ja vaikeaksi käy lasten asioiden hoitaminen jos tarvitsen allekirjoituksia johonkin koska isä ei vastaa puheluihin eikä viesteihen. Ja tuo hämää myös että kun tällä uudella vaimokkeella myös ls asiakkuus päällä. Tiedän että hänellä on myös vanhempi tyttö tämän nuoremman lisäksi mutta asuu isänsä luona.
      Ja tuohon kolmanteen vastaukseen mitä tulee, ensin ajattelin että lastensuojelu oli turha ilmoitus vaikka itsekin olin huolissani mitä kaikkea vanhemmalta esim viime kesänä kuulin, isä kielsi kaiken.... mutta en tässä vaiheessa ole sitä mieltä.... koska huumeet ilmeisesti kuvioissa kyllä ankarasti koska seulat ovat olleet yhteensä 2-3 kertaa puhtaat ja hänen pitää niissä käydä joka vko. Lapset saavat kyllä isäänsä nähdä mutta eivät voi mennä yöksi seulojen takia ja kunhan katson että isä on kunnossa. Ja tämä viikko-viikko systeemi ei yksinkertaisesti toiminut viime kesänä. Huomasin sen tyttöjen käytöksestä että olivat "sekaisin" ja nyt kun ovat minulla olleet ja isällä silloin kun pystyvät niin moni sanonut että ovat paljon rauhallisimpia ja tasapainoisempia.

    • Mitäsiistehdään

      Teette ihan niin kuin yhdessä haluatte, sovitte, päätätte. Älkää hyvät vanhemmat sotkeko sitä lastensuojelua lastennre asiaan; isänä voin sanoa, ettei siitä seuraa mitään hyvää.

      Sosiaalitoimella, lastensuojelulla, lastenvalvojalla ei ole oikeutta antaa mitään määräyksiä, ei mitään päätöksenteko-oikeutta yhteisiä lapsianne koskevissa asioissa. Mikäli näin tekevät syyllistyvät asiassa virkavelvollisuuksien vastaiseen menette-
      lyyn, siis rikokseen lapsianne koskevassa asiassa. Vanhemmat
      yksin ja yhdessä päättävät lastensa asiat; ei sosiaalitoimi, lasten suojelu, lastenvalvoja ym. tahot. sosiaalitoimi, lastensuojelu, lastenvalvoja ei ole sopimusoaspuoli lapsianne koskevissa
      asioissa. Teette niin kuin itse yhdessä päätätte eli viikko-viikko asuminen ja huoltajuus voidaan edelleenkin molemmilla teidän keskinäisellä sopimuksella vapaasti pitää ja mitään sopimuksia
      ei tarvitse kirjallisena edes laatia lastenvalvojalla, riittää teidän kahden vanhemman- ja huoltajan välinen yhteisen suullinen sopimus tai voitte tehdä itse kirjallisen sopimuksen jos haluatte lastenne asioista ilman sosiaalitoimea, lastensuojelua, lasten-valvojaa ym. "viranomaista".

      • Anonyymi

        Moi,

        sanot tässä viestissäsi, että vanhemmat voivat vapaasti päättää lastensa asioista, mutta sitten palstalla esiintyy väite, ettei vanhemmat saakaan tehdä määräaikaisia sopimuksia, koska laissa ei edes tunneta sellaista käsitettä kuin määräaikainen sopimus. Jos vanhemmat päättävätkin, että lapsen elatus loppuu 18 vuotiaana eli ekevät asiasta määräaikaisen sopimuksen tai hankkivat itselleen määräaikaisen puhelinliittymän, niin onkohan sen kaverin mielestä rikottu lakia? Mitä itse ajattelet asiasta ? Jos joku palkataan määräaikaiseen työpaikkaan, niin voiko hän haastaa työn päättymisen jälkeen työnantajansa oikeuteen, koska työ olikin määräaikainen ja perustella haastettaan, ettei Suomen alissa tnneta määräaikaista sopimusta. Missähän laatikossa se kaveri on kasvanut, joka lulee, ettei määräaikaisen sopimuksen käsitettä ole olemassa. Hän varmaan ajattelee, että se ei ole olemassa, koska sitä ei ole todistettu todeksi?


      • Anonyymi

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää.


      • Anonyymi

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.

        Petrillä ei ole edes lapsia ja onneksi lapsillasi on uusi isä eli Timo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petrillä ei ole edes lapsia ja onneksi lapsillasi on uusi isä eli Timo.

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.

        Ei minulla edes ole lapsia eli ei ole koskaan ollutkaan.. Mutta sen tiedän ettei Karillakaan ole, koska hänen "lastensa" uusi isä Timo otti asiat haltuun ja Kari jäi yksin onanoimaan. Orava katselee Karin ikkusnasta sisälle. Laita s-postia mulle sinne luukkuun vaan, ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää.

        Onko Petri ja Timo pariskunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla edes ole lapsia eli ei ole koskaan ollutkaan.. Mutta sen tiedän ettei Karillakaan ole, koska hänen "lastensa" uusi isä Timo otti asiat haltuun ja Kari jäi yksin onanoimaan. Orava katselee Karin ikkusnasta sisälle. Laita s-postia mulle sinne luukkuun vaan, ok?

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.


      • Anonyymi

        Onneksi Petri ei enää saa olla osana lastensa elämää. Onneksi Timo ei enää saa olla osana "lastensa" elämää. Ja Timo ei ole Karin lasten uuai isä isättömänä ja lapsettomana.


      • Anonyymi

        Miksei "lapsesi" kuitenkaan halua tavata sinua?


    • Anonyymi

      Olen hyvin onnellinen, ettei Karin "lapset" halua tavata "isäänsä" Onni on uusi isä, jonka nimi on Timo. Kari sanoo että rikollisen päätöksen takia ei voi tavata lapsiaan ja hän silti haluaa noudattaa ko. rikollista päätöstä olla tapaamatta lapsiaan. Miksihän jotkut vanhemmat ei tykkää omista lapsistansa?

      • Anonyymi

        Olen hyvin onnellinen, ettei Timon "lapset" halua tavata "isäänsä" - on lapseton isätön "isä", jonka nimi on Timo. Petri sanoo että rikollisen päätöksen takia ei voi tavata lapsiaan ja hän silti haluaa noudattaa ko. rikollista päätöstä olla tapaamatta lapsiaan. Miksihän jotkut vanhemmat ei tykkää omista lapsistansa? Olen hyvin iloinen, ettei Timo ole missään tekemisissä 'lapsiensa' kanssa ja heillä on se vanha Kari-isä, joka on oikein hyvä isä ja miehenmalli ilman vieraannuttaja äitiä ja "lastensuojelun" viranomaisia. Oletko sekö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvin onnellinen, ettei Timon "lapset" halua tavata "isäänsä" - on lapseton isätön "isä", jonka nimi on Timo. Petri sanoo että rikollisen päätöksen takia ei voi tavata lapsiaan ja hän silti haluaa noudattaa ko. rikollista päätöstä olla tapaamatta lapsiaan. Miksihän jotkut vanhemmat ei tykkää omista lapsistansa? Olen hyvin iloinen, ettei Timo ole missään tekemisissä 'lapsiensa' kanssa ja heillä on se vanha Kari-isä, joka on oikein hyvä isä ja miehenmalli ilman vieraannuttaja äitiä ja "lastensuojelun" viranomaisia. Oletko sekö?

        Timon lapset asuvat isänsä luon ja he haluavat potää myös Timon sukunimen. Olen surullinen, että joudun tuottamn sinulle pettymyksen,mutta toivottavasti saat onnesi himo-onanoinnistasi samalla kun ajattelet lastenvalvojaasi..len niin kovin iloinen tämän asian vuoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timon lapset asuvat isänsä luon ja he haluavat potää myös Timon sukunimen. Olen surullinen, että joudun tuottamn sinulle pettymyksen,mutta toivottavasti saat onnesi himo-onanoinnistasi samalla kun ajattelet lastenvalvojaasi..len niin kovin iloinen tämän asian vuoksi

        Olen hyvin onnellinen, ettei Timon "lapset" halua tavata "isäänsä" - on lapseton isätön "isä", jonka nimi on Timo. Petri sanoo että rikollisen päätöksen takia ei voi tavata lapsiaan ja hän silti haluaa noudattaa ko. rikollista päätöstä olla tapaamatta lapsiaan. Miksihän jotkut vanhemmat ei tykkää omista lapsistansa? Olen hyvin iloinen, ettei Timo ole missään tekemisissä 'lapsiensa' kanssa ja heillä on se vanha Kari-isä, joka on oikein hyvä isä ja miehenmalli ilman vieraannuttaja äitiä ja "lastensuojelun" viranomaisia. Oletko sekö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timon lapset asuvat isänsä luon ja he haluavat potää myös Timon sukunimen. Olen surullinen, että joudun tuottamn sinulle pettymyksen,mutta toivottavasti saat onnesi himo-onanoinnistasi samalla kun ajattelet lastenvalvojaasi..len niin kovin iloinen tämän asian vuoksi

        Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?

        Koska hänellä uusi puoliso Timo, joka paljon parempi kuin ex-puoliso, Kari, joka ei edes otsekään halua pitää "lapsiinsa"mitään yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hänellä uusi puoliso Timo, joka paljon parempi kuin ex-puoliso, Kari, joka ei edes otsekään halua pitää "lapsiinsa"mitään yhteyttä.

        Ei ole! Lapset elätetään vuoroviikko huollossa ilman rahasuorituksia "elatusapuna" tilille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hänellä uusi puoliso Timo, joka paljon parempi kuin ex-puoliso, Kari, joka ei edes otsekään halua pitää "lapsiinsa"mitään yhteyttä.

        Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa? Miksei Tiina halua lasten olevan isänsä- ja isovanhempiensa kanssa?

        Koska hänellä uusi puoliso Timo, joka paljon parempi kuin ex-puoliso, Kari, joka ei edes otsekään halua pitää "lapsiinsa"mitään yhteyttä..


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe