Miltä tuntuu olla työtön

Tyyötämänä

Voisiko joku lukijoista kertoa, millaista on olla pitkäaikaistyötön?
Itse en ole koskaan elämässäni loisi ut, aina huolehtinut itse itsestäni ja tehnyt töitä.
Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten kulutatte aikaanne ja nautitte yhteiskunnan tuista.

Ilmeisesti vihdoinkin pääsette myös töihin ja täysin ilmaiseksi, hienoa eikö vain?

11

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässävastaus

      Paskalta tuntuu elää köyhänä. Fyysinen kunto on toisaalta hyvä koska raskasta liikuntaa tulee harrastettua keskimäärin 5 kertaa viikossa. Tämän sekä ruoan lisäksi ei oikein rahaa jääkkään sitten muuhun. Jatkuva stressi palkattomiin toimenpiteisiin johtavista "työllistämistoimenpiteistä" toisaalta on tuskaa vuodesta toiseen, sekä toisaalta se, ettei sitten itse palkkatyöllistymistä edes tarjota TE-puolelta, eikä ole koskaan tarjottukaan, edes alussa.

      Edessä on kovemmat ajat, kun ropsahtaa aikanaan karenssi, koska en ole menossa yhteenkään palkattomaan toimenpiteeseen. Yleisesti ottaen siis aika kurjaa, mutta hyvässä kunnossa olen. Harrastuksia on muitakin, mutta en toki niistä TE-keskukseen mainitse, koska heidän kanssaan pärjää parhaiten jos kertoo vain tuijottavansa kattoa lopun ajasta, silloin kun ei hae palkkatöitä. Heille kerron palkkatöiden hakemisen olevan ainoa harrastukseni, ja esitän työpaikat joita olen hakenut. Tällöin hekin pysyvät tyytyväisempinä, kun sanon olevani passiivinen, vaikken oikeasti ole.

      Oliko siinä sulle tarpeeksi infoa?

    • gjfkhltyse

      Toivotaan, että aloittaja pääsee pian nauttimaan kadehtimiensa työttömien ruokarahoista ja orjuudesta.

    • sairas.seniori

      Pahinta työttömyydessä on jatkuva pelon tunne siitä, ettei voimat riitä. Kun sairastuin (työperäisesti), mutta en saanut eläkettä, putosin sitten työmarkkinatuelle. On voimia vievää taistella ihan perusjutuista, ruuasta ja laskuista, ja pelätä koko ajan jotain uutta katastrofia mihin rahat ei riitä.
      Se, että on joutunut yhteiskunnan sylkykupiksi on toisarvoista kuitenkin elämän perusasioiden taistelussa. En olisi tätä kohtaloa toivonut kenellekään, en olisi uskonut että vuosikymmenien työelämän jälkeen olenkin tällainen riippakivi. Iso paha väärintekijä :)

    • Näinsevainmenee

      Älkää tokinkadehtiko minu, päinvastoin, minä kadehdin teitä, koska itse olen käynyt koko elämäni töissä, siis ihan kesätöistä lähtien.

      Tunnen kuuluvani työtätekevään keskiluokkaan, tienaan ihan tyydyttävästi, omistan auton ja kesämökin sekä suunnittelen kaupunkiasunnon hankintaa jonne sitten voisin asuttaa teikäläisellä tuella elällä, saisin näin tuottoa sijoitukselleni.

      Muuten olen ihan tyytyväinen elämääni, mutta nämä korkeat verot, tulonsiirrot jurppii kovasti, vie hieman motivaatiota kun koko ajan isompi osa saavutetusta ansioista valuu juuri teilleloisiville.

      Se ei vain ole reilua, toiset paiskii töitä ja toiset vaan loisii.

    • dfhhdf

      Vitut oot. Valepukki snä oot ja asuntokin pelattu nettipokerilla alta eks niin . Pikavippii otit 50 donaa iha yksin vain.

    • dgsgzg

      Ai niin saan veron palautusta tekemät mitää eks nii. Ime munaa Jake.

    • gsgdsgsd

      Joko kävit eri paikkakunnalla haastattelussa...se JURPPII ja vitun pahasti koska epäreilua on jos joku saa olla ikänsä kotikunnassaan. Se JURPPII VITUTTAA KUN LUULLAAN ET KAIKIKL OLIS VARAA LÄHTEE MUUALLE. KOTOO PITÄS RAHA TULLA ILMEISESTI SIIHENKI MUTTA KUHA EIPÄHÄN VAAN TUU.

    • fgfgjxfjv

      300.000 ilman työtä olevaa...tuet pois ja päästäään TÖIHIN . TEHÄ OOTTE IHAN TYHMIÄ.

    • xdfhfdxdfh

      Milt tuntuu olla työtön..no silt että työtöntä ei voi kusettaa enää ainakaan mihinkää....haa haa haa....HERRA MUNAs PILLUS.

    • dfhhfdfhd

      Hei sä...ammu se pikavippi firmasi pyörittäjä.

    • 55v

      En saa edes työmarkkinatukea nyt, työkkärin mukaan olen opiskelija. Olin töissä 25 vuotta ja silloin makseltiin asunto ja muutakin härpäkettä. Firman omistajanvaihdoksen myötä työttömäksi ja anssit loppui ajat sitten. Tmt:a sain jo yli 300pv ennen opiskelun alkua.

      Saa nähdä, miten apn käy! Ehkä tuossa 50v tienoilla on yt ja hän pääsee sitten tutustumaan "loisijan" "nautintoihin"! Ja kokeilemaan työnhakua, kun työnantajat katsovat jo muumioksi. En siis saa mitään tukia tällä hetkellä vaan pärjään ennen tienatuilla ja siipan tuella.

      Ja sitten mulla on osa-aikatyö. Tienaan vähemmän kuin tmt voisi olla. En tietty elätä sillä edes itseäni, mutta puurorahat saan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe