ateistien usko

kannattaakokeilla

Ateismiin liittyy voimakas jumala-viha. Ja sitten myös sanotaan ettei jumalaa ole. Miten jokin olematon voi aiheuttaa vihaa. Toisaalta ateistit sanovat etteivöt vihaa vaan suhtautuvat välinpitämättömästi mutta sehän on vain passivoitunutta vihaa. Jumala on ateisteille hyvin todellinen heidän oman vihansa ja aktiivisen välinpitämättömyyden kautta. Väittävät tietysti että heidän välinpitämättömyytensä vain on niinkuin se on kaikkea sellaista kohtaan mitä ei ole olemassa. Todellisuudessa heitä ärsyttää se kun joku yrittää kertoa mitä he saavat tehdä ja mitä eivät. Jos jumala olisi vain hahmo joka ei mitenkään rajoita kenenkään toimintaa, ateistit vaan toteaisivat että olkoon olemassa sellainen jumala kun kerta on kuollut. Mutta Jumala eläää ja vetää ateistejakin parannukseen ja sekös heitä suututtaa ja purkavat vihansa uskovaisiin ja pilkkaavat näitä. Ateisteille jumala on heidän vihansa kautta todellisempi kuin uskovaiselle jolle Jumala on hiljainen lupaus jostakin paremmasta.

44

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallo_takaisin

      Sama loputon olkinukkojen piekseminen se vain tuolla aloittajalla jatkuu. Ihan vaan semmoinen huomio tähän väliin nyt taas kerran tehtäköön, että älköön kukaan ihmetelkö sitä, miksi uskovia pidetään idiootteina. Katsokaa nyt tuota aloittajankin esimerkkiä!

      Uskovat voisivat sen verran tulla näihin talkoisiin, että kertoisivat, ovatko he aloittajan kanssa samaa mieltä. Näin saataisiin edes auttavalla tarkkuudella tietää, että ovatko (lähes) kaikki uskovat tuollaisia. Jos riittävän moni irtisanoutuisi aloittajan edustamasta touhusta, niin voitaisiin kirjata ylös, ettei uskovista kannata yleistää liikoja. Nyt kuitenkin tilanne näyttää aivan päinvastaiselta.

      Tiedän vain yhden tällä palstalla vierailleen uskovan (doubthingthomas), joka on fiksu ja maltillinen eikä vääristele käsitteitä ja yleistele miten sattuu. Hän myös myöntää omassa katsomuksessaan kyseen olevan uskomisesta eikä tietämisestä tai varmuudesta. Hän ei myöskään näytä alentuvan aloituksen kaltaisiin provoihin, joihin ei kannattaisi kenenkään puuttua. Vastaan itse tähän provoon vain siksi, että heitän pallon takaisin; uskovat tulkaa nyt osoittamaan mitä olette.

      • kannattaakokeilla

        Mun tarkoitus ei oo provosoida. Ei sillä saavuteta mitään hyvää. Haluan vaan tuoda avarakatseisuutta tähän ateistiseen umpimetsikköön. Sitä että hyväksytään toisten näkemyksiä ja uskomuksia eikä pilkata tai satuteta ketään.


      • Jumalattomuus
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Mun tarkoitus ei oo provosoida. Ei sillä saavuteta mitään hyvää. Haluan vaan tuoda avarakatseisuutta tähän ateistiseen umpimetsikköön. Sitä että hyväksytään toisten näkemyksiä ja uskomuksia eikä pilkata tai satuteta ketään.

        Kannattaisi ehkä tehdä se positiivisella tavalla, esimerkiksi kertomalla kuoleman lähikokemuksista, tässä esimerkiksi, http://beforeitsnews.com/spirit/2017/05/amazing-nde-cases-irrespective-of-religion-the-god-of-death-is-gracious-2509200.html


      • AnteeksMitäKysyttiinkään

        Aloittaja ei selvästikään tunne yhtäkään vakaumuksellista ateistia joka olisi himppa selventänyt hänelle näitä asioita. Epäilemättä tällä foorumilla on yritetty, mutta perille ei mene.

        Sikäli kuin itse (kristittynä) olen nk. ateismin ymmärtänyt, ateismissa on eräänlaisia, nk. alalajeja ja kukin näiden edustaja tuntee ja uskoo ja ei usko juuri siten kuin hän itse asiansa ymmärtää. Samoinhan on kaikkien vakaumusten, poliittisten ja uskonnollisten kanssa.

        On selkeä ateismi. Ateisti ei usko minkäänlaisen jumal-henkilön olemassa oloon, kun Darwinkin sanoi, ettei sellaista ole (vai sanoiko?). Ateisti ei välttämättä vihaa Jumalaa, sillä todellakin, hänellä on muutakin asiaa kuin pyöriä nk. olemattoman ympärillä.

        Sitten on nk. jumalankieltäjät. Ateistin näkökulmasta nämä kuulemma ovat hiukan outoa porukkaa, sillä nämä todellakin osoittavat runsaasti tarmoa vihata ja vähätellä sellaista mitä ei ole olemassa. Nk. jumalankieltäjä siis tavallaan uskoo kaikkivaltiaaseen Jumalaan, mutta on erinäisistä syistä katkera Hänelle. "Kun Jumala salli tämän ja tämän pahan!" Hän on pikemminkin "jumalanvastustaja", kuin jumalankieltäjä.

        Sitten on agnostikot, eli epäilijät, ym:t.

        Aloittaja itse tuntuu tuntevan suurta vihaa "ateisteja" kohtaan, niputtaen nämä kaikki yhteen, kuin yhdeksi joukoksi ja on päättänyt vaikka nenästä vääntäen tunkea Jumala näiden kurkusta sisään. "Nyt sinä ateisti uskot, kun minä sanon, että Jumala on olemassa!" Jumala Itse ei tällaista toimintatapaa hyväksy. Ei hyväksynyt inkvisitiotakaan.

        Ja nyt päästään kysymykseen miksi Jumala ei sitten estä kaikkea pahaa tapahtumasta. Mikä sellainen Jumala on joka sallii pahan? Terrori-iskut! Lasten kuolemat!

        Lyhyesti: Jumala loi ihmisen omaan yhteyteensä, mutta ihminen ei totellut Häntä vaan vastasi Luciferin houkutukseen (syntiinlankeemus). Tästä seurasi Jumalan erinäiset yritelmät saada laki ja järjestys (Moosekselle annetut 10 käskyä) ihmismieleen, mutta ihminen oli jo läpikotaisin saastunut. Niinpä Jumala Itse tuli ihmisenä maan päälle, Yhden Pyhän Kolminaisuutensa nk. Poika-persoonana, otti syntimme päällensä, Hänet paikallisten juutalaisten vaatimuksesta (synteinemme) naulattiin ristille, Hän kuoli, haudattiin, nousi kuolleista. Näin Hän voitti syntimme kuolemalla ja ylösnousemalla kuolleista. Tänään vietetään40 päivää pääsiäisestä, helatorstai-päivää, jolloin sadat ihmiset todistivat Jeesuksen elävänä ihmisenä nousevan ylös Taivaisiin, Isän luo. Nyt Hän istuu siellä Isän oikealla puolella, rukoilee puolestamme ja valmistaa meille kullekin mukavaa taivaspaikka, kuka tämän vain haluaa vastaanottaa. Ateistit ovat erityisen tervetulleita Jeesuksen luo, sillä Jeesuksen olemus onkin nimenomaan olla Syntisten Vapahtaja, eli vapauttaja, sielujemme Pelastaja. Uskon kautta Hän sitten alkaa oman työnsä, meissä kaikissa.
        .


      • kannattaakokeilla kirjoitti:

        Mun tarkoitus ei oo provosoida. Ei sillä saavuteta mitään hyvää. Haluan vaan tuoda avarakatseisuutta tähän ateistiseen umpimetsikköön. Sitä että hyväksytään toisten näkemyksiä ja uskomuksia eikä pilkata tai satuteta ketään.

        Joku voisi kiinnittää sinut venytyspenkkiin ja sanoa sitten että "mun tarkoitus ei oo tuottaa kärsimystä..."


    • kannattaakokeilla

      Vain yhteen jumalaan uskovat vihaavat toisiaan. kulunut vuosi on ollut paha ilman tai Jeesuksen kanssa.

      Esim. palstan Luterlainen kastaa sormensa hikeen, nuuskii alapäätänsä ja pitää siitä, muttei muista ihmisistä. Mitä vain YHTEEN jumalaan usko tekee? Kärsimystä!

    • a----a

      Typerys. Sama kuin väittäisit että vihaan riihitonttuja. Vihatakseen jotain tulee uskoa tuon jonkin olemassaoloon. Vain jumaliin/jumalaan uskova voi vihata jumalia/jumalaa.

      • kannattaakokeilla

        Niinhän se viha joo ilmenee että kiistetään sen vihan kohteen olemassaolo tai arvo.


      • a----a
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Niinhän se viha joo ilmenee että kiistetään sen vihan kohteen olemassaolo tai arvo.

        Ok. Vihaan siis palavasti mm. maata kiertävää galaktista peräruisketta, mutta kiistän ehdottomasti moisen olemassaolon. Tuo kuulostaa sinusta kai ihan järkevältä.


      • kannattaakokeilla
        a----a kirjoitti:

        Ok. Vihaan siis palavasti mm. maata kiertävää galaktista peräruisketta, mutta kiistän ehdottomasti moisen olemassaolon. Tuo kuulostaa sinusta kai ihan järkevältä.

        Et sinä kiistäkään kyseisen peräruiskeen olemassaoloa, et vaan tiedä sen olemassaolosta varmuudella. Jumalan olemassaolon sen sijaan kiistät ja syynä on se että vihaat Jumalaa.


      • a-----a
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Et sinä kiistäkään kyseisen peräruiskeen olemassaoloa, et vaan tiedä sen olemassaolosta varmuudella. Jumalan olemassaolon sen sijaan kiistät ja syynä on se että vihaat Jumalaa.

        Typerys. Jos tarkoituksenasi on saada tuollaisella alkeellisella suunsoitolla ja sanomistensa vääntelyllä ihmisiä kääntymään kannallesi, on homma jokseenkin ylivoimainen. Mutta et taida kummempaan pystyä.


      • kannattaakokeilla
        a-----a kirjoitti:

        Typerys. Jos tarkoituksenasi on saada tuollaisella alkeellisella suunsoitolla ja sanomistensa vääntelyllä ihmisiä kääntymään kannallesi, on homma jokseenkin ylivoimainen. Mutta et taida kummempaan pystyä.

        Tarkoitus ei ollu loukata. Oon pahoillani jos loukkasin. Rakkaudella sen sanoin. Älä kiistä asioita joista et ole varma koska se vaan ajaa sut ahtaalle vuosien saatossa ja ei oo hyväksi sulle. Se helpottaa sun omaa oloasi kun katsot asioita laajemmalti vaikka se aluksi voi tuntuakin ylivoimaiselta. Ymmärrän että sulla on ollut vaikeaa enkä halua hankaloittaa sun oloa. Mä yritän auttaa sinua. Saat kiistää Jumalan olemassaolon. Kulkaan ei pakota sinua. Eikä kkukaan halua nöyryyttää eikä painaa sinua alas.


      • a----a
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollu loukata. Oon pahoillani jos loukkasin. Rakkaudella sen sanoin. Älä kiistä asioita joista et ole varma koska se vaan ajaa sut ahtaalle vuosien saatossa ja ei oo hyväksi sulle. Se helpottaa sun omaa oloasi kun katsot asioita laajemmalti vaikka se aluksi voi tuntuakin ylivoimaiselta. Ymmärrän että sulla on ollut vaikeaa enkä halua hankaloittaa sun oloa. Mä yritän auttaa sinua. Saat kiistää Jumalan olemassaolon. Kulkaan ei pakota sinua. Eikä kkukaan halua nöyryyttää eikä painaa sinua alas.

        Ja tuollainen alentuva lässytys ei toimi edes lapsiin. Pelle.


      • kokillakanattaa
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Et sinä kiistäkään kyseisen peräruiskeen olemassaoloa, et vaan tiedä sen olemassaolosta varmuudella. Jumalan olemassaolon sen sijaan kiistät ja syynä on se että vihaat Jumalaa.

        Kyse on vain todisteiden puutteesta..


    • wind-

      tuskinpa on viha kysymyksessä. ainoastaan epävarmuutta. Jos lähdetään liikkeelle
      materialistisessa maailmassa niin saattaa olla jopa pelkoa tutustua hengen maailmaan.

      • A.Teisti

        Ei ole kyseessä viha eikä epävarmuus, vaan järkyttyneisyys uskisten irrationaalisuudesta.

        Ateisti ei pelkää "hengen maailmaan", koska sellaista ei ole olemassakaan, se on vain kuviteltu "maailma"...


      • JeesusLucifer

    • A.Teisti

      Ateisti ei (todellakaan) vihaa mitään jumalaa, koska sellaisia ei ole olemassa. Eikä se olematon vihakaan ole voimakasta. Ateisteja useimmiten vain ärsyttää uskisten pohjaton typeryys, sanoisinpa jopa hupsuus. Tuo typeryys ilmenee yleisenä umpiluupäisyytenä, pidetään fanaattisesti kiinni siitä mihin on alunperin vain jämähdetty eikä mitään uutta varmasti opita tai omaksuta...

      Joku sekopääuskis on kai sanonut tähän tapaan: "Vaikka minulle esitettäisiin todisteet Jumalan olemattomuudesta, uskoisin silti Jumalaan."
      Tuo on sitä fanaattisuutta itseään...

    • uskonpohjatontyhmyys

      Ei liity.

      Kun olen sitä mieltä, että mitään joulupukkia ei ole oikeasti olemassa, niin siihen ei liity minkäänlaista vihaa joulupukkia kohtaan.

      Mutta todella hienosti avaajan kaltainen aivoton typerys todistaa, miten usko on säälittävien typerysten säälittävää typeryyttä. Mikä onkin ainoa asia minkä on onnistynut todistamaan.

    • HerraArmahda

      Nk. uskiksia on erilaisia.

      Toisaalta, nimitystä "uskis" käytetään yleensäkin, enemmänkin protestanttisista, monesti äärifundamentalistisista uususkontoisista, n. 150 vuotta sitten USA:ssa syntyneiden, nk. vapaidensuuntien jäsenistä, eli suomeksi: helluntailaisista, tai niitä lähellä olevien nk. herätysliikkeiden jäsenistä. Näitä lahkolaisia on ollut jo Lutherin ajoista asti (anabaptistit, eli uudelleenkastajat) ja joiden kanssa eivät klassiset kristityt jo tuolloin tulleet toimeen.

      Sittemmin USA:n vapaamuurarit (osa Ku Klux Klanin täysivaltaisia jäseniä, tätä hellarit itse eivät kerro) koostivat kaikki mahdolliset kristinuskon kieltämät ikivanhat harhaopit yhteneväisesti omiksi opeikseen ja tässä on syy, miksi klassiset kristityt eivät tule näiden nk. eksyttäjien kanssa ollenkaan toimeen ja miksi nämä jatkuvasti, hengellisesti hyökkäävät kristillisiä kirkkoja ja kirkkojen opetuksia vastaan.

      Esim. katolilaiset ja ortodoksit ovat aivan toisen tyyppisiä kristittyjä, eivätkä kutsu itse itseään korottavilla nimityksillä, kuten "olla uskossa". Nämä, kristinuskon klassisten kirkkokuntien jäsenet uskovat, ilman mitään ylisanoja ja itse itsensä korotuksia.

      Heti kun siirrytään protestanttisuuteen ja näiden yhteisöjen äärimmäisiin herätysliikkeisiin, siirrytään ihmisen varsin lihallisen, epähengellisen ylpeyden puolelle ja jota myös uskonnossa seuraavat aina nuo kolme pääsyntiä, joilla maailmaa hallitaan: raha, valta ja seksi.

      "Fundamentalistisuudella" tarkoitetaan kristinuskossa hiukan toista piirrettä kuin esim. islamissa. Kristilliset fundamentalisti ovat varsin kapea-alaisia saivartelijoita, pystymetsästä tulevia, teologisesti oppimattomia (ja pitävät tätä jopa kunnianaan!) Raamatun selittäjiä. He opettavat "suoraan Raamatusta" kiistäen kaiken sellaisen nimenomaisen opillisuuden "joka ei suoraan ilmene Raamatussa", siellä heidän vaatimillaan sanoilla "sanota!". Jos joku tarkemmin teologiaa tunteva vastaa heille ja osoittaa heidän typerät tulkintansa todeksi, fundamentalisti ei suinkaan tästä nöyrry, vaan muuttuu vihamieliseksi. He eivät kestä mitään kritiikkiä, sillä kritiikki osoittaa heidän todellisen, hengellisyytensä ja oppineisuutensa pelkäksi saippuakuplaksi.

      Tästä Zanna Bizevskajan (venäjänkielisestä, ortodoksisesta) laulusta pidän, Gospodi pomiluj / Herra armahda!
      https://www.youtube.com/watch?v=ODg5V7_PeHg
      .

    • lopeta.se.nyt

      Kerro minulle miksi uskovat tappavat ja raiskaavat lapsia ja aikuisia. Minulla on yksinkertainen keino sellaisen toiminnan lopettamiseen kokonaan ja lopullisesti.

      Mitään muuta ei tarvita kuin aivan jokainen uskova lopettaisi sellaisen toiminnan henkilökohtaisesti välittämättä siitä mitä joku muu tekee tai ajattelee eikä suostu tekemään sellaista vaikka joku käskisi.

      Siispä lopeta ainakin sinä sellainen toiminta omalta kohdaltasi.

    • Suosittelen_ST_Hoitoa

      Aloittajaa vaivaa hirveä kuolemanpelko ja epävarmuus omasta uskosta. Oman uskonsa epävarmuutta peitelläkseen hän sitten pieksää pystyttämiään olkiukkoja ja julistaa kovaa ääneen omaa uskoaan aivan kuin hän itsekin unohtaisi mihin uskoo jos ei ole koko ajan hokemassa sitä muille.

      Ateismia ja ateisteja hän pelkää melkein yhtä paljon kuolemaa sillä he ovat hänelle elävä muistutus siitä että kaikesta uskomisestaan huolimatta hän saattaa hyvinkin olla väärässä. Kuolemanpelkoiselle aloittajalle ajatuskin siitä ettei taivaspaikkaa olisikaan luvassa on niin sietämätön että se saa hänet tuntemaan fyysistä pahoinvointia. Sen kroonisen henkisen pahoinvoinnin lisäksi.

    • En tiedä kuinka jumalaa tulisi vihata. Voisitko kertoa minulle miten jumalaa vihataan? Vihaan uskovia, jotka jeesustelevat ja tyrkyttävät jumalaansa, joten älä sotke sitä että minä vihaisin jumalaa, koska se on väärä termi kohdaltani. Jokainen uskova kuvittelee olevansa jumala, joten siinä määrin saatan toki jumalaa vihata.

      • kannattaakokeilla

        Kai vihaat Jumalaa myös ku Hän Raamaussa käskee julistamaan evankeliumia?


      • kannattaakokeilla kirjoitti:

        Kai vihaat Jumalaa myös ku Hän Raamaussa käskee julistamaan evankeliumia?

        Vihaat Allahia kun Koraanissakin käsketään julistamaan islamia, joten joudut varmasti islamien helvettiin kunnet tee mitä Allah käskee myöskin sua tekemään!?


      • kannattaakokeilla
        ateisti1982 kirjoitti:

        Vihaat Allahia kun Koraanissakin käsketään julistamaan islamia, joten joudut varmasti islamien helvettiin kunnet tee mitä Allah käskee myöskin sua tekemään!?

        Ei voi palvella kahta jumalaa.


      • miksi.ei
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Ei voi palvella kahta jumalaa.

        Oletko kokeillut?


      • kannattaakokeilla

        kakkakokkelia


      • käänöstyss
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Kai vihaat Jumalaa myös ku Hän Raamaussa käskee julistamaan evankeliumia?

        Kyse on kirjoittajan tulkinnasta, hänen mielipiteestään.


    • Oudoksuva

      Avaajalle: "Ateismiin liittyy voimakas jumala-viha. Ja sitten myös sanotaan ettei jumalaa ole. Miten jokin olematon voi aiheuttaa vihaa." ratkeaa tosi helposti heti kun tajuat sen että se "viha" on ihan vain oma keksintösi jolla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa.

      Ateistit ovat ateisteja sen vuoksi koska he eivät usko jumalaan tai Jumaliin, eivät mielikuvituksellisen vihasi takia :)

    • thedisciple

      Miksi vihaat kaikkia ateisteja? Etkö ymmärrä sielusi turmellusta?

    • todistus.esiin

      "Ateismiin liittyy voimakas jumala-viha."

      Minä en vihaa uskovaisuudessa muuta kuin sitä valheellista Jumala-tyrkyttelyä. Se on se, jota vihaan.
      Tuokaa se Jumala joskus tänne keskustelemaan ja todistamaan ihan itse itsestään, jos hän on oikeasti elävä ja todellinen. Lopettakaa te sen sijaan valehtelunne!!!

    • ''Ateismiin liittyy voimakas jumala-viha.''

      Heti alkuun meni pieleen. En vihaa yhtäkään jumalaa.

      En viitsinyt lukea sen enempää, samanlaista aivotonta oksennusta kuitenkin.

      • kokillakanatta

        Jos vihaan henkiolentoja ja demoneita, silloinhan minä uskon myös niihin.


      • kokillakanatta kirjoitti:

        Jos vihaan henkiolentoja ja demoneita, silloinhan minä uskon myös niihin.

        Niin, en vihaa yhtäkään mielikuvituksen tuotetta.


    • trintin

      "Ateismiin liittyy voimakas jumala-viha."

      En vihaa lainkaan uskontoja ja niiden jumalia.
      Aloituksen kaltaisia valehtelijoita saattaisin vihatakin. Usea uskova valehtelee ateistien näkemyksistä se on anteeksiantamatonta.
      Raamatunkin mukaan valehtelijauskova joutuu kuoltuaan helvettiin.

      • kannattaakokeilla

        Perustelin kyllä väittämän. Se perustuu siihen näkemykseen että.ihminen kiistää sen olemassaolon mitä.ei voi sietää. Koska ateismissa ei pelkästää esitetä että Jumalan olemassaolo ei ole varmaa van suorastaan kiistetään sen olemassaolo niin siitä.näkökulmasta näyttää ihan varteeotettavalta että ateismiin liittyy suoranaista jumala-vihaa.


      • Ajattelusi on liian mustavalkoista, vaikka en uskokaan jumalien olemassaoloon, en vihaa jumalia, en edes ajatusta jumalien olemassaolosta.

        En myöskään usko joulupukin olemassaoloon, Uskotko, että vihaan joulupukkia?


      • kannattaakokeilla
        ich_werde_sein kirjoitti:

        Ajattelusi on liian mustavalkoista, vaikka en uskokaan jumalien olemassaoloon, en vihaa jumalia, en edes ajatusta jumalien olemassaolosta.

        En myöskään usko joulupukin olemassaoloon, Uskotko, että vihaan joulupukkia?

        Jos et usko jumalien olemassaoloon niin ei se tarkoita että olisit ateisti vaan se tarkottaa sitä että olet agnostikko.

        Joulupukki muutenkinno n eriasia koska siinä esitetään jonkin konkreettisen olemassaolo. Jumalaa sinällään sen sijaan ei esitetä konkreettisena oliona vaan todellisuuden näkymättömänä muuttumattomana rakenteena.


      • kannattaakokeilla
        kannattaakokeilla kirjoitti:

        Jos et usko jumalien olemassaoloon niin ei se tarkoita että olisit ateisti vaan se tarkottaa sitä että olet agnostikko.

        Joulupukki muutenkinno n eriasia koska siinä esitetään jonkin konkreettisen olemassaolo. Jumalaa sinällään sen sijaan ei esitetä konkreettisena oliona vaan todellisuuden näkymättömänä muuttumattomana rakenteena.

        Ja sitä rakennettankutsutaan Isäki koska se on tullut lähelle ihmiskuntaa Jeesuksen kautta. Ei siis sen takia että sillä on parta. Jumalaa kutsutaan Isäksi vaikka Jumala ei sinällään olekaan mikään ihmismäine olento vaan ikuinen, muutttumaton, näkymätön rakennelma.


      • kannattaakokeilla kirjoitti:

        Jos et usko jumalien olemassaoloon niin ei se tarkoita että olisit ateisti vaan se tarkottaa sitä että olet agnostikko.

        Joulupukki muutenkinno n eriasia koska siinä esitetään jonkin konkreettisen olemassaolo. Jumalaa sinällään sen sijaan ei esitetä konkreettisena oliona vaan todellisuuden näkymättömänä muuttumattomana rakenteena.

        En usko jumalaan, joten olen ateisti. Sinä et ehkä esitä jumalaasi konkreetisena oliona, mutta usea uskovainen tekee niin.


    • ihlam

      Olen ateisti ja en usko kenenkään jumaliin. Minun vain käy sääliksi ne tyhmät, jotka uskovat yliluonnolisiin asioihin. He eivät luota itseensä, joten uskonto on ainut mikä ei tarvitse tietoa ja älykkyyttä helppo valita se.

      • H_H-N_N-J_M_N

        Älykkyyttä on sanoa, en tiedä, jos totuus on, että todistetta ei ole. Ateisti ei kykene edes tähän. Mieluummin vältän mahdollista miinakenttää, tai jos sinne lähden, niin "kepin" kanssa ainakin.

        Se mitä et "näe" ei ole yliluonnollista, on vain mahdollista että on olemassa asioita joita et näe, niiden olemassaolo, mahdollinen, tulee esille mahdollisesta syy seuraus suhteesta.

        Kyse ei ole valinnan helppoudesta tai älykkyydestä. Kyse on itsensä suojelemiseta!


      • kuule.sinua.huijataan
        H_H-N_N-J_M_N kirjoitti:

        Älykkyyttä on sanoa, en tiedä, jos totuus on, että todistetta ei ole. Ateisti ei kykene edes tähän. Mieluummin vältän mahdollista miinakenttää, tai jos sinne lähden, niin "kepin" kanssa ainakin.

        Se mitä et "näe" ei ole yliluonnollista, on vain mahdollista että on olemassa asioita joita et näe, niiden olemassaolo, mahdollinen, tulee esille mahdollisesta syy seuraus suhteesta.

        Kyse ei ole valinnan helppoudesta tai älykkyydestä. Kyse on itsensä suojelemiseta!

        Olemattomiin uskovia on vedetty retkuun. Uskovaisia hävettää myöntää tämä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe