IKÄMIES TULEHDUS YMPÄRILEIKKAUS

herraharkitseva

MORJES!

Olen 55 mies. Olen n. 4 vuoden ajan kärsinyt ikävästä tulehduskierteestä alapäässä. Punoitusta ja visvaisuutta esiintyy esinahan sisäpinnalla ja terskassa. Työpaikkalääkäri on todennut minulla olevan ns. "tavallinen" tulehdus. Kyseessä ei siis ole sukupuolitauti. Ihotautilääkäri täsmensi että tulehdukseni on kytköksissä seborrooiseen ekseemaan eli taliköhnään. Minullahan on hilseilyä ja punoitusta myös hiusrajassa ja kasvoissa. Vaivaani on hoidettu voiteilla, pimafucort ja pevisone. Ko. lääkkeet kyllä tehoavat melko hyvin. Saatuani itseni oireettomaksi, tulehdus kuitenkin uusii melko pian, viimeistään 10 vrk. kuluttua. Ihotautilääkärini ehdottikin minua harkitsemaan ympärileikkausta, joka olisi melko varmasti toimiva ratkaisu. Aluksi ajatus "vehkeiden silpomisesta" tuntui vastenmieliseltä. Kielteisenä asiana koen mm. paljaan terskan kosketus/hiertämisherkkyyden. Esim. polkupyöräily ja muu liikunta lienee tuskallista. Toisaalta, kai terskan iho ajanmittaan tottuu, paksunee, parkkiintuu?
Kaipaisinkin teiltä, arvon herrat, mielipiteitä ja mahdollisia kokemuksia aiheeseen liittyen. Suositukset vastaan tai puolesta otan vastaan kiitollisuudella.

7

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alksjdaslkjsald

      Jos tuohon ratkaisuun päädyt, niin teetä se yksityisellä. Julkisella koko homma on kuin venäläistä rulettia ja lopputulos voi olla ihan mitä tahansa onnistuneen ja totaalisen fiaskon väliltä. Toimenpide on peruuttamaton, jos se menee päin persettä, sillon sen kans on vaan elettävä koko loppuelämä. Kokemusta on ja päin helvettiä sössityn kanssa on loppuelämä pärjättävä.

    • Leikattu

      Tuntoherkkyyden suhteen ei kannata olla huolissaan. Terska tottuu muutamassa viikossa olemaan paljaana. Tikit sattuu alussa, mutta kun ne lähtee, ei epämukavuutta enää ole. Ei ole negatiivista asiaa sanottavana ympärileikkauksesta!

    • vasentau

      Minulle tehtiin ympärileikkaus vielä vanhempana, eikä siitä ollut kuin hyviä kokemuksia. Eniten parani hygienia, kun minulla oli todella reilun kokoinen esinahka. Se peitti terskan reilusti myös erektiossa. Nyt tuntuu kaikin puolin hyvältä ja tuntoherkkyyttäkin on riittävästi, vaikka leikkauksesta on jo muutama vuosi. Kannatan yksityistä sektoria toimenpiteeseen. Tutustu netistä eri leikkausvaihtoehtoihin ja sovi niistä lääkärin kanssa. Suosittelen sellaista vaihtoehtoa, jossa peniksen ihoa poistetaan mahdollisimman juuresta "hihamenetelmänä" tai sitten "korkea ja tiukka" menetelmää. Tällöin jää reilusti tuntoherkkää sisäpuolista esinahkaa jäljelle. Minusta kannattaa sopia myös frenulumin poistosta, koska se jää muuten liian tiukaksi.

      • dfghjfdsghjgfdfgf

        Saahan niihin "vaihtoehtoihin" tutustua, mut Suomessa on olemassa vain yksi oikea tapa ja se on ns "kaikki pois".


    • Leikattu

      Minulle tehtiin leikkaus jokin aika sitten yksityisellä. kaikki meni hyvin, ainoastaan toipuminen kesti suht kauan. Kun varaat pari kuukautta toipumiseen, niin kaikki hyvin. Toimii paljon paremmin, kuin vanha malli. Leikkaus ei satu yhtään, mutta ensimmäinen kuukausi on hankala.

    • herraharkitseva

      No-niin... nyt on vehje leikattu. Operaatiosta on kulunut reilu viikko. Paraneminen on tällä hetkellä ok. Ikävintä on ehkä kipu "aamujöpöön" herätessä, pari kertaa on päässyt tuskanhuuto kun mulkku on aaamuyöstä noudattanut vanhoja perinteitä. Isossa kuvassa voin todeta että paraneminen sujuu hyvin. Saikkaria minulle määrättiin kaksi viikkoa, sopii hyvin vallitseviin keleihin 😉 (hellettä). Mielenkiinnolla odotan tulevaa: eka yhdyntä, masturbaatio yms.

      • 822

        Itselleni tehtii n.3v sitten saman vaivan takia leikkaus.ensimmäinen kerta tuntui itsestäni ainakin älyttömän hyvälle.:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe