Kannattaako ostaa edullinen Citroen?

HuippuTilaisuus

7

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soivapelion

      Hinta/laatu suhde on kyllä hyvä jos muistaa heti auton saatuaan poistaa tuon tykkäyksen.

      Olen ajanut Xsaralla tuon parisataa ja jos siinä jotain pikku vikaa oli niin koti ja moottori kestivät hyvin. Yksi myönteisimmistä autokokemuksistani...seuraavaaan vaihdettiin mm. moottori....ja kun ensi kerran käyn autokaupassa niin eiköhän se ole Sitikka tai Pökötti.

    • paskaakalliilla

      Suomen surkein "autoliike"

    • Minä_pyörin

      Kolaroituani C5 oli pakko hankkia viikottaiseen ja päivittäiseen työmatka ajoon jokin auto.
      Entinen oli 220 tkm ajettu c5 vm 2003. muutamassa vuodessa ajoin sillä n. 60 tkm ilman murheita
      Tilalle ostin S60 jolla oli ajettu 230 tkm. Jonkin aikaa ajettuani kyllästyin volvon surkeaan ergonomiaan, ahtauteen, kovaan jousitukseen, kolisevaan alustaan ja niukkaan varustelun tasoon.
      Elokuussa vaihtuu työpaikka ja samalla auto. Aivan varmasti tuleva auto ei ole ainakaan Volvo.
      Todennäköisin vaihtoehto on joko Citroen tai Peugeot. Citikan Hydractive on kyllä niin mukava että olen jo harkinnut vaihtavani Volvon kolukärrin sellaiseen.

    • kokemuksia_

      Kyllä minulla ainakin kun oli aikoinaan siis aikoinaan c5 farmari 2002 mallia 2.2 hdi koneella manuaalina,ja möin pois niin eteeni sitten tosiaan tuli rautajousi auto,järkytys oli hirvittävä vaikka kuinka mietin että tilan takia.

      Auto mersun bussi vito suurimmalla koneella .
      Tuo ei ollut kun vuoden päivät kun ruostui käsiin,sen jälkeen luulin ostaneeni auton,volvo v70 farmari d5 kooneella,onhan se sellaiselle varmaan ihan hyvä joka ei tiedä sitikan alustaa.

      Nyt ajossa peugeot,tekniikaltaan hyvä mutta kova on alusta ja matkaautoksi tuosta farkusta ei ole kuin pitkin hampain.

      Muita pösöjä en tunne niin en osaa kokonaiskuvaa antaa tuosta.Mutta vikoja ei ole niin kuin luulisi.Tosin alusta kolistaa vaikka katsastin sen ja vaihdoin alapallot niin kolina ei häviä, katsastusmies ei mitään merkannut mainitsi vaan alapalloista suulisesti niin vaihdoin.

      Kivuttomia autoja katsastaa ja ei kyllä uskoisi citikkaa ja pösöstä,mersua en ota hevillä,c sarjanen cdi koneinen farkku oli siis oli ja E sarja oli myös,tuo E sarjan 270cdi oli hyvä auto jos pusissa oli rahaa,mukava auto ajaa koska oli tason säätö perässä muuten kallis auto pitää,ruostuu sekin niin kuin mersut yleensäkin.

      Hintalaadultaan on ranskalainen voittaja,ei ruostu ja näyttää kestävänkin yllättävän hyvin ajoa,citikassa oli myydessä 560000km ja pösössä on nyt 290000km joka on bensa 1.6 koneinen,ei syö öljyjä.

      Volvoa en minäkään enään ota,eikä tiettyjä mersujakaan,citikka kiinostaa koska hinta laatu on niin hyvä.

    • rahareikä

      Ostin vuonna 2011 citroen c3 ,jolla oli ajettu 55000km.Kolme vuotta vanha,söpö,todella mukava ajettava,näppärä kaupunkiajossa.Kuitenkin aivan suunnaton ongelmavyyhti...heti meni jousitukset
      edestä,pissapojan pumppu,sähkövikoja valoissa/vilkuissa,joku hirmu kallis juttu 2800e,pakoputken kiinnitykset ruostuneet irti,valot pimeänä tosi usein ym ym.
      Silti ajelen sillä edelleen=idiootti!!!

    • See_femmat

      Olen ostanut muutama vuosi sitten 160 tkm ajetun farkun ja ajoin sillä viime syksyyn ilman mitään murheita. Auto odottaa nyt 40 tkm myöhemmin kolarikorjausta. Nyt ajan 260 tkm ajetulla farkulla viimesyksystä työmatkaa 150 km sivu taas ilman ongelmia.
      Yhteensä autoilla on ajettu 56 tkm ilman murheita, tai hylsyjä.

      Vaimo on ajanut omalla c5 sedanillaan neljä vuotta. Siinä meni puola joka paljastui huolimattomuudesta johtuvaksi. vaikka huoltokirjassa oli leimat, ei autoon ollut vaihdettu systytystulppia kertaakaan. Se aiheutti lopulta puolan vioittumisen ja auto kävi vain kolmella sylinterillä. Uudet tulpat ja puola kustannus 124€.

      Autoihin on tehty 10 tkm välein öljynvaihto ja syksyisin ilmansuodatinten vaihto.

    • ParasLiike

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe