Oppi tulee

josopintietää

Voinko minä kuunnella muitakin Raamatun opettajia kuin omia saarnaajia? Mielestäni Tapani Suonto on erittäin hyvä opettaja. En ole havainnut että hän opettaisi jotenkin väärin. On mahdollista että olen niin eksyksissä että en näe vääriä opetuksia. Olisiko tarpeellista rajata opettajat saarnaajiin tai muutoin uskoa ymmärtäviin henkilöihin oman seurakunnan sisältä?

39

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapissa_PH_asuu

      Onko Tapanilla lapin luottamus? Jos ei, niin perkele on asettanut sanat hänen suuhunsa.

      • uwzyx

        Siinä Lapin luottamuksen paikkeilla kulkee se raja, ketä on sopivaa kuunnella. Psst! mutta sitä ei saa sanoa ääneen. Täytyy keksiä joku parempi selitys, miksi ei voi kuunnella jotakin saarnaajaa. Nimittäin Raamattu ei anna oikeutta valikoida korvasyyhyn mukaan.


      • uwzyx kirjoitti:

        Siinä Lapin luottamuksen paikkeilla kulkee se raja, ketä on sopivaa kuunnella. Psst! mutta sitä ei saa sanoa ääneen. Täytyy keksiä joku parempi selitys, miksi ei voi kuunnella jotakin saarnaajaa. Nimittäin Raamattu ei anna oikeutta valikoida korvasyyhyn mukaan.

        Minusta , Es/lesta ei ole oikea , kun sitä kuuntelee, voi sanoa
        että vikaan on mennyt.


      • teuta01 kirjoitti:

        Minusta , Es/lesta ei ole oikea , kun sitä kuuntelee, voi sanoa
        että vikaan on mennyt.

        Ja minkä tähden , sen tähden että moni on kakku päältä kaunis.
        muta silkkoa sisältä ..
        -


      • Perusteleväitteesi
        teuta01 kirjoitti:

        Minusta , Es/lesta ei ole oikea , kun sitä kuuntelee, voi sanoa
        että vikaan on mennyt.

        Perustele nyt ihan raamatulla, mikä on mennyt vikaan. Sanon vain siksi, kun huutelijoita riittää.

        Odotan vastausta.


      • talkkunaavaan
        Perusteleväitteesi kirjoitti:

        Perustele nyt ihan raamatulla, mikä on mennyt vikaan. Sanon vain siksi, kun huutelijoita riittää.

        Odotan vastausta.

        Ei kannata polttaa hihoja teuta01 jutuista.
        Itse suhtaudun hänen kirjoitelmiin lähinnä huvittuneesti.


      • Niinkuin sinunkin , uskotko.


      • teuta01 kirjoitti:

        Niinkuin sinunkin , uskotko.

        Jäi sanomatta sinuunkuin lähinnä huvittuneesti..
        -


      • teutamukavasetäon
        teuta01 kirjoitti:

        Jäi sanomatta sinuunkuin lähinnä huvittuneesti..
        -

        Taas naurattaa, ei voi mitään.
        Kai se synti on sekin.


    • KuunteleRohkeasti

      Aloittajalle. Olen kuunnellut Tapani Suonnon opetuksia ja muitakin opetuksia ja ohjelmia One Way Tv:ltä. Sana on ollut hoitavaa, ravitsevaa ja siinä on kuulunut Hyvän Paimenen ääni. (käyn myös seuroissa)

      • Puoliheränneetopettajat

        Ei pidä käydä rapaa syömässä, eikä teuvvoa uskoa. Henkelliset puoskarit vievät pois puhtaasta sanan rieskasta toisen lain alle. Eriseura on vääränopin ahjo jossa taotaan lihallisia aseita.


      • iivanainen
        Puoliheränneetopettajat kirjoitti:

        Ei pidä käydä rapaa syömässä, eikä teuvvoa uskoa. Henkelliset puoskarit vievät pois puhtaasta sanan rieskasta toisen lain alle. Eriseura on vääränopin ahjo jossa taotaan lihallisia aseita.

        Lihallisia ovat nekin aseet, joiden avulla seurakunta hajotettiin. Perheet ja suvut ovat joutuneet erilleen ja ihmiset ovat vieläkin ihmeissään, etteikö enää voikaan saada kirkkohäitä, kun on tullut käytyä se ruksan oma pyhäkoulu. Kun tätä kysyy näiltä lihallisten aseiden takojilta, niin vastaus on: "täytyy selvittää..." Vaikka hyvin tietävät asian tilan.

        Näin suureen onnettomuuteen saattaa johtaa jopa yhden miehen pyrkimys päästä "oman kirkon" piispaksi. Ihan kuin muuan suurvisiiri sarjakuvalehdessä: "Oi uskovaisten ruhtinaat!" Haluan kalifiksi kalifin paikalle!"


      • näinOnKäynnä
        Puoliheränneetopettajat kirjoitti:

        Ei pidä käydä rapaa syömässä, eikä teuvvoa uskoa. Henkelliset puoskarit vievät pois puhtaasta sanan rieskasta toisen lain alle. Eriseura on vääränopin ahjo jossa taotaan lihallisia aseita.

        Vanhassa virressä sanotaan hurkaasta, ettei hän petä, ryövää, murhaa, ekä kuuntele oppia turhaa, vaan tutkii Herran toitä, ain' yli päivii öitä.

        On on vaarallista kuunnella vääriä oppeja. Niissä on kyllä raikas vesi, mutta mukana on tappavaa myrkkyäkin. Sitä ei tarvitse olla paljon. Huomaa niistä, ketkä ovat nauttineet tätä myrkyllistä vettä, he näkevät oikeaa kristillisyyttä muualla, mutta ei elävässä seurakunnassa, johon ovat ennen kuuluneet.


      • eikäsitä

        Ihme kyllä, miks lähtivät lahkoa perustamaan.


    • jnhbvtd5

      Tottakai voit, teuta voi kouluttaa sinut negrofiili rikolliseksi jos sinulla on usko:

      Murhattujen vainajien raiskaaminen on saatanallisuuden sairasta:
      "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
      TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
      On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
      se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
      voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
      raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
      kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
      saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
      örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
      -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
      teuta.
      21.8.2012 14:29
      Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
      olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

      Lahkonsa herra jumalan saatanan enkelit leikkivät olevansa Jumalan herroja:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
      "teuta
      8.8.2012 00:24
      Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

      • Kiitos "örvelö" taas kirjoituksistasi..
        -


    • taata007

      Teuta on tolokku ukko, tuntee sian tawarankin. Ja lammilaisen rosenttilasku sillä on kyllä hukassa.

      • 5434312

        Ei pysty täällä juuri nyt puolustautumaan.
        Lähti mopedilla ja avopäin sitä Olgaa moikkaamaan.
        Vähän sahtipäissäänkin näytti olevan, etupyörä heitti mopossa.


      • Silloin oli polisin alkometri kyseessä , ei pienintäkään
        ylitystä. 0.01promillea ...
        -
        se oli mitattu poliisi toimesta.
        -


      • aikatouhuu
        teuta01 kirjoitti:

        Silloin oli polisin alkometri kyseessä , ei pienintäkään
        ylitystä. 0.01promillea ...
        -
        se oli mitattu poliisi toimesta.
        -

        No, mitäpä Olga tuumasi kun promilleissa saavuit ja vielä mopetilla?


    • Aamen1245

      Olen itsekin kuunnellut Tapani Suontoa ja hyvää settiä on. Joitakin opillisia eroja toki lestadiolaisuuteen on, mutta olen kyllä saanut hengellistä ravintoa. Olen itse VL, mutta meillä ei käytännössä ole opissa juurikaan eroa.

    • Vääräoppituleeesiin

      Kuuntelin pienen pätkän. Esii noustettiin kritiikki joitain seurakuntia kohtaan, jotka jakavat asiat hyviin ja pahoihin. Kyseinen pastori väitti, että on myös olemassa neutraaleja asioita, olematta hyviä tai pahoja. Kuitenkin Luther kirjoittaa, että ei ole olemassa kolmatta joukkoa tai kolmansia asioita. On olemassa ainoastaan kaksi: uskovalle kaikki asiat ovat hyviä, uskottomalle kaikkia asiat ovat pahoja. Tämä johtuu siitä, että ihmisellä ei ole vapaata tahtoa hengellisissä asioissa.

      • "vääräoppi"
        -
        tietääkö uskoton sen ,että kaikki on pahasta,
        luulen ettei tiedä.
        -


      • saakertoailmanlutteria

        Kun ruksallanne porukka juo kaffia ja ottaa pullaakin jopa vielä, niin miksi siinä samassa pöydäss se uskomattoman kaffikuppi on pahasta ja teidän oman joukon hyvästä?

        entäs kun uskomato tekee mummulle klapipuita ja kantaa niitä tupaan, niin miksi se on pahasta?


      • Tässäraamatusta
        saakertoailmanlutteria kirjoitti:

        Kun ruksallanne porukka juo kaffia ja ottaa pullaakin jopa vielä, niin miksi siinä samassa pöydäss se uskomattoman kaffikuppi on pahasta ja teidän oman joukon hyvästä?

        entäs kun uskomato tekee mummulle klapipuita ja kantaa niitä tupaan, niin miksi se on pahasta?

        Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskosta ole, se on synti.
        Roomalaiskirje 14:23 FI1776
        http://bible.com/60/rom.14.23.FI1776

        Kaikki ovat puhtaille puhtaat, mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään puhdas ole, vaan sekä heidän mielensä että omatuntonsa on saastainen. He sanovat tuntevansa Jumalan, mutta töillänsä he sen kieltävät, ja ovat kauhiat ja kovakorvaiset ja kaikkiin hyviin töihin kelvottomat.
        Tituskirje 1:15‭-‬16 FI1776
        http://bible.com/60/tit.1.15-16.FI1776

        Uskokaa nyt jo, ei Luther oppiansa päästään keksinyt vaan raamatusta.


      • klasejasokeille
        Tässäraamatusta kirjoitti:

        Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskosta ole, se on synti.
        Roomalaiskirje 14:23 FI1776
        http://bible.com/60/rom.14.23.FI1776

        Kaikki ovat puhtaille puhtaat, mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään puhdas ole, vaan sekä heidän mielensä että omatuntonsa on saastainen. He sanovat tuntevansa Jumalan, mutta töillänsä he sen kieltävät, ja ovat kauhiat ja kovakorvaiset ja kaikkiin hyviin töihin kelvottomat.
        Tituskirje 1:15‭-‬16 FI1776
        http://bible.com/60/tit.1.15-16.FI1776

        Uskokaa nyt jo, ei Luther oppiansa päästään keksinyt vaan raamatusta.

        Vooi sinua umpisokeaa raukkaa joka tarjoat paria ajetta etkä ymmärrä mitään siitä kontekstista johon ne on annettu, vaan otat ne pönkäksi omille sekopäisille kuvitelmillesi oman oppisi tähden!

        lue nyt vähän enemmän Raamatusta mistä noissa on kysmys ja selitä sitten itsellesi miä on mitäkin.

        ja ennenkaikkea anna Jumalan hengen uudestisynnyttää elävään toivooon, ilman sitä ei ole muuta kuin nuo järjettömät selitykset joista juuri erästä olemme ihmetellen katsoneet.


      • kummahölmö
        klasejasokeille kirjoitti:

        Vooi sinua umpisokeaa raukkaa joka tarjoat paria ajetta etkä ymmärrä mitään siitä kontekstista johon ne on annettu, vaan otat ne pönkäksi omille sekopäisille kuvitelmillesi oman oppisi tähden!

        lue nyt vähän enemmän Raamatusta mistä noissa on kysmys ja selitä sitten itsellesi miä on mitäkin.

        ja ennenkaikkea anna Jumalan hengen uudestisynnyttää elävään toivooon, ilman sitä ei ole muuta kuin nuo järjettömät selitykset joista juuri erästä olemme ihmetellen katsoneet.

        Taidat itse olla aika pölkky. Kun et itse ymmärrä, oletat että muutkaan eivät ymmärrä.


      • sokeillekahetklasit
        kummahölmö kirjoitti:

        Taidat itse olla aika pölkky. Kun et itse ymmärrä, oletat että muutkaan eivät ymmärrä.

        varmaa on se että ET ole uudestisyntynyt etkä tiedä siitä mitään, kunhan selittelet joukkosi mukana kaikkea lutterisi huuhaita.

        KUKAAN Jumalan hengen synnyttämä ei tuollaisia jakeita ala kaivella tikulla ja selitellä niistä ihan hassuja.

        olikohan lutetrinkin mielestä "puhataan" tekemä jumalaton lapsiin sekaantuminen siis "puhdasta" häh?


    • Rakkausonsuurin

      "Aloittaja"
      Kuuntele vain sellaista puhetta,missä on Hyvän Paimenen ääni!

    • HaluaaMopon

      Hei,kerätään kolehti sille Olgalle,että saa oman mopon,Teutan mopo ei enää kestä tuollaista kyytiä!

    • Ylinopeutta

      ...mopo lähti käsistä..

      • " ylinopeus "
        -
        Se on pienikinvalhe, valhetta ymmärrättekö.
        -


      • rankkaapuuhaa
        teuta01 kirjoitti:

        " ylinopeus "
        -
        Se on pienikinvalhe, valhetta ymmärrättekö.
        -

        Oletkos teuta milloinkaan polkenut tulpatonta mopoa?


      • rankkaapuuhaa kirjoitti:

        Oletkos teuta milloinkaan polkenut tulpatonta mopoa?

        No ehkä 15 kesäsenä ,!.


    • Neborakkismus

      Ei me täällä käydä sotaa lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja, joten olisi kunniakkaampaa jätää itse persoona koskemattomaksi, siis teuta01.

      • samanmielisiä

        Olen ihan samaa mieltä.
        Teuta01 saisi KOKONAAN jättää esim. saarnaajat (vaikka vain nimikirjaimin) arvostelematta ja osoittelematta.
        Muuten kirjoitelkoon vaikka vedenpaisumuksesta tai sahtinsa prosenteista miten paljon hyvänsä.


      • samanmielisiä kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä.
        Teuta01 saisi KOKONAAN jättää esim. saarnaajat (vaikka vain nimikirjaimin) arvostelematta ja osoittelematta.
        Muuten kirjoitelkoon vaikka vedenpaisumuksesta tai sahtinsa prosenteista miten paljon hyvänsä.

        Koskaan en ole silti valehdellut heistä, he on sen ansainnut
        ja siksi ihmettelen kannanottojanne, tumpelot..
        -


      • läikkyy
        teuta01 kirjoitti:

        Koskaan en ole silti valehdellut heistä, he on sen ansainnut
        ja siksi ihmettelen kannanottojanne, tumpelot..
        -

        Ei kukaan ole ansainnut sinun saivartelujasi, tomppeli.


      • läikkyy kirjoitti:

        Ei kukaan ole ansainnut sinun saivartelujasi, tomppeli.

        No miksi tarjoat niitä ?.
        -


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe