Olipa siivottomia pihoja ja Juhannus tulossa.

lenkkeilijäadidas

Kiirettä pitää, että moni saisi pihansa siivottua ennen Juhannusta. Vanhat roskat lojuvat pihoilla ja kohta alkaa nurmikonleikkuu ja sitä edeltävät pihojen siivoamiset. Ei pihalle kannata mitään kukkia tai muitakaan istutuksia tehdä, jos vanhat romui lojuu etu ja takapihan nurkissa.

42

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vääräsuunta

      Missäpäin lenkkeilit ?

    • soomesolaan

      miks pitäs , tehdä. miks pitäs ruoho leikata, ja kuukkia istutaa, en ymmärrä.

      • puutarhakunnossa

        Laitapa kuva omasta pihastasi niin laitan vastineena oman puutarhakuvani!


      • lupaus.ruusutarhasta

        Tsihihii ai kauheeeta!


    • bny48f

      Avaajan kannattaisi ryhty töihin ei kitistä.

      • lenkkeilijäadidas

        Olen ryhtynytkin töihin. Haravoinut pihaa. Kevättalvella olen leikannut ja harventanut pihapensaiden ja omenapuidenoksia, oikeena leikkuuajankohtana. Samalla olen vienyt ylimääräistä roinaa hyötykäyttöasemille. Ei ole ollut aikaa kitistä ja lenkkeily on jäänyt vähemmälle. Kohta alkaa istutustyöt ja siementenkylvö uuteen multaan.

        Vielä ei voi pihasta laittaa tai ottaa kuvia, kun kaikki on vasta alkutekijöissä.

        Siksi pitää leikata ja kyykkiä, haravoida, ajaa nurmikkoa. Se pitää ottaa liikunnan kannalta, jotta sitten jaksaa istua sisällä pitkän talven.

        Kaupungin laitamilla lenkkeilen ja samalla katselen ympäristöä ja ihmisten pihoja.

        Siinäpä oli vastauksia kyselijöille.


      • Kehuaosaatitseäsi

        Kovin on tekemistä. Tee enemmän ja jätä toisten neuvonta.


      • olen.huvittunut
        Kehuaosaatitseäsi kirjoitti:

        Kovin on tekemistä. Tee enemmän ja jätä toisten neuvonta.

        Laiskaa pihatonta ituttaa.


      • vai.että.ynseä
        lenkkeilijäadidas kirjoitti:

        Olen ryhtynytkin töihin. Haravoinut pihaa. Kevättalvella olen leikannut ja harventanut pihapensaiden ja omenapuidenoksia, oikeena leikkuuajankohtana. Samalla olen vienyt ylimääräistä roinaa hyötykäyttöasemille. Ei ole ollut aikaa kitistä ja lenkkeily on jäänyt vähemmälle. Kohta alkaa istutustyöt ja siementenkylvö uuteen multaan.

        Vielä ei voi pihasta laittaa tai ottaa kuvia, kun kaikki on vasta alkutekijöissä.

        Siksi pitää leikata ja kyykkiä, haravoida, ajaa nurmikkoa. Se pitää ottaa liikunnan kannalta, jotta sitten jaksaa istua sisällä pitkän talven.

        Kaupungin laitamilla lenkkeilen ja samalla katselen ympäristöä ja ihmisten pihoja.

        Siinäpä oli vastauksia kyselijöille.

        Lenkkeile joskus tännekin.


      • en.ole.huvittunut
        olen.huvittunut kirjoitti:

        Laiskaa pihatonta ituttaa.

        Edellinen, *olen.huvittunut* nimim. kirjoittaja lienee kovasti köyhä kun hän tuossa edellä julkisesti ilmoittaa olevansa niin laiska kuin pihatonkin sekä vielä henkisesti kireämielinenkin !

        Ilmeisesti hän asuukin jossakin Jukolan suunnan slummikerrostaloyhteisössä ja edustanee naurettavasti KokDem-Trollipaskoa kirjoitustyylistään päätellen.

        Toista se meillä omakotitaloalueella on, saat nurmikkoa leikata ja kukkapenkkejä perata sekä pensasaitaa leikata kun on oma tontti eliittialueella eikä mikään vuokratontti.

        VOI TÄTÄ TYÖN MÄÄRÄÄ.... !


      • olen.huvittunut
        en.ole.huvittunut kirjoitti:

        Edellinen, *olen.huvittunut* nimim. kirjoittaja lienee kovasti köyhä kun hän tuossa edellä julkisesti ilmoittaa olevansa niin laiska kuin pihatonkin sekä vielä henkisesti kireämielinenkin !

        Ilmeisesti hän asuukin jossakin Jukolan suunnan slummikerrostaloyhteisössä ja edustanee naurettavasti KokDem-Trollipaskoa kirjoitustyylistään päätellen.

        Toista se meillä omakotitaloalueella on, saat nurmikkoa leikata ja kukkapenkkejä perata sekä pensasaitaa leikata kun on oma tontti eliittialueella eikä mikään vuokratontti.

        VOI TÄTÄ TYÖN MÄÄRÄÄ.... !

        Viittasitko tarkoituksella väärään viestiin, vai puratkohan vain kateuttasi. Jos Kankaantausta käy eliittialueesta (hih) eivätkä normitouhustelut pihassa hotsita, niin palkkaa rahoillasi orja.


      • Ketjun-Vika
        olen.huvittunut kirjoitti:

        Viittasitko tarkoituksella väärään viestiin, vai puratkohan vain kateuttasi. Jos Kankaantausta käy eliittialueesta (hih) eivätkä normitouhustelut pihassa hotsita, niin palkkaa rahoillasi orja.

        Ei se ollut sulle osoitettu vaan aiempiin kirjoittajiin mutta viestiketju näkyy heittäneen sen näin alas !


      • kätöseen.vetänet
        Ketjun-Vika kirjoitti:

        Ei se ollut sulle osoitettu vaan aiempiin kirjoittajiin mutta viestiketju näkyy heittäneen sen näin alas !

        No kyllähän siinä kuitenkin viitataan suoraan "olen.huvittuneeseen", omapa on asiasi.


    • turenkist

      Aloittaja on varmaan janakkalalainen. Missään muualla ei ole niin siivottomia pihoja.

    • TaasSamaHuomautus

      Hei aloittaja, juhannus kirjoitetaan pienellä ja jätä piste (taaskin) pois otsikon perästä. Katsoisit vähän mallia muista kirjoituksista (jos osaat lukeakaan). Sinut on niin helppo tunnistaa tuosta typerästä pisteen käytöstä.

      • koulutjälkeen1990

        Puuttuu sieltä väliviivojakin.


    • OpetteleKielioppia

      Mikä hitto on väliviiva? Etkö ole koulussa oppinut, että on vain yhdysviiva tai ajatusviiva?

      • molempi.pahempi

        Väliviiva on toki olemassa - tuossa kritisoidussa tapauksessa termi olisikin yhdysviiva.


      • viivoitettu.tie

        On vielä kolmaskin viiva... ja neljäs. Niin se elämä jatkuu viivoilla tai ilman.


      • rauta.tie

        Toisilla jatkuu, toisilla ei.


    • OpetteleKielioppia

      Käytit juuri lauseessasi ajatusviivaa, joka on koneella se pitempi viiva, ei tuo lyhyt. Sellaista termiä kuin väliviiva ei kielioppimme tunne.

    • lenkeilijäadidas

      Vai, että huomautus kielioppivirheistä, pisteistä, viivoista, väliviivoista, tai että juhannus kirjoitetaan pienellä kirjaimella.

      Mitä merkitystä kielioppivirheillä on? Ei mielestäni mitään, jos ymmärretään keskustelun asiasisältö. Ongelmana näillä kielioppivirheiden huomauttelijoilla on, että eivät tajua pysyä keskustelunaiheen avauksen raameissa, asiasisällössä.

      Ei nyt keskustella kielioppivirheistä, vaan keskustelunavaukseen liittyvistä kysymyksistä. Älkää rönsyilkö keskustelunaiheen sivuraiteille puhumaan jostain kielioppivirheistä. Asiassa pitää pysyä.

      • välikuokka

        Muistakkaa välilyönti jopa kukkapenkiä kuokiessa


      • harmistuksen.makua

        Asiantuntemattoman virheellinen työkaluvalinta.


      • tehkäähyvin

        Kukkapenkissä varovasti..ei kuokkien, vaan siten että kukka sietää sen..


      • siementä.vakoon

        Ymmärsin allegorian illansuussa.


      • Hoisgeggg

        Tuskin. Vaan kehut.


      • magicnight

        Whatever. Et kuuntele.


      • musavisa

        Älkääs riidelkö, tunnistakaa mieluummn mistä biisistä ko allegorilla on mukailtu?


      • kitkentäkierros

        Olen Folke Westin lonkerokauden aikoina musavisan jollakin ruotsinlaivalla voittanut, mutta en todellakaan tunnista. Riitelemisestä en myöskään tässä puhuisi, vaikka siinä likellä alkoi liikkua.


      • vinkkiiii

        Vähä raju käsittely, mutta Gösta...


      • romanttinen.tyyli

        Ahaa, arvostan mutten ole perehtynyt tuotantoon lukuunottamatta radiosta kuultuja.


      • lyriikka

        Legendaarinen tonttipaikka Etelä-Amerikassa, jossa on siistit pihat.


      • naziperimä

        Kuulostaa epätodelliselta yhtälöltä.


      • Eimengelelle

        Tiedä häntä, biisin aiheeseen johtavasta tiestä on olemassa toisenkin kultturialan tuote.


      • kiirepäivän.rästityöt

        Ipanema? Argentina? Amazon? Kärsivällisyyteni ja kiinnostukseni loppuu ihan juuri.


      • nouppia

        Golden city. Nyt päivän puuhiin.


      • vaikkei.jaksais

        Ei sano mitään. Pyhäkahveen jälkeen rikostelemaan.


    • Varokaavarkaita

      Olisko parempi katsoa eteensä, näyttää päättömän kanan menolta kun toisten pihoja pitää kyylätä.
      Mikä siellä toisten pihoilla niin kovasti kiinnostaa? Aiotko kenties varastaa jotain?

      • lenkkeilijäadidas

        Kestelua on ollut pihoista, kielioppivirheistä ja musiikista. Mutta pihoistahan nyt piti puhua, eikö vain. Kielioppivirheistä, joku mainitsi välilyönnin. Se on hyvä muistaa kasveja istutettaessa välilyönti, siis tietty välimatka toiseen kasviin. Ettei istuta liian tiheään. Kasvit kun kasvavat myös leveyttä, eikä vain yksistään pituutta.

        Toinen asia mihin kiinitin huomiota on kyylääminen. Mikä ero on kyyläämisellä ja katselemisella. Jos lenkillä katselee ihmisten pihoja ja istutksia, niin sitä hakee virikkeitä ja ideoita oman pihan suunitteluun liittyviin kasveihin ja istutuksiin. Ei ole siis mistään kyyläämisestä kyse.

        Mitään en varasta. Jos ihmisten pihasuunittelusta havaitsee lenkillä ollessa hyviä ideoita, niin ei se ole varastamista. Jos niitä ideoita yhdistää oman pihan suunitteluun.

        Käykääpä hautausmailla katsomassa sitä yksivuotisten kasvien värivalikoimaa. Sieltä vasta ideoita löytyy värimaailmasta ja kasveista, mitä voisi omassa pihassa käyttää. Ja se värimaailma ja kasvien ryhmittely. Niitä ideoita voi käyttää oman pihan suunittelussa. Aina voi toisilta oppia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe