Millainen on mielestänne mukavin laituri?

ainaainaaina

Minusta sellainen vähän vanhempi jo, kulunutkin, ehkä harmaantunut, ei uutuuttaan hohtava, puinen, ei metallia näkyvästi , vaatimaton....

21

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kiinnittänyt ongelmaasi huomiota.
      Minä vuokraan aina mökin laitureineen.
      Sitä saa mitä tilaa.

      H.

    • Juu, harmaantunut pitää olla ja sillai kivasti notkuva. Saa hyvät pomput, jos sukeltaa.

      • "Ancelina"

        Entä jos tarttuu Anorexia?
        Hiili-Hydraatit alkavat oksettaa.
        Perunat osoittautuvatkin Ruotsalaisiksi.
        Joutuuko vaihtamaan ohuenpiin lautoihin?

        Hali

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Entä jos tarttuu Anorexia?
        Hiili-Hydraatit alkavat oksettaa.
        Perunat osoittautuvatkin Ruotsalaisiksi.
        Joutuuko vaihtamaan ohuenpiin lautoihin?

        Hali

        H.

        hunksz

        Koska esitit kysymyksiä, taidan vastata, tiedä kuinka tärkeitä aiheita nuo sinulle lienevät.

        Minulla ei ole anoreksiasta pelkoa, tuskin se järvivedestä tarttuukaan, tai lammenlaineista.
        Tästä johtuen lautojen on syytä olla tukevia.
        Harvoin jos koskaan oksennan, uidessa en milloinkaan.
        Tärkeintä on, että perunat ovat vapaita ja vapaasti kasvatettuja, myös Ruotsissa, silloin niitä voi kosketella kuka tahansa.
        ..


    • Kelpaisiko

      Muutaman laituria tehneenä jos tykkää siellä oleskella sen on oltava iso sen jälkeen on mielikuvitus rajana, pieni huvimaja kävisi, tietysti kalusteet ja grilli, aita reunuksille. Se voisi olla irroitettava rannasta kun asentaisi siihen perämoottorin niin voisi vaihtaa maisemaa.

      • New-age

        Mikkelistä olen lähtenyt sisävedilaivaristeilylle, reitin varrella on laituri, missä oli jääkaappi ja muistaakseni kello. Kesäkeittiö?
        Ohjattava liikkuva laituri vaikuttaa kivalta.


      • Ei-edes-venettä

        No täytyy myöntää, että ihan kivoja junalaitureita on ollut niin matkalla mökille kuin muussakin huip hai hei elossa ja työelämänkin aikana.

        Toki minulla on rantaoikeutta ja koska haluaisin, että vesilaiturille on päästävä jo mökin portailta, niin joutuisin rakentamaan sellaisen 300 metriä pitkän laiturin ennen kuin sen nokka tavoittaisi rannan. Siihen en ryhdy, eikä ole niin aikaakaan toistaiseksi.


      • Ei-edes-venettä kirjoitti:

        No täytyy myöntää, että ihan kivoja junalaitureita on ollut niin matkalla mökille kuin muussakin huip hai hei elossa ja työelämänkin aikana.

        Toki minulla on rantaoikeutta ja koska haluaisin, että vesilaiturille on päästävä jo mökin portailta, niin joutuisin rakentamaan sellaisen 300 metriä pitkän laiturin ennen kuin sen nokka tavoittaisi rannan. Siihen en ryhdy, eikä ole niin aikaakaan toistaiseksi.

        "Ei-edes-venettä"

        Kuivan-maan laitureita kutsutaan parvekkeiksi.

        H.


      • Ei-edes-venettä

        Hah. sellainenkin minulla on 2 x 4 metrinen.
        Sieltä / tuolta on kiva seurata ohikulkevia veneitä - silloin kun ne ovat autojen hinauksessa matkalla mikä mihinkin vesistöön. Ehkä 1 - 2 kertaa vuodessa saattaisi nähdä.


    • Heikunkeikku

      "Mukava laituri". Mulle laituri on mukava, jos se keväällä saareen mentäessä ei ole lähtenyt muille maille sinne tai tänne. Ja mukavaa on, jos laituri on kyennyt pitämään kynsin hampain kiinni, ettei jäät ole päässeet kaapasemaan laituria syliin ja nostamaan rannalle.

      Laituri on mukava, jos se on sen verran pitkä, että useampi vene mahtuu peräkkäin laiturin syrjään.

      Vanhoista puhelipylväistä on mun laituri tehty. Kiviporalla porattu kiviin reikiä ja saatu siten pylväät kiinnitettyä tukevasti. Laiturin päässä on poika tehnyt puusta selkänojallisen penkin ja sielä on kiva istua ja ratkoa ristikoita ilta-auringossa (silloin tällöin). Tai sitten kiikaroida vesilintuja. Kaks joutsenta ja myöhemmin poikaset tietysti kans tulevat uiskentelemaan laiturin ympärille vesikasveja kurkottelemaan pohjasta. Silloin ei viitsi laiturilla olla niitä häiritsemässä. "Mun" joutsenet on sen verran villejä, että eivät ihmisistä tykkää. Lähempänä kaupunkia on toisella reviirillä ihmisrakkaampia joutsenia.

      Laiturit täällä Vaasassa ovat himpun verran haasteellisia, ainakin ne laiturit, jotka ovat laivaväylän puolella. Oma laituri laivaväylältä katsottuna on saaren takana eli vähän suojaisemmassa nurkassa.
      Ennen laivat saivat ajaa tosi kovaa saaren kohdalla ja siitä kaupunkiin päin, mutta nykyään "Isolla hevosella" (merimerkki) laivat joutuvat hiljentämään vauhtia aika paljon. Laivan aallot eivät aivan niin kovasti kiusaa laitureita ja veneitä.

    • Minulla on sellainen. Kutsun sitä kesäolohuoneksi.
      Puuosat harmaat, puinen harmaa sohva ja pöytä, rottinkinojatuolit, iso aurinkovarjo. Noin 20 m2 aurinkoista oleskelutilaa. Rantasaunan edessä.

      • "korppis"

        Minä odotin sinua.
        Kauan maltoit odottaa.
        Ettet olisi ollut pakotettu kommentoida omaasi.
        Aloitustasi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Minä odotin sinua.
        Kauan maltoit odottaa.
        Ettet olisi ollut pakotettu kommentoida omaasi.
        Aloitustasi.

        H.

        Olin mökillä ja kommentoin laiturilta omaa aloitustani johon sinä olit kopsannut vastauksen joka kuului toiseen ketjuun.

        Nyt heräsin ettoneilta ja iltaa aijon viettää P:n kanssa joten ehkä jos kommentoin lisää teen sen myöhään.


      • Laiturin-orrella

        Mutta älä huuda kurkkuasi käheäksi P:n kanssa. Kita voi olla altis viruksille ja flunssalle näin varhain keväällä. Pakkastahan siellä korvessa vielä on, ainakin öisin.


      • Kesä.peruttu

        Ei ole matonpesu aika, saattaapi jäätyä laiturille.


      • kuinpakastepallit

        Heilurit huurussa, ei olisi kivaa.


    • sukelluksiin

      Minulla ei itselläni ole omaa laituria. Rannalla missä käyn aamu-uinnilla on puulaituri. Ihan perinteinen. Hyvin siinä hetken makoilee ja pilviä katselee.

      Pahin laituri on betonilaituri. Sen pinta on niin röpelöinen, että vanha nahka reagoi mykylöihin pyyhkeenkin läpi.

      Silmää miellyttäisi sellainen vanha puulaituri, ei ponttoonilaituri. Pieni.

    • Laiturin pitää olla suora ,leveä ,kaiteil varustettu ja uimaportailla sekä pollarit paatei varten .
      En tykkää jos laituril saa kävellä jalat perätysten ku kinttupolulla ja ei sekään oo kivaa jos heiluu niin et tulee merikippiäks .
      Nii ja penkki kans onkimist varte .

    • Luullakseni-luulevatkin

      Huomautan näin täytteeksi, että olisi hyvä eritellä millaisesta laiturista on kysymys?
      On nimittäin ihmisiä jotka saattavat luulla väärin.

      Järvi / Meri laiturit
      Mökkilaituri
      Mattolaituri
      Maitolaituri
      Juna-aseman laituri
      Vasen-oikea laituri jalkapallossa / jääkiekossa
      Satamalaituri
      Laiturin orsilla tavataan

    • On minulla sellainen ostettu ponttoonilaituri, ollut jo melkein kymmenen vuotta.
      En sen mukavuudesta tiedä, kun se on ollut koko ajan tuolla varastossa, on siinä selkänojalliset penkit ja pöytäkin.
      Kesä on niin lyhyt, ettei sitä ehdi rantaan viemään.
      Nytkin pian Juhannus, niin mitä sitä enää laiturilla tekee, illatkin pimenee.
      Sopivasti tämä aloitus, kun päivällä tuli mieleen, että onhan niitä sellaisia laitureita, jossa on perämoottori.
      Semmosen kun varustaisi hyvin, niin sehän hyvä olisi, voisi käydä naapurilaiturilla kylässä.
      Pitää vissiin sellainen lähteä hankkimaan tuonne varastoon.

      • Sillai.se

        On niitä uivia kesämökkejä, uivia varastoja johon voi varastoida uivan kesämökin laiturineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe