Yaris 1.5 lattea arvostelu naapurista

olen.sanaton

Vanhuksesta puhutaan ja melkein uudesta keulasta. Pelkkä facelift 6 vuotta vanhassa kolmoskopassa. Uudistukset vain kosmeettisia ja uusi atkinsson-otto syklejä vaihteleva moottori ei tuo mitään uutta. Kulutus entisen tasolla. Luvattu keskikulutus 4,6 koeajossa bensaa paloi 6,3.

"Kraftlösheten i kombination med en svampig och svårdoserad koppling gör ingen glad."

http://teknikensvarld.se/provkorning-av-toyota-yaris-15-dual-vvt-ie-479899/

30

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillä.mennään

      Ajo-ominaisuudet, kulutus ja suorituskyky eivät merkitse Tojon ostajalle mitään. Hän katsoo vain 13 vuotta vanhojen autojen katsastustilastoja. Jos kuluttaa liikaa, niin ajetaan vähän hiljempaa.

    • Näin-mennään

      Suomessa tullaan kehumaan verille. Suomi on niin pieni maa, että moottoritoimittajilla ei ole vaihtoehtoja. Ainoat kaksi autoa joita voi kritisoida ovat Dacian koko mallisto ja Toyota Aygo. Muita on kehuttava, jos haluaa jatkaa työtehtävässään. Diplomaattinen suomalainen koeajoraportti kertoo myyntiesitteen kaikki tiedot, lisäämättä mitään toimittajan omakohtaisia kokemuksia.

      • seitsemättälitraasadalla

        kovin vaikea on kotimaistenkaan lehtien kehua autovanhusta. Edes ulkonäöstä ei pysty ylistämään.


      • AikaKertooSudenSyntyneen

        Ensitestissä autoja poikkeuksetta kehutaan, mutta kun ne osallistuvat vertailuihin kilpailijoiden kanssa, niin silloin toimittajien on kerrottava erot ja mittaustulokset, vaikka ne on sitten todella karuja Toyotan kannalta.


      • Näin-mennään

    • Hämmästyttäväsaavutus

      Miten noin pieni ja ahdas auto voi kuluttaa niin paljon ja olla silti vertailutestien hitain?

      Luulis ettei tuollainen vie päälle kuutta litraa vaikka ajais koko testin ykkösellä.

      • miksiAInaNäin

        Vanhaa tekniikkaa ja säästöä joka paikassa, se on se Toyotan tyyli.


    • Atkinsonni

      Mikä osia tuossa Atkinsonissa oikein on? Se ei näytä vähentävän kulutusta eikä se myöskään paranna vääntöä...olisko se vaan halvempi tehdä ja kuulostaa hienommalle?

      • Kohti_Hybridiä

        Atkinsonmoottori on James Atkinsonin keksimä polttomoottori, jossa puristustilavuus on pienempi kuin paisuntatilavuus. Ottomoottorissa ja dieselmoottorissa puristus- ja työtahdit ovat yhtä pitkät, joten vastaavat tilavuudet ovat niissä yhtä suuret. Atkinson oivalsi, että kun työtahdista tehdään pitempi kuin puristustahdista, polttoaineen palamisen energia saadaan paremmin hyödynnettyä ja moottorin hyötysuhde siten suuremmaksi. Atkinsonmoottorissa suuri osa puristustilavuudesta jätetään tahallaan hyödyntämättä, ja tästä syystä atkinsonmoottorin teho/paino-suhde on matalampi kuin muilta osin vastaavan ottomoottorin tai dieselmoottorin. Nykyaikaisissa atkinsonmoottorin sovelluksissa ei hyödynnetä James Atkinsonin patenttien mukaisia mutkikkaita mäntien varsien vipumekanismeja vaan imuventtiilien myöhäisellä sulkeutumisella lyhennetään puristustahtia. Tästä syystä näennäinen puristussuhde voi olla hyvinkin korkea, ellei imuventtiilien ajoitusta huomioida. Hybridiautoissa polttomoottorin mitoitus ei vastaa ajoittaista ajoneuvon maksimitehon tarvetta vaan arvioitua keskitehoa. Tästä syystä atkinsonmoottoria hyödynnetäänkin hybridiautoissa. -Wikipedia

        Nuo NEDC-syklin testit eivät vastaa koskaan normaalia tilannetta, ne tehdään ihanteellisissa olosuhteissa KAIKKI sähkölaitteen sammutettuna. Ajoin itse juuri 250km Hki-Jkl etapin Yaris Hybridillä, jossa tuo vanha 1.5 moottori, nopeus 90-125kmh, auto lastattu täyteen (3 henk. tavaraa), keskikulutus 5,5l/100km. Ei ole otollista maastoa moottoritiet hybridille.


      • kustusta_tämäkin

        Ei tollolootan moottori ole Atkinson moottori, vaan halpa wannabe viritelmä!

        Oikeassa Atkinsonmoottorissa on hyvin monimutkainen kampikoneisto, jonka ansiosta iskunpituus vaihtelee - puristustahti on lyhyempi kuin työtahti. Oikea atkinson on kallis valmistaa, joten sellaista ei halpis-itäautoon saa.

        Tollolootan muka-atkinson on ihan tavallinen polttomoottori, jossa vaan pidetään imuventtiili auki vielä puristustahdin alkuvaiheessa. Tällöin jo kertaalleen sylinteriin imettyä seosta painetaan takaisin imusarjaan. Tehollinen puristustahti alkaa vasta imuventtiilin sulkeutuessa.


      • Kohti_Hybridiä
        kustusta_tämäkin kirjoitti:

        Ei tollolootan moottori ole Atkinson moottori, vaan halpa wannabe viritelmä!

        Oikeassa Atkinsonmoottorissa on hyvin monimutkainen kampikoneisto, jonka ansiosta iskunpituus vaihtelee - puristustahti on lyhyempi kuin työtahti. Oikea atkinson on kallis valmistaa, joten sellaista ei halpis-itäautoon saa.

        Tollolootan muka-atkinson on ihan tavallinen polttomoottori, jossa vaan pidetään imuventtiili auki vielä puristustahdin alkuvaiheessa. Tällöin jo kertaalleen sylinteriin imettyä seosta painetaan takaisin imusarjaan. Tehollinen puristustahti alkaa vasta imuventtiilin sulkeutuessa.

        Mulla on käsitys, että hybridissä oleva kone olisi aito Atkinsson, siinä ei muutella otto/Atkinsson työtahdin välillä kuten uudessa 1.5 koneessa.


      • Eriasia
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Mulla on käsitys, että hybridissä oleva kone olisi aito Atkinsson, siinä ei muutella otto/Atkinsson työtahdin välillä kuten uudessa 1.5 koneessa.

        E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan


      • ei.mitään.aitoa
        Eriasia kirjoitti:

        E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan

        Mikään Toytotan koneista ei ole aito Atkinson. Toyota vaan yrittää simuloida Atkinsonin periaatteita venttiilikikkailuilla.


      • Kohti_Hybridiä
        Eriasia kirjoitti:

        E ei ole Atkinson jos venttiien ajoitusta pystyy muuttamaan

        Joo joo, mutta HYBRIDISSÄ olevan 1.5 koneen venttiilien ajoituksia EI muutella, ne on mitä on. Älä sekoita tuota 1.5 konetta tähän uuteen moottoriin, jossa tuota venttiilikikkailua tehdään.


    • Janoariittää

      Eikös Atkinson olen se mikä on hybrideissä? En tiedä Atkinsonista, mutta kyllähän tuo kuulostaa janoiselta. Täytyy tunnustaa että itselleni tuo erikoinen ulkiöonäkö voisi muodostua esteeksi osaamiselle. Se on väärällä tavalla erikoinen. Toivotaan että rallimenestystä tulee, niin sittenhän tuo käy kaupaksi.

    • janoinenkomuka

      6.3 litraa koeajossa. teknikens världin autotestaaja selkeästi on aika iloisesti painanut kaasupoljinta. Mahdollisimman taloudellista ajoa hän ei ole varmasti edes yrittänytkään kun noin paljon bensaa saanut palamaan.

      • Janoonkova

        joo, väärin toimitettu, väärät tulokset.

        tojo on janoinen.


    • taitojasenpuute

      Kyllä on sitkeä tuo japanin mossen valmistaja. Ei uskalla ottaa turboja käyttöön ei! Ei riitä taito moottorin tekemiseen! Ostakaa nyt vaikka rellulta moottorit, niin saatte laatua noitten onnettomien ja hengettömien nelipyttyvaparien tilalle! Turha sitä kuollutta hevosta enää on piiskata.

      • Tojopoliisi

        Johan nyt! Ai että Rellun turbot...siis yhdessä Volkkarin kanssa ne huonoimmat moottorit mitä 2000-luvulla on tehty. Jakoketju poikki, turbovikoja älyttömästi ja on/off-tyyppinen tehonannostelu. Lisäksi todellista kulutusetua ei ole.
        Näitä ei tosiaan tarvita laatumerkkiin eli Toyotaan, Toyota hallitsee vaparit ja turbot jäävät pian muutenkin marginaaliin. Ne on hetken huumaa, saastuttavatkin vapareita enemmän.


      • omaa.kokemusta
        Tojopoliisi kirjoitti:

        Johan nyt! Ai että Rellun turbot...siis yhdessä Volkkarin kanssa ne huonoimmat moottorit mitä 2000-luvulla on tehty. Jakoketju poikki, turbovikoja älyttömästi ja on/off-tyyppinen tehonannostelu. Lisäksi todellista kulutusetua ei ole.
        Näitä ei tosiaan tarvita laatumerkkiin eli Toyotaan, Toyota hallitsee vaparit ja turbot jäävät pian muutenkin marginaaliin. Ne on hetken huumaa, saastuttavatkin vapareita enemmän.

        Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
        20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella.


      • Kokemusta_minullakin
        omaa.kokemusta kirjoitti:

        Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
        20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella.

        Minunkaan autokatospilttuuseeni ei vaparia enää tule. Ajoin tupla-ahdetulla 1,4-litraisella VW Golf Variantilla (vm. 2008) miellyttävät yli 100 tkm. Meno ja meininki oli aivan erilaista kuin siihenastisilla 2-litraisilla vapareillani.

        Nyt olen ajellut lähes 2 vuotta himpun verran painavammalla takavetofarkulla, jonka 1,6-litrainen bensaturbo tarjoaa 115 kW ja 250 Nm @ 1200–4000 rpm. Suorituskyky käytännössä samoissa kuin tuossa edeltäjässä, riittää kiireisiini oikein hyvin.

        Ajoin maanantaina noin 300-kilometrisen maantietaipaleen pihistelemättä, muun liikenteen tahtiin. Ohittelin enemmän kuin tulin ohitetuksi. Ajotietokone ilmoitti auton kuluttaneen tuolla pätkällä 5,9 l / 100 km. Alimmillaan lukema käväisi desin verran alempanakin.

        Kummatkin em. autot automaattivaihteisia. Manuaaliin paluuta en haikaile yhtään enempää.


      • Eituuhakvss

        Laittoivat ne itse asiassa 1.2l moottoriin pikkuturbon. Eikös uusi CRHoo testattu talvi testissä sillä.koneella.

        Tulokset oli ällistyttäviä. Vain Toyota osaa yhdistää kovan kulutuksen heikkoon kiihtyvyyteen. Toista kymmentä sekuntia sen kestää. Ñ


      • Pikkupoikien_juttuja
        omaa.kokemusta kirjoitti:

        Tässäpä taas tuubaa tuutin täydeltä. Ekan vaparikoneen ostin vuonna -86, joten vaparikoneista on kokemusta vähintään riittävästi. TSI-maailmaan astuin vuonna 2007 kun ostin aidon alkuperäisen kaksoisahdetun 170 hv GT Golfin. Penkissä noista mitattiin vakiona 190hv ja vääntöä löytyi jo tyhjäkäynniltä alkaen. Ja silti kulutus oli selkeästi vastaavantehoisia vapareita pienempi.
        20 vuotta vapareilla, 10 vuotta turboilla. Turbot ovat parempia joka osa-alueella.

        Auto on turpo, kuski on Urbo. Toyota-palstan oma trollipoju ei näytä itse lainkaan tajuavan nolouttaan ja lapsellisuuttaan jotka ilmenevät näiden typerien oksennusten lisäksi itselleen epämieluisten ja kiusallisten viestien poistattamispyrkimyksenä allaolevaan tapaan.

        Nyt olen keksinyt että voin ilmoittaa asiattomaksi kaikki viestit jotka on koottu solvauksistani. Ovathan ne tehokkaampia koottuina oksennuksina koska antavat paremman kuvan todellisesta noloudestani, lapsellisuudestani ja olemattomasta moraalistani nykyisten räkänokkien ja vinkujien tapaan. Asiahan on niin että minä saan ja voin kirjoittaa palstoille mitä tahansa valheita ja paskaa mutta minua ei saa arvostella tai kerron ylläpidolle ja yh-äipälleni. Trollaukseni maksajakin on yrittänyt vähän minua hillitä mutta trollaan ja solvaan silti mielelläni normaalin 18 h/vrk. Eikä meidän peräkammarissa tunneta pyhäpäiviä lomista puhumattakaan. Minä vapisen ja raivoan itseni kanssa erimielisten edessä mutten anna periksi sillä olen haavoittumaton omassa skitsofrenian kuplassani.


      • Bensaapalaa
        Eituuhakvss kirjoitti:

        Laittoivat ne itse asiassa 1.2l moottoriin pikkuturbon. Eikös uusi CRHoo testattu talvi testissä sillä.koneella.

        Tulokset oli ällistyttäviä. Vain Toyota osaa yhdistää kovan kulutuksen heikkoon kiihtyvyyteen. Toista kymmentä sekuntia sen kestää. Ñ

        VAikuttaa tosiaan siltä että otti tuon Cr-H.n sitten pikkuturbolla tai hybridillä niin kiihtyvyys nollasta sataan on kunnianhimottomasti toisella kympillä ja kulutus on silti puolet isompi kuin eurooppalaisella pikkuturbolla. Yarppa on vähän kevyempi mutta senkin moottorivaihtoehdoissa yhdistyy ponnettomuus ja hidas reagointi kokoluokassaan huomattavan suureen polttoaineenkulutukseen.


      • Bensalenkkarijoo
        Bensaapalaa kirjoitti:

        VAikuttaa tosiaan siltä että otti tuon Cr-H.n sitten pikkuturbolla tai hybridillä niin kiihtyvyys nollasta sataan on kunnianhimottomasti toisella kympillä ja kulutus on silti puolet isompi kuin eurooppalaisella pikkuturbolla. Yarppa on vähän kevyempi mutta senkin moottorivaihtoehdoissa yhdistyy ponnettomuus ja hidas reagointi kokoluokassaan huomattavan suureen polttoaineenkulutukseen.

        Totuushan on että Toyotan 1.6 Valvematic 1ZR-FAE vapaasti hengittävä moottori on taloudellisempi/vähemmän bensaa kuluttava kuin tuo pikkuturbo 1.2l 8NR-FTS.


    • EiOleHelppoa

      Ruotsalaiseen tapaan tuo arvostelu oli vielä yltiöpositiivinen. Oli ihan yritetty löytää edes jotain hyvää, onnistumatta.

    • toytaasiantuntia

      kylllä yuris on hyvä auto fakelivti on parnanatanut ulko näköä miksi tehdä muuta muuutoskia autoon joka on mutenkin hyvä ajo ominasuudet on koko luokkassaan hyvät samon muut ominasuudet mutkaan auton valmistajajat ei vät kulutus pidä ilmotetutetu paikansa veratttuna todelisen todelisudesssa yuris on kokonasuus humioioiden talodelinen kun otetan mukan mys muuut kulut huolot ja arvon alenus toytalla hyvä jälllen myyti arvo

      • Jerva

        Omassa koko luokassa Yaris on ihan paras auto. Muut on sellaisia kikottimia että aina joku osa alue on luokattoman huono mutta Yaris on kaikissa hyvä ellei erin omainen.


      • kuudeskolmesta
        Jerva kirjoitti:

        Omassa koko luokassa Yaris on ihan paras auto. Muut on sellaisia kikottimia että aina joku osa alue on luokattoman huono mutta Yaris on kaikissa hyvä ellei erin omainen.

        Uskothan kuitenkin itse tuohon? Se on kaikista tärkeintä että vaikka tulee kolmen auton vertailussa kuudenneksi, niin aina jotain positiivista löytyy.


      • Zeisto

        Mitä vertailuista. Tärkeintä on turbottomuus ja se tieto että taatusti kestää paremmin kuin muut.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe