Mikä muotivillitys on käyttää voimannostovyötä

Yleistensaliennahkasakke

Nykyisin kuntosalilla näkee niin miehet kuin naisetkin kävelemässä ja treenaamassa voimannostovyö päällä kokoajan. Miksi? Onko sillä jokin todistettu hyöty kenties keskivartalo saada hoikemmaksi löysää vyötä käytettäessä? Olen käsittänyt että sitä käytetään isommissa rasituksissa ettei selkä pääse helpolla pyöreäksi ja antaa tukea nostoon. Jos vyötä kuitenkin käyttää kokoajan ja kireällä niin oman mieleni mukaan käsittääkseni selkä jää heikoksi kun lihakset eivät pääse työskentelemään kunnolla. Suorastaan naurussa on pitelemistä kun iso mies nappaa maastavetoa 60kg tai ylätaljaa 40kg ja käyttää siinä vyötä. Ja kävelee salilla paitsi venytellessä se yllä.
No näitä on kyllä nykyisin tosi paljon. Kyllä naisetkin samaa harrastaa. Ojentajaa ja olkapäätä 5kg painolla ja ...varmaan ryhti pysyy suoremmassa mutta entä ne lihakset? Onko jollain teoriaa?. Ja kyllä ei haittaa itseäni,huvittaa ja mietin itsekseni. Isoilla painoilla tietenkin aina noston ajan ymmärrän että vyö on ainakin siihen tarkoitettu.

28

6924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rätitpäällä

      Liittyy sanontaan tekstiiliurheilija, yritetään näyttää riskimmältä kuin onkaan.

    • ljhkkhblvb

      Bodari juttuja... Vyö tukee keskivartaloa ja tästä johtuen keskivartalo pysyy hoikkana. Eli kun tavoitellaa "tiimalasi vartaloa"... Tosin ei sitä vyötä nyt ihan joka liikkeessä tarvitsisi käyttää...;)

    • punttiskarju

      Tarkoitus nimen omaan tukea keskivartalon lihaksia esim. penkissä, pystypunnerruksessa ja kyykyssä. Mutta sopii myös käsilihaksien treenissä. Itse käytän ja koen saaneeni huomattavaa hyötyä.

    • vm43

      Vuosiin en ole nähnyt vyön käyttöä kuin parilla kaverilla mavessa ja kyykyissä.
      Minusta vyön käytön tarve tulee vastaan lähellä maksimi ykkösiä mavessa ja kyykyissä.
      Submaksimaalinenkin alue kannattaa vetää ilman vyötä juuri sen vuoksi, että tukeva lihaksistokin kehittyisi. Turhaa ja haitallista totuttaa "korsettiin".

      Käyttämälläni salilla ei ole vuosiin näkynyt aikaisemmin esiintyneitä, harvinaisia hupparityyppejäkään ja ainoa lippispatu on eräs 5-kymppinen joka peittää sillä kaljuaan.

      Itse luovuin vyöstä 6-vuotta sitten mave ja kyykky maksimeissakin.
      30cm lyhennetty pakoputkeni reagoisi omalla tavallaan jos puristaisin perkeleellisen paineen vatsaonteloon vyötä vasten tukeakseni selkääni.
      Ilman vyötä mavessa vielä talvella 73v / 87kg > 200kg.
      67v kaverini veti tänään mavessa 220kg. Käyttää maksimeissa leveää tekstiilivyötä.

      60-luvulla käytimme vyötä kisoissa pystypunnerruksissa ja työnnöissä.

      • Niksipirkkaonääliöille

        Mites henkselit?


    • Vyötärönmuokkaaja

      Olen tightlacingin harrstaja eli käytän jatkuvasti kireää korsettia. Salilla en tietenkään voi olla korsetissani joten käytän siellä jatkuvasti bodausvyötä pitääkseni vyötäröni jatkuvasti puristuksissa. Kiristän vyön jo kotona ja otan pois vasta kotona jolloin vaihdan sen taas kireään korsettiin. Selkä ja vatsalihakseni kyllä vahvistuvat ja samalla muotoutuvat vähän kaareviksi sopien näin paremmin korsetin puristukseen.

      • Kiristys

        Joo vyötärön kavennus sopii myös (hemmoille) tiedän kaverin joka käyttää vaatteittensa alla kireää voimailuvyötä. Hoikkavatsainen kaveri on, ilmeisen tehokas treenaus.


    • Voimanostajatyttö

      Tässä on ehkä oleellista huomata että siis voimannosto/painonnostovyö on eri kuin fitnessvyö joita moni käyttää. Painonnostovyö on sellainen paksu ja kova joka kiristetään niin kireälle kuin pystyy toistojen ajaksi. Tarkoitus on antaa keskivartalolle tukea (vyötä vasten hengitetään oikealla tekniikalla) isoja nostoja varten. Pehmeä fitnessvyö ei taas auta tässä asiassa, itse voimanostajana en tiedä mikä sen tarkoitus on mutta varmasti jokin. Monet erityisesti naiset tuntuu erityisesti näitä käyttävän ihan vaan näyttääkseen coolilta. Kyllä noita painonnostovöitäkin näkee käytettävän turhaan.

      • suosittelenkäyttöä

        Painonnostovyöt myös estää useita mahd. loukkaantumisia ja henk. kohtaiseti käytän joka treenissä. Vöiden tarkoitus on nimen omaan tukea vartaloa vaativissa nostoissa, punnerruksissa, vedoissa.


    • koettamallatietää

      En minä ainakaan koristeena käytä, huomattavaa hyötyä ollut ja riippuu paljon millaista vyötä käyttää niitä on monen laista tarjolla.

    • Miksi kirjoitatte sanan "voimanosto" väärin? Siinä ei ole kahta n-kirjainta keskellä.

    • Miksi kirjoitatte sanan "voimanosto" väärin? Siinä ei ole kahta n-kirjainta keskellä.

    • bläbläää

      Miksi tuhota hyvä vatsalihasharjoite käyttämällä vyötä. Sitten lankutetaan minuuttitolkulla. Tekstiiliurheilua enimmäkseen. Joskus näki keihäänheittäjillä polvituet kyynärtuet ja tälläisen fitnessvyön. Painonnostajilla näkee vaihtelevasti, mutta enimmäkseen ilman vyötä. Kahvakuulaajilla taas näkee vyötä. Onko kahvakuulassa pakollinen varuste vai parantaako kestävyttä kun ei tarvitse niin paljon puristaa? Pituushypyssä taitaa jäädä pomput tekemättä jos polvitukea tarvitsee. Oliko Eddie hallilla vyö 500kg nostossa paidan alla vai mahtuuko vyö päälle.

    • hyväksikokettu

      Omalla kohdalla ei kyse ole tosiaankaan mistään muotivillityksestä. Vähän heikompi selkäisenä se tukee tarvittaessa keskivartaloa ja selkää ja mahdollistaa myös raiskaimpien painojen käytön monessa liikkeessä esim. penkki, maastaveto, kyykky jne.

    • rockybalboa_

      Jos on selän kanssa ongelmaa tai sitten on ikää ja vatsa lihakset ovat kehityksestä jäljessä niin tukea voi tarvita,sen ei tarvitse olla välttämättä niinsanottu:vyö, vaan leveä kiristysvyö kankaalla oleva, jossa on tarrat,tämä pitää hieman selkää kunnossa ja vatsaa ettei se alla pömpöttämään liikaa,tämän leveän tuen päälle voidaan asentaan sitten oikea vyö,olkoon se sitten millainen tahansa,tällä vältetään toisinaan vahinkoja,lisäksi vyötärö ei paisu .Jos tehdään tehdään vatsoja niin vyötärö paisuu,varsinkin jos mukana käytetään lisänä painoja,tällöin ei saa kapeaa vyötäröä aikaiseksi mitenkään vaan henkilöstä tulee tasapaksu.

      Bodauksessa ja rantakuntoon saattamisessa on syytä pitää vyö aika usein, ei aina tietenkään, mutta muutoin pakka leviää ja treenaava ei saa kapeaa vyötäröä vaan näyttää tasapaksulta.

      Kun keho on sitten ns:tasapaksu niin alkaa muun ropan kova treenaminen, se treenaminen voi tuntua kovalta työltä joka vie aikaa jopa vuosia että pääsee siihen mitä oli mittasuhteeltaan ennen,lihas siis kasvaa vyötärölläkin.

    • Kyyläkalevi

      Annettaisko nyt jokaisen käyttää, tai olla käyttämättä vyötä. Käyttäjä kyllä itse tietää tilanteensa, että tarvitseeko hän sen, vai ei. Keskitytään salilla omaan tekemiseen ja omaan kroppaan. On sitten eri asia, jos joku kysyy sinun mielipidettä. Silloin toki voit sen kertoa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu! hahaa itse repeilen tässä näille "bodaajille" kun kerskuilee "itse en käytä, itse käytän olen paras!, nostan 500kg maasta..." ketä kiinnostaa nää jutut


    • vyötätiukemmalle

      Läskit/laihaläskit pitävät nostovyötä ettei ihra näkyisi niin paljoa vyötäröllä. Tiukan housunvyötärön yli tursuaa mahaläskit, Nostovyö peittää sen kivasti.
      Jos teet vatsa/kylki/selkä lihaksia niin paljon että sen takia vyötärö paisuu liian paksuksi niin olet geneettinen friikki. Kyllä läski ja turvonneet sisuskalut saa sen vyötärön paisumaan. Ei pidä huijata itseään, ei sieltä peilistä oikeasti useinkaan takaisin katso timmi atleetti vaikka kuinka haluaisi.

    • Puristuksessa

      Olen sitä mieltä, että tightlacingin (korsetilla vyötäröään muokkaavan) on hyvä käyttää bodausvyötä salilla eikä antaa vatsa- ja selkälihasten pullistua ulospäin kun niitä muuten korsetilla koko ajan puristetaan ja "taivutetaan" sisäänpäin. Vyötärö on tottunut olemaan puristuksessa ja se kaipaa sen puristuksen koko ajan myös salilla.

    • Anonyymi

      Käyn nykyään vessassakin voimanostovyön kaa. Etenskii julkisissa vessoissa. Voin saada pojuilta pebaa.

      • Anonyymi

        Mua on aina kiihottannu voimannnostovyö. Jo amiksesta lähtein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on aina kiihottannu voimannnostovyö. Jo amiksesta lähtein.

        Itse käytän voimanostovyötä farkkujen kanssa ja vedän tiukalle , on tukeva ja miehekäs olo.


      • Anonyymi

        Jos se vyö on kireällä se kiinnostaa pojuja.


    • Anonyymi

      En ole koskaan nähnyt kenenkään pitävän salilla voimannostovyötä. Voimanostovyötä kyllä olen nähnyt pidettävän.

      • Anonyymi

        Sanaleikkiä!


    • Anonyymi

      Hyvin harvan olen nähnyt käyttävän.
      Eräs 70v pappa käyttää perus- ja maksimivoiman maastavedoissa. Varsinkin vetäessään korokkeella.

      • Anonyymi

        Vyöllä ei tee mitään. Vedät kunnon vakuumin niin avot.


    • Anonyymi

      Treeni vöitäkin erilaisia niin voimannostoon kuin normaali treeniin, itse käytän koska selkä ei ole kovin vahva. Vyö kyllä tukee kunhan on kohdallaan ja tietyllä tiukkuudella. Penkki ja kyykky ehdottomasti vyö ja pystypunnerrus myös.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe