Syytetäänkö feminismiä liikaa?

näinköhänon

Feminismi on kuitenkin vain pelkkä humanistinen ideologia eikä sellaisenaan välttämättä selitä kauheasti useimpien naisten taipumusta muodostaa mielipiteitä tai kannattaa tietynlaisia asioita. Uskon, että monet sosiaaliset vaatimukset, joita feministit esittävät, pohjautuvat pikemminkin biologisiin vaistoihin kuin mihinkään erityisen harkittuun tai puhtaasti intellektuaalisesti muodostettuun arvojärjestelmään.

Tämä selittänee, miksi niin monet feministeiksi ilmoittautuvat naiset eivät toimi oman virallisen aatteensa puitteissa useinkaan kovinkaan ristiriidattomasti tai loogisesti. Toinen asia, minkä olen huomannut on se, että ns. miesfeministit tuntuvat ymmärtävän feminismin aatteen kovin eri tavalla kuin naispuoliset feministit. Ensinmainituille feminismi lieneekin lähinnä pelkkä älyllinen harrastus, josta jää kuitenkin puuttumaan kaikki naisten maailmaan kuuluvat syvemmät merkitykset. Tästä syystä naispuoliset feministit eivät yleensä tunnusta miespuolisia feministejä aivan täysivaltaisiksi aatteen edustajiksi.

Naisille feminismi edustaa kuitenkin aivan jotain muuta; se on lähinnä jonkinlaista pintakiiltoa ja verho, jolla pyritään peittämään raaka, biologisessa olemassaolon taistelussa selviytymiseen pyrkivät vietit ja niiden pohjalta toimiminen. Tästä syystä erilaiset feministiset teoriat ja niiden toteutuminen käytännössä eivät itsessään ole naisille kovinkaan tärkeitä vaan niillä on lähinnä välinearvoa.

Sukupuolten välisen problematiikan näkökulmasta lienee tosiasiassa suhteellisen yhdentekevää, vaikkei koko feminismiä ideologiana olisi koskaan keksittykään. Eräänlainen sukupuolten välinen konflikti on aina olemassa ja siinä naiset ja miehet tyypillisesti pyrkivät tyypillisesti maksimoimaan oman kokonaiskelpoisuutensa (ollen ilmanmuuta myöskin aina pohjattoman riippuvaisia toisistaan). Feminismi on ainoastaan yhden sortin retorinen keino palvelemassa naisia ja se on erittäinkin suuressa määrin aikaan ja paikkaan sidottu.

85

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isopuhemies

      20% feministeistä tarvitsee vahvan lääkityksen tai sitten ihan oman valtion missä nämä ei häiritse ihmisiä. Siis niitä jotka ovat ihmisiä eikä feministejä.

      • Vedä.henkeä

        Tyypillinen miehen kommentti, kun ei ymmärretä, mistä puhutaan, niin aletaan räyhäämään. Feminismi aatteena ei ole huono, vouhottajat pilaavat minkä tahansa aatteen tarkoituksen. Mutta ihan tiedoksi, kun nainen on eri mieltä miehen kanssa, hän ei automaattisesti ole feministi. Kun mies ei ymmärrä naisen sanomaa, nainen ei silti automaattisesti ole feministi.


      • PalstaTrolli

        Feminismi on todella kaunis aate ja toivon että feministeille on oma paikka helvetissä siinä stalinistien ja natsien vieressä.


    • miehetonhiiriä

      Peesaaminen tyrehdyttää parisuhteen vetovoiman - psykologi: ”Nykymies ei uskalla olla eri mieltä naisensa kanssa”

      Tiistai 16.5.2017 klo 19.46

      http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml

      Psykologi Tony Dunderfeltin mukaan liiallinen keskusteleminen voi himmentää parisuhteen vetovoimaa.

      Dunderfeltin mukaan ihmiset unohtavat vetovoiman merkityksen parisuhteessa.
      Jos vetovoima vähenee, saattaa kumppani lähteä etsimään sitä muualta.
      Yksi vetovoimaa lisäävä tekijä on erimielisyys rakentavalla tavalla. Dunderfeltin mukaan naiset kaipaavat nykymiehiltä selkärankaa. Jatkuva peesaaminen latistaa vetovoiman.

      Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta tuttu psykologi Tony Dunderfelt haluaa ravistella nykyistä parisuhdekeskustelua. Dunderfeltin mukaan ihmiset unohtavat suhteissaan vetovoiman merkityksen. Usein parisuhdeterapiassakin keskitytään liikaa läheisyyteen ja asioista keskustelemiseen.

      - Se suuri rakkaus, jota lähes kaikki kaipaavat, muodostuu läheisyydestä, vetovoimasta ja seksuaalisuudesta. Näistä vetovoima on täysin unohdettu.

      Dunderfeltin mukaan vetovoimasta ei ole puhuttu tarpeeksi, koska ennen vanhaan vetovoima ei ollut parisuhteessa merkitsevä tekijä. Tuolloin arjessa merkitsivät taloudellinen turva, lasten hyvinvointi ja se, että on hyvä olla yhdessä. Nykyisin nämä osa-alueet ovat kunnossa, jonka vuoksi ihmiset kaipaavat jotain enemmän. Se enemmän on vetovoima.

      Vetovoimaa on yleensä parisuhteen alussa, mutta se nuukahtaa melko nopeasti.

      - Vaikka suhde syvenee, voi vetovoima vähentyä. Näin on siksi, että se mikä syvenee, on läheisyys, eli luottamus ja tietynlainen tiimihenki. Toisen kanssa voi olla hyvä olla, mutta jos vetovoima on vähentynyt, saattaa sitä lähteä etsimään muualta.

      Asioiden vatvominen himmentää vetovoimaa

      Läheisyyden ja seksuaalisuuden ongelmissa saattaa perinteinen keskustelu auttaa. Kuitenkin liiallinen keskusteleminen voi viedä vetovoiman kipinää. Kun vetovoima kaikkoaa, saattaa parisuhteesta tulla enemmänkin ystävyyssuhde.

      - Keskustella pitää, mutta ihmiset ovat sisäistäneet parisuhdetta pitää hoitaa -ajatuksen siten, että se on pelkkää keskustelua. Asioita analysoidaan ja mietitään. Terapiassa saatetaan puhua lapsuudesta ja kiintymyssuhteista, jotka kyllä ovat tärkeitä, mutta tätä analysointia voi jatkua kuukausia ja vuosia. Suhteessa ei päästä eteenpäin. Kukaan ei ole tuntenut seksuaalista vetovoimaa sen jälkeen, kun on analysoinut lapsuuttaan, Dunderfelt sanoo.

      Vetovoima vaatii siis erilaisen lähestymistavan.

      Keskustelun sijaan myös harjoituksia

      Dunderfelt on opettanut ihmisiä esimerkiksi olemaan eri mieltä asioista, jonka hän kertoo olevan yksi vetovoiman tekijä.

      - Ollaan eri mieltä, mutta ei vihoissaan. Nykyisin mies ei välttämättä uskalla olla eri mieltä rakkaan naisensa kanssa. Nykymiehet ovat ystävällisiä ja kunnioittavat puolisoaan niin paljon, etteivät he saa sanotuksi mielipiteitään. Se ei ole synti, jos mies sanoo näkemyksensä.

      Dunderfeltin mukaan miehille on mennyt turhan hyvin perille se, ettei naista saa alistaa tai olla aggressiivinen.

      - Aluksi peesaaminen voi lisätä ystävällisyyttä suhteessa, mutta pidemmän päälle se verottaa suhteen vetovoimaa, sillä naiset kaipaavat nykymiehiltä selkärankaa. Tällä ei tarkoiteta väkivaltaisuutta tai öykkärimäisyyttä, vaan sitä, että mies kertoo oman näkemyksensä asioihin. Mies saa olla voimakas, mutta ei tarvitse olla kova.

      Kun molemmilla on asioista mielipiteitä, syntyy mielenkiintoisia, kiusoitteleviakin keskusteluita ja jännitettä, joka lisää vetovoimaa. Älykäs keskustelu ei onnistu, jos toisella ei ole ikinä mielipiteitä.

      - Samanhenkisyys on kivaa ja se lisää läheisyyttä ja lämpöä. Mielipiteiden vaihtamisesta syntyy tiettyä jännitettä, joka puolestaan synnyttää vetovoimaa.

      Listauksesta löydät Dunderfeltin uudessa kirjassaan ILOISEKSI - Nykyajan parisuhteen huikeat mahdollisuudet määrittelemiä haluamisen energianlähteitä, jotka huomioimalla voit lisätä vipinää suhteeseesi.

      Erilaisuudesta syntyvä jännite

      Tällä tarkoitetaan erilaisuudesta syntyvää kipinää ja jännitettä. Eriävät mielipiteet ja niistä syntyvä keskustelu lisää jännitettä ja vetovoimaa.

      Etäisyys, ei voida olla yhdessä

      Etäisyys ei ole aina huono asia. Jatkuva yhdessäolo ja riippuvuus vähentävät vetovoimaa. Parisuhde tarvitsee happea kukoistaakseen.

      Haasteellisuus, kilpailu

      On kiva, kun kumppani välillä yllättää, eikä olekaan niin tuttu. Vetovoimaa synnyttää se, ettei kaikki ole täysin varmaa, vaan välillä pitää hieman yrittää. Itsestäänselvyys, vastuun välttäminen ja lepsuilu taas vähentävät kipinää.

      Hauska, huumori, kepeä

      Leikkimielisyys ja pieni kiusoittelu sytyttää. Tosikkomaisuus ja tylyttäminen taas eivät.

      Salaperäisyys

      Kielletty hedelmä tunnetusti kiihottaa, kuten kaikki tutkimaton ja tuntematon. Vetovoimaa vähentävät selittäminen ja rationaalisuus.

      • Fhkehddjcjdjdjdjj

        Huomaatteko että artilkelissa odotuksia ja velvollisuuksia asetettiin vain miehelle?


      • Joskus.näinkin
        Fhkehddjcjdjdjdjj kirjoitti:

        Huomaatteko että artilkelissa odotuksia ja velvollisuuksia asetettiin vain miehelle?

        Artikkelia en viitsinyt lukea, mutta kommentin kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä. Tosin en tiedä, poimiko hän hyvät ajatukset artikkelista. Mutta peesailu on monen miehen ongelma, luullaan, että kun nainen saa määrätä kaikesta, se tekee naisen onnelliseksi. Tämähän on ihan kukkua usean naisen kohdalla. Parisuhteessa tasavertainen kumppani uskaltaa ilmaista mielipiteensä ja toinen osapuoli kuuntelee. Se ei ole peesailua. Asioiden vatvominen vähentää vetovoimaa, koska eihän kukaan jaksa loputtomiin puhua samoista asioista. Moni nykymies on enemmän nainen kuin nainen itse, halutaan puhua tunteista ja omista tarpeista loputtomiin uudestaan ja uudestaan. Mies jättäytyy peesaajaksi odottaen naisen tekevän kaikki päätökset ja kantavan vastuun, mutta itse tälläisessa suhteessa olleena voin kertoa, että se väsyttää. Kun toisen tukeen ei voi luottaa, mies on liian heikko antaakseen tukea, mutta vaatii kuitenkin itselleen tukea ja turvaa. Kun toinen ei osaa tehdä minkäänlaista päätöstä ilman että kysyy neuvoa vaimolta tai äidiltään, niin kunnioitus miestä kohtaan rapisee huimaa vauhtia. Omalla kohdallani kaiken huippu oli vastuu, jos tuli jostakin negatiivista kritiikkiä, syy oli minussa, mutta positiivinen palaute taas oli hänen ansiotaan, vaikkei olisi tikkua ristiin asian hyväksi laittanut.


      • Udygweuydgyu

        Ompas miehet paskoja ja rasittavia. Tosiaan, tyhmiäkin kun eivät ole ymmärtäneet miten naisten kanssa ollaan.

        Alkakaa lesboiksi. Parillisina viikkoina toinen on top ja toinen bottom ja kaikki voittaa.


      • miehetonnössöjä

        Nimimerkki Puutteessa
        Sukupuoli Nainen Oma ikä 50 vuotta
        Haun kohde Mies Haettu ikä yli 30 vuotta
        Kaupunki Helsinki
        Luokitus Seksiseuraa
        Jätetty 23.7.2016 klo 6:19
        Kovaa miestä

        Mä haen nyt ehkä hiukan erilaista seksiseuraa kuin mitä ihan normisti haetaan. Mä en hae mitään kulli sisään ja kulli ulos ja pam - juttua, vaan aika paljon enemmän, siis seksuaalisesti.

        Mä haen sellaista miestä, joka on luontaisesti aika kova tyyppi ja ottaa pannessaan sen, minkä haluaa. Lyö perseelle, pitää hiuksista kiinni ja panee kaikkiin kolmeen reikään, jos se kulli vaan mahtuu. Sä imet ja pureskelet mun tissejäni ja koetat, että mahtuuko sun nyrkkisi mun sisääni.

        Mä nautin siitä, kun mulle puhutaan rivouksia panemisen aikana, käskytetään, vähän satutetaankin. Sua ehkä kiihottaa sitoa mut. Jos nyt ymmärrät, niin mä en hae mitään partiopoikaa solmujen tekoa mulle opettamaan enkä seurakuntalaista kahvittelemaan. Mä haen sellaista miestä, joka vie multa jalat alta. Äijää.

        Mä ajattelen äijäksi miehen, joka on pitkä, roteva/sporttinen, kalju/lyhythiuksinen, tatuoitu silleen sopivasti. Mielellään vapaa, vaikka en naimisiin olekaan menossa.

        Duunissa tai opiskelemassa ja oma elämä kaikinpuolin hallussa.

        Mä en ole sun mammasi, enkä sellaiseksi tule. Mä haluan sulta vain ja ainoastaan kovaa, rajua, intohimoista seksiä. Mä haluan joku aamu herätä siihen, kun sä oot tullut mun sisääni ja panet mua. Mä haluun tuntea sen, että sä kasvat mun sisälläni. Mä haluan tuntea sun hikesi, kiimasi ja tuntea kätesi isoilla tisseilläni. Mä nautin siitä kun sä nautit ja myös näytät sen.

        Mä olen itse 165/xxl/D-kuppi nainen. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen. Duunissa käyn, yksin asun, täysin vapaa olen. Kiva, fiksu, sosiaalinen ja helvetillisessä kovan miehen ja kovan kullin puutteessa.

        Eli näin tänään sunnuntaiaamuna. Yksi tuollainen mies tilauksessa ja ihan irl. Ei mitään loputonta kirjoittelua ja mielipiteiden vaihtoa asioista. Tämä on täysin selvä juttu mulle ja jos olet sitä, mitä haen, niin kirjoittele. Ai niin, ei myöskään kullin kuvia, mä jo tiedän tän ikäisenä, että miltä se kulli näyttää. Kiitos.

        http://www.iskuri.net/index.php?prof=1025295&inr=46&s=1&osp=1&hsp=2&imin=50&imax=70&lk=6


      • näinonjämpti
        miehetonnössöjä kirjoitti:

        Nimimerkki Puutteessa
        Sukupuoli Nainen Oma ikä 50 vuotta
        Haun kohde Mies Haettu ikä yli 30 vuotta
        Kaupunki Helsinki
        Luokitus Seksiseuraa
        Jätetty 23.7.2016 klo 6:19
        Kovaa miestä

        Mä haen nyt ehkä hiukan erilaista seksiseuraa kuin mitä ihan normisti haetaan. Mä en hae mitään kulli sisään ja kulli ulos ja pam - juttua, vaan aika paljon enemmän, siis seksuaalisesti.

        Mä haen sellaista miestä, joka on luontaisesti aika kova tyyppi ja ottaa pannessaan sen, minkä haluaa. Lyö perseelle, pitää hiuksista kiinni ja panee kaikkiin kolmeen reikään, jos se kulli vaan mahtuu. Sä imet ja pureskelet mun tissejäni ja koetat, että mahtuuko sun nyrkkisi mun sisääni.

        Mä nautin siitä, kun mulle puhutaan rivouksia panemisen aikana, käskytetään, vähän satutetaankin. Sua ehkä kiihottaa sitoa mut. Jos nyt ymmärrät, niin mä en hae mitään partiopoikaa solmujen tekoa mulle opettamaan enkä seurakuntalaista kahvittelemaan. Mä haen sellaista miestä, joka vie multa jalat alta. Äijää.

        Mä ajattelen äijäksi miehen, joka on pitkä, roteva/sporttinen, kalju/lyhythiuksinen, tatuoitu silleen sopivasti. Mielellään vapaa, vaikka en naimisiin olekaan menossa.

        Duunissa tai opiskelemassa ja oma elämä kaikinpuolin hallussa.

        Mä en ole sun mammasi, enkä sellaiseksi tule. Mä haluan sulta vain ja ainoastaan kovaa, rajua, intohimoista seksiä. Mä haluan joku aamu herätä siihen, kun sä oot tullut mun sisääni ja panet mua. Mä haluun tuntea sen, että sä kasvat mun sisälläni. Mä haluan tuntea sun hikesi, kiimasi ja tuntea kätesi isoilla tisseilläni. Mä nautin siitä kun sä nautit ja myös näytät sen.

        Mä olen itse 165/xxl/D-kuppi nainen. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen. Duunissa käyn, yksin asun, täysin vapaa olen. Kiva, fiksu, sosiaalinen ja helvetillisessä kovan miehen ja kovan kullin puutteessa.

        Eli näin tänään sunnuntaiaamuna. Yksi tuollainen mies tilauksessa ja ihan irl. Ei mitään loputonta kirjoittelua ja mielipiteiden vaihtoa asioista. Tämä on täysin selvä juttu mulle ja jos olet sitä, mitä haen, niin kirjoittele. Ai niin, ei myöskään kullin kuvia, mä jo tiedän tän ikäisenä, että miltä se kulli näyttää. Kiitos.

        http://www.iskuri.net/index.php?prof=1025295&inr=46&s=1&osp=1&hsp=2&imin=50&imax=70&lk=6

        Miksi vitussa tuollainen äijä haluaisi jonkun kusenpolttaman ja puhkihöylätyn läskisen typerän akan varsinkin vakipanoksi (haluaa herätä joka aamu kunnon panoon). Kyllä osaa olla naurettavaa! Ei tuollainen läskiakka tuollaista miestä saa pitemmäksi aikaa! Pallien tyhjennykseen kelpaa yhden kerran!

        Eikä miehet ole nössöjä. Nuo akat on heti juoksemassa turvataloihin ja Salli:n huorille aukipitämiin yömajoihin turvaan!


      • nauttii...joopajoo
        miehetonnössöjä kirjoitti:

        Nimimerkki Puutteessa
        Sukupuoli Nainen Oma ikä 50 vuotta
        Haun kohde Mies Haettu ikä yli 30 vuotta
        Kaupunki Helsinki
        Luokitus Seksiseuraa
        Jätetty 23.7.2016 klo 6:19
        Kovaa miestä

        Mä haen nyt ehkä hiukan erilaista seksiseuraa kuin mitä ihan normisti haetaan. Mä en hae mitään kulli sisään ja kulli ulos ja pam - juttua, vaan aika paljon enemmän, siis seksuaalisesti.

        Mä haen sellaista miestä, joka on luontaisesti aika kova tyyppi ja ottaa pannessaan sen, minkä haluaa. Lyö perseelle, pitää hiuksista kiinni ja panee kaikkiin kolmeen reikään, jos se kulli vaan mahtuu. Sä imet ja pureskelet mun tissejäni ja koetat, että mahtuuko sun nyrkkisi mun sisääni.

        Mä nautin siitä, kun mulle puhutaan rivouksia panemisen aikana, käskytetään, vähän satutetaankin. Sua ehkä kiihottaa sitoa mut. Jos nyt ymmärrät, niin mä en hae mitään partiopoikaa solmujen tekoa mulle opettamaan enkä seurakuntalaista kahvittelemaan. Mä haen sellaista miestä, joka vie multa jalat alta. Äijää.

        Mä ajattelen äijäksi miehen, joka on pitkä, roteva/sporttinen, kalju/lyhythiuksinen, tatuoitu silleen sopivasti. Mielellään vapaa, vaikka en naimisiin olekaan menossa.

        Duunissa tai opiskelemassa ja oma elämä kaikinpuolin hallussa.

        Mä en ole sun mammasi, enkä sellaiseksi tule. Mä haluan sulta vain ja ainoastaan kovaa, rajua, intohimoista seksiä. Mä haluan joku aamu herätä siihen, kun sä oot tullut mun sisääni ja panet mua. Mä haluun tuntea sen, että sä kasvat mun sisälläni. Mä haluan tuntea sun hikesi, kiimasi ja tuntea kätesi isoilla tisseilläni. Mä nautin siitä kun sä nautit ja myös näytät sen.

        Mä olen itse 165/xxl/D-kuppi nainen. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen. Duunissa käyn, yksin asun, täysin vapaa olen. Kiva, fiksu, sosiaalinen ja helvetillisessä kovan miehen ja kovan kullin puutteessa.

        Eli näin tänään sunnuntaiaamuna. Yksi tuollainen mies tilauksessa ja ihan irl. Ei mitään loputonta kirjoittelua ja mielipiteiden vaihtoa asioista. Tämä on täysin selvä juttu mulle ja jos olet sitä, mitä haen, niin kirjoittele. Ai niin, ei myöskään kullin kuvia, mä jo tiedän tän ikäisenä, että miltä se kulli näyttää. Kiitos.

        http://www.iskuri.net/index.php?prof=1025295&inr=46&s=1&osp=1&hsp=2&imin=50&imax=70&lk=6

        Maksullisen naisen ilmoitus. Yrittää esittää jotain erilaista.


    • naisethallitsevat

      Jes. 3:12

      Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat.

      Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

      ---------------

      Ilm. 2:20

      Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

    • EdesUnissa

      "Sukupuolten välisen problematiikan näkökulmasta lienee tosiasiassa suhteellisen yhdentekevää, vaikkei koko feminismiä ideologiana olisi koskaan keksittykään."

      Tästä näkökulmasta katsottuna väitettä voi pitää totena, mutta katsoisin että alunperin feminismin päämäärä oli parantaa naisten yhteiskunnallista asemaa lisäämällä tasa-arvoa esim. työssä, äänioikeudessa ja sellaisissa perustavanlaatuisissa ihmisoikeuksissa. Sen tehtävä ei siis ikinä ollut ratkoa sukupuolten välistä problematiikkaa kokonaisuudessaan.

      Mutta kuten kaikki ismit. Saatuaan tavoitteensa ne uudistuvat, ja feminismi on hiljalleen kehittynyt vaatimaan naisten arvomaailman selkeämpää normittamista yhteiskunnan normiksi. Siksi jos 1960-luvulla oli helppo jokaisen naisen olla feministi, niin 2000-luvulla useiden naistenkin on vaikea sisäistää miksi yhteiskunnan pitäisi rakentua aina juuri naisten arvomaailmalle. Feministit lienevätkin tänä päivänä yhtä tiuhassa kuin kommunistit. Aika on ajanut molempien sinällään hyvien aatteiden ohi, koska maailma on sivistynyt. Käsittääkseni molemmat ismit ovat noin 100 vuotiaita, ja saaneet tuotua maailmaan hyviäkin asioita.

    • SofianFiilisteliä

      Erinomaisen syvällinen kirjoitus. Pistää kyllä miettimään asiaa. Naisillahan on aina ollut alistuminen valtaominaisuus niin siinä mielessä feminismi on kyllä mielenkiintoinen ilmiö, miksi naiset alkavatkin haluta enemmän valtaa ja jopa päästä määräämään asioista.

      • Feminismi.sovinismi

        "Haluta enemmän valtaa ja jopa päästä määräämään asioista"? Tarkoitatko parisuhdetta vai ihan yleisesti? Nykypäivänä päättäjinä on naisia, ei se huono asia ole mielestäni. Tänä päivänä ei enää pitäisi erotella ihmisiä sukupuolen mukaan, fyysisiltä ominaisuuksiltaan nainen on monesti heikompi kuin mies, mutta vastaavasti henkisesti voi olla paljon vahvempi. Ihmistä pitäisi arvostaa ominaisuuksiensa mukaan, ei sukupuolen.


      • fukmann

        Fyysisesti nainen on aina heikompi. Niin ja henkisesti vahvempi...niin millä tavalla henkisesti vahvempi. Harkitsevampia naiset ovat, mutta mitä se henkinen vahvuus itse asiassa on? Naiset ovat niin kovin tasapaksuja älykkyydeltään niin missä se henkinen vahvuus näkyy.

        Harkitsevuus on kyllä arvokas ominaisuus.


    • Kaikki mikä ampuu Feminismissä ns.Yli, eikä ole Loogista, eikä Tasa-Arvon mukaista on SilkaaSilkkoa, jota täytyykin Arvostella ja "Tuomita".. ;P

      .. Jos ja kun Feminismi alkaa muistuttamaan pahemman luokan Sovinismia, niin eipä sitä sen "parempana" yksikään Fiksu yksilö voi pitää.. ;P

      • Oletkos joku tasa-arvofanaatikko?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Oletkos joku tasa-arvofanaatikko?

        MitN nii?.. Ja mikä Oikeassa Tasa-Arvossa on vikana?.. Mut Feminismi ei ole Tasa-Arvo Ismi ainakaan NykyPäivänä.. Muistuttaa monesti vain SovinisminSiskoa.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        MitN nii?.. Ja mikä Oikeassa Tasa-Arvossa on vikana?.. Mut Feminismi ei ole Tasa-Arvo Ismi ainakaan NykyPäivänä.. Muistuttaa monesti vain SovinisminSiskoa.. ;P

        Minä en tiedä mikä on tasa-arvo, siksi kysyin.


      • 1217
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Oletkos joku tasa-arvofanaatikko?

        Ympäripyöreetä huttua, mistä puuttuu pää ja häntä. Erittäin paljon tekstiä ilman mitään sanomaa ja sisältöä. Hyvin kaukana mistään tasa-arvofanaatikosta, mutta fanaatikko hyvinkin.


      • 87y
        1217 kirjoitti:

        Ympäripyöreetä huttua, mistä puuttuu pää ja häntä. Erittäin paljon tekstiä ilman mitään sanomaa ja sisältöä. Hyvin kaukana mistään tasa-arvofanaatikosta, mutta fanaatikko hyvinkin.

        2000-luvun avohoitopotilaat. :D


      • 1217 kirjoitti:

        Ympäripyöreetä huttua, mistä puuttuu pää ja häntä. Erittäin paljon tekstiä ilman mitään sanomaa ja sisältöä. Hyvin kaukana mistään tasa-arvofanaatikosta, mutta fanaatikko hyvinkin.

        No, Muikkusella saattaa joskus läikähtää yli.


      • 1217 kirjoitti:

        Ympäripyöreetä huttua, mistä puuttuu pää ja häntä. Erittäin paljon tekstiä ilman mitään sanomaa ja sisältöä. Hyvin kaukana mistään tasa-arvofanaatikosta, mutta fanaatikko hyvinkin.

        ÄäriFemmarien ja IdioottiFemmarien kanssa on turha lähteä kauheasti asiaa purkamaan.. Tyhjää Puhetta ja Idioottimaista FemmariLogiikkaa on vain luvassa.. Sekä LeimaKirveiden heittoa ja Palkokasvien vierimistä hengityselimeen.. ;D


      • 87y kirjoitti:

        2000-luvun avohoitopotilaat. :D

        .. Tässä Just hyvä esimerkki Yhdestä Feminismin Hetelmästä.. ;D


      • 1217
        A.Palstamäki kirjoitti:

        No, Muikkusella saattaa joskus läikähtää yli.

        Vain joskus? Eiköhän se läiky jatluvasti yli. Persoona ja ydin taitaa olla tuollaista järjenvastaista sekamelskaa. Pohjimmainen tarkoitus lienee vain hämmentää korttipakkaa tai sitten taustalla on särkynyt mieli.


      • 1217 kirjoitti:

        Vain joskus? Eiköhän se läiky jatluvasti yli. Persoona ja ydin taitaa olla tuollaista järjenvastaista sekamelskaa. Pohjimmainen tarkoitus lienee vain hämmentää korttipakkaa tai sitten taustalla on särkynyt mieli.

        NoOiVoi.. On se vain nyt niin Qamalaa, kun Kaikki ei suostu Purematta Nieleskelemään kaikkea Sontaa mitä esim. ÄäriFemmarit ja IdioottiFemmarit yrittää Syöttää.. ;D

        .. Kyllä siitä onkin sitten syytä Mielensä niin Pahoittaa.. VoeElämä mitä Logiikkaa taas.. Mutta niin Tyypillistä.. Niin Tyytpillistä.. ;D


      • 1217 kirjoitti:

        Vain joskus? Eiköhän se läiky jatluvasti yli. Persoona ja ydin taitaa olla tuollaista järjenvastaista sekamelskaa. Pohjimmainen tarkoitus lienee vain hämmentää korttipakkaa tai sitten taustalla on särkynyt mieli.

        Niin, olen itsekin uumoillut joskus ettei Muikkune ole keskustelemassa vaan sotkemassa keskustelua.

        Joskus se tosiaan vaikuttaa siltä.


      • 87y
        1217 kirjoitti:

        Vain joskus? Eiköhän se läiky jatluvasti yli. Persoona ja ydin taitaa olla tuollaista järjenvastaista sekamelskaa. Pohjimmainen tarkoitus lienee vain hämmentää korttipakkaa tai sitten taustalla on särkynyt mieli.

        Ne on ne 2000-luvun avohoitopotilaat. :D


      • 1217
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Niin, olen itsekin uumoillut joskus ettei Muikkune ole keskustelemassa vaan sotkemassa keskustelua.

        Joskus se tosiaan vaikuttaa siltä.

        Ei hän ainakaan tuo mitään uutta pohdintaa mihinkään. Samat kliseiset oravanpyörät kaikkialle ja missään ei ole sisältöä saati järkeä.


      • 1217 kirjoitti:

        Ei hän ainakaan tuo mitään uutta pohdintaa mihinkään. Samat kliseiset oravanpyörät kaikkialle ja missään ei ole sisältöä saati järkeä.

        Kyllä tuo kuvaus sopii Muikkuseen, hän voi jumittaa palstalla häröillessään lukuisia ketjuja koukeroisilla "maalailuillaan".


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Niin, olen itsekin uumoillut joskus ettei Muikkune ole keskustelemassa vaan sotkemassa keskustelua.

        Joskus se tosiaan vaikuttaa siltä.

        .. Paraskin Puhuja.. ;D.. Ja siksi toisekseen olen Miljuunat kerrat sanonut, että palstailen ihan fiiliksen mukaan, joten joskus vedetään Hjuumorilla enemmän tai vähemmän ja toisinaan taas ei.. Riippuu ihan fiiliksestä jne.. ;P


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä tuo kuvaus sopii Muikkuseen, hän voi jumittaa palstalla häröillessään lukuisia ketjuja koukeroisilla "maalailuillaan".

        .. Kerrot taas näämmä Itsestäsi.. Oi NarsuPertsaMarsu.. ;D


      • 87y kirjoitti:

        Ne on ne 2000-luvun avohoitopotilaat. :D

        "Tyhjää Puhetta ja Idioottimaista FemmariLogiikkaa on vain luvassa.. Sekä LeimaKirveiden heittoa ja Palkokasvien vierimistä hengityselimeen.. ;D"

        .. ;D


      • 1217 kirjoitti:

        Ei hän ainakaan tuo mitään uutta pohdintaa mihinkään. Samat kliseiset oravanpyörät kaikkialle ja missään ei ole sisältöä saati järkeä.

        "Tyhjää Puhetta ja Idioottimaista FemmariLogiikkaa on vain luvassa.. Sekä LeimaKirveiden heittoa ja Palkokasvien vierimistä hengityselimeen.. ;D"

        .. ;D.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Paraskin Puhuja.. ;D.. Ja siksi toisekseen olen Miljuunat kerrat sanonut, että palstailen ihan fiiliksen mukaan, joten joskus vedetään Hjuumorilla enemmän tai vähemmän ja toisinaan taas ei.. Riippuu ihan fiiliksestä jne.. ;P

        Siinä missä minä pyrin suoruuteen, sinä maalailet ihme kuvioitasi.

        Ehkäpä sun tyylisi on vain sitä fiilistelyä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Siinä missä minä pyrin suoruuteen, sinä maalailet ihme kuvioitasi.

        Ehkäpä sun tyylisi on vain sitä fiilistelyä.

        .. Älä jauha Sontaa.. Sinä olet Trollaillut ja Esiintynyt milloin minäkin jne.. ;D

        .. "Suoruuteen".. Ja PskMarjat.. ;D


      • 1217
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä tuo kuvaus sopii Muikkuseen, hän voi jumittaa palstalla häröillessään lukuisia ketjuja koukeroisilla "maalailuillaan".

        Se on varmasti jokin narsistinen pakko-oire. Tehdä lukuisissa paikoissa lukuisasti samat asiat.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Älä jauha Sontaa.. Sinä olet Trollaillut ja Esiintynyt milloin minäkin jne.. ;D

        .. "Suoruuteen".. Ja PskMarjat.. ;D

        Mun mielipiteeni ovat aika suoraan ilmaistu.


      • 1217 kirjoitti:

        Se on varmasti jokin narsistinen pakko-oire. Tehdä lukuisissa paikoissa lukuisasti samat asiat.

        Se voi olla tahatonta tai tahallista, meillä ei ole keinoja selvittää asiaa.


      • 1217 kirjoitti:

        Se on varmasti jokin narsistinen pakko-oire. Tehdä lukuisissa paikoissa lukuisasti samat asiat.

        .. On sulla Logiikka.. ;D.. Tai siis Sullahan sitä ei näemmä ole ollenkaan.. ;D

        .. Jollakin PääVammasella ehkä vaihtuu Mielipide lennosta ja "Unohtelee" mitä mieltä oli Just esim. 5min sitten.. ;D.. Jos samoista ja vastaavista asioista puhutaan, niin Looginen Yksilö käsittää, että Samat Yksilöt varmaan kertovat samankaltaisen Mielipiteen, kuin Aikaisemminkin.. ;D

        .. Ja narsistisia piirteitähän Just löytyy noista Mainitsemistani ryhmistä Yllin`kyllin.. ;D


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Se voi olla tahatonta tai tahallista, meillä ei ole keinoja selvittää asiaa.

        .. Ja sullahan Pertsa ei ole edelleenkään varaa puhua ja/tai haukkua yhtään ketään, kun olet itse joka asiassa monta kertaa "pahempi".. Ihan niin kuin eilen sättisit Ikistä ja Lineriä.. Niin itse "Syyllistyt" useammin ja "pahemmin" niihin asioihin, joista muita "syytät".. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja sullahan Pertsa ei ole edelleenkään varaa puhua ja/tai haukkua yhtään ketään, kun olet itse joka asiassa monta kertaa "pahempi".. Ihan niin kuin eilen sättisit Ikistä ja Lineriä.. Niin itse "Syyllistyt" useammin ja "pahemmin" niihin asioihin, joista muita "syytät".. ;P

        Nikki on edelleen A.Palstamäki.

        Mä tein eilen omasta mielestäni ihan hauskan avauksen ja sain nuo kaksi paviaania kimppuuni. Tottakai huomautan heille siitä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Nikki on edelleen A.Palstamäki.

        Mä tein eilen omasta mielestäni ihan hauskan avauksen ja sain nuo kaksi paviaania kimppuuni. Tottakai huomautan heille siitä.

        Noh, Ei kai nimi miestä pahenna.. Ja siks toiseks mitä väliä millä käyttämälläsi nikillä itse kukin Sut parhaiten muistaa?.. ;P

        .. Ja se, että sinä olet tehnyt jonkun avauksen ja siellä on tapahtunut mielestäsi jotain Persistelyä&Outoiluja, niin se ei todellakaan, eikä edelleenkään poista sitä TosiAsiaa, että itse "syyllistyt" jatkuvasti vastaaviin asioihin ja monesti vielä "pahemmin".. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, Ei kai nimi miestä pahenna.. Ja siks toiseks mitä väliä millä käyttämälläsi nikillä itse kukin Sut parhaiten muistaa?.. ;P

        .. Ja se, että sinä olet tehnyt jonkun avauksen ja siellä on tapahtunut mielestäsi jotain Persistelyä&Outoiluja, niin se ei todellakaan, eikä edelleenkään poista sitä TosiAsiaa, että itse "syyllistyt" jatkuvasti vastaaviin asioihin ja monesti vielä "pahemmin".. ;P

        Edelleen nikki on A.Palstamäki.

        Mä en ole Muikkune ottamassa neuvoja vastaan, ammun kaikkea mikä liikkuu.


    • Minä en oikein edes tiedä mikä on feminismi. Jokaiselle asialle ja ajatukselle kun pitäis olla vastakohta. Ja tässä sitä ei ole. En ole kuullut ikinä vaikka termiä muskuliinismi.

      Feminismi minusta oli ideologia aikoinaan, mutta nyt se on vääristynyt jo, kun se on sulautettu kansaaan.

      Tasa-arvoa jos ajetaan pelkästään feminismin nimeen, ei sitä vastapuolta ole ollut ikinä. On hyvä, että naisten asema Suomessa on korjaantunut, vaikka nyt tämän feminismin nimeen, mutta missä on se maskuliinismi ajamassa miehen asemaa jossainkohdin? Ei missään?

      Mutta en minä tarvitsekaan sellaista. Minä voin antaa naisen olla nainen ja oon itse rennosti mies. Ja minulle ei kelpaa selitys: siksi koska olen nainen. Muuten kuin fyysisien rajoitteiden vuoksi korkeintaan. 😊

      • Seonjosiinä

        Feminismin vastakohta on tietenkin sovinismi. Ja sen -nismin asemaa ei todellakaan kannata ajaa ja korjata mitenkään.


      • Seonjosiinä kirjoitti:

        Feminismin vastakohta on tietenkin sovinismi. Ja sen -nismin asemaa ei todellakaan kannata ajaa ja korjata mitenkään.

        No minusta sovinisti ajaa naisen asemaa alas... Että jos sitten feministi ajaa miehen asemaa, alas, niin kaippa se sit on sen vastakohta? Mutta minusta oikeanlainen feministi ei aja miehen asemaa alas, vaan puhuu vaan naisen oikeuden puolesta... Mut voin olla väärässäkin....


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        No minusta sovinisti ajaa naisen asemaa alas... Että jos sitten feministi ajaa miehen asemaa, alas, niin kaippa se sit on sen vastakohta? Mutta minusta oikeanlainen feministi ei aja miehen asemaa alas, vaan puhuu vaan naisen oikeuden puolesta... Mut voin olla väärässäkin....

        Feminismi on ollut ehkä joskus aikoinaan ihan Fiksu juttu, mutta nykyisin tarvittaisiin joku ihan uusi Ismi.. Aidon Tasa-Arvon Ismi, mitä ei tulkita ja ajeta vain yhden Sukupuolen NäköVinkkelistä katsottuna.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Feminismi on ollut ehkä joskus aikoinaan ihan Fiksu juttu, mutta nykyisin tarvittaisiin joku ihan uusi Ismi.. Aidon Tasa-Arvon Ismi, mitä ei tulkita ja ajeta vain yhden Sukupuolen NäköVinkkelistä katsottuna.. ;P

        Niin, ei minusta oikea feminismi ja sovinismi ole vastakohtia. Mutta ei feminismillä ole vastapuolta oikein... se on vakava puute. :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Niin, ei minusta oikea feminismi ja sovinismi ole vastakohtia. Mutta ei feminismillä ole vastapuolta oikein... se on vakava puute. :o)

        Kyllä NykyisenKaltainen Feminismi on monesti SovinisminSisko.. Ja edelleen se ei voi olla ikinä Tasa-Arvon Ismi.. ;P.. Mitään Toista TaisteluPukaria sen rinnalle ei ei mun mielestä tarvita.. MaalaisJärjen Tasa-Arvo Ismi voisi olla paras ratkaisu, jota tulkittaisiin yhdessä molempien Sukupuolten NäköVinkkelistä katsottuna.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Kyllä NykyisenKaltainen Feminismi on monesti SovinisminSisko.. Ja edelleen se ei voi olla ikinä Tasa-Arvon Ismi.. ;P.. Mitään Toista TaisteluPukaria sen rinnalle ei ei mun mielestä tarvita.. MaalaisJärjen Tasa-Arvo Ismi voisi olla paras ratkaisu, jota tulkittaisiin yhdessä molempien Sukupuolten NäköVinkkelistä katsottuna.. ;P

        Niin, no tuolla aloituksessa minusta kirjoitettiinkin, että moni vannoo feminismin nimeen, mutta ei oikeastaan tiedä mitä se edes on. Että sitten väitetään just, että sovinismi on vastavoima... Kun eihän se ole yhtään samanlaista... toinen on toisen osapuolen lyttäämistä ja toinen omien etujen ajamista... Tässä just sama vika, mikä nykyään on tuolla argadianmäelläkin. Oppositio ei asettele mitään vastaideaa, vaan se nykyään lyttää hallitusta ja ajattelee omia kannatuslukujaan. Eihän se rakenna mitään. Vaikka se idea oppositiossa on alunperin ollut, että se pistäisi vasta-argumentteja.


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Niin, no tuolla aloituksessa minusta kirjoitettiinkin, että moni vannoo feminismin nimeen, mutta ei oikeastaan tiedä mitä se edes on. Että sitten väitetään just, että sovinismi on vastavoima... Kun eihän se ole yhtään samanlaista... toinen on toisen osapuolen lyttäämistä ja toinen omien etujen ajamista... Tässä just sama vika, mikä nykyään on tuolla argadianmäelläkin. Oppositio ei asettele mitään vastaideaa, vaan se nykyään lyttää hallitusta ja ajattelee omia kannatuslukujaan. Eihän se rakenna mitään. Vaikka se idea oppositiossa on alunperin ollut, että se pistäisi vasta-argumentteja.

        Molemmissa noissa Ismeissä harrastetaan enemmän tai vähemmän ihan samaa.. Eli oman sukupuolen etujen ajamista ja toisen sukupuolen lyttäämistä.. Ja lyttäämistä on myös ns. "sivistyneempi" lyttääminenkin.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Molemmissa noissa Ismeissä harrastetaan enemmän tai vähemmän ihan samaa.. Eli oman sukupuolen etujen ajamista ja toisen sukupuolen lyttäämistä.. Ja lyttäämistä on myös ns. "sivistyneempi" lyttääminenkin.. ;P

        No ei oikealla feminismillä ole oikeasti tarkoitus lytätä miestä. Mistä sä olet tuon saanut päähäsi? Sä olet törmännyt "hiekkapi'''ufeministeihin" mitkä just kuvittelevat olevansa feministejä....huom...kuvittelevat. Ja tiesitkö että feminismin alkuunpaniat olivat miehiäkin? :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        No ei oikealla feminismillä ole oikeasti tarkoitus lytätä miestä. Mistä sä olet tuon saanut päähäsi? Sä olet törmännyt "hiekkapi'''ufeministeihin" mitkä just kuvittelevat olevansa feministejä....huom...kuvittelevat. Ja tiesitkö että feminismin alkuunpaniat olivat miehiäkin? :o)

        Niin kauan kuin ns. Feministit eivät puutu näiden Äänekkäiden Ääri- ja IdioottiFemmareiden touhuihin ja Tuomitse sitä Feminismin vastaiseksi, niin niin kauan on syytä olettaa, että sille on annettu ainakin ns. "hiljainen" hyväksyntä ja/tai että se kuuluu Feminismin Agendaan jne.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Niin kauan kuin ns. Feministit eivät puutu näiden Äänekkäiden Ääri- ja IdioottiFemmareiden touhuihin ja Tuomitse sitä Feminismin vastaiseksi, niin niin kauan on syytä olettaa, että sille on annettu ainakin ns. "hiljainen" hyväksyntä ja/tai että se kuuluu Feminismin Agendaan jne.. ;P

        No siis feminismi on aate. Eikä se ole yhden keksimä juttu, vaan muokkaantunut aikojen saatossa. Kuka on puhdas feministi, on vaikea edes osoittaa. Mutta ennemmin mä keskittyisin siihen omaa elämää vaikuttavaan asiaan... Minä ainakin aion miehenä pitää omista oikeuksista kiinni. :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        No siis feminismi on aate. Eikä se ole yhden keksimä juttu, vaan muokkaantunut aikojen saatossa. Kuka on puhdas feministi, on vaikea edes osoittaa. Mutta ennemmin mä keskittyisin siihen omaa elämää vaikuttavaan asiaan... Minä ainakin aion miehenä pitää omista oikeuksista kiinni. :o)

        Juuh.. Jos kukaan ei puutu noihin Epäkohtiin, Perseilyihin ja Outoiluihin, niin ne vain pahenee pahenemistaan.. Se on jo nähty.. Eli aikas huono neuvo tuo.. Melkein voisi luulla sua(kin) Femmareiden KaksoisAgentiksi, jos/kun tuollaisia suustasi päästät.. ;D

        .. Melkein kuin joku olisi sanonut natsien vainoomille, että.. "keskittykää vain omaan elämään.. Minä pidän ainakin omista oikeuksistani kiinni".. ;D

        .. Ja sitten yhtenä päivänä joku KoputtaaOvelle.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Juuh.. Jos kukaan ei puutu noihin Epäkohtiin, Perseilyihin ja Outoiluihin, niin ne vain pahenee pahenemistaan.. Se on jo nähty.. Eli aikas huono neuvo tuo.. Melkein voisi luulla sua(kin) Femmareiden KaksoisAgentiksi, jos/kun tuollaisia suustasi päästät.. ;D

        .. Melkein kuin joku olisi sanonut natsien vainoomille, että.. "keskittykää vain omaan elämään.. Minä pidän ainakin omista oikeuksistani kiinni".. ;D

        .. Ja sitten yhtenä päivänä joku KoputtaaOvelle.. ;D

        Oletko muuten miettinyt tuota natsijuttuakin? Miten paljon siitä on propagandaa? Oletkos miettinyt, että jos natsit tappoi paljon juutalaisia, niin mitä on annettu juutalaisten tehdä pitkään palestiinassa?

        Siis kyllä mä ymmärrän, että sinua ahdistaa naisten hyppiminen silmille tavallaan...mutta ei minua haittaa sellaiset naiset? Mä jätän ne omaan arvoonsa... ei hetkauta minua. Minun ei tarvitse selitellä hiekkapi..ufemmarille yhtikäs mitään. Silti minä voin pitää omista oikeuksistani miehenä kiinni. Ja pystyn perustelemaan ne tarvittaessa. Siks mua ei räkytykset sivulla paljoa haittaa. :o)

        Mutta kaikesta huolimatta nostan naisen ihan samaan asemaan, hälle ihan samat mitä mulle, ei enempää, ei vähempää. :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Oletko muuten miettinyt tuota natsijuttuakin? Miten paljon siitä on propagandaa? Oletkos miettinyt, että jos natsit tappoi paljon juutalaisia, niin mitä on annettu juutalaisten tehdä pitkään palestiinassa?

        Siis kyllä mä ymmärrän, että sinua ahdistaa naisten hyppiminen silmille tavallaan...mutta ei minua haittaa sellaiset naiset? Mä jätän ne omaan arvoonsa... ei hetkauta minua. Minun ei tarvitse selitellä hiekkapi..ufemmarille yhtikäs mitään. Silti minä voin pitää omista oikeuksistani miehenä kiinni. Ja pystyn perustelemaan ne tarvittaessa. Siks mua ei räkytykset sivulla paljoa haittaa. :o)

        Mutta kaikesta huolimatta nostan naisen ihan samaan asemaan, hälle ihan samat mitä mulle, ei enempää, ei vähempää. :o)

        "Mutta kaikesta huolimatta nostan naisen ihan samaan asemaan, hälle ihan samat mitä mulle, ei enempää, ei vähempää."

        Jeps.. Nämä jutut menisi Paljon paremmin ihan Tasa-Arvoisella MaalaisJärki Ismillä.. Sulassa sovussa molempien sukupuolten kesken.. ;P

        Juuh.. Tiedän mitä tarkoitat.. Persesteleviä Yksilöitä siinäkin joukossa riittää Yllin`Kyllin.. Mut ei ne(kään) kaikki ole sellaisia.. Siitä en tiedä kuinka pieni tai iso osa on erillaisia.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Mutta kaikesta huolimatta nostan naisen ihan samaan asemaan, hälle ihan samat mitä mulle, ei enempää, ei vähempää."

        Jeps.. Nämä jutut menisi Paljon paremmin ihan Tasa-Arvoisella MaalaisJärki Ismillä.. Sulassa sovussa molempien sukupuolten kesken.. ;P

        Juuh.. Tiedän mitä tarkoitat.. Persesteleviä Yksilöitä siinäkin joukossa riittää Yllin`Kyllin.. Mut ei ne(kään) kaikki ole sellaisia.. Siitä en tiedä kuinka pieni tai iso osa on erillaisia.. ;P

        Juu. Mä en siis lähdekään feministijahtiin... Se aate on jo aikaa sitten vissiin unohdettu ja se ajoi jo naisen lähemmäksi miestä. Siksi siitä ei enää oikeastaan julkisesti höpötelläkään. Nää täällä olevat jotkut äänekkäämmät naiset taustalta tuntuu olevan vaan kiukustuneita väliinputoajia. Kyllä mä olen niin mukaviin naisiin nykyseltään törmäillyt, että en hiekkap..lufemmareita ole livenä nähnyt. Tai sit vaan skippaan ne oitis ja naureskelen mennessäni. :oD


    • isostakirjasta

      Paavalin 1 kirjeestä timoteukselle

      5:14

      14. Siksi TAHDON että nuoret lesket menevät naimisiin, synnyttävät lapsia, hoitavat kotiaan eivätkä anna vastustajalle mitään aihetta solvaamiseen.

      -----------

      Jesajasta

      Luku 3:16-24

      16. Herra sanoo: Koska Siionin tyttäret korekeilevat, kulkevat kaula kenossa ja silmillään vilkuillen, astua sipsuttelevat ja nilkkarenkaitaan kilistelevät,

      17. Herra tekee Siionin tyttärien päälaen rupiseksi ja Herra PALJASTAA heidän häpynsä.

      18. Sinä päivänä Herra POISTAA koreat nilkkarenkaat, otsanauhat, puolikuukorut,

      19. korvarenkaat, rannerenkaat, hunnut,

      20. juhlapäähineet, jalkakäädyt, koruvyöt, hajupullot, taikalevyt,

      21. sormukset, nenärenkaat,

      22. juhlavaatteet, kaavut, viitat, kukkarot,

      23. kuvastimet, aivinpaidat, päähineet ja huivit.

      24. tuoksun sijaan tulee löyhkä, vyön sijaan NUORA, käherretyn tukan sijaan kaljuus, korupuvun sijaan säkkiverho, jauneuden sijaan POLTTOMERKKI.

      4:1

      1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla kunhan meidät otetaan nimiisi.

      POISTA MEIDÄN HÄPEÄMME.

    • PriimaDonnna

      Olen havainnut ja todistanut feminismin nykyesiintyvyydessä joitain tosi kieroutuneita ajatuskulkuja (wannabe radikaalinäkökulma, vai whoot?!), osa jauhaa vähän liian vanhaa purkkaa (yleensä kait ihmiset jämähtää kiertämään huippuvuosiensa ajatuksia), ja osa voi olla perusteltua näkemystä.

      Miehet ovat jääneet varjoon ja syrjityiksi erityisesti perheväkivaltakeskustelussa ja yleensäkin perheasioissa. Pitkään feminismien hellimä ajatus patriarkaalisesta ydinperherakenteesta jonain naista alistavana miesten salaliittona naista vastaan on osoittautumassa lähinnä naisten raivoisasti kiinnipitämäksi naisen valtakunnaksi. Sekin voidaan tietysti halutessa nähdä osaksi patriarkaalista valtarakennetta ja salaliittoa, vaikka ehkä joku muu tieteenala antaisi tähän osuvamman näkemyksen, tai ainakin jotain ihan uskottavaa lisää. Naisten keskinäinen kilpailu kateus mustasukkaisuus toisiaan ja miehiä kohtaan on aika visusti vaiettu ja näiden kysymysten nostaja kerjää jo verta nenästään. Samoin kuin naisten väkivaltaisuus lapsia ja miehiä kohtaan. Näillä asioilla ja sukupuolittuneilla (roolitetuilla) näkemyksillä ja käytännöillä on jo ihan todellisia vaikutuksia moniin vaarallisen epätasa-arvoisiin ja epäoikeudenmukaisiin käytäntöihin mm. soten palvelujärjestelmissä. Miehet voi tietysti halutessaan tehdä jotain asialle? Vai onko tarve myötäillä naisia juuri näissä asioissa sittenkin suurempi ja johtuen mistä? Patriarkaatista? :)Kaikkiaan jos ylipäänsä jotain tietoa halutaan tavoitella monissa tärkeissä asioissa pelkkä mies- ja naisnäkökulma on tuskin riittävä. On muitakin oleellisia ja paljon, jopa enemmän selittäviä jakoja riippuen asiasta tietysti.

      Luultavasti nykyfeminismin huono maine osin oikeutetusti on vain yksi suht näkyvä oire nykymeiningin kestämättömästä arvopohjasta. Halutaan noukkia noutopöydästä kaikki oikeudet ja velvollisuudet jätetään tikittämään aikaa, sukupuolesta riippumatta.

    • jivijejp

      Ei. Länsimaalainen feministi on poispilattu pentu. Muualla on pikkasen isompia ongelmia tasa-arvossa.

    • Kokkelin_Kivettäjä

      Luuserimiehet syyttävät feminismiä siitä, että joutuvat elämään kehdosta hautaan neitsyinä ilman ensimmäistäkään lihallisen rakkauden kokemusta, eivätkä pärjää elämässä oikein millään muullakaan osa-alueella. Ellei olisi feminismiä, nämä koirassukupuolen hukkapätkät syyttäisivät jotakin muuta omasta alennustilastaan. Ryssiä, n**kereitä, kiinalaisia, vihervassareita, ökyporvareita, jännämiehiä... Ai niin, syyttäväthän he jo, suunnilleen kaikkea mahdollista. Kun elämä menee persiilleen, vika on kaikkialla muualla, paitsi itsessä.

      No, samapa tuo. Itsehän kärsivät jättäessään vihassaan ja saamattomuudessaan oman potentiaalinsa hyödyntämättä.

      • Kommentin tasosta päätellen taidat olla yksinkertainen feministi tai valkoritari.


      • Kokkelin_Kivettäjä
        super-atm kirjoitti:

        Kommentin tasosta päätellen taidat olla yksinkertainen feministi tai valkoritari.

        Kommentin tasosta päätellen taidat olla yksinkertainen, ja menestyksesi naisten keskuudessa on jäänyt varsin vaatimattomaksi.


      • Kokkelin_Kivettäjä kirjoitti:

        Kommentin tasosta päätellen taidat olla yksinkertainen, ja menestyksesi naisten keskuudessa on jäänyt varsin vaatimattomaksi.

        Menestyn elämässä oikein hyvin, toisin kuin sinä. Koska olen ruma mies, niin nuorempana ei naisten hypergamiasta johtuen ollut juurikaan naisia. Nykyään kelpaisin aisuriksi lähinnä elättämään yh-lorttoa ja toisten miesten äpärälapsia.


      • Kokkelin_Kivettäjä
        super-atm kirjoitti:

        Menestyn elämässä oikein hyvin, toisin kuin sinä. Koska olen ruma mies, niin nuorempana ei naisten hypergamiasta johtuen ollut juurikaan naisia. Nykyään kelpaisin aisuriksi lähinnä elättämään yh-lorttoa ja toisten miesten äpärälapsia.

        Hienoa kuulla, että itsetuntosi on kohdallaan ja koet sentään johonkin kelpaavasi. :)


      • Kokkelin_Kivettäjä kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että itsetuntosi on kohdallaan ja koet sentään johonkin kelpaavasi. :)

        Kelpaan vaikka mihin. Menestykseni ei ole mielikuvituksen tuotetta, toisin kuin sinun. Jatka pilleripäissäsi seikkailuja sankarina mielikuvitusmaailmassa.


    • Feminismiä haukutaan aivan turhasta sillä se on saanut aikaan todella paljon hyvää. 50-luvun tunkkaiset sukupuoliroolit olivat vankila myös miehille.

      • hmmmmmmmmm

        Totta. Ongelma vaan on siinä, että siinä missä naisia nostetaan jalustalle, siinä missä miehet vaiennetaan yhä edelleen vetoamalla verrattain konservatiivisiin, heteronormatiivisiin miehen rooleihin.

        Käytännössä esim. laasaslainen miesasialiike ei edusta sovinismia tai konservatismia, vaan on lähinnä käänteistä feminismiä. Ei sekään ihan oikein mene, jos yhteiskunnassa sallitaan naisten emansipaatioliike ja käytetään runsaasti energiaa tasa-arvo-ongelmien käsittelyyn naissukupuolen näkökulmasta, mutta miesten pitäisi olla omista sukupuolikohtaisista tasa-arvo-ongelmistaan (niitä kun on paljon muitakin kuin vaan ne perinteiset huoltajuuskiistat) hiljaa vedoten milloin mihinkin saamattomuuteen ja epämiehekkyyteen.

        Tämä varmastikin suututtaa osaa miehistä hyvinkin paljon, vaikka enemmistö miehistä on kyllä taatusti liian tyhmiä edes tajutakseen tässä asetelmassa mitään ongelmaa.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Totta. Ongelma vaan on siinä, että siinä missä naisia nostetaan jalustalle, siinä missä miehet vaiennetaan yhä edelleen vetoamalla verrattain konservatiivisiin, heteronormatiivisiin miehen rooleihin.

        Käytännössä esim. laasaslainen miesasialiike ei edusta sovinismia tai konservatismia, vaan on lähinnä käänteistä feminismiä. Ei sekään ihan oikein mene, jos yhteiskunnassa sallitaan naisten emansipaatioliike ja käytetään runsaasti energiaa tasa-arvo-ongelmien käsittelyyn naissukupuolen näkökulmasta, mutta miesten pitäisi olla omista sukupuolikohtaisista tasa-arvo-ongelmistaan (niitä kun on paljon muitakin kuin vaan ne perinteiset huoltajuuskiistat) hiljaa vedoten milloin mihinkin saamattomuuteen ja epämiehekkyyteen.

        Tämä varmastikin suututtaa osaa miehistä hyvinkin paljon, vaikka enemmistö miehistä on kyllä taatusti liian tyhmiä edes tajutakseen tässä asetelmassa mitään ongelmaa.

        Jaa, mielestäni laasaslaiset juuri ajavat konservatiivista maailmankuvaa, jossa miehelläkin on vain yksi tunkkainen malli, nurkkapatrioottinen konservatiivi.


      • outsider1 kirjoitti:

        Jaa, mielestäni laasaslaiset juuri ajavat konservatiivista maailmankuvaa, jossa miehelläkin on vain yksi tunkkainen malli, nurkkapatrioottinen konservatiivi.

        Olisit varmasti sinkku jos et olisi vihervasemmistolaisen feministityttöystäväsi mieliksi kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan.


      • hmmmmmmmmm
        outsider1 kirjoitti:

        Jaa, mielestäni laasaslaiset juuri ajavat konservatiivista maailmankuvaa, jossa miehelläkin on vain yksi tunkkainen malli, nurkkapatrioottinen konservatiivi.

        Eivät aja. Lähinnä he ainoastaan tiedostavat, ettei miehen kannata normaalisti poiketa kovin paljon vallitsevista heteronormatiivisista rooliodotuksista, mikäli naisille haluaa kelvata. Poikkeuksiakin on, mutta näillä niillä miehillä onkin yleensä naisia kiinnostavia ominaisuuksia kompensoimassa. Noin yleisesti ottaen heteromiehen ei kannata olla kovin feminiininen missään suhteessa.

        Se, että hyväksyy realiteetit annettuina, ei tarkoita, että varsinaisesti kannattaisi niitä.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Eivät aja. Lähinnä he ainoastaan tiedostavat, ettei miehen kannata normaalisti poiketa kovin paljon vallitsevista heteronormatiivisista rooliodotuksista, mikäli naisille haluaa kelvata. Poikkeuksiakin on, mutta näillä niillä miehillä onkin yleensä naisia kiinnostavia ominaisuuksia kompensoimassa. Noin yleisesti ottaen heteromiehen ei kannata olla kovin feminiininen missään suhteessa.

        Se, että hyväksyy realiteetit annettuina, ei tarkoita, että varsinaisesti kannattaisi niitä.

        No kyllähän noissa suhtaudutaan suvaitsemattomattomasti miehiin, joiden ajatusmaailma ja elämäntapa ei mahdu johonkin kapeaan, perinteiseen muottiin. Mitä feminiinisyyteen tulee, se on niin epämääräinen ja subjektiivinen käsite, että väitteestä on mahdoton sanoa juuta tai jaata. Esim. ulkonäöstä huolehtiminen ja kyky puhua tunteista ovat jonkun mielestä feminiinisiä ominaisuuksia, ja varmasti auttavat löytämään parisuhteen. Toisaalta kaikki eivät pidä em. ominaisuuksia erityisen feminiinisinä.


      • hmmmmmmmmm

        Ainakin voi ajatella olevan olemassa tiettyjä perustavia, maskuliinisiksi miellettyjä ominaisuuksia, joita kaikki naiset kulttuurista ja aikakaudesta riippumatta preferoivat miehissä.

        Esim. fyysinen ja henkinen heikkous, puolustuskyvyttömyys, pelkuruus, vallan puute, kyvyttömyys liittoutua muiden miesten kanssa, kyvyttömyys hankkia resursseja, feminiininen vartalo tai kasvonpiirteet, haluttomuus ottaa riskejä, alistuvuus, kokemattomuus, tunne-elämän tasapainottomuus jne. ovat heteroseksuaalisessa kontekstissa kyllä varmasti miehen haluttavuutta laskevia seikkoja, jotka taas mielletään ns. neitimäisyydeksi tai ainakin epämiehekkyydeksi.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Ainakin voi ajatella olevan olemassa tiettyjä perustavia, maskuliinisiksi miellettyjä ominaisuuksia, joita kaikki naiset kulttuurista ja aikakaudesta riippumatta preferoivat miehissä.

        Esim. fyysinen ja henkinen heikkous, puolustuskyvyttömyys, pelkuruus, vallan puute, kyvyttömyys liittoutua muiden miesten kanssa, kyvyttömyys hankkia resursseja, feminiininen vartalo tai kasvonpiirteet, haluttomuus ottaa riskejä, alistuvuus, kokemattomuus, tunne-elämän tasapainottomuus jne. ovat heteroseksuaalisessa kontekstissa kyllä varmasti miehen haluttavuutta laskevia seikkoja, jotka taas mielletään ns. neitimäisyydeksi tai ainakin epämiehekkyydeksi.

        Mielestäni nuo eivät ole erityisen feminiinisiä ominaisuuksia, vaan yleisesti negatiivisina pidettyjä ominaisuuksia. Tässä taidetaan määritellä negatiiviset ominaisuudet feminiinisiksi, mistä saadaan kehäpäätelmä, että feminiiniset ominaisuudet ovat huonoja. Naisten kanssa liittoutuminen on yhtä hyödyllistä kuin miesten. Itse asiassa jopa hyödyllisempää jos haluat parisuhteen...


      • hmmmmmmmmm
        outsider1 kirjoitti:

        Mielestäni nuo eivät ole erityisen feminiinisiä ominaisuuksia, vaan yleisesti negatiivisina pidettyjä ominaisuuksia. Tässä taidetaan määritellä negatiiviset ominaisuudet feminiinisiksi, mistä saadaan kehäpäätelmä, että feminiiniset ominaisuudet ovat huonoja. Naisten kanssa liittoutuminen on yhtä hyödyllistä kuin miesten. Itse asiassa jopa hyödyllisempää jos haluat parisuhteen...

        Kyllä ne selkeästi enemmän ovat feminiinisiä kuin maskuliinisia ominaisuuksia, eikä niiden ilmenemistä naissukupuolen edustajilla katsota kyllä läheskään niin negatiivisina kuin miehillä. Pikemminkin ne saattavat jopa lisätä naisten seksuaalista viehätysvoimaa, mutta koska miehillä ei (yleensä) ole vastaavaa seksuaalista glamouria, niin kaikenlainen heikkous ja suojeluntarve ovat miehillä yksiselitteitsesti säälittävää.

        Ei feminiiniset ominaisuudet naisilla ole mitenkään huonoja, mutta miehillä ne yleisesti ottaen ovat sitä.

        "Naisten kanssa liittoutuminen on yhtä hyödyllistä kuin miesten. Itse asiassa jopa hyödyllisempää jos haluat parisuhteen..."

        - Näin varmastikin on, mutta myös miesten kanssa liittoutuminen ja ennenkaikkea miesten maailmassa pärjääminen ovat myös yleisesti ottaen aika tärkeitä hyveitä, mitä tulee naisen kiinnostuksen herättämiseen. Ihan jo siitä syystä, että mies kamppailee yleensä erilaisista resursseista ennenkaikkea muita miehiä vastaan, joten pelkkä pakeneminen naisten maailmaan ei ole miehelle useinkaan ratkaisu yhtään mihinkään.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Kyllä ne selkeästi enemmän ovat feminiinisiä kuin maskuliinisia ominaisuuksia, eikä niiden ilmenemistä naissukupuolen edustajilla katsota kyllä läheskään niin negatiivisina kuin miehillä. Pikemminkin ne saattavat jopa lisätä naisten seksuaalista viehätysvoimaa, mutta koska miehillä ei (yleensä) ole vastaavaa seksuaalista glamouria, niin kaikenlainen heikkous ja suojeluntarve ovat miehillä yksiselitteitsesti säälittävää.

        Ei feminiiniset ominaisuudet naisilla ole mitenkään huonoja, mutta miehillä ne yleisesti ottaen ovat sitä.

        "Naisten kanssa liittoutuminen on yhtä hyödyllistä kuin miesten. Itse asiassa jopa hyödyllisempää jos haluat parisuhteen..."

        - Näin varmastikin on, mutta myös miesten kanssa liittoutuminen ja ennenkaikkea miesten maailmassa pärjääminen ovat myös yleisesti ottaen aika tärkeitä hyveitä, mitä tulee naisen kiinnostuksen herättämiseen. Ihan jo siitä syystä, että mies kamppailee yleensä erilaisista resursseista ennenkaikkea muita miehiä vastaan, joten pelkkä pakeneminen naisten maailmaan ei ole miehelle useinkaan ratkaisu yhtään mihinkään.

        Enpä tiedä, alistuminen, kyvyttömyys hankkia resursseja, tunne-elämän tasapainottomuus ja henkinen heikkous ovat mielestäni enemmän maskuliinisia ominaisuuksia ainakin siinä mielessä, että niitä esiintyy useammin miehillä kuin naisilla. Varsinaisesti arvostettuja ominaisuuksia nuo eivät ole kenelläkään.

        Lähinnä feminiiniset kasvonpiirteet ja kroppa ovat määritelmällisesti kiistatta feminiinisiä. ;-)Tutkimusten mukaan naiset diggaavat keskimäärin enemmän feminiinisiä kasvonpiirteitä, mutta maskuliinista kroppaa.
        http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4261489.stm


      • hmmmmmmmmm
        outsider1 kirjoitti:

        Enpä tiedä, alistuminen, kyvyttömyys hankkia resursseja, tunne-elämän tasapainottomuus ja henkinen heikkous ovat mielestäni enemmän maskuliinisia ominaisuuksia ainakin siinä mielessä, että niitä esiintyy useammin miehillä kuin naisilla. Varsinaisesti arvostettuja ominaisuuksia nuo eivät ole kenelläkään.

        Lähinnä feminiiniset kasvonpiirteet ja kroppa ovat määritelmällisesti kiistatta feminiinisiä. ;-)Tutkimusten mukaan naiset diggaavat keskimäärin enemmän feminiinisiä kasvonpiirteitä, mutta maskuliinista kroppaa.
        http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4261489.stm

        "Enpä tiedä, alistuminen, kyvyttömyys hankkia resursseja, tunne-elämän tasapainottomuus ja henkinen heikkous ovat mielestäni enemmän maskuliinisia ominaisuuksia ainakin siinä mielessä, että niitä esiintyy useammin miehillä kuin naisilla. Varsinaisesti arvostettuja ominaisuuksia nuo eivät ole kenelläkään."

        - Miesten kyvyttömyys hankkia resursseja johtunee useimmiten häviöstä kamppailussa toisille miehille. Naiset taas siirtävät resursseja itselleen miehiltä lähinnä seksuaalisen valtansa avulla, joten naiset ja miehet ovat tässä suhteessa ihan eri asemassa.

        En tiedä, mitä tarkoitat miesten suuremmalla alistumisella, mutta suvereenisti useimmat miehet haluavat kyllä miehen, joka on heitä vahvempi, itsenäisempi ja omaa heihin nähden jonkin sortin määräysvaltaa. Tossun alla oleva mies on harvemmin sitä, mitä nainen kaipaa parisuhteessa.

        Miehet ovat kyllä tunne-elämältään keskimäärin naisia tasapainoisempia, joka johtunee korkeammasta testosteronitasosta ja alhaisemmasta estrogeenin määrästä. Miehet ovat esim. naisia keskimäärin tunteellisesti vähemmän herkkiä, itkevät vähemmän ja ovat vähemmän hysteerisiä.

        Itse olen lukenut ihan toisenlaisia tutkimuksia, ja niiden mukaan naisia viehättäisi eniten korkeasta testosteronitasosta viestivät kasvot. Eli leveät leukaperät, kasvojen kulmikkuus, iso ja jykevä leuka jne. viehättäisi naisia eniten.

        Omien havaintojeni perusteella suunnilleen tämän näköinen mies edustaisi kasvonpiirteidensä puolesta suunnilleen sitä naisten enemmistön suosimaa ideaalia, ja se on ainakin minun silmiini aika kaukana mistään feminiinisestä:

        http://photobucket.com/gallery/user/voteformost/media/cGF0aDp3bWIvbWFuL2phbWllLWRvcm5hbl96cHNnaTdyN3gxaS5qcGc=/?ref=

        Esim. tämän näköisestä feminiinisillä kasvonpiirteillä varustetusta miehestä tuskin kovin moni nainen on kiinnostunut:

        https://geneticsprojectklinefelters.weebly.com/uploads/1/7/9/2/17921799/1685408.jpg?305


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        "Enpä tiedä, alistuminen, kyvyttömyys hankkia resursseja, tunne-elämän tasapainottomuus ja henkinen heikkous ovat mielestäni enemmän maskuliinisia ominaisuuksia ainakin siinä mielessä, että niitä esiintyy useammin miehillä kuin naisilla. Varsinaisesti arvostettuja ominaisuuksia nuo eivät ole kenelläkään."

        - Miesten kyvyttömyys hankkia resursseja johtunee useimmiten häviöstä kamppailussa toisille miehille. Naiset taas siirtävät resursseja itselleen miehiltä lähinnä seksuaalisen valtansa avulla, joten naiset ja miehet ovat tässä suhteessa ihan eri asemassa.

        En tiedä, mitä tarkoitat miesten suuremmalla alistumisella, mutta suvereenisti useimmat miehet haluavat kyllä miehen, joka on heitä vahvempi, itsenäisempi ja omaa heihin nähden jonkin sortin määräysvaltaa. Tossun alla oleva mies on harvemmin sitä, mitä nainen kaipaa parisuhteessa.

        Miehet ovat kyllä tunne-elämältään keskimäärin naisia tasapainoisempia, joka johtunee korkeammasta testosteronitasosta ja alhaisemmasta estrogeenin määrästä. Miehet ovat esim. naisia keskimäärin tunteellisesti vähemmän herkkiä, itkevät vähemmän ja ovat vähemmän hysteerisiä.

        Itse olen lukenut ihan toisenlaisia tutkimuksia, ja niiden mukaan naisia viehättäisi eniten korkeasta testosteronitasosta viestivät kasvot. Eli leveät leukaperät, kasvojen kulmikkuus, iso ja jykevä leuka jne. viehättäisi naisia eniten.

        Omien havaintojeni perusteella suunnilleen tämän näköinen mies edustaisi kasvonpiirteidensä puolesta suunnilleen sitä naisten enemmistön suosimaa ideaalia, ja se on ainakin minun silmiini aika kaukana mistään feminiinisestä:

        http://photobucket.com/gallery/user/voteformost/media/cGF0aDp3bWIvbWFuL2phbWllLWRvcm5hbl96cHNnaTdyN3gxaS5qcGc=/?ref=

        Esim. tämän näköisestä feminiinisillä kasvonpiirteillä varustetusta miehestä tuskin kovin moni nainen on kiinnostunut:

        https://geneticsprojectklinefelters.weebly.com/uploads/1/7/9/2/17921799/1685408.jpg?305

        "Miesten kyvyttömyys hankkia resursseja johtunee useimmiten häviöstä kamppailussa toisille miehille. Naiset taas siirtävät resursseja itselleen miehiltä lähinnä seksuaalisen valtansa avulla, joten naiset ja miehet ovat tässä suhteessa ihan eri asemassa. "

        Naiset hankkivat resursseja ihan samalla tavalla kuin miehetkin, opiskelemalla, harrastamalla ja tekemällä töitä.

        "Miehet ovat kyllä tunne-elämältään keskimäärin naisia tasapainoisempia, joka johtunee korkeammasta testosteronitasosta ja alhaisemmasta estrogeenin määrästä. Miehet ovat esim. naisia keskimäärin tunteellisesti vähemmän herkkiä, itkevät vähemmän ja ovat vähemmän hysteerisiä."

        Miehet ovat taipuvaisempia tuhoisaan impulsiiviseen käyttäytymiseen kuten päihteidenkäyttöön, väkivaltaan ja itsemurhiin.

        "Itse olen lukenut ihan toisenlaisia tutkimuksia, ja niiden mukaan naisia viehättäisi eniten korkeasta testosteronitasosta viestivät kasvot. Eli leveät leukaperät, kasvojen kulmikkuus, iso ja jykevä leuka jne. viehättäisi naisia eniten."

        Testosteronissa on se pointti, että muinaisina aikoina se kertoi terveydestä. Sairaalloisilla pojilla oli alentunut testosteronieritys. Muuten sitä pidetään haitallisena aggressiivisuuden lisääjänä. Biologisesti syntyneet preferenssit tasapainoilevat näiden välillä, kuitenkin vähemmän maskuliiniseen painottuvana.


      • hmmmmmmmmm
        outsider1 kirjoitti:

        "Miesten kyvyttömyys hankkia resursseja johtunee useimmiten häviöstä kamppailussa toisille miehille. Naiset taas siirtävät resursseja itselleen miehiltä lähinnä seksuaalisen valtansa avulla, joten naiset ja miehet ovat tässä suhteessa ihan eri asemassa. "

        Naiset hankkivat resursseja ihan samalla tavalla kuin miehetkin, opiskelemalla, harrastamalla ja tekemällä töitä.

        "Miehet ovat kyllä tunne-elämältään keskimäärin naisia tasapainoisempia, joka johtunee korkeammasta testosteronitasosta ja alhaisemmasta estrogeenin määrästä. Miehet ovat esim. naisia keskimäärin tunteellisesti vähemmän herkkiä, itkevät vähemmän ja ovat vähemmän hysteerisiä."

        Miehet ovat taipuvaisempia tuhoisaan impulsiiviseen käyttäytymiseen kuten päihteidenkäyttöön, väkivaltaan ja itsemurhiin.

        "Itse olen lukenut ihan toisenlaisia tutkimuksia, ja niiden mukaan naisia viehättäisi eniten korkeasta testosteronitasosta viestivät kasvot. Eli leveät leukaperät, kasvojen kulmikkuus, iso ja jykevä leuka jne. viehättäisi naisia eniten."

        Testosteronissa on se pointti, että muinaisina aikoina se kertoi terveydestä. Sairaalloisilla pojilla oli alentunut testosteronieritys. Muuten sitä pidetään haitallisena aggressiivisuuden lisääjänä. Biologisesti syntyneet preferenssit tasapainoilevat näiden välillä, kuitenkin vähemmän maskuliiniseen painottuvana.

        "Naiset hankkivat resursseja ihan samalla tavalla kuin miehetkin, opiskelemalla, harrastamalla ja tekemällä töitä."

        - Mutta päätyvät parisuhteisiin usein itseään paremmin ansaitsevien miesten kanssa, ja saavat samalla käyttöoikeuden miehen omaisuuteen.

        "Miehet ovat taipuvaisempia tuhoisaan impulsiiviseen käyttäytymiseen kuten päihteidenkäyttöön, väkivaltaan ja itsemurhiin."

        - Miehillä esiintyy kyllä naisia enemmän riskejäottavaa käyttäytymistä, koska luonnonvalinta on todennäköisesti suosinut tällaista käytöstä miehillä. Tämä lienee vahvasti sidoksissa uroksien väliseen (naaraiden välistä suurempaan) kilpailuun, mutta ei välttämättä liity suoranaisesti tunne-elämän epävakaisuuteen.

        "Testosteronissa on se pointti, että muinaisina aikoina se kertoi terveydestä. Sairaalloisilla pojilla oli alentunut testosteronieritys. Muuten sitä pidetään haitallisena aggressiivisuuden lisääjänä. Biologisesti syntyneet preferenssit tasapainoilevat näiden välillä, kuitenkin vähemmän maskuliiniseen painottuvana."

        - Jostain syystä kaikki naisten seksisymboleina pitämät miehet ovat kuitenkin kasvonpiirteiltään selvästi keskimääräistä maskuliinisempia. En ole itseasiassa koskaan kuullut, että kukaan nainen suosisi ensisijaisesti feminiinisen näköisiä kasvoja miehellä. Eli uskoisin biologisesti syntyneiden preferenssien painottuvan tässä suhteessa enemmän maskuliinisuuteen.


    • Per-kel

      No jaa, Tulee mieleen yks elokuva, missä tää Arnold Schwarzenegger sanoi että: Boys have penis and girls have vagina.- Eihän se sen kummempaa ole .- Jos nyt joku muuta uskonut :)

    • eivoikunnauraa

      Kun tullaan baarista kämpälle, keittiön pöydällä on valmiina suostumuslomake, johon molemmat kirjoittaa nimen, ja sitten eikun panemaan. Pian varmaan joku kehittää tähän kännykkäsovelluksen, jonka tallentama suostumus pitää oikeudessa.

    • wahoo

      Mielestäni nykyfeministit ovat aika kaukana feminismin alkuperäisestä ideasta, miehen ja naise tasa-arvosta. Nyt markkinoidaan miehen ja naisen samankaltaisuutta.

      Naisesta tulee tasa-arvoinen miehen kanssa , kun hän toimii kuin mies: dokaa kuin mies, kykenee harrastamaan satunnaista seksiä yhtä kylmästi kuin mies, hankkii jo varhain työn varjolla etäisyyttä lapsiinsa kuin mies. Kodin ja oman lapsen hoitohan on feminismin näkökulmasta naista sortavaa, naisen pitää päästä ulos maailmaan omasta kodista, koska siellähän mieskin on!

      Kukaan feminismi ei puhu naisen oikeudesta saada toteuttaa äitiyttään tyydyttävällä tavalla,esim. että taloudellisesti turvattaisiin äidin kotona oleminen lasta hoitamassa ja perheen perustamisen jäljeen rakennettaisiin uudelleenkoulutusväyliä ja perehdyttämistä kotona lastensa kanssa olleille äideille. Ei tehdä osa-aikatyötä mahdolliseksi, että äidillä olisi aikaa lapsilleenkin.

      Ei rakenneta kotiäideille (ja koti-isille) perhekahviloita ja avoimia päiväkoteja, jonne voi mennä lapsen kanssa tapaamaan muita vanhempia ja lapsia. Suomalainen malli on, että yhteiskunta kasvattaa lapset, ja sen huomaa. Esimerkiksi peruskoulussa joidenkin oppilaiden huomiontarve on liiallista ja kuormittavaa. Onko kukaan koskaan antanut heille jakamatonta huomiotaan? Tarhan isoissa ryhmissä se ei onnistu. Suomen 1-6 -vuotiaista 68 % kasvattaa tarhan täti!

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/07/naiset-jotka-vihaavat-feministeja

    • pirsks

      Poiminta edellisen viestin linkistä: " Feministinen liike on pahimmillaan autoritäärinen, vihamielinen ja kontrolloiva. Se ei hyväksy itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, tuli se sitten liikkeen sisältä tai ulkoa. Se pyrkii kielen haltuunottoon kontrolloimalla sitä, miten esimerkiksi sukupuolista saa ja voi puhua. Tällä tavoin se haalii itselleen valtaa.

      Määrittelemällä toisella tavalla puhuvat harhaoppisiksi, naisvihamielisiksi, seksisteiksi, taantumuksellisiksi tai muuten epäkelvoiksi se pystyy vaientamaan terveen keskustelun ja varmistamaan itselleen kielenkäytön hegemoniaa. Kaikki eivät ole näin radikaaleja. Mutta hiljainen, maltillisempi enemmistö ei uskalla tai ilmeisesti edes halua haastaa radikaalisiipeä. Tämän vuoksi radikaalifeminismi pääsee valtavirtaistumaan kovaa vauhtia."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe