miksi kuolisit ennen aikaasi?

Ajan-kohtainen-neuvo

Saarnaaja: 7:17

Älä ole kovin jumalaton,

äläkä ole tyhmä:

miksi kuolisit ennen aikaasi?

12

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosisatojeneläjät
      • syntisiä-kaikki

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        1Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Biblia (1776)
        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä.

        Ruotsi (1917)
        Room. 3:23 Alla hava ju syndat och äro i saknad av härligheten från Gud;

        Englanti (KJV 1789)
        Room. 3:23 For all have sinned, and come short of the glory of God;


    • Uskon-laki

      Roomalaiskirje:
      3:23-27 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

    • TotuusRaamatusta

      Saarnaaja 3:19, 9:5, 9:10 "Kuolema on lopullinen. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää"

      Näin pyhän Raamatun totuus yhtyy luonnontieteelliseen näkemykseen.

      • TotEtukäteistuumailuista

        (1) Raamattu koostuu sekalaisesta joukosta erilaisia näkemyksiä ja filosofioita. Osa tyypeistä kirjaili papyrukselle kaikenlaista runohaikua ja tuumailua ymmärtämättä, että joidenkin vuosisatojen kuluttua heidän sanansa pannaan laitokseen, jota miljoonat ihmiset kutsuvat Jumalan sanaksi.

        (2) Materialismi ei ole sama kuin luonnontiede. Materialismi apriorisesti kieltää tietoisuuden jatkumisen aivotoimintojen lakattua, tiede aposteriorisesti osoittaa sen. Tiede falsifioi materialismin nimellä tunnetun etukäteistuumailun empiirisillä havainnoilla.


      • neurotiedettä
        TotEtukäteistuumailuista kirjoitti:

        (1) Raamattu koostuu sekalaisesta joukosta erilaisia näkemyksiä ja filosofioita. Osa tyypeistä kirjaili papyrukselle kaikenlaista runohaikua ja tuumailua ymmärtämättä, että joidenkin vuosisatojen kuluttua heidän sanansa pannaan laitokseen, jota miljoonat ihmiset kutsuvat Jumalan sanaksi.

        (2) Materialismi ei ole sama kuin luonnontiede. Materialismi apriorisesti kieltää tietoisuuden jatkumisen aivotoimintojen lakattua, tiede aposteriorisesti osoittaa sen. Tiede falsifioi materialismin nimellä tunnetun etukäteistuumailun empiirisillä havainnoilla.

        (1) Melko samaa mieltä.

        (2) Täysin samaa mieltä. Materialismi (tai mikään muukaan ismi) ei ole sama kuin luonnontiede. Mutta tarkoitat tässä yhteydessä ehkä fysikalismia, se voisi olla lähempänä? Olipa niin tai näin, aivoja ja sen toimintaa tutkiva "luonnon"tieteenlaji on tietenkin NEUROTIEDE.

        Tässä muutama pienenpieni tutkimuslaitos, joissa tehdään tajunnan ja kognition tutkimusta. Tutkimusryhmien tavoitteena on selvittää, kuinka aivot synnyttävät nuo merkilliset ilmiöt.

        Cambridgen Yliopisto, UK
        http://www.cam.ac.uk/research/features/brain-body-and-mind-understanding-consciousness

        Harwardin Yliopisto, Massachusetts, USA
        http://www.collective-evolution.com/2017/04/06/harvard-scientists-think-theyve-pinpointed-the-physical-source-of-consciousness/

        Massachusetts Institute of Technology, USA
        https://bcs.mit.edu/research/cognitive-science

        Melbourne Brain Centre, Australia
        http://www.melbournebraincentre.edu.au/

        Kavli Instituutti, Norja
        http://www.ntnu.edu/kavli/research/moser

        Noista viimeksi mainittu tutkimusryhmä pokkasi hiljattain Nobelin palkinnon. Tutkimuksessa selvitettiin aivojen sisäistä navigaatiomekanismia. Olisikohan se OBE-ilmiöistä kiinnostuneille hyvää luettavaa? ;-)


      • AsianVieressäPuuhastelu
        neurotiedettä kirjoitti:

        (1) Melko samaa mieltä.

        (2) Täysin samaa mieltä. Materialismi (tai mikään muukaan ismi) ei ole sama kuin luonnontiede. Mutta tarkoitat tässä yhteydessä ehkä fysikalismia, se voisi olla lähempänä? Olipa niin tai näin, aivoja ja sen toimintaa tutkiva "luonnon"tieteenlaji on tietenkin NEUROTIEDE.

        Tässä muutama pienenpieni tutkimuslaitos, joissa tehdään tajunnan ja kognition tutkimusta. Tutkimusryhmien tavoitteena on selvittää, kuinka aivot synnyttävät nuo merkilliset ilmiöt.

        Cambridgen Yliopisto, UK
        http://www.cam.ac.uk/research/features/brain-body-and-mind-understanding-consciousness

        Harwardin Yliopisto, Massachusetts, USA
        http://www.collective-evolution.com/2017/04/06/harvard-scientists-think-theyve-pinpointed-the-physical-source-of-consciousness/

        Massachusetts Institute of Technology, USA
        https://bcs.mit.edu/research/cognitive-science

        Melbourne Brain Centre, Australia
        http://www.melbournebraincentre.edu.au/

        Kavli Instituutti, Norja
        http://www.ntnu.edu/kavli/research/moser

        Noista viimeksi mainittu tutkimusryhmä pokkasi hiljattain Nobelin palkinnon. Tutkimuksessa selvitettiin aivojen sisäistä navigaatiomekanismia. Olisikohan se OBE-ilmiöistä kiinnostuneille hyvää luettavaa? ;-)

        "Tässä muutama pienenpieni tutkimuslaitos, joissa tehdään tajunnan ja kognition tutkimusta. Tutkimusryhmien tavoitteena on selvittää, kuinka aivot synnyttävät nuo merkilliset ilmiöt."

        Ymmärrät toki kuitenkin itsekin, että pelkkä useiden linkkien linkittäminen sivuille, joissa mainitaan jokin tieteenala tai tutkimuslaitos, ei ole todiste yhtään mistään. Linkkikokoelmalla saatetaan yrittää luoda vaikutelma, että omaa uskomusta tukevat todisteet ovat vahvat, mutta kun linkki avataan, sen takana ei olekaan mitään varsinaista sisältöä.

        Olihan tuossa tosin mukana linkki pariin artikkeliinkin, joista kommentoin nyt vain ensimmäistä, koska missään noista en havainnut minkäänlaista tietoisuuden neuraalista selitystä. Jos kuitenkin uskot toisin, niin tuo niistä esille jokin oleellinen pointti johon haluat kiinnittää huomiota.

        http://www.cam.ac.uk/research/features/brain-body-and-mind-understanding-consciousness

        Tämä linkki käsittelee aihetta, jossa vegetatiivisessa tilassa olevilla potilailla on havaittu tajuisille ihmisille tyypillistä aivotoimintaa, eli läsnä on normaaleja tietoisuuden neurokorrelaatteja. Tärkeä aihe, joka osoittaa, että päinvastoin kuin tähän saakka on luultu, siellä onkin "joku kotona". Vegetatiivisessa tilassa olevaan potilaaseen ei voida suhtautua kuin vain johonkin halkoon tai lihakimpaleeseen.

        Mutta tämä ei millään tavoin liity ainakaan aiheeseen "tietoisuus ilman aivotoimintaa", koska näiden vegetatiivisessa tilassa olevien potilaiden ymmärryksellisyys on päätelty nimenomaan heidän aivotoimintaansa koskevien havaintojen kautta. Heitä on esimerkiksi pyydetty pelaamaan mielessään tennistä, missä yhteydessä heidän aivotoimintansa on kartoitettu ja havaittu, että se on muodoltaan samanlaista kuin ulkoisesti tajuissaan olevan ihmisen aivotoiminta tämän kuvitellessa tenniksen pelaamista. NDE-tapauksiin liittyviä hämmästyttävän tarkkoja ja oikeaksi vahvistettuja havaintoja fysikaalisestakin ympäristöstä tätä vastoin tapahtuu tiloissa, jolloin kaikki aivotoiminta on lakannut, joten vegetatiivisten aivotoiminnallisten potilaiden ymmärryksellisyys ei liity tähän aiheeseen.


      • neurotiedettä
        AsianVieressäPuuhastelu kirjoitti:

        "Tässä muutama pienenpieni tutkimuslaitos, joissa tehdään tajunnan ja kognition tutkimusta. Tutkimusryhmien tavoitteena on selvittää, kuinka aivot synnyttävät nuo merkilliset ilmiöt."

        Ymmärrät toki kuitenkin itsekin, että pelkkä useiden linkkien linkittäminen sivuille, joissa mainitaan jokin tieteenala tai tutkimuslaitos, ei ole todiste yhtään mistään. Linkkikokoelmalla saatetaan yrittää luoda vaikutelma, että omaa uskomusta tukevat todisteet ovat vahvat, mutta kun linkki avataan, sen takana ei olekaan mitään varsinaista sisältöä.

        Olihan tuossa tosin mukana linkki pariin artikkeliinkin, joista kommentoin nyt vain ensimmäistä, koska missään noista en havainnut minkäänlaista tietoisuuden neuraalista selitystä. Jos kuitenkin uskot toisin, niin tuo niistä esille jokin oleellinen pointti johon haluat kiinnittää huomiota.

        http://www.cam.ac.uk/research/features/brain-body-and-mind-understanding-consciousness

        Tämä linkki käsittelee aihetta, jossa vegetatiivisessa tilassa olevilla potilailla on havaittu tajuisille ihmisille tyypillistä aivotoimintaa, eli läsnä on normaaleja tietoisuuden neurokorrelaatteja. Tärkeä aihe, joka osoittaa, että päinvastoin kuin tähän saakka on luultu, siellä onkin "joku kotona". Vegetatiivisessa tilassa olevaan potilaaseen ei voida suhtautua kuin vain johonkin halkoon tai lihakimpaleeseen.

        Mutta tämä ei millään tavoin liity ainakaan aiheeseen "tietoisuus ilman aivotoimintaa", koska näiden vegetatiivisessa tilassa olevien potilaiden ymmärryksellisyys on päätelty nimenomaan heidän aivotoimintaansa koskevien havaintojen kautta. Heitä on esimerkiksi pyydetty pelaamaan mielessään tennistä, missä yhteydessä heidän aivotoimintansa on kartoitettu ja havaittu, että se on muodoltaan samanlaista kuin ulkoisesti tajuissaan olevan ihmisen aivotoiminta tämän kuvitellessa tenniksen pelaamista. NDE-tapauksiin liittyviä hämmästyttävän tarkkoja ja oikeaksi vahvistettuja havaintoja fysikaalisestakin ympäristöstä tätä vastoin tapahtuu tiloissa, jolloin kaikki aivotoiminta on lakannut, joten vegetatiivisten aivotoiminnallisten potilaiden ymmärryksellisyys ei liity tähän aiheeseen.

        No otetaan rautalankaa taas avuksi. Listassa on neljä maailman suurinta ja arvostetuinta neurotieteen tutkimuslaitosta. Ne kaikki tutkivat tajuntaa ja ajattelua nimenomaan aivoperäisenä ilmiönä. Siitä voi jokainen päätellä mitä lystää.

        Toki laitokset tutkivat paljon muutakin aihepiiriin kuuluvaa.

        "mutta kun linkki avataan, sen takana ei olekaan mitään varsinaista sisältöä"

        Ei niin. Yksi noista linkeistä olikin tarkoituksella täysipainoiselle pseudotieteen huuhaa sivustolle, jossa alkuperäinen tutkimus on apologeetikkojen toimesta käännetty päälaelleen. Kannattaa lukea :)


      • OletuksetVsOsoitukset
        neurotiedettä kirjoitti:

        No otetaan rautalankaa taas avuksi. Listassa on neljä maailman suurinta ja arvostetuinta neurotieteen tutkimuslaitosta. Ne kaikki tutkivat tajuntaa ja ajattelua nimenomaan aivoperäisenä ilmiönä. Siitä voi jokainen päätellä mitä lystää.

        Toki laitokset tutkivat paljon muutakin aihepiiriin kuuluvaa.

        "mutta kun linkki avataan, sen takana ei olekaan mitään varsinaista sisältöä"

        Ei niin. Yksi noista linkeistä olikin tarkoituksella täysipainoiselle pseudotieteen huuhaa sivustolle, jossa alkuperäinen tutkimus on apologeetikkojen toimesta käännetty päälaelleen. Kannattaa lukea :)

        "No otetaan rautalankaa taas avuksi. Listassa on neljä maailman suurinta ja arvostetuinta neurotieteen tutkimuslaitosta. Ne kaikki tutkivat tajuntaa ja ajattelua nimenomaan aivoperäisenä ilmiönä. Siitä voi jokainen päätellä mitä lystää."

        Tietoisuuden aivoperäisyys on väite, joka pitäisi todistaa. Väitteen todistus ei tietenkään onnistu, jos väite ei ole totta. Sanomastasi voi kuitenkin päätellä, että se, mitä pitäisi osoittaa, onkin jo oletuksena. Silloinhan homma ei tunnu ihan tieteelliseltä. Mutta ei se varsinaisesti tee koko laitoksen toiminnasta täysin uskonnollista, koska laitos tuottaa myös aitoa empiiristä, tieteellistä havaintodataa.


      • OletuksetVsOsoitukset
        OletuksetVsOsoitukset kirjoitti:

        "No otetaan rautalankaa taas avuksi. Listassa on neljä maailman suurinta ja arvostetuinta neurotieteen tutkimuslaitosta. Ne kaikki tutkivat tajuntaa ja ajattelua nimenomaan aivoperäisenä ilmiönä. Siitä voi jokainen päätellä mitä lystää."

        Tietoisuuden aivoperäisyys on väite, joka pitäisi todistaa. Väitteen todistus ei tietenkään onnistu, jos väite ei ole totta. Sanomastasi voi kuitenkin päätellä, että se, mitä pitäisi osoittaa, onkin jo oletuksena. Silloinhan homma ei tunnu ihan tieteelliseltä. Mutta ei se varsinaisesti tee koko laitoksen toiminnasta täysin uskonnollista, koska laitos tuottaa myös aitoa empiiristä, tieteellistä havaintodataa.

        "Mutta ei se varsinaisesti tee koko laitoksen toiminnasta täysin uskonnollista, koska laitos tuottaa myös aitoa empiiristä, tieteellistä havaintodataa."

        Ja tällä tarkoitan siis dataa, joka ei ole millään lailla sidoksissa ennakko-oletuksiin, vaan on puhdasta havaintodataa.


    • Sielu-ei-kuole

      Luuk. 20:38 Mutta ei Jumala ole kuolleiden Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät.

    • Mahtava-sanoma

      Joh 5:19-> Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

      Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

      En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

      Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
      On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta todistaa, on pätevä.
      Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on. Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte. Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.

      Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt. Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

      ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

      Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe