Soittaako työkkäri 3 kk välein?

töihintaas

jäin työttömäksi ja odottelen ekaa soittoa työkkäristä.
tarkoitus on työllistyä pikaisesti, mutta jos jostaain syystä se kestää, soittaako työkkäri sen kolmen kkn välein kuten sanottu? mitä ne kyselee? mitä pitää sanoa?

27

6264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virkaintoilija222

      Laissa se ainakin vielä on kirjattuna että virkailijan täytyy soittaa 3kk välein, vähintään. Tosin oli juttua, että sitä olisi esitetty purettavaksi, muttei ainakaan vielä ole mitään sen suhteen tapahtunut.

      Itselleni ainakin soittelee 3kk välein, tosin tiedä sitten, voi olla virkaintoinen virkailijakin kyseessä. Mitään käytännön hyötyä palkkatyön löytämisen suhteen noissa puheluissa ei ole itselleni ollut. Pelkkää turhaa stressiä karensseista.

    • fedup--

      Vaikka ikää jo lähes 60-v niin minulle työkkäri soittelee 3 kk välein ja innokkaasti hän yrittää saada minua pitkäaikaistyötöntä lähes eläkeikäistä työllistymistoimenpiteisiin. Hohhoijaa. Useasti olen vihjannut korkean ikäni olevan liian suuri este työllistymiselle. Edelleen harmittaa se, että olen pari vuotta liian nuori eläketukeen !

    • eivoiluottaa

      Työkkärin virkalijan kanssa sovittiin että sieltä päästä otetaan yhteyttä 3 kk kuluttua, mutta mitään ei kuulunu. Onneks kävin omilla sivuilla uusimassa työnhaun, koska muuten olis tullut karenssi. Olkaapa tarkkoina!

    • töitävailla

      Mullakin oli työnhaku katkaistu. Kannattaa todellakin tarkistaa tilanne! Mitään kutsuja käymään ei tullut ja puhelinnumeroa en enää sinne anna.

    • Profilointi

      Minulle soitettiin 23,3. ja sen jälkeen omilla sivuilla tieto, että TE-toimisto soittaa 9.6 mennessä. Sovittiin soiton yhteydessä, että haen itse sopivia työpaikkoja. Siellä sivuilla on kohdat haetuista paikoista rasti ruutuun kyllä/en. En ole löytänyt sopivaa työtä, joten vastaan en, tuleekohan karenssia? Jos TE-toimisto ei soitakaan luvattuun päivämäärään mennessä tuleekohan siitäkin karenssia? Olen lisäpäivillä ja eläkkeellejääntiin (62v.) aikaa n.170pv.

      • palkkatyön.puute

        En minäkään löydä sadoista työpaikoista yhtään itselleni sopivaa, jota voisin hakea. Minulla on korkea koulutus, mutta alalle, jolta työpaikat kadonneet, ja lisäksi pitkäaikaistyöttömyys eli työkokemuksen puute on ratkaiseva.

        On ihan älytöntä, jos karenssia tulee siitä ettei sopivia työpaikkoja ole olemassa.

        Toisaalta tämä Suomen nykymeininki muistuttaa Saksan natsihallintoa siinä, että se pyrkii eliminoimaan ensin sairaat ja vammaiset, sitten muut vähemmistöryhmät jotka eivät kykene puolustamaan itseään, käydessään sotaa omaa väestöä vastaan.


    • hupaisaa.on

      Tulee karenssi jos te-toimisto on lähettänyt ns. työtarjouksia ja ei ole niihin työtarjousten yrityksiin laittanut hakemusta. Jos on hakemuksen laittanut, mutta ei ole saanut niistä yrityksistä mitään tietoa märäaikaan meneessä/on tullut kielteinen vastaus ei tietenkään silloin karenssi napsahda. Tosin lähestulkoon eläkeläiselle on älytöntä lähetellä mitään työtarjouksia, mutta minkäs teet :)

      • Profilointi

        Ei mulle ole lähetetty koskaan mitään työtarjouksia. Ainoat ns.tarjoukset ovat omilla sivuilla oikeassa reunassa otsikolla soveltuvat työpaikat. Jos en löydä mielestäni sopivaa työpaikkaa, mihin hakea en ala sinne valehtelemaan, että olen hakenut. Viimeksi kun soittivat kysyin, että luuleeko ne aikuisen oikeasti, että tällaisen vanhan äijän joku palkkaa? Nuori virkailijapoika kertoi lain sanelemaa heidän toiminta. Niinhän se on, vaikka kuinka vituttaa on tehtävä mitä pomo käskee, tyhmempääkin


    • Jormanderos
      • älkäämenköhalpaan

        Voihan sitä odotellessa tienailla vaikka prostituutiolla tai rikollisuudella. Paremmin tienaa siten, noilla kyselyjutuilla saa vain omat sähköpostinsa ja tietokoneensa täyteen roskapostia ja viruksia.

        Moni suomalainenkin kerjää kaduilla ja kauppojen auloissa, semmoiseksi on tämä hyvinvointiyhteiskunta muuttunut. Parempi nimitys olisi eriarvoisuuskunta, yhteisyydestä kun ei enää juuri ole tietoa.


    • eiKirvestäKaivoon

      Ei niitä soittoja pidä odotella. Vaan pitää hakea töitä. Vaikka ei onnistuisi pääsemäänkään, hakea silti kannattaa. Työnkuvaukset voisi kyllä olla laajempia, niin sitten hakijat näkisivät, mikä Oikeasti soveltuu omaan fyysiseen kuntoon. Myös kouluttautumisen kautta voi käydä flaksi ja päästä töihin. Se onko korkeakoulu tai vaikka ammattitutkintopohja, niin ei kannata siihen tuijottaa. Jos työpaikka vaikuttaa sellaselta, että sitä pystyy tekemään, voittaa se aina kelan päivärahat ja voi samalla kuitenkin hakea sitten vaikka sitä ammattia vastaavaa duunia. itselläni on uuden ammatin mietintä päällä, vaikka nyt on kaksi tutkintoa. Uusi aina kiinnostaa ja varsinkin jos opiskelun vastineeksi saa pitkän työsuhteen mukavassa duunipaikassa. Tsemppiä vaan hakuun.

    • justahuman

      "Laissa se ainakin vielä on kirjattuna että virkailijan täytyy soittaa 3kk välein, vähintään. "

      Lakiin ei ole kirjattu millä tavalla te-virkailija ottaa yhteyttä. Yhteydenotto voi tapahtua kirjeitse (eKirje), sähköpostilla tai puhelimella. Sitten voi olla, että työkkärin tietoihin voi ilmestyä jotain asiaan liittyvää, vaikkapa muutetaan tietoihin seuraava yhteydenottopäivämäärä.

      • HallituksenLexLaki

        Laki ei perustu siihen että työvoimavirkailija ottaa yhteyttä vaan laki ja hallituksen päätös perustuu tutkimustietoon henkilökohtaisten haastatteluiden hyödyistä.
        Hallituksen päätös perustuu Työ- ja elinkeinominmisteriön ylijohtajan työryhmän raporttiin jossa mainitaan että:
        -Kansainväliset tutkimukset viittaavat siihen että henkilökohtainen työvoimaneuvojan tapaaminen on kustannustehokas tapa edistää työttömän aktiivista työnhakua......ja lyhentää työttömyysjaksoja.
        Hallitus siis antoi rahaa haastatteluihin koska henkilökohtaisista haastatteluista on tutkimustiedon valossa hyötyä ja ne edistää työllistymistä.Jos haastattelutyöhön palkattu virkailija tekee puhelinhaastatteluja niin tällöin hän käyttää hallituksen myöntämiä rahoja väärin ja rahasta todennäköisesti hyötyy vain virkailija.


    • koolcool

      Mulle ilmoittivat että soittaisvat 29.5.2017. Eivät soittaneet, mutta omapalvelussa on uusii ilmoitus että soittavat ja se on 4.9.2017. Näyttää siis siltä että jos eivät ehdi soittaa niin siirtävät soittamisen noin 3 kk eteenpäin.

    • pikku-uunotar

      Mä olen uusi näissä jutuissa...miten se oikein on, pitääkö sitä joka päivä käydä pankkitunnuksilla siellä työkkärin "oma-asiointi" sivulla katsomassa, onko siellä jotain viestejä vai tuleeko esim. sähköpostiin ilmoitus, jotta uutta luettavaa on tarjolla "oma-asiointi" -sivuilla.

    • möhömahajuippi

      Ei tarvii joka päivä katsella. Laittavat ihan paperikirjeen jos on ammattia vastaavaa työtä tarjolla.

    • Putteli

      9 kk olen ollut työttömänä, kertaakaan ei ole työkkäristä soitettu. Netistä näen, että yhteydenoton päivämäärää siirretään aina eteenpäin. Olen jo yli 60 v, joten aika rauhassa saan olla.

    • eimitäänjärkeäq3q3

      Laista huolimatta vaihtelee. Oma virkaintoinen virkailijani sanoi että soittelee 3kk välein, "koska näin on nyt säädetty". Mitään hyötyä noista soitoista ei palkkatyön löytymiseen ole ollut.

      Kaverilleni puolestaan ei ole soitettu ollenkaan uudesta lakipykälästä huolimatta, vaan ensimmäisellä kerralla aika vain siirtyi 3kk eteenpäin, ja nyt se siirtyi yli 31.11.2017.

      Itse puolestani eivät osanneet mulle sanoa edes päivämäärää milloin soittavat "koska ruuhka", vaan sanoivat vain viikon jolla soittavat. Saan päivystää puhelinta koko hemmetin viikon. Onko tässä mitään järkeä? On kyllä aika hanurista jos toiset joutuvat päivystää 3kk välein yhden kokonaisen viikon puhelinta, koska uusi järjestelmä ruuhkauttaa systeemin niin pahoin, ettei aika riitä soitella kaikille haastattelujen perässä, ja toisilla taas aikaa vain siirretään 6kk eteenpäin, jos aihetta soitolle ei ole (huolimatta uudesta laista).

      Ei tässä uudessa systeemissä kyllä ole muutenkaan mitään järkeä. Vanha järjestelmä, jossa virkailijalla oli harkintavalta soittojen aikavälille riippuen tilanteesta, oli paljon järkevämpi. Silloin ei ainakaan soitettu niin paljon turhaan silloin, jos asiaa ei ollut. Osoituksia toki tuli palvelun kautta - itselleni onneksi palkkatöihin yleensä.

      Toivottavasti tuo turha mielipuolinen 3kk haastatteluväli puretaan kokonaan ja palataan vanhaan - ja uudet suunnitellut lisäkiristykset raportointiin jätetään myöskin tekemättä, kun eivät nekään työllistymistä palkkatöihin edistä. Turhaa järjestelmän ja työttömien, kumpienkin, kuormittamista, ilman mitään tehoa työllistymiseen, niin mikä järki pyörittää moista järjestelmää?

      • Anonyymi

        Tärkeä kommentti. Näin on. Keinotekoista nuo jatkuvat yhteydenotot!


    • brry

      soittaa,
      minulla ainakin kyseli kaikkea mahdollista ja vastausteni perusteella sitten kirjoitti sen ekan suunnitelmani (jonka näkee netistä oma asiointi sivuilta ja tulee myös paperisena kotio), kerrot vaan osaamisestasi ja minkälaista työtä haluaisit, ei paha

    • ViisiVuottaTyöttömänä

      Ei ole kuulunut mitään. Omilla sivuilla lukee. että suunniteltu yhteydenotto marraskuussa.

    • SeAitoSorbus555

      Eivät ole soittaneet. Kävin toimistossa viime lokakuussa ja en ole ollut te-toimiston kanssa yhteydessä sen jälkeen.

    • puhelinmyyjäkö

      Ei soita, jos et anna puhelinnumeroa. Puhelinnumeroa ei ole pakko antaa.

    • ainasoitetaan

      Soitti, ja laittoi ajan taas 3kk päähän. Saisivat kyllä unohtaa minut, kun ei noista soitteluista ole mitään hyötyä palkkatöihin työllistymisen suhteen. Pölisevät vaan lähinnä uusista ja tulevista työllistämistä edistävistä toimenpiteistä ja kyselevät mitä töitä olet hakenut, jotta voisivat pistää karenssin jos et ole hakenut, tai et osaa valehdella. Itse olen hakenut. Eipä noista soitoista mitään hyötyä ole ollut työllistymiselle.

      Näköjään toisille muistetaan soittaa aina, ja toisille ei soiteta koskaan. Kuulun valitettavasti ensimmäiseksi mainittuun ryhmään.

    • Anonyymi

      Laitoin tietoihin, että ei puhelinta. Rauhassa saa olla.

    • Anonyymi

      Nyt kuntakokeilun tiimoilta ei ole kuulunut mitään, tullut vaan ilmoitus, ett on siirretty kuntapuolelle, ottavat yhteyttä omavalmentajan kautta. Mulla ei ihmeellisiä suunnitelmia ollut tehnyt, työkokeilusta puhe ja palkkatukihommasta. Ajattelin odottaa, ett puhun työkokeilusta sen omavalmentajan kans, ehkä sitten jonkun järjestön paikkaan kokeilemaan, ei kannata enää mihinkään nk.oikeeseen työpaikkaan mennä ilmaiseksi kokeilemaan, viime vuonna olin jo työharjoittelussa ja tuli selväksi ettei mun ikäistä oteta enää kauppaan oikeisiin töihin, en mä nyt enää mene johonkin kauppaan hyllyttämään ilmaiseksi kuin joku latvalahoinen idiootti, ei töitä tule, niin ei tule. Palkkatukea pitää kertyä lisää, ett kelpais jonkun järjestön paikkaan, ne huolii vaan korotetulla tuella olevia, saavat isommat korvaukset takaisin. En mä ole missään jonossa ensimmäisenä, kun haetaan oikeisiin töihin työntekijöitä, te-keskuksen virkailijakin sanoi suoraan iästä ja viime vuotisen koulutuksen vetäjäkin oli sitä mieltä, etten iän takia kelpaa muuten kuin palkkatuella tai sitten ilmaisena työkokeilun kautta. Muutama ala ei sovellu terveyssyiden takia mulle ja esim.myyjän työhön ei ole tarpeeksi ulkonäköä, ei kukaan rumaa huoli kassalle hommiin ja muihin hommiin ei ole tarpeeksi älliä.

    • Anonyymi

      Ei ole kahteen vuoteen paljon häirinnyt ikää55 ja raksahommista selkä ja olkapäät romuna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe