VAG, Autoliikkeen painajaiset

Mulkkine

Oletteko huomanneet, että TSI-DSG -viat ovat alkaneet vaikuttamaan myyntiin?
Yksityisillä ja liikkeissä lojuu useita, vähän ajettuja ja hinnaltaan sopivia autoja, jotka aikaisemmin olivat haluttuja, mutta nyt pelkkiä murheenkryynejä.
Myynti taitaa olla yhtä vaikeaa kuin ranskalaisilla autoilla?
Skoda-Seat-Volksvagen-Audi =menetyksen makua

33

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviäautojaovat

      Ei tule seurattua. Omahan pelaa kuin unelma ja auto hankitaan ajoa varten. Miksi pitäisi selata autoliikkeiden myynnissä olevia autoja, jos vaihto ei ole ajankohtainen? Elämään mahtuu niin paljon muita asioita kuin autot.

      • Toyota-palstan

        oman trollipojun paha olo ja sekavuus jatkuvat. Piti tänäkin aamuna nousta ylös ennen viittä trollaamaan ja puolustelemaan palkanmaksajansa etuja. Vai skitsofreniako pojua taas valvottaa.


      • uusi_poloilija

        Sama täällä.

        Käytettyinä on myynnissä vain niitä autoja, jotka ovat menneet uusina kaupaksi. Kun Volkswagen on ollut Suomen myydyin merkki nyt jo kuusi vuotta peräkkäin, ei ole kovin ihmeellistä löytää niitä käytettyinä melkeinpä joka myyntipaikasta konsernin paljon käyttämällä tekniikalla varustettuina.


      • ToyotaMyydyin
        uusi_poloilija kirjoitti:

        Sama täällä.

        Käytettyinä on myynnissä vain niitä autoja, jotka ovat menneet uusina kaupaksi. Kun Volkswagen on ollut Suomen myydyin merkki nyt jo kuusi vuotta peräkkäin, ei ole kovin ihmeellistä löytää niitä käytettyinä melkeinpä joka myyntipaikasta konsernin paljon käyttämällä tekniikalla varustettuina.

        Toyota on ollut Suomen myydyin automerkki vuodesta 2008 lukuunottamata vuotta 2011, joka oli maanjäristysvuosi Japanissa ja tuhosi Toyotan tuotantoa.


      • VW-jyrääää
        ToyotaMyydyin kirjoitti:

        Toyota on ollut Suomen myydyin automerkki vuodesta 2008 lukuunottamata vuotta 2011, joka oli maanjäristysvuosi Japanissa ja tuhosi Toyotan tuotantoa.

        Kovasti Tojotaa myydään, mutta Volsu on se mitä suomalainen ostaa. VW:n rekisteröintiluvut ovat olleet reilusti tuplat tojoon nähden jo monta vuotta. Tojo on syrjäkylien ja köyhien lähiöden valinta.


    • voiHuonoaProvoa

      Paljon myyty uutena, paljon kiertää käytettynä, normaalia.

    • seataudiskodaVWsama
    • Nyt_huvittaa

      Tilauksessa uusi Kodiaq. Ei vaikuta osssssin aivotuhnut mitään autoasioissa.

      • lexusis

        niin ihan skodan laitot...


    • Vastuunvapahtaja

      Huutokauppaan laitetaan "myydään siinä kunnossa kuin on"

    • konen

      Olen, mutta kaverini joka on töissä autoliikkeessa kertoi että tarjontaa on paljon paljon enemmän kuin ostajia vag autoissa ja erityisesti " erikoisille " dsg / turbo / tfsi ym autoille, sporttiset uudehkot kalliit audit pudottavat 5 numeroisia summia aika nopeasti.

      Kuulemma joutuvat myös joka päivä korjaamaan dsg laatikoita tai selvittämään niiden vikoja / häiriöitä. Kaikki kohdistuu noihin dsg ym erikoisiin automaattilaatikoihin joissa on liikaa kuluvia osia.

      • kuulemma

        Joo, kyllä munkin kummin kaima.....


      • notatroll

        Kohta on yksi vaggine lisää tarjolla, koska ajattelin pistää omani kiertoon. Tuossa ei ole sentään dsgpommia, on vain TFSIpommi. Imusarjan vaihto toivottavasti sammuttaa moottorin vikavalon ja sitten paska kiertoon. Nuo eivät kestä edes 100tkm ilman vikoja. Kytkintä piti rempata 63tkm kohdalla. Pyöränlaakereita saa vaihtaa useammin, kuin kalsareita. Öljykin maistuu tuolle ihmemoottorille ja pahempaan suuntaan varmasti menee.

        Tämä ei todellakaan ole trolli. En suosittele kyseisen konsernin autoja kenellekään. Itsekin luin kauhutarinoita netistä ennen auton ostoa. Ostohetkellä mittarissa oli 50tkm ja ajattelin, että eiköhän tuolla 50tkm ajele ilman ongelmia.


      • Worstofall

        Itse ihmettelen VAG-ylivoimaa myyntimarkkinoilla.
        Itselläni on 2010 Renault Laguna 2.0dci.
        Auto ei varmaan ole yhtä laadukas esim. Sisustaltaan ja heikkoja kohtia löytyy, mutta automaattilaatikko ja moottori ovat kestäneet hyvin.

        Katastuksessa alapallonivel oli väljä ja jarrulevyt hieman kierot


      • häkkitavaraa

        "Itse ihmettelen VAG-ylivoimaa myyntimarkkinoilla"
        Itse en ihmettele. Olen omistanut sekä Relluja että Volsuja joten kokemuksia on molemmista. Molemmat ovat erittäin hyviä pitkien matkojen taittajia.
        Tämän palstan vikahysteerikot ovat autoilun ravintoketjun alapäässä olevia kahdentonnin pirssillä ajavia. Vuoden 2017 mallit ovat heille ajankohtaisia reilun kymmenen vuoden päästä.


      • notatroll

        Vai kahdentonnin, hah. Maksoin 29 000e 51tkm. ajetusta ns. laatuautosta. Esim. TFSI moottorin heikoista kohdista löytyy tietoa netistä pilvin pimein. Googleta huviksesti vikadoodi P2015. Tai pcv valve replacement audi a4. DSG lootat aiheuttavat murheita alle 100tkm ajettuna myös. Tuntuu siltä, että noita ei ole suunniteltu kestämään kuin max. 100tkm.

        Jos ostaa uutena ja vaihtaa 3 vuoden välein taas uuteen, niin voi selvitä ilman ongelmia.


      • notatroll
        häkkitavaraa kirjoitti:

        "Itse ihmettelen VAG-ylivoimaa myyntimarkkinoilla"
        Itse en ihmettele. Olen omistanut sekä Relluja että Volsuja joten kokemuksia on molemmista. Molemmat ovat erittäin hyviä pitkien matkojen taittajia.
        Tämän palstan vikahysteerikot ovat autoilun ravintoketjun alapäässä olevia kahdentonnin pirssillä ajavia. Vuoden 2017 mallit ovat heille ajankohtaisia reilun kymmenen vuoden päästä.

        Käsite autoilun ravintoketju on kieltämättä mielenkiintoinen. Tunnen miljonäärin joka ajelee vuosimallin 96 mersulla, tosin oli kallis mersu uutena. Kahdentonnin pirssi voisi olla se kaikista kannattavin hankinta ainakin tässä maassa.


      • konen

        DSG / s-tronic vaihteistoja korjataan ja vikoja selvitellään PÄIVITTÄIN jokaisessa merkkihuollossa. xxxx € euron korjauksia on jatkuvasti vähän ajettuihin autoihin.


      • Kaksi.eri.asiaa
        notatroll kirjoitti:

        Käsite autoilun ravintoketju on kieltämättä mielenkiintoinen. Tunnen miljonäärin joka ajelee vuosimallin 96 mersulla, tosin oli kallis mersu uutena. Kahdentonnin pirssi voisi olla se kaikista kannattavin hankinta ainakin tässä maassa.

        Auto ja sen omistaja ovat kaksi eri asiaa ja molemmilla on oma ravintoketju.
        Kuvaamassasi tapauksessa auton omistaja on ravintoketjussa korkealla. 96 mersu vähän matalammalla.

        Viestisi on erittäin hyvä esimerkki siitä miten auton mielletään kuvaavan omistajansa asemaa ravintoketjussa.


      • eitrolli
        Kaksi.eri.asiaa kirjoitti:

        Auto ja sen omistaja ovat kaksi eri asiaa ja molemmilla on oma ravintoketju.
        Kuvaamassasi tapauksessa auton omistaja on ravintoketjussa korkealla. 96 mersu vähän matalammalla.

        Viestisi on erittäin hyvä esimerkki siitä miten auton mielletään kuvaavan omistajansa asemaa ravintoketjussa.

        Kaikki ollaan kuitenkin samassa asemassa mielestäni. Ei rikas pysty köyhää syömään, vaikka niin haluaisikin. Ei rahalla sentään kaikkea saa.

        Jokainen täällä elää oman aikansa ja maallista mammonaa ei mukaansa saa. Oikeita valintoja tekemällä voi tietysti elää antoisan elämän ja olla hyödyksi yhteiskunnalle.

        Moni tuntuu tekevän ihmisestä suuria johtopäätöksiä pelkästään sen perusteella minkälaisella autolla sattuu ajamaan.


      • Kaksi.eri.asiaa
        eitrolli kirjoitti:

        Kaikki ollaan kuitenkin samassa asemassa mielestäni. Ei rikas pysty köyhää syömään, vaikka niin haluaisikin. Ei rahalla sentään kaikkea saa.

        Jokainen täällä elää oman aikansa ja maallista mammonaa ei mukaansa saa. Oikeita valintoja tekemällä voi tietysti elää antoisan elämän ja olla hyödyksi yhteiskunnalle.

        Moni tuntuu tekevän ihmisestä suuria johtopäätöksiä pelkästään sen perusteella minkälaisella autolla sattuu ajamaan.

        "Moni tuntuu tekevän ihmisestä suuria johtopäätöksiä pelkästään sen perusteella minkälaisella autolla sattuu ajamaan."

        No sitähän mä just sanoin. Sinussakin se on niin syvällä että vaivauduit miljonääriystäväsi tilannetta kommentoimaan. Sinustakin on merkittävää kun hän rikkoo tämän kaavan. Tunnistaakseen kaavan pitää elää kaavan sisäpuolella.


      • saastelenkkiäVWaudi
        Kaksi.eri.asiaa kirjoitti:

        "Moni tuntuu tekevän ihmisestä suuria johtopäätöksiä pelkästään sen perusteella minkälaisella autolla sattuu ajamaan."

        No sitähän mä just sanoin. Sinussakin se on niin syvällä että vaivauduit miljonääriystäväsi tilannetta kommentoimaan. Sinustakin on merkittävää kun hän rikkoo tämän kaavan. Tunnistaakseen kaavan pitää elää kaavan sisäpuolella.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        ja tämäkin kaikki valetta?


      • Tojotrollipoju
        häkkitavaraa kirjoitti:

        "Itse ihmettelen VAG-ylivoimaa myyntimarkkinoilla"
        Itse en ihmettele. Olen omistanut sekä Relluja että Volsuja joten kokemuksia on molemmista. Molemmat ovat erittäin hyviä pitkien matkojen taittajia.
        Tämän palstan vikahysteerikot ovat autoilun ravintoketjun alapäässä olevia kahdentonnin pirssillä ajavia. Vuoden 2017 mallit ovat heille ajankohtaisia reilun kymmenen vuoden päästä.

        Olenkohan minä taas vähän nolo ja lapsellinen? Olenkohan???


      • ToyotaPrius
        Tojotrollipoju kirjoitti:

        Olenkohan minä taas vähän nolo ja lapsellinen? Olenkohan???

        Terve. Kyllä huomaa, että Volkswagenin arvostelu ottaa koville!
        Muista, että Skoda ja Seat ovat tekniikaltaan samoja autoja, joten muistahan käydä niilläkin palstoilla tarkistamassa ettei kukaan vaan puhu paskaa.


    • miksijauhaapaskaa

      Toukokuunkin uusien myynti on tojon tasoa. Vai mitä tarkoitit? Käytettyjen myyntiä koskevia tilastoja on harvemmin saatavilla. Jos sulla on , niin julkaise...
      Painajaiset on unta vain...

    • grewewge

      Ei mene Skodamyyjilläkään hyvin. Tupa täynnä eikä yksikään mene kaupaksi.

    • Vag

      Meillä samalla kertaa ensimmäinen ja viimeinen vag konsernin tuote uutena ostettu tsi dsg vaggine joka tottelee merkkinimeä Skoda octavia Combi ihan samaa tavaraa wv Seat ja skoda eli älkää ikinä ostako, nyt kun ostimme uuden Volvon on Skoda jäänyt kokonaan autokatoksen koristeeksi ajettu sillä Skodalla on 60000 km ja remonttia on toki riittänyt yli sietokyvyn. Eipä sitten muta kuin ostakaa Volvo ja nauttikaa laadusta mitä ei yksikään vag konsernin tuote täytä nyt eikä koskaan. Se on moro.

      • KyykmanAhertaaYöllä

        Höpöpoika, emme me sinun mielikuvitusjuttuja usko.


    • Simply.Clever.Ocu

      Siehän trolli olet.

      Ocu TSI kombilla ajettu jo melkien 100.000 km eikä mitään vikaa.

      • nyt.tarkkana

        Olet onnen poika! Ei tuo ole normaalia.


    • eikoskaanenäävw

      Totta puhut. Vaikuttaa Nissanin, Toyotan, Renaultin ja muiden vähävikaisten merkkien myyntiin.

    • 1.6TDIgolf

      Mites on EGR venttiilit kestäneet?

    • automyyjä

      Automyyjän kanssa juttelin kertoi että he eivät ota mielellään näitä VAG:n tekeleitä vaihdossa varsinkin jos löytyy nämä maagiset kirjain yhdistelmät TSI-DSG kertoi auto myyjä että eräs asiakas oli koittanut vaihdossa tarjota vähän ajattua ja siisti kuntoista golf variantia jossa oli TSI-DSG yhdistelmä auton vaihtaja oli kertonut että toinen liike lupasi vaihdossa uuteen autoon 8500euroa golfista, automyyjä kertoi että oli vain 5000euroa tarjonnut, sanoi ettei enempään pysty kun näissä on näitä yllätyksiä sitten että milloin kone menee tai vaihdelaatikko, että asiakkaalle oli sanonut että sun pitää sitten varmaan mennä sinne liikkeeseen missä 8500euroa tarjosivat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe