Alanyan tilanne juuri nyt 2017?

sunner888

Olisi mielenkiintoista kuulla tuoretta , mutta samalla myös tasapuolista tietoa Alanyan tilanteesta juuri nyt?

Haterit tietysti haukkuvat Turkkia aina ja joillakin on voinut matka mennä josatkin syystä huonosti, mutta ei varmasti kaikilla. Turkissa on tietysti omat ongelmansa, esim basaarit ja kauppiaat. Itse olen ratkaissut asian omalta kohdalta siten, että en osta juuri mitään turhaa, enkä pyöri basaareilla (sinne ne ongelmat ovat sitten jääneetkin).

Alanyassa olen ollut pari kertaa lomalla ja aina mennyt todella hyvin. Salaisuus on siinä, että välttää katsekontaktia henkilöihin, joiden kanssa EI halua olla tekemisissä, eikä mene basaareille notkumaan. Joskus on tietysti pientä vedätystä ilmassa (kyse pelistä, johon vastataan omilla siirroilla ;)) , muutta ei kuitenkaan niin suurimittaista ja törkeää, kuin Suomessa hallituksen taholta.

Viime kesänä olin Marmariksen vuosien tauon jälkeen ja koko reissu meni todella mukavasta. Menin myös huvikseni basaareille, kun porukassa oli mukana yksi "pelimies". Hauskaahan siellä oli ja hyviä ostoksia tehtiin. Itse sain olla melko rauhassa, eikä mitään ongelmia ollut. Vakio vastaukseni kauppiaille oli joko "no thanks" tai "just looking". Näillä repliikeillä pärjäsi aina.

Eli tuoretta tilanneraporttia tähän ketjuun jakamaan, jos on tuoreeltaan palannut Alanyasta. Objektiivinen sävy on plussaa, vaikka olisi kritiikkiäkin tarjolla.

54

3393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JapanilainenKuuUkko

      Et siis mene basaareille mutta sitten menit kuitenkin ja ostelit kovasti.

      Katse maahan luotuna ja katsekontaktia vältellen antaa itsestään heikon kuvan ja joutuu täten ryöstetyksi.

    • EiEnäänTänne

      Eipä tuolla toukokuussa paljoo Eurooppalaisia näkyny.
      Venäläisiä ja lähi-idästä jengiä jonkin verran.
      Matkaoppaan mukaan arabi turistien määrä nousee koko ajan, mutta Eurooppalaisten vastaavasti laskee.
      Mistähän sekin kertoo?

      • Se kertoo siitä, että kun viime heinäkuisen vallankaappausyrityksen tuloksena eurooppalaiset säikähtivät ja lopettivat käymästä, oli turismin varassa elävän kaupungin pakko saada turisteja korvattua. Niinpä lähi-idän maihin suunnattiin mainoskampanjoita jonka seurauksena meidät eurooppalaiset korvattiin muiden maanosien kansalaisilla luonnollisestikin. Jos näin ei olisi tehty, olisi monet paikallset jääneet aika kurjaan tilanteeseen. Miksi alanyalaisen pitäisi jäädä tumput suorana seisomaan? Siksikö, että saisi haukkua Alanyaa vielä enemmän täällä kuin mitä nyt?


    • jklkljjkljl8

      arabituristeja? etkös tajua, että nuo on samoja ostoskeskuksissa notkuvia irakilaisia kuin täälläkin. turkki on vain välietappi matkalla saksaan ja skandeihin.

      • NäinKuulin

        Kyllä ne on kuulemma ihan oikeita arabi turisteja, jotka on löytäny Turkin matkakohteekseen


      • SuamiMaikka

        Arabi- turistit ovat löytäneet Turkin matkakohteekseen.


    • justtulin

      Eilen tultiin viikon lomalta alanyasta. Oli kolmas kerta turkissa. Kyllä siellä pärjailee, mutta afrikan puolelle en toista kertaa tule menemään. Pari vinkkiä; Kannattaa aloittaa loma auringon otolla ja mennä kaupoille vasta kun on jo vähän väriä. Kalpeana siellä kaikki näkee, että tuo vasta tullut ja kaikki haluaa "myydä" jotain. Kauppoja on siellä paljon ihan kaduilla ja bazaarialueella, mutta ei kannata mennä mihin vain. Suurimmalla osalla on samat kamat kaupan ja toisilla on hinnat näkyvissä kadulla ja toisilla ei. Kivat (samat) tennarit voi olla 8 tai 10 euroa (hinnoiteltu), mutta jos ei hintaa näy, niin sellaisessa liikkeessä niistä pyydetään 50eur. Sitten saa tinkiä minkä osaa ja kyllähän ne kauhean shown ja vollotuksen jälkeen sillä kympillä lähtee, mutta aikaa palaa joutavaan ja sitten vielä "syyllistetään". Ja laatuahan ei sillä hinnalla saa, mutta ehkäpä uusia kenkiä ja vaatteita on kivakin "ostaa useammin".
      Meri oli lämmin ja ilma 25-30. Turkkilaiset on kyllä ihan mukavaa väkeä. Sääliksi käy, kun pressaansa sanovat diktaattori-terroristiksi...

      • haloohaloo

        onkohan sulla pikkusen maantieto hukassa,Turkista on kyllä aika pitkä matka afrikkaan...???


    • PiraattiVermeet

      Järkevintä ostaa kamppeen liikkeestä, jota pitää vanhempi pariskunta tai nainen.
      Näissä lähtöhinnat yleensä järkevällä tasolla.
      Pikku tinkaamisella löytyy molemmille paras hinta.
      Turhaa mennä bazariin tai niihin nuorten jätkien liikkeisiin kuuntelemaan itkua ja vittuilua siitä, millainen sika, hullu ja roisto olet kun kehtaat tinkiä hinnasta.

    • VastaustaOdottaen

      Aivan turhaa ostaa Alanyasta yhtään mitään.
      Mikään ei ole siellä laadukkaampaa tai halvempaa kuin suomessa. Jos joku tuote tällainen on niin sen saa mainita tässä:
      -
      -
      -
      -
      .......

      • Tietäjäinen

        Kokonainen muskottipähkinä


      • Pitää tietää mistä ostaa.


      • laiskimustus

        - 40 paria laadukkaita sukkia, 10€
        - 10 pikkuhousut (pieni- ja isomunaisille) 15€
        - ecco nahkasandaalit 26€...
        Jne.
        Mutta hankin vaan paikalliseen käyttöön. Ei tartte matkalaukussa raahata. Ja lystiä on😎


      • IdiootitAlanyassa

        "laadukkaita sukkia" 😄
        " ecco nahkasandaalit" 😄
        Vittu mikä vatipää 😄

        Ei kun hei...ostin eay-Ban aurinkolasit Alanyasta.
        Ei maksenu kuin 3.5 euroa 😄
        Juu ja bazaarista tarttui mukaan vielä Niken lenkkarit 7 eurolla 😄


    • eiturkkianyt

      Jos haluaa tukea turkkilaista diktatuuria, matkusta sinne, muuten jätä väliin koko maa. Sääli, että mukava paikka on ajautunut tuohon kaaokseen.

      • Ymmyrkäiset

        Mikä kaaos Alanyassa on? En ole kuullutkaan.


    • Turistinsilmin

      Kyllä tuo kirjoittaja, joka puhui kaaoksesta veistelee ihan omiaan. Juuri kaupungilta ja keskustasta kävelty eikä mitään erikoista ole. Rannalla ihmisiä ottamassa aurinkoa ja rantakadulla näkyy ihmisiä rantavaatteissaan. Muuten rauhallista ja asiallista käytöstä kaikilla.
      Myyjät surevat sitä että turisteja on vähän ja leipä on tiukassa.
      Pääkatu illalla on tyhjä turisteista.

      • Lomalle_lomps

        Juu viime kesänä alanyassa ei juurikaan huomannut koko valtaannousu hässäkkää :D oltiin lapsen kanssa silloin siellä. Nyt lähdetään taas 19.6.
        Millainen on keltaisissa vaihtokiskoissa ollut liiran kurssi nyt?


      • Ja sinä olet se vuosia täällä häiriköinyt trolli, jolla on mielenterveyden kanssa ongelmia, muttet kuitenkaan ole hakenut edelleenkään apua itsellesi... so sad!


      • Sielläkantsiivaihtaa
        Lomalle_lomps kirjoitti:

        Juu viime kesänä alanyassa ei juurikaan huomannut koko valtaannousu hässäkkää :D oltiin lapsen kanssa silloin siellä. Nyt lähdetään taas 19.6.
        Millainen on keltaisissa vaihtokiskoissa ollut liiran kurssi nyt?

        Muistaakseni oli nyt 3,8 luokkaa.. Pankkiautomaatissa 3,9 -4, mutta siinähän menee nostokulu.


      • hyvämesta

        Pankeissa vaihtamalla paras kurssi, heinäkuun puolen välin maissa 4,12, jos malttaa hiukan jonottaa, keltakiskoista käy nopeammin. Satasen-pari jos vaihdat ei kovin suurta merkitystä, mut jos vaihtaa pari tonnia sit jo jotain.


    • ViekääRahanneMuualle

      He jotka matkustavat Turkkiin tukevat Turkin diktatuuria ja presidentti Erdokan politiikkaa. Viattomia ihmisia kidutetaan parasta aikaan Turkin vankiloissa.

      • HayatDevamEdiyor

        Millon Erdokanista on tullut presidentti?

        Turkin presidentti on nimeltään Recep Tayyip Erdoğan. Sukunimi lausutaan Ärdoan...


      • hähähhähäh
        HayatDevamEdiyor kirjoitti:

        Millon Erdokanista on tullut presidentti?

        Turkin presidentti on nimeltään Recep Tayyip Erdoğan. Sukunimi lausutaan Ärdoan...

        ottaaks kaaliin


    • KurpitsalamppuEiKäy

      Minä nyt siitä presidentistä.
      Kysyin että mikä tuote olisi laadukkaampi ja halvempi tuote ostettaessa Alanyasta kuin Suomesta?

      • Taina44

        Turkkilaisen miehen tarjoama seksi on ainakin laadukkaampaa,kuin suomalaisen collagepöksy ukon


      • Muratiz

        Jos olet gollegepöksy miehen tasoinen nainen, niin ei kannata valittaa.


    • jalkatyöläinen

      hyvä taina anna karvakäden kouria ole ylpeä suomalaisuudesta

    • PuoletKalliimpia

      Minä ostin pari rantapyyhettä koska niitä tarvitsin. Raivokkaan tinkaamisen jälkeen teimme kaupat.
      Kuitenkin hinnaksi jäi sellainen jolla olisin saanut Tokmannilta 4 paljon laadukkaampaa pyyhettä.

      • Alanya2017

        Ostin eilen ison rantapyyhkeen ekasta kaupasta hotellin vierestä kleopatra rantakadulla 20 liiraa n.5e kurssi 4.05 eilen 3.90 ..en tiedä mitä maksaa stokkalla mut kuullostaa halvalta??


    • viimeviikollaturkissa

      Jos vitosella saa mieluisan t-paidan tai kaheksalla eurolla kivat uudet kengät, niin en mä kyllä enää sitä laatua edes mieti. Voi pitää sen aikaa ku kestää ja heittää pois. Laatuahan nykyään ei enää oo missään. 12-15 vuotta vanhaa kamaa kannattaa korjata. Se kestää korjauksen jälkeenkin kauemmin kuin uusi vastaava. Mutta takaisin turkkiin..
      Mä luulen, että mun loma siellä kannatti niitä ihmisiä jotka sai rahaa / palkkaa mun palvelemisesta ja ostoksista. Tuskin siitä diktaattorille juuri iloa oli...
      Turkki voi olla poliittisessa kaaoksessa, mutta alanyassa sitä ei todellakaan huomaa. Paitsi ehkä siitä, että paikalliset ovat surullisia, kun ei ole asiakkaita...
      Joku kysyi kursseista. Liiroja kandee ehkä nostaa automaatista. Tulee usein halvemmaksi ostaa niillä, kuin euroilla, jotka siis toki käy myös kaikkialla. Kurssi on about 1/4. mut jos joku on 35 liiraa, niin saattavat pyytää euroissa kymppiä.

    • Kahya

      Palasin Alanyasta 12.6.2017. Kahden viikon matka meni hienosti. Lämmintä piisasi ja ei ollut kauheaa ruuhkaa kävelykaduilla, toisin oli muutama vuosi sitten. Tyrkyttäjiä oli jonkin verran, mutta kohtelias selvä no thanks toimi hyvin. Turisteissa oli saksalaisia, pohjoismaalaisia, venäläisiä, brittejä ym. . Jos olet itse sellainen ihminen jota ei kaikki pienet #kulttuurierot# häiritse niin ongelmia ei ole - tosin tiukkapipon kannattaa pysyä Suomessa ja mielellään kotonaan. Olen kiertänyt maailmaa idässä ja lännessä ja etelässä. kaikkialla asiat ovat vähän erilailla, mutta niin se on ulkomaalaisten mielestä myös Suomessa.
      Alanyasta vielä sen verran että matkan hinta laatu suhde on hyvä. Suosittelen, mutta muistakaa olla avoimia.

      • lihavat

        Mitä helvettiä tarkoittaa että pitäisi olla avoimia? Lämpsä levällään vai?
        Avoimin silmin on tietenkin hyvä kävellä ettei törmää seinää päin.

        Kaikki Alanyan turistibisneksen parissa työskentelevät ovat rikollisia ja huijareita jotka yrittävät viedä rahasi tavalla tai toisella.


      • EipäUskoisi

        Onko kaikkialla muualla sitten ihan erilainen käytäntö?


      • lihavatteinit

        Määrittele Alanyassa käytössä oleva avoimuus...


    • Rfvcdewsx

      2 viikkoa lomaa Alanyassa takana, aurinkoa ja lämmintä, ennätys 46 parina päivänä. Rauhallista ja mukavaa, turisteja paljon vähemmän mitä muutama vuosi sitten.Baareja ja hotelleja suljettu turistikadon vuoksi.Todella siistiä jos vertaan Rodokselle siellä rannat ja teiden varret täynnä roskaa.

    • Siistiäoli

      Jep. Oli todella lungi ja aurinkoinen loma Alanyassa. Koko porukka tykättiin. Ei mitään suurempaa hässäkkää missään ja oikeesti siistimpää kun monin paikoin stadissa.

      Länkkärituristeja oli varmaan paljon vähemmän kun esim. 5 vuotta sitten. Itse oon käynyt aiemmin vain kerran, yli 10 v sitten. Keskustan illallispaikoissaika näkyi aika paljon turkkilaisia lomailijoita ja myös arabimaista, kun heillä on ramadanin päättyessä lomaa.

      Yhdellä porukasta on vähän vatsa huonona, mutta alkoi vasta 4 päivää paluun jälkeen. Syötiin tietty kaikkea, myös salaattia, majoneesia. Oon todennut, että tietyissä maissa se tulee jos on tullakseen. Ihan sama mitä syöt tai oot syömättä. Seuraillaan..

      • Matti89vee

        Me saatiin löysää makaroonia.


      • MyllynParasta

        Me viemme aina omat makaryynit sinne sitten.


    • allapäin

      Multa venäläinen vei munan aamiaspöydästä.

    • Ärsyyntynyt

      Alanyassa olen käynyt useasti eikä ole paikasta ym.. pahaa sanottavaa. Olemaan ollut Turkissa , Kreikassa, Intiassa tai jossain muualla aina missä on ollut Venäläisiä he ovat käyttäytyneet röyhkeästi. Etuilleet kyynärpää taktiikalla ym.. multakin nuori venakko neito nappasi mulle tarkoitetun munakkaan laittamalla viime tingassa lautasen mun lautasen päälle juuri kun kokki oli munakasta lautaselleni laittamassa.

    • munatonko

      Ihan sama mitä sulle on tapahtunut mutku multa vietiin muna.

    • ErnoK

      Matkaoppaat eivät suosittele turisteja liikkumaan iltaisin klo 22 jälkeen kaupungilla.
      Paljon on taas viime aikoina turisteja ryöstetty yöaikaan

    • yjnkrykjnrjnryjmrymrye

      Yle kertoo tänään että vain vääränlaisen T-paidan pitäminen tai yhden us-dollarin löytyminen taskusta on riittänyt ihmisten pidätykseen kaduilla ja että turkkilaisten itsensä mukaan meno on jo täysin vainoharhaista ja mielivaltaista. Kiva lomamaa.

      • Täällätänäänkin

        Joo ylehän kertoo tosiaan kaikenlaista ja tulkinnastasi päätellen et ole edes perehtynyt koko dollari ja paita asiaan. Mutta jos Alanyasta puhutaan niin täällä on lomailijan mukava olla. Ainoa mikä pelottaa on se että joutuu takas Suomeen katselemaan sipilän ja hallituksen sekoiluja.


    • IslamistitVallassa
    • Menossaollaan

      Onko kellään tietoa Kale kukkulalle menevästä kondoli hissistä? Joko toiminnassa, paljonko kyyti maksaa?

      • TeamAlanya

        Alanya News Magazinen mukaan kaapelihissiä ei oteta toistaiseksi käyttöön turvallisuusriskin takia.
        Joku nimeämätön ryhmä oli uhannut hissiä terroriteolla.
        Nyt kaapelihissin asemille suunnitellaan metallinpaljastimia ja jatkuvaa aseistettua vartiointia.
        Tämän vuoden puolella hissi ei ainakaan tule käyttöön.
        Alunperinhän hissi piti olla toiminnassa jo viime huhtikuussa.


      • MikkoKooNews

        No kerro nyt mikä teidän ryhmän nimi on, Alanya Olds Magazine?


    • ErinOba

      Kaapelihissillä ajettiin kesällä testiajoja, mutta nyt siis tuli uutinen että kaapelihissin käyttö onkin pistetty viranomaisten toimesta jäihin.
      Parempi niin. Ei Alanyan turismi sitä kestäisi jos täällä jotain tapahtuisi.
      Tunisiassa oli pari vuotta sitten se turistien ampumis juttu uimarannalla ja siitä ei maa ole vieläkään toipunu.
      Turistit eivät ole vieläkään palanneet Tunisiaan
      http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2015062619937042_ul.shtml

      • HissilläKalelle

        Tiedoksi teille äidin pikku mäihäposkille ja Pitkäniemen parooneille.
        Maisema hissi avattu Kale kukkulalle hinta 20 tl meno paluu.
        Mutta eihän teidän ominkäsin onneen ja runkkarin kevätpörriäis lehdissä ole tätä tietoa kerrottu. Ja jonot ovat olleet sen mukaiset että näin täällä Alanyassa.


      • EricKalkkuna
        HissilläKalelle kirjoitti:

        Tiedoksi teille äidin pikku mäihäposkille ja Pitkäniemen parooneille.
        Maisema hissi avattu Kale kukkulalle hinta 20 tl meno paluu.
        Mutta eihän teidän ominkäsin onneen ja runkkarin kevätpörriäis lehdissä ole tätä tietoa kerrottu. Ja jonot ovat olleet sen mukaiset että näin täällä Alanyassa.

        Tänään on viralliset avajaiset (toki se on jo viikon edestakasin) asiakkaita kuljettanut. Ja edestakaisen matkan hinta on 18tl. Ps. Eilen kävin ajelulla itse.


    • lukutoukkaoon

      " Surmatkaa heidät missä heitä kohtaattekin". Koraani, Lehmän suura 190-191.

    • Kmanjaro

      Ensi kertaa Turkissa ja Alanyassa kävin juhannuksen alla. Hotelissa (Sunprime Alanya Beach) olin ainoa suomalainen. Upea sijainti. Pääkadun varsilla en kuullut kertaakaan suomenkieltä enkä nähnyt ainuttakaan humalaista enkä suomalaista. Kuuluisassa Heikin Baarissa Heikki poltteli yksinään vesipiippua, ei yhtään asiakasta.
      Myös pääkadun 'turistiravintolat" olivat tyhjiä tai puolityhjiä. Vastoin ennakkotietoani sisäänheittäjät eivät olleet aggressiivisia vaikka toki paikkaansa ohikulkeville mainostivatkin. - Vähän oli apea tunnelma.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe