Hallinto- oikeuden päätöksien kesto?!

SaunaTonttuAkka

11

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

      Valitettavasti erittäin tavallista, käsittely HaO:ssa voi kestää jopa "valovuosia". Aikoinaan oli yksi juttu ollut yli vuoden, sitten laitoin sähköpostia HaO:een jossa kysyin arviota käsittelyajasta, se on lain mukaan annettava. Vastasivat että parin viikon sisään päätös tulee ja tulikin sitten seuraavalla viikollla. Noita virkanilkkejä kannattaa joskus vähän potkia perusksille, ei kenkää kannata kuluttaa vaan sähköpostikin kelpaa, niin sillä saattaa olla nopeuttavaa vaikutusta asioiden käsittelyyn.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13537857/vauhtia-virkanilkkien-velttoihin-jalkoihin

      • Lawetorder

        Olet oikeassa, mutta kun on jo Turun hallinto-oikeuden oikeusohje ja lainvoimainen päätös vuodelta 2013 sähkölaskun kohtuullistamisesta ja joka on kiellettyä, vaan sähkölasku pitää maksaa kokonaisuudessaan,

        Kolme kertaa jouduin kelaan laittamaan pienien vittuilujen kera kyseisestä päätöksestä kohdat, niin enään ei varmaankaan kohtuullistuteta, ainakin viime päätökseen tuli koko summa vaikkakin siinä oli edellisistä laskuista liika maksettu vähän yli kaksikymppiä, mutta laskun summa oli kuitenkin vähän päälle 64€ eli eivät huomioineet liika maksettua, mutta kuitenkin laskun loppusumman hyväksyivät.

        Huvittavinta sähkölaskuissa on se, että siirto on melkein kaksin kertainen kulutukseen nähden ja hallitus kehui kovasti kun fingrid myytiin, ettei vaikuta sähkölaskun suuruuteen, eikä siirtomaksut tule nouseen, siinä meni sekin hyvä v.eronmaksaja ulkomaiseen omistukseen, kohta on kansalaisten (valtio) omaisuus lihoina ja syötykkin jo.

        Vittu tätä nykyajan meininkiä, suomea ajetaan väkisin konkkaan, jotta juutalaiset on tyytyväisiä.


      • hndhkb
        Lawetorder kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta kun on jo Turun hallinto-oikeuden oikeusohje ja lainvoimainen päätös vuodelta 2013 sähkölaskun kohtuullistamisesta ja joka on kiellettyä, vaan sähkölasku pitää maksaa kokonaisuudessaan,

        Kolme kertaa jouduin kelaan laittamaan pienien vittuilujen kera kyseisestä päätöksestä kohdat, niin enään ei varmaankaan kohtuullistuteta, ainakin viime päätökseen tuli koko summa vaikkakin siinä oli edellisistä laskuista liika maksettu vähän yli kaksikymppiä, mutta laskun summa oli kuitenkin vähän päälle 64€ eli eivät huomioineet liika maksettua, mutta kuitenkin laskun loppusumman hyväksyivät.

        Huvittavinta sähkölaskuissa on se, että siirto on melkein kaksin kertainen kulutukseen nähden ja hallitus kehui kovasti kun fingrid myytiin, ettei vaikuta sähkölaskun suuruuteen, eikä siirtomaksut tule nouseen, siinä meni sekin hyvä v.eronmaksaja ulkomaiseen omistukseen, kohta on kansalaisten (valtio) omaisuus lihoina ja syötykkin jo.

        Vittu tätä nykyajan meininkiä, suomea ajetaan väkisin konkkaan, jotta juutalaiset on tyytyväisiä.

        Jos asia on tapahtunut Vantaalla, ei sitä Turun HaO käsittele. Vaikka käsittelisikin, tuomarit voivat vaihtua. Ja Suomi ei ole mikään Enklanti, jossa oikeus haetaan ensisijaisesti vaikka vuosisatoja vanhoista tuomioistuinratkaisuista.


      • köyhäsyyllisempi

        Kyllä suomessakin laissa on mainittuna yhdenvertainen kohtelu....

        ...käytännössä siis otetaan hyväosaisuus lieventävänä ja köyhyys raskauttavana tekijänä huomioon.


      • 167-176
        hndhkb kirjoitti:

        Jos asia on tapahtunut Vantaalla, ei sitä Turun HaO käsittele. Vaikka käsittelisikin, tuomarit voivat vaihtua. Ja Suomi ei ole mikään Enklanti, jossa oikeus haetaan ensisijaisesti vaikka vuosisatoja vanhoista tuomioistuinratkaisuista.

        "Suomi ei ole mikään Enklanti, jossa oikeus haetaan ensisijaisesti vaikka vuosisatoja vanhoista tuomioistuinratkaisuista."
        No ei ole Enklanti, terrori-iskujakin tapahtuu harvemmin ainakin toistaiseksi.
        Toki voi itse etsiä noita vaikka muutama vuosi vanhoja päätöksiä kuten viimeksi tein ja laitoin valitukseen KHO:n päätöksen numeron. Tuon on myös virkanilkit huomanneet ja toimeentulotukea koskevia päätöksiä ei juuri näy Finlexissä eikä oikeusasiamiehen sivuilla viime vuosilta.


      • Lawetorder
        hndhkb kirjoitti:

        Jos asia on tapahtunut Vantaalla, ei sitä Turun HaO käsittele. Vaikka käsittelisikin, tuomarit voivat vaihtua. Ja Suomi ei ole mikään Enklanti, jossa oikeus haetaan ensisijaisesti vaikka vuosisatoja vanhoista tuomioistuinratkaisuista.

        Sanookohan sinulle suomelaki mitään, siis se mikä nyt on käytössä?

        Ei varmaankaan


    • 464268

      Olisi epänormaalia saada päätös puolessa vuodessa. Vuosikin voi olla liikaa toivottu. Toivottavasti ei puoltatoista sentään mene.

      • 167-176

        Mulla meni viimeksi kuukausi ja 2 päivää tuossa vesimaksukiistassa. Valitus 25.2. päätös 27.3. EI TUTKITA koska Kela luovutti niin oikeusturvan tarvetta ei ole,varmaan kusettavat vieläkin joitain tuolla vesinormin väärällä tulkinnalla.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14660184/vesimaksun-quotkohtuullistaminenquot-laitonta!!

        Vuonna 2011 tuli yksi tuomio sossulle n. 3 kuukaudessa, Kuopion sossu vielä yritti ämpyillä mutta maksoi heti kun kerroin sossulle virolaisesta perintäfirmasta.

        Varmaan eroja on eri hallinto-oikeuksissa, mulla tuo Itä-Suomen HaO.
        Nuo valitukset on helppo lähettää oikeusministeriön turvapostilla.
        https://oikeus.fi/fi/index/oikeuslaitos/asiakirjojentoimittaminen.html

        Ennen kun asuin Kuopiossa niin kävin itse viemässä asiakirjat HaO:een, nyt matkaa on melkein 100 kilsaa niin ei viitsi lähetä vaikka bussilippuja saakin eurolla/sivu.


    • virkarikos

      Minulla kesti 1990-luvulla saada oikeusasiamieheltä vastaus hyvin yksinkertaisessa asiassa 4 vuotta 11 kuukautta. 5 vuoden sisään nimismiehen mukaan päätös oli tässä tilanteessa annettava. Kyseessä oli tilanne, jossa debiilin tasoinen sosiaalijohtaja levitteli minusta KIRJALLISENA sosiaalihuoltolain mukaan salassa pidettäviä tietoja. Mm. kun hain kyseiseen kuntaan töihin tekniselle puolelle, niin sosiaalijohtaja jähetti teknisen puolen pomolle toimeentulotukipäätöksiäni siinä toivossa, ettei minua valittaisi töihin ym. ym.

      Tein rikosilmoituksen virkasalaisuuden rikkomisesta. Siinä kuitenkin kävi niin, että syytettä ei nostettu, koska rikos katsottiin niin vähäiseksi!!!!!!!!!

      Näin virkakoneisto suojelee itseään: 1. Oikeuasiamies huomaa, että sosiaalijohtaja on tyrinyt raskaasti ja virkasalaisuuden rikkominen on täysin selvä. 2. Tämän takia hän venyttää päätöstä äärirajoille, jotta minulle olisi jäänyt mahdollisimman vähän aikaa toimia. Rikos olisi vanhentunut 5 vuodessa. 3. Kun tarkkaavaisena sain jutun ajoissa syyteharkintaan, niin tehtiin syyttämättäjättämispäätös.

      Eli viranomainen saa levitellä salassa pidettäviä tietoja miten vaan ja missä tarkoituksessa vaan. Rikos on niin vähäinen, että seuraamuksia ei tule.

      Virkamiehet voivat Suomessa tehdä rikoslain alaisia rikoksia ilman seuraamuksia.

      • 167-176

        "Virkamiehet voivat Suomessa tehdä rikoslain alaisia rikoksia ilman seuraamuksia. "
        Tuo on totta ja kyllä ne tekevätkin. Rikoslain 40 luku jossa säädetään virkarikoksista homhetuu käytön puutteessa, se on olemassa vain siksi että siitä voidaan maailmalle kertoa, sitä ettei se toimi käytännössä ei tietenkään kerrota . Ei ole suomsesta tullut sadassa vuodessa oikeus- eikä sivistysvaltiota.

        Kanslaistottelevaisuus on enemmän kun tarpeen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14843895/kansalaistottelevaisuus


      • Lawetorder

        Näinhän se piilokorruptio toimii suomessa, ei mulla muuta sanottavaa asiassa ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe