Oletko pettänyt kumppaniasi ikinä?

Pettäjätär_XX

17

1916

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkkis11

      No se on todella surullista, jos yhteinen talous on se syy miksi pysytään yhdessä. Asun mielummin vaikka pahvilaatikossa, kuin kauniissa kodissa ihmisen kanssa, joka pettää, eikä kunnioita minua. Koti on se, missä haluan olla turvassa ja tulla arvostetuksi. Jos petturi ei keksinyt muuta keinoa suhteen pelastamiseen, niin aika kovan hinnan maksoi. Ymmärrän ehkä poikkeuksena esim. todella pitkät avioliitot, kun yhteistä taivalta on takana jo paljon. Tuoreemmissa suhteissa pistäisin pelin poikki. En halua toisten rahoja tai taloudellista tukea, jos minua ei kohdella hyvin.
      Yrittäkää ihmiset hoitaa ne ongelmanne ennen kuin otatte toisen ihmisen elämäänne. Tasapainoisen ja muita kunnioittavan kanssa arki ja kaikki muu on parempaa, kun ei tarvitse paapoa jotain ongelmalasta.

    • Tässämielipiteeni

      Onko pettäminen koskaan oikeutettua? Tuossakin ymmärtää että jos pitkä liitto takana. Onko sekin oikeutettua että kyllästyttää niin saa pettää? Onko se oikein että humalassa pettää? Onko se humalan syy sitten? Onko pettäminen silloin oikeutettu kun rakastuu sokeasti toiseen? Se mitä mieltä olen pettämisestä on se ettei petetä vaan erotaan ensin. Sitten lähdetään hakemaan sitä seksiä muilta. Hävettää nuo ihmiset joista kuulee kyliltä. Sydän kylmänä peläten ettei oma puoliso petä. Ettei vaan omalle kohdalle satu tuo nöyryyttävä tilanne.

      • mäentajuasua

        Jos toinen pettää niin ei se petetyn vika ole eikä hänen siinä tilanteessa tarvitse nöyrtyä. Et taida luottaa puolisoosi yhtään? Onko järkeä elää liitossa, jossa koko ajan pelkää puolison pettävän?


      • Häpeääsetoi
        mäentajuasua kirjoitti:

        Jos toinen pettää niin ei se petetyn vika ole eikä hänen siinä tilanteessa tarvitse nöyrtyä. Et taida luottaa puolisoosi yhtään? Onko järkeä elää liitossa, jossa koko ajan pelkää puolison pettävän?

        En toki pelkää etukäteen jos ei anna siihen syytä. Aikanaan koin tuon pettymyksen. Ja siitä huolimatta tunsin häpeää koska tunsin olevani niin huono etten kyennyt kumppaniani tyydyttämään tarpeeksi. Vaikka se oli täysin sen oma juttu enkä " tavallaan ollut antanut siihen syytä. En vielä tänä päivänäkään ymmärrä sitä pettämistä. Koska luulin kaiken olevan hyvin. Ehkä sekin että seksielämä oli niin hyvää ja nautin siitä. Lopuksi saimme yhden asian jonka ymmärsin oli vain saanut mahdollisuuden jonka käytti. Oliko tuokaan hyvä syy? En sitäkään ymmärrä. Mutta häpeää tunsin vaikkei olisi ollut aihetta. Nyt olen uudessa suhteessa ollut jo pitkään kerroin heti alussa mitä olin kokenut. Nykyinen kumppani osaa minua ymmärtää ja sitä miksi herkästi tunnen epävarmuutta ja epäilen herkästä. Mutta hyvin on mennyt ja luottamus kasvanut sitä myöten uuden kanssa. Se että tunsin häpeää en osaa sanoa miksi. Pitkään se ex yritti mukana pysyä. Anellen ja pyytäen anteeksi antoa mitä en kyennyt tekemään. Mulla periaate miten itse teet niin myös kumppani. Tämä on hyvä periaate olla olemassa. Tuon häpeän tunteen luulen johtuvan siitä etten ole elämäni aikana kohdannut pettämistä kenenkään taholta. Kun itse tähän törmäsin olin alas lyöty täysin.


    • pinta_raapaisu

      En hyväky pettämistä jos oma parisuhde kumppanin kanssa sisältäisi seksiä, vaikkakin sitä olisi harvemmin. Jos taas toinen kieltäytyy alati seksistä ilman syytä silloin on toinen asia. Ikäkin on mulla avannut jo silmiä, nuorena kollina juttu oli toisin ja kaikki oli vähän mustavalkoista. Jo vuosia olen tottunut naiseni kieltäytymisiin enkä ole enää ehdottanutkaan seksiä, tyhjää kun saa pyytämättäkin. Naisen haluttomuuden seurauksena olen ollut vieraiden kanssa satunnaisesti ja jopa kertonut kerran. Ihme kyllä ei naiseni eroa halunnut halusi vaan tietää kuka oli ja miksi tein. Totesin että onko ihme kun ei sulla haluja ole. Siihen loppui sen asian käsittely.

      • Päivänjatkottänne

        Minkä vuoksi olla suhteessa, jos se tärkein ja intiimein osa-alue ei toimi. Erota voit itsekin, eikä ole mitään tarvetta odotella naisesi eroilmoitusta. Kaipa hän on aseksuaali, jos on tyytyväinen suhteeseenne ja hyväksyy sun ulkopuoliset seksisuhteesi. Ehkä tuollainen järjestely sopii miehelle, mutta itse kuitenkin seksiä haluavana naisena en hyväksyisi moista suhteessani. Mulla käy tunteet ja halut käsi kädessä enkä voisi harrastaa seksiä muiden kuin kumppanin kanssa, jota kohtaan on tunteetkin ja sen vuoksi eroan, jos sen puolen ongelmia ei saada selvitettyä keskenään tai muilla osa-alueilla mättää niin pahasti, että omat halut alkaa kärsiä. Ihminen on kokonaisuus, miksi hän lähtee sille tielle, että rikkoo itsensä ihmisenä sekä loukkaa myös muita omalla käytöksellään eikä eroa tai selvitä niitä ongelmia, joita suhteessa ilmenee. Ei se suhde pettämälläkään parane.


    • Tunnustantekonitäällä

      Olen pettänyt enkä kiinni jäänyt. Nyt kannan sisälläni sitä katkeruutta ja paskaa mikä siitä jäi. En hae sympatiaa keltään mutta itse joudun tämän käymään läpi yksin. Kadun toki ja itseäni mollaan vielä pitkään. Ei se kertomalla tai anteeksi pyynnöillä korjaannu. Joten itse yritän unohtaa ja oppia mitä tunsin varsinkin sen jälkeen. Eikä jäänyt hyvää oloa millään lailla. En halua enää koskaan samaa tilannetta eteeni. Pari on tullutkin tämän jälkeen mutta aika selkeästi sanon " ei kiitos. Nykypäivän ihmiset ovat niin avoimia tuon seksin suhteen näymmä. En salaa olevani varattu tai muuta sellaista. Siitä huolimatta saan osakseni kiinnostusta josta kylläkin nyt osaan kieltäytyä. Olen ottanut opikseni ja toivon ettei kumppanini tule saamaan tietoonsa. Enkä kerro koska sen minkä menettäisin tuon seksin takia ei ole sen arvoinen ja nyt sen näen. Hullu olin kun otin riskin. Turha tulla huutelemaan että kerran pettää niin uudestaan pettää ei pidä paikkaansa ainakaan kohdallani. Nyt jos mietin että kumppanini pettäisi antaisin sille anteeksi. Koska siitä ei todellakaan jää hyvää käteen mitenkään. Katuva olen ja syytän vain itseäni en tuota joka leikkiin ryhtyi. Varmaan ihan ihminen hänkin.

      • Jousimiesnainen83

        Juu...sama kokemus mullakin. Kerta pettäminen mullekin riitti ja tätä tekoa kantaa mielessään lopun elämää. Ja katuu sitä aina. Siihen ajaudun alunperin kun pitkässä parisuhteessa ei enää kosketusta. Ei mikään selitys tämä ole ja tein väärin. Ja en kyllä ikinä asiasta kerro puolisolleni. Mutta ehkä tämäkin virhe piti kokea että osaa arvostaa omaa miestään ja sitä mitä on. Ei sitä rakkautta voi korvata seksillä. Seksi on vain mekaaninen teko. Ja puhumalla lopulta suhde korjaantuu kun nostaa vain kissan pöydälle. Ehkä joku päivä pystyn antamaan itselleni anteeksi mitä tein , mutta sitä ennen yritän vain elää päivä kerrallaan.


    • Ex-petturi

      Petin ja kerroinmiehelleni jonka kanssa parikymmentä vuotta yhteistä taivalta. Nyt yli vuosi rakennettu parisuhdetta ja luottamusta uudelleen. Kriisi pakotti arvioimaan parisuhdetta ja loppupeleissä tietyllä tavalla olemme entistäkin avoimempia ja läheisempiä nyt. Kuitenkin pettäminen toi mukanaan niin paljon pahaa ja rikkoi meidät kummatkin niin pahasti että kaikkea ei varmasti koskaan saa ehjäksi. En siis todellakaan suosittele pettämistä missään tilanteessa kenellekkään! Petät puolison lisäksi myös itsesi, mikä on hyvin raskas taakka kannettavaksi.

      • eieifj

        Jos pettää pitää huolehtia siitä ettei tule tietoon, paljon muutakin tehdään salassa kuin seksitouhuja. En ymmärrä niitä jotka pettää jos kotona on seksiä mutta jos ei ole eikä toinen edes halua silloin ymmärrän. Ei toista voi kiristää seksillä ja sanoa että jos minä en halua et saa sinäkään. Toista ihmistä ei voi omistaa, silloin pitää hyväksyä toisen ratkaisut/teot ja elää niiden kanssa tai erota. Jos vielä aiheutat omalla toiminalla sen toisen pettämisen turha syytellä.


    • anteeksipyyntöheiltä

      Olen pettänyt. Pettäminen ei pelasta kenenkään parisuhdetta, vaan päinvastoin. Näin jälkikäteen ymmärrän, että minulla oli pahoja henkilökohtaisia / mielenterveysongelmia tehdessäni niin. Sain tyydystystä ja merkitystä hetkellisesti tilaani, mutta entistä enemmän ongelmia. En pettäisi enää. Yksi houkutus on jo ohitettu. Ihastuin niin että sen huomasi toinenkin. "Annoin ymmärtää, mutten ymmärtänyt antaa". Tuotin pettymyksen, mikä aihettu ärtymystä, mikä nolotti. Olen kuitenkin kasvanut henkisesti vahvasti. Tajusin, mikä minulle on tärkeämpää, vaikka saatoin menettää potentiaalisen ihmissuhteen. Pettäminen loukkaa ja hajottaa toista ihmistä enemmän kuin mikään muu. Perheiden rikkomiseen osallistuminen on hirvittävä rikos. Puolisoiden ja lasten luokkaaminen on todella julmaa. Häpeän tekoani ja olen onnellinen, ettemme ole jääneet kiinni tästä tyhmyydestä. Me molemmat ymmärrämme sen ja olemme asioita samaa mieltä. Toivon että lumi peittää jälkemme ja tyhmyytemme. Toisen, eikä omaa perhettä ei saisi loukata näin.

    • Eiolehyväkyllä

      Kyllä pettäminen on aina väärin oli se syy mikä tahansa. Ihan aikuisten oikeasti älkää pettäkö. Pitäisi osata mennä petetyn rooliin ja miettiä miltä se tuntuisi. Ei hyvältä eikä kukaan tuosta typeryydestä selviä ehjin nahoin. Voiko sen korjata? Silloin täytyy kyllä myöntää että on aito toisen ihmisen välittäminen kyllä jos kykenee antamaan anteeksi.

    • ijhnjh

      Oletko varma ettet jääny kiinni. Onko puolisosi yhtä onnellinen kuin ennenkin tai muu perheesi. Pettäjällä on itsellä paljon onnen tunteita ihastuksen johdosta. Välttämättä pettäjä ei edes huomaa, kun puoliso masentuu kun huomaa kaiken. Lopulta petetty puoliso lakkaa rakastamasta ja luottamasta pettäjään. Ehkä se tunnustus ja asiasta puhuminen on kuitenkin paras tie, jos vielä kuvittelee jatkavansa liittoa. Anonyymipalstalla ei saa keneltäkään anteeksi. Ei edes jumalalta.
      Muistakaa pettäjät,ettäolette kuitenkin aika läpinäkyviä. Kaikki petetyt eivät avaa keskustelua, vaan kaikessa hiljaisuudessa ottaa eron jossain vaiheessa. Rakkaus loppuu pelleiliään.

    • huuhuuuu

      Pellepelottomat ovat pettäjäpellejä.

    • selväkanta

      En ole. On aina väärin, entinen pitäisi katkaista ennen uuteen menemistä. Ihastumisesta puhuminen voi pelastaa suhteen, mutta varsinaisesta pettämisestä jää säröt luottamukseen niin pahat ettei suhdetta enää ehjäksi saa. Kauheinta on, että ne säröt eivät välttämättä eheydy edes seuraavassa suhteessa. Nimimerkillä yrittänyt korjata särkyneitä sydämiä, turhaan.

    • SuuriVirhe

      Olen pettänyt. Mieheni kieltäytyi seksistä ja haimme asiaan apua monelta eri suunnlta. Mutta haluttomus säilyi. Joskus mieheni ehdotti että voisin hakea seksini muualta. Tuskin tarkoitti sitä kuitenkaan, mutta lopulta hain. Lopulta erosimme.

      Mitä opin? Ulkopuolinen seksi hajoitti tunteet. Lakkasin avostamasta puolisoani, turhauduin entistä enemmän. Eron jälkeen löysin nykyisen kumppanini, jota kohtaan tunnen suurta rakkautta, arvostusta ja kunnioitusta. Mutta pelkään koko ajan menettäväni hänet, olen mustasukkainen kuitenkaan ilmaisematta sitä. Uskon, että tämä epävarmuus on seurausta edellisen suhteeni aikaisesta uskottomuudesta. Eli nyt kaduttaa ja lujaa, se oli elämäni virhe ja heijastuu nyt vuosia myöhemmin koko elämääni.

      • Syytjaseuraukset

        Sinähän menit luvan kanssa niin ei kai se syy voi olla eroon? Taitaa tuo seksittömyys teillä se eron syy. Vai opit jotain kun kävit luvan kanssa hakemassa seksiä? Onko nykyinen sitten haluissaan parempi? Voiko uusi hakea suurempaan pakotukseen apuja? Ihan tyhmää väittää seksin olevan syynä pettämiseen tai halujen hakuun muualta. Ei siinä kunnioita toista mitenkään. Nykyään on seksin hoitoon olemassa paljon apuja. Kyllä sinunkin erossa on ollut muutakin kuin seksi ongelmat. Se joka pettää ei kunnioita kumppaniaan. Se joka alkaa tietoisesti pettämään varatun kanssa ei kunnioita ketään. Muistetaan jos se sattuu omalle kohdalle niin miltä se tuntuisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe