yksinäisyydenpelko

sydänsärkymässä

Moikka. Tyttöystäväni aloitti uudella työpaikalla ja tapasi siellä miehen ja ihastuivat molemmat kuulemma ensisilmäyksellä. Mulla on todella paha olo ja pelkään yksin jäämistä kun kavereita ei oikein enään ole tyttöystäväni mustasukkaisuuksien takia. En ota itsestäni enkä tyttöystävästäni mitään selvää. En tiedä tunnenko vihaa, helpotusta, surua, vihaa vai jotain muuta. Tyttöystäväni on sanonut ettei hänellä ole minua kohtaan enään oikeastaan mitään tunteita muutakun kaverillisia. Silti hän tahtoo halailla ja pusutella. Olen hyvin ristiriidoissa tilanteen takia koska uskon että hän yrittää vain helpottaa oloani. Mielialani vaihtelee hyvin radikaalisti. Aamulla saatan itkeä taukoamatta monta tuntia ja sitten illalla kaikki saattaa olla ihan okei. Kuitenkin asumme yhdessä tämän kuun loppuun ja sitten muutamme omiin asuntoihin ja eroamme virallisesti. Tyttöystäväni on pitkään ollut masentunut koska hänen mustasukkaisuuden vuoksi olemme olleet melkein joka päivä noin vuoden kahdestaan. Voiko tämä olla joku ''vaihe'' ja hän alkaakin ikävöimään minua? Jos jollekkin näin on käynyt niin olisi kiva jos kertoisit miten teillä asiat meni. Ja jos olette saman kaltaisella tavalla menettäneet ihmisen jota rakastit enemmän kuin mitään muuta olisi kiva saada vinkkejä tai kokemuksia miten oloani voisin helpottaa. Tuntuu etten voi koskaan enään löytää ketään sellaista jota rakastaisin yhtä paljon. Helpottaako tuo tunne koskaan vai kaiveleeko se kuolemaan saakka? Kiitos etukäteen kannustavista ja lohduttavista vastauksista. :)

6

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvokask

      Kuulostaa samalta mitä itselläni oli aikoinaan ensimäisessä pitkässä parisuhteessa. Ero ja siihen liittyvät muutokset on varmasti suuria ja hämmentäviä. Tuo on huono kun takerrutaan liikaa toisiinsa, itsekin saman virheen tehnyt. Omalla kohdalla olen kärsinyy erosta jo yli puoli vuotta, mutta uskon että jonain päivänä aurinko vielä hymyilee. Jaksamisia ja pysy vahvana. Muista arvostaa itseäsi.

      • seyksinäinen

        Onko olo helpottunut yhtään ja millä tavalla? Onko antaa jotain vinkkejä ?


    • Kjhu

      Jos toisen matkaan mennyt,ei ole hän sinun arvoinen,toiseksi,normaali tyttöystävä ei ole jatkuvasti mustasukkainen poikaystävästään,joten sairas suhde alunperin. Anna sillä mennä,jossain vaiheessä olo paranee,ja tulee jossain vaiheessa sullekin uusi rakkaus elämään. Sure ensin vanha pois,pettäjät ei kuitenkaan ansaitsee enää toisen puolen haikailua ja rakkautta,jos luottomusta on petetty,niin usko pois,sinun rakkauskin vähenee sellaista naista kohtaan. Omanarvontunne pitää säilyttää,ja jos hän joskus haluaa palata,siihen mennessä olet hänestä päässyt eroon. Itse olin vähän samanlaisessa tilanteessa,voin sanoa,että en kunnioittanut enää exää,ja se kunnioituksen puute vähensi myös rakkautta häntä kohtaan.Vuosia ollut mullakin jo toinen mies ja uusi elämä. En palaa vanhaaseen. Ole onnellinen että teillä ei oo lapsia...

      • seyksinäinen

        Kiitos vastauksestasi. Kuitenkin tahtoisimme molemmat olla ystäviä. En oikein tiedä olenko läheisriippuvainen vai mikä minulla on kun en oikein tunne tällä hetkellä oikeastaan mitään muutakun surua tietenkin välillä kun tämän piti päättyä näin. Pelkään kovin etten löydä enää ketään jota rakastan yhtä paljon ja joka rakastaa myös minua. Oli meilläkin sitä molemminpuolista oikeaa rakkautta joskus. Mutta on se itselläkin vähän hiipunut. Siksi ehkä olen näinkin neutraali tilanteesta. Ja joo onneksi ei ole lapsia.


    • joskusabcd

      Kyllä se siitä. Erot on just tuollaisia, etenkin aika nuorena. Sairaat erot erikseen. Ole tyytyväinen, että pääset helpolla, pelkällä suremisella! :) Tsemppiä. Muista rakastaa itseäsi, sinun arvosi ei ole kiinni jonkun toisen ihmisen mielen oikuista.

    • Surusta.toipunut

      Viisainta olisi että riuhtaisisit itsesi kokonaan eroon tämän kuun lopussa, pitäisit katkon, joka myöhemmin voi jatkua ihan tavallisena ystävyytenä. Jos muutenkin on paha olla niin samantien voit kärvistellä kurjuudessa säilyttäen itsekunnioituksesi, etkä rupea varapusuttelijaksi.
      Ei ystäväsikään ihastumiselleen mitään voi, tuskin ilkeyttään, hänellä lienee omat kriisinsä mustasukkaisuusdraamaansa selvitellessään. Käytökselleen tietenkin voi, joten jos lähtee ihastuksen mukaan päätä pahkaa, et ole hänelle se tärkein.
      Kun itse olin tässä tilanteessa, tein pokkana kaikki päivän rutiinit ja vaateet kuten ennenkin, oli vaan tosi kurja olo oksettamiseen ja unettomuuteen asti. Arki on paras lääke, ihme kyllä se auttaa ajan kanssa. Liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin satsasin, se ohjelma etäännytti ahdistuksesta.
      Jos on ihan hirveästi rakastanut, ei siitä pääse kokonaan, (en nyt sano koskaan, kun elämä jatkuu) mutta pääsee sellaiseen tilanteeseen, ettei siitä kärsi, sieltä se taka-ajatuksista joskus putkahtelee esille haikeutena ja kaipauksena mennäkseen taas ohi pitkäksi aikaa. Saatat myöhemmin olla kiitollinen, mustasukkaisuus on vakava luonteenpiirre hoitamattomana. Zemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe